| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 361
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih
Zala Plohl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času predstavlja zloraba osebnih podatkov velik problem tako na področju računovodstva kot tudi na drugih ravneh življenja. Varstvo osebnih podatkov je temeljna pravica vsakega posameznika in se mora spoštovati, vendar pa kljub strogi zakonodaji in predpisanim kaznim za kršitelje, še vedno predstavlja veliko težavo. Prav zaradi tega sem se odločila to temo podrobneje raziskati. V diplomskem delu smo v petih večjih vsebinskih poglavjih ugotavljali, kakšno je varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih. V sklopu prvega poglavja smo opredelili računovodsko dejavnost ter opisali delitev računovodstva v podjetju. Naslednje poglavje zajema splošne informacije o politiki varstva osebnih podatkov, kjer smo se osredotočili predvsem na ureditev varstva osebnih podatkov v RS in si pri tem pomagali tudi s splošno uredbo GDPR in drugimi zakoni ter direktivami, ki so s tem tudi povezane. V našem osrednjem in hkrati tudi najobsežnejšem poglavju smo ugotavljali varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih. V tem poglavju smo raziskovali predvsem elektronsko poslovanje, prednosti in slabosti takšnega načina poslovanja ter njegovo varnost. Dotaknili smo se tudi varnega načina zbiranja, obdelovanja, posredovanja in pa brisanja osebnih podatkov v računovodskih postopkih. Raziskovali smo tudi ukrepe za zaščito osebnih podatkov in jih predstavili. Raziskovali smo tudi kršitve varstva osebnih podatkov in spremembe računovodskih postopkov, ki so posledica regulacij varstva osebnih podatkov. V sklopu naslednjega poglavja smo zajeli še nadzorne organe, ki skrbijo za to, da do zlorab in kršitev varstva osebnih podatkov ne bi prihajalo. Dotaknili smo se tudi sankcij za kršitelje. V sklopu zadnjega vsebinskega poglavja smo predelali še mehanizme za varstvo osebnih podatkov pri elektronskem poslovanju v računovodskih postopkih. Izdelali smo tudi lastno tabelo, kjer smo mehanizme razdelili v različne skupine glede na njihovo vrsto in jih med seboj primerjali tudi po različnih kriterijih, ki smo si jih sami zadali. Ugotavljali smo, kateri mehanizmi so v računovodstvu najbolj uporabni, aktualni, kompleksni ali strogi glede na sankcije.
Keywords: osebni podatki, varstvo, računovodstvo, postopki, politika zasebnosti
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 185; Downloads: 20
.pdf Full text (1,04 MB)

2.
Veščine uspešnih računovodij ter komuniciranje kot pomembna kompetenca
Maruša Štancer, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Ko pomislimo na poklic računovodje, si pogosto najprej predstavljamo nadzorovanje denarnih transakcij, shranjevanje in analiziranje finančnih informacij ter obdelavo ogromnih količin podatkov. Vse to so ključne naloge računovodij, a vendar pogosto spregledamo veščino, brez katere se tega poklica ne da opravljati. To je komuniciranje, ki je nujno za posredovanje informacij, kar pa je glavni namen računovodstva. Zaradi nenehnega zviševanja standardov, razvoja tehnologij in pričakovanj se morajo računovodje konstantno izobraževati in nadgrajevati svoje splošne in specifične kompetence, vključno z veščino komuniciranja. V empiričnem delu diplomskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, ali računovodje upoštevajo Kodeks poklicne etike računovodij, katere so veščine uspešnih računovodij ter ali le-ti obiskujejo dodatna izobraževanja in tečaje za izboljšanje svojih kompetenc. V anketi je sodelovalo 42 udeležencev, ki smo jih naključno izbrali s pomočjo spleta. Vsi udeleženci so izključno iz računovodske stroke. Ugotovili smo, da računovodje pri svojem delu aktivno upoštevajo Kodeks poklicne etike računovodij, vendar pa ne vedo, kaj vse točno vsebuje. Raziskava je pokazala, da se večina računovodij udeležuje dodatnih izobraževanj in tečajev za izboljšanje svojih delovnih kompetenc.
Keywords: računovodstvo, komuniciranje, kompetence, uspešne računovodje
Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 184; Downloads: 21
.pdf Full text (958,09 KB)

3.
Računovodenje najemov s praktičnimi primeri
Saška Štumpfl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana tema s področja računovodenja najemov, kar je urejeno v standardu SRS 1 ̶ Opredmetena osnovna sredstva in standardu MSRP 16 ̶ Najemi. MSRP 16 je stopil v veljavo šele nedavno, in sicer leta 2019. Pred tem je področje najemov urejal standard MRS 17. Nov standard je vpeljal nekaj pomembnih sprememb v računovodenju najemojemalcev, medtem ko je ureditev računovodenja pri najemodajalcih ostala v glavnem nespremenjena. Zaradi uskladitve s spremembami MSRP so se v tej zvezi spremenili tudi SRS. V nalogi na izbranih praktičnih primerih predstavljamo, kako je računovodenje najemov (po novem) urejeno v MSRP in SRS.
Keywords: Računovodstvo najemov, MSRP 16, SRS 1, najemodajalec, najemojemalec
Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 213; Downloads: 17
.pdf Full text (2,26 MB)

4.
Potrebne kompetence v računovodstvu
Sara Fišinger, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo raziskave domačih in tujih virov ter literature preučili današnje potrebne kompetence računovodij in pričakovane potrebne kompetence računovodij v prihodnosti, torej katere kompetence so potrebne, da lahko računovodski strokovnjak (računovodja) uspešno opravlja svoje delo danes in v prihodnosti. Namen diplomskega dela je bil predstaviti potrebne kompetence računovodij danes in pričakovane kompetence v prihodnosti, ki so po mnenju različnih avtorjev pomembne za opravljanje zahtevanih nalog računovodij. V delu smo najprej predstavili, kaj so kompetence in njihove sestavine, podali smo tudi delitev kompetenc (po ravneh, dimenzijah in opaznosti). V nadaljevanju dela smo se osredotočili na mehke in trde veščine oziroma kompetence računovodij, ki so v različnih raziskavah avtorjev največkrat omenjene kot zaželene in nujno potrebne kompetence za računovodskega strokovnjaka. Trde kompetence računovodij so naslednje: analitične sposobnosti, tehnična usposobljenost in finačno-računovodske veščine. Mehke kompetence računovodij pa so: strateško razmišljanje, kritično razmišljanje, komunikacijske sposobnosti, timsko delo, upravljanje časa in natančnost, reševanje problemov in ustvarjalnost, vodstvene sposobnosti in etično ravnanje. Med mehke in trde veščine uvrščamo poslovno žilico in raziskovalne sposobnosti.V delu smo nato tudi na kratko omenili izobraževanje na področju računovodstva. Pomembno je, katere so prihodnje pričakovane trde in mehke kompetence računovodij. Pričakovani prihodnji trdi kompetenci računovodij sta naslednji: analitične sposobnosti in tehnična usposobljenost. Pričakovane prihodnje mehke kompetence računovodij pa so: kritično razmišljanje, komunikacijske sposobnosti, reševanje problemov in ustvarjalnost, vodstvene sposobnosti in prilagodljivost. Gre za kompetence, ki so v prihodnje zaželene, da jih ima računovodja, da bo lahko lažje in uspešneje deloval v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Na podlagi raziskave smo naredili primerjavo med že obstoječimi kompetencami računovodij in pričakovanji glede kompetenc za računovodje v prihodnje. Ugotovili smo, da večjih, bistvenih razlik ni. Kompetence, ki so že dandanes pomembne za računovodske strokovnjake, bodo pomembne tudi v prihodnje. Večje spremembe lahko pričakujemo na področju tehnologije, avtomatizacije in umetne inteligence. Tehnologija se še dalje vedno bolj nadgrajuje in spreminja, kar pomeni, da bodo morali računovodski strokovnjaki še bolje razviti svoje tehnične kompetence, da bodo lahko sledili spremembam, ki se bodo pojavile na tem področju.
Keywords: Računovodstvo, poklicni računovodje, spretnosti, znanje, kompetence.
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 234; Downloads: 27
.pdf Full text (1,10 MB)

5.
Uporaba orodja Metabase na primeru računovodskih analiz : diplomsko delo
Žiga Zupanič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema opis razvoja programa za pridobivanje in izračun računovodskih podatkov ter pripravo poročil in prikaz rezultatov, ki se lahko kasneje uporabljajo za iskanje rešitev poslovne inteligence. Opisane so strukture tabel, ki se uporabljajo v programu, in postopek izračuna zahtevanih računovodskih podatkov, kot je na primer izkaz poslovnega izida, postopek priprave poročil z vizualizacijo podatkov, na koncu pa je prikazan izgled in delovanje poročil v orodju Metabase.
Keywords: Metabase, računovodstvo, finančna analiza, podatki
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 218; Downloads: 15
.pdf Full text (3,18 MB)

6.
Kako težák je poklic računovodij
Iztok Kolar, 2012, original scientific article

Abstract: V raziskavi obravnavamo značilnosti opravljanja poklica računovodje. Rezultati raziskave kažejo, da slovenski računovodje delajo v povprečju več ur na teden, kot je povprečje v Sloveniji in 27 državah EU. Preučevanja bolniške odsotnosti respondentov raziskave so pokazala, da je bolniška odsotnost računovodij v povprečju manjša kot pri drugih poklicih v Sloveniji in tudi 27 državah EU. Zbrani podatki kažejo, da poklic računovodje za moške ni bolj naporen kot za ženske. Eksplorativna faktorska analiza je razkrila vzroke za delovne napore opravljanja poklica računovodje, to so velik pritisk nadrejenih na njihovo delo, pomanjkanje avtonomije pri opravilih in pogoste spremembe delovnih nalog. Največjo težavo pri opravljanju poklica računovodje trenutno predstavljajo nenehne spremembe zakonodaje in časovni roki za dokončanje delovnih opravil.
Keywords: računovodstvo, računovodski delavci, poklici, delovni pogoji, raziskave
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 148; Downloads: 0

7.
Medplatformna aplikacija za vodenje računov podjetja : diplomsko delo
Niko Gorjan, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisan razvoj medplatformne aplikacije za vodenje računov podjetja, ki jo je možno poganjati na spletu in mobilnem telefonu. Predstavljeno je ogrodje Flutter in programski jezik Dart. Narejen je načrt za izdelavo s potrebnimi funkcionalnostmi za uspešno vodenje računov. Opisan je potek izdelave in na koncu še prototip, ki prikazuje končno obliko in uporabnost.
Keywords: Flutter, Dart, Finančno računovodstvo, Poslovni sistem
Published in DKUM: 23.05.2023; Views: 361; Downloads: 27
.pdf Full text (2,78 MB)

8.
Delo računovodij v času virusa covid-19
Katja Gorenc, 2022, master's thesis

Abstract: Covid-19 bolezen je bila prvič prepoznana kot grožnja decembra 2019 v mestu Wuhan, Kitajska. Od takrat se je virus razširil po državah po vsem svetu in v kratkem času je WHO razglasila, da virus COVID 19 predstavlja izredne razmere na področju javnega zdravja. Uničujoč vpliv virusa ni omejen samo na področje javnega zdravja, ampak postane očiten tudi na ravni finančne dejavnosti. V luči krize pandemije Covid je svet bil priča pomembnim in dramatičnim spremembam na vseh ravneh, trendih in sektorjih, zaradi katerih je pandemija postala utemeljitev in način za ponovno razmišljanje o številnih temah, na katere je vplival ta virus, med drugim tudi na računovostvo. Med pandemijo so se organizacije soočale s številnimi težavami, kot je grožnja bankrota in plačilne nesposobnosti, ki so jih motivirale, da sprejmejo različne ukrepe, tudi odločitev za delo na daljavo, ki je prineslo ogromno izzivov. Glavni izzivi, s katerimi so se zaradi dela na daljavo soočali računovodje so večja delovna obremenitev, več stresa, več elektronske pošte in sestankov, slepa komunikacija s strankami, izolacija od sodelavcev oziroma članov ekipe. Virus je defintivno dodal večji pritisk na profesionalno in etično ravnanje računovodskega poklica. Seveda pa ima vsak izziv pozitivne in negativne vplive. Poleg zgoraj naštetih izzivov je pandemije prinesla tudi veliko priložnosti za izboljšave. Tako bi se naj soočali z »novim normalnim« računovodenjem, kot so računovodstvo po pandemiji poimenovali člani »velikih 4«. To delo obravava najpomembnejše vidike, izzive in spremembe, ki jih je pandemija prinesla v računovodstvo in v delo računovodij. Znotraj dela je predstavljena tudi raziskava, v kateri je sodelovalo več kot 200 računovodij iz Slovenije, s katero smo dobili pomemben vpogled v spremembe, ki jih je Covid-19 prinesel v vsakdanje poklicno življenje računovodij.
Keywords: Covid-19, Pandemija, Revizija, Računovodstvo, Delo na daljavo
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 369; Downloads: 71
.pdf Full text (1,14 MB)

9.
Prenova internega poslovanja v računovodskem servisu
Manca Podgoršek, 2022, master's thesis

Abstract: V sodobnih podjetjih postajata vse bolj pomembni učinkovitost in inovativnost. Pa naj gre za nova, mlada podjetja ali za stara, že dolgo obstoječa na trgu dela. Prav tako ni pomembno, s katerim področjem se ukvarja podjetje, saj je treba na vseh področjih slediti spremembam trga in novim navadam kupcev. Večkrat pa se pozabi na samo notranjo organizacijo podjetja. Ta je sicer vse bolj pomembna, saj se zaradi selitve večine poslov v e-poslovanje in vse več dela od doma pri zaposlenih, hitro pokažejo napake notranje organiziranosti in povezovanja. Napake se pokažejo že v mikro podjetjih, v večjih podjetjih pa še prej oziroma bolj izrazito. Iz tega razloga smo se v magistrski nalogi osredotočili na e-poslovanje. Poudarek smo dali naši proučevani enoti, mikro računovodskemu podjetju. Naše proučevano mikro podjetje v določeni meri deluje še vedno preveč papirno, kar pomeni, da je premalo e-poslovanja. V nalogi smo predstavili trenutni način poslovanja. Glede na zaznano problematiko smo poiskali nekaj možnih rešitev, ki bi olajšale delo tako posamezniku kot celotni organizaciji. Predvsem smo obravnavali problem internega poslovanja med zaposlenimi. Raziskali in predstavili smo tri različne rešitve za podporo procesa upravljanja nalog in eno celovito programsko rešitev. Bistvenega pomena nam je bilo, da je rešitev praktična in enostavna za uporabo. Izbira ustrezne rešitve je vsekakor odločitev organizacije. Bi pa izbrana ustrezna rešitev pomenila boljšo organiziranost v prihodnosti, saj se proučevanemu mikro podjetju obeta vse več dela z različnih lokacij.
Keywords: e-poslovanje, brezpapirno poslovanje, elektronsko računovodstvo, digitalizacija, mikro podjetje
Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 441; Downloads: 47
.pdf Full text (1,27 MB)

10.
Forenzično računovodstvo in izzivi korupcije pri javnem naročanju
Denis Fras, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali uporabnost forenzičnega računovodstva v boju proti korupciji v poslovnem svetu. O sami korupciji in njenem preprečevanju se v zadnjem času veliko govori, saj se novi sumi o koruptivnih dejanjih pojavljajo dnevno, med njimi sta še posebej izrazita pojava nepotizma in klientelizma. Ker je zaradi velike mere kreativnosti posameznikov prevare v poslovnem svetu vse težje odkrivati, se je razvila nova veja računovodstva, ki se je specializirala za preiskovanje, odkrivanje in dokazovanje poslovno-finančnih prevar, poneverb in kriminalnih dejanj »belih ovratnikov«. Nova veja računovodstva se imenuje forenzično računovodstvo in zajema uporabo računovodskih pojmov, razumevanj, rešitev in tehnik za reševanje pravnih poslov. V zadnjem desetletju so se spremenila gospodarska razmerja, poslabšala se je kultura nosilcev poslovnih dejavnosti. Ob tem sta se razvili predvsem negotovost in turbulenca, ki vplivata in ogrožata temeljne vrednote v poslovnem svetu. Etično obnašanje je v želji po pridobivanju lastne koristi in uspeha zamenjalo neetično. Razvil se je gospodarski kriminal, ki se širi na vsa področja in povzroča nepopravljivo škodo. Tako je tudi dejavnost javnega naročanja podvržena koruptivnim dejanjem, kar je glavna tema magistrskega dela. Javno naročanje je dejavnost, ki predstavlja oskrbo javnega sektorja z blagom, storitvami in gradbenimi deli s ciljem pridobiti na podlagi vnaprej določenega postopka in na podlagi pridobitve čim več konkurenčnih ponudb najugodnejšega ponudnika (Kos, 2013). Zaradi neupoštevanja temeljnih načel javnega naročanja in etičnih meril javnih uslužbencev ter posledičnega nepravilnega ravnanja v postopkih javnega naročanja (ki so lahko tudi posledica nepoznavanja veljavnih predpisov) pogosto prihaja do koruptivnih dejanj v postopku. Nemalokrat se zgodi, da naročnik prilagodi javno naročilo ali njegov element z namenom, da bo izbran točno določen ponudnik. Kljub nadzoru določenih institucij nad postopki je korupcija še vedno močan del sistema javnega naročanja, kar dokazujejo prijave sumov koruptivnih dejanj s strani neizbranih ponudnikov. S čim bi torej lahko uspešno zatrli koruptivna dejanja? Morda s spremembo zakonodaje, še bolj poostrenim nadzorom nad delom naročnikov in ponudnikov ter uvajanjem forenzičnega računovodstva z namenom vzpostaviti sistem transparentnosti in integritete ter dokazati, da se korupcija ne izplača.
Keywords: forenzično računovodstvo, forenzični računovodja, prevara, korupcija, gospodarski kriminal, obvladovanje tveganj, odkrivanje kaznivih dejanj, preprečevanje kaznivih dejanj, javno naročilo, javni sektor
Published in DKUM: 20.12.2022; Views: 592; Downloads: 103
.pdf Full text (2,30 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica