| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Finančna analiza in vrednotenje podjetja Walmart Inc.
Luka Krajšek, 2024, master's thesis

Abstract: Walmart je večkanalni maloprodajni trgovec. Po prihodkih je ne samo največje maloprodajno podjetje, temveč največje podjetje nasploh. Maloprodajni trg je visoko konkurenčen trg, na katerem deluje širok spekter trgovcev: klasični fizični trgovci, večkanalni ponudniki in specializirani e-trgovci. Trend je usmerjen v razvoj e-poslovanja. Najpomembnejši trg za Walmart predstavlja trg v ZDA. Največji maloprodajni trgovci na ameriškem trgu poleg Walmarta so še Amazon.com, Costco Wholesale, Kroger in The Home Depot. Med tujimi trgi sta najpomembnejši regiji Mehika in Srednja Amerika. Glavna tveganja, s katerimi se sooča Walmart, so strateško, finančno in operativno tveganje. Pri svojem delovanju se vodilni zavezujejo k odgovornemu ravnanju in upoštevanju načel poslovanja, ki so usmerjena v varovanje narave in okolja, sodelovanje z lokalnimi skupnostmi in dobro vodenje podjetja. V financah je pomembno vprašanje, koliko je sredstvo ali podjetje vredno. Vrednotenje je pomembna vloga na različnih področjih v financah, pri upravljanju portfelja, pri nakupih in prevzemih podjetij ter pri vodenju podjetja. Obstajajo trije pristopi vrednotenja podjetja, vrednotenje z diskontiranjem prihodnjih denarnih tokov, relativno vrednotenje in vrednotenje z realnimi opcijami. Pri relativnem vrednotenju obstajata metoda primerjav in metoda, ki temelji na temeljnih vrednostih. Metoda primerjav temelji na uporabi multiplikatorjev. Multiplikatorji se delijo na multiplikatorje dobička, multiplikatorje knjigovodske vrednosti, multiplikatorje prihodkov in sektorske multiplikatorje. Podjetje Walmart smo vrednotili relativno z multiplikatorji glede na skupino primerljivih podjetij. V skupino primerljivih podjetij smo uvrstili podjetja Amazon, Costco Wholesale, Targer in Kroger. Najbližjo oceno vrednosti glede na tržno ceno delnice Walmarta je dal multiplikator P/E.
Keywords: Walmart, vrednotenje podjetja, relativno vrednotenje, multiplikatorji
Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,99 MB)

2.
Relativno vrednotenje izbranih podjetij v energetskem sektorju
Timotej Bedenik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava metodo relativnega vrednotenja. Metoda je ena izmed najpogosteje uporabljenih z strani ocenjevalcev vrednosti podjetij saj je proces vrednotenja z izbrano metodo hitro izvedljiv ter ne zahteva predpostavk o poslovanju podjetij v prihodnosti. V nadaljevanju naloge smo raziskali kriterije za izbiro konkurenčnih podjetij in finančne mnogokratnike z katerimi primerjamo izbrani vzorec podjetij med seboj. Poseben poudarek smo namenili sektorsko specifičnim mnogokratnikom, ki lahko, kadar so uporabljeni pravilno podajo popolnoma novo perspektivo v procesu vrednotenja. Teoretični del diplomske naloge smo kasneje implementirali na praktičnem primeru, kjer smo z metodo relativnega vrednotenja izvedli vrednotenje izbranih podjetij v energetskem sektorju.
Keywords: Relativno vrednotenje, teorija vrednotenja podjetij, izbira konkurenčnih podjetij.
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 473; Downloads: 60
.pdf Full text (1,51 MB)

3.
TEMELJNA ANALIZA PODJETJA GOOGLE INC.
Nik Črt Rosenfeld, 2016, master's thesis

Abstract: To magistrsko delo se osredotoča na temeljno analizo podjetja Google. Najprej smo predstavili podjetje Google, potem pa še podjetja Amazon, Apple, Oracle, LinkedIn, Twitter, Yahoo, Facebook, Microsoft in Hewlett-Packard, ki sodijo v sektor informacijske tehnologije, kotirajo na newyorški borzi, imajo domicil v Združenih državah Amerike (v nadaljevanju ZDA) in so merila za primerjavo. Naredili smo analizo makroekonomskega okolja ZDA, kjer smo ugotovili, da se je finančni sistem od krize 2008 izboljšal, vendar še obstajajo določene nevarnosti, ki bi ga lahko ponovno ogrozile. Vključili smo tudi poglavje o tržni (ne)učinkovitosti, ki navaja razloge, zakaj bi trgi naj bili učinkoviti ali zakaj ne. V nadaljevanju je bila narejena analiza s finančnimi kazalniki, kjer je bilo podjetje Google primerjano z drugimi podjetji. Sklep tega sklopa je bil, da podjetje dobro posluje, je finančno močno, razmeroma netvegano, ima dobro likvidnostno pozicijo, je solventno, generira zadovoljive dobičke, ki so rasli nevolatilno, in zagotavlja konsistentno rast prihodkov. V naslednji fazi je bilo podjetje intrinzično vrednoteno z diskontnim modelom prostih denarnih tokov, razpoložljivih do celotnega kapitala, kjer smo uporabili diskontno stopnjo v višini tehtanega povprečja stroškov kapitala. Ugotovitev na osnovi intrinzičnega vrednotenja je, da je bilo podjetje Google na dan 31. 12. 2014 na trgu precenjeno za slabih 22 %. Nazadnje smo izvedli še relativno vrednotenje. Gre za vrednotenje podjetja na osnovi različnih finančnih kazalnikov in primerjavo le-teh s kazalniki primerljivih podjetij. Finančni kazalniki, ki so bili uporabljeni, so bili kazalniki P/E, P/B, P/S, EV/EBITDA in EV/S. Vsi kazalniki, razen kazalnika P/E, so pokazali, da je bilo podjetje Google na osnovi relativnega vrednotenja na trgu podcenjeno. Razlog za odstopanje glede na omenjeni metodi vrednotenja je možno iskati v tem, da je bil celotni sektor informacijske tehnologije na trgu precenjen zaradi ekspanzivne monetarne politike Fed-a.
Keywords: temeljna analiza, finančni kazalniki, intrinzično vrednotenje, relativno vrednotenje
Published in DKUM: 08.03.2017; Views: 1934; Downloads: 267
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica