| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 74
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Eksperimentalna in numerična analiza karakteristik modela vetrne turbine
Tomislav Čavrgov, 2021, master's thesis

Abstract: Obnovljivi viri energije danes vse boljpridobivajo na pomenu, da bi dobili čisto energijo, ki je vsak dan potrebujemo vedno več. V okviru magistrske naloge je bila oblikovana in izdelana vetrna turbina, ki je bila eksperimentalno preizkušena v laboratoriju.Izvedena je tudi bila numerična analiza in primerjani rezultati obeh analiz.Rezultati primerjave kažejo zadovoljivo ujemanje obeh karakteristik v kvalitativnem in kvantitativnem smislu.
Keywords: mehanika tekočin, obnovljivi viri energije, računalniška dinamika tekočin, vetrna turbina, vetrna energija
Published: 17.09.2021; Views: 41; Downloads: 5
.pdf Full text (2,00 MB)

2.
Vpliv tolerančnih razredov na zmogljivost ladijskega vijaka
Jure Vobner, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) obravnava deviacije v obratovanju ladijskega vijaka, kot posledico nenatančnosti izdelave. Predstavljene so vse geometrijske lastnosti in njihov vpliv na obratovanje, kratko je povzet standard kateri zavzema kontrolo geometrije. Izvedena je analiza vpliva računske mreže na rezultate, pridobljena je najbolj optimalna vrsta te mreže na podlagi konvergence in primerjave rezultatov z empiričnimi izračuni. Postavljen je enak numerični eksperiment za vse tolerančne razrede. Vse skupaj se zaključi z povezavo numeričnih in realnih rezultatov preko porabe goriva. Na podlagi ugotovitve je ovrednotena natančnost numeričnega eksperimenta in tako podan zaključek.
Keywords: Ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, zmogljivostne karakteristike, ISO 484, optimizacija, poraba goriva
Published: 08.09.2021; Views: 31; Downloads: 6
.pdf Full text (7,71 MB)
This document has many files! More...

3.
Numerična analiza vpliva geometrije zgorevalne predkomore na karakteristike zgorevanja pri bencinskih motorjih
Simon Bezenšek, 2021, master's thesis

Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem je močno pogojen s predpisi, ki določajo zgornjo mejo dovoljenih emisij. Znižanje emisij CO2 se doseže z izboljšano termodinamično učinkovitostjo, znižanje emisij NOx pa z znižanjem temperature. Ta pogoja si pogosto nasprotujeta. Ena izmed obetavnih tehnologij, ki se je že uveljavila v Formuli 1, je zgorevalna predkomora, bodisi v aktivni ali pasivni obliki. Z doseganjem večje površine vžiga, se poveča hitrost zgorevanja in posledično se zmanjša specifična poraba goriva. Za optimalno delovanje motorja je potrebno poznati geometrijske vplive predkomore na proces zgorevanja. V tej nalogi je predstavljenih šest variant pasivne predkomore, za katere so bile izvedene numerične simulacije računalniške dinamike tekočin s programskim paketom AVL FIRE. Na podlagi rezultatov teh simulacij, se je ovrednotil proces zgorevanja in zasnovala nova varianta geometrije. Na koncu je podana ocena variant, prav tako pa je izpostavljena najboljša.
Keywords: Predkomora, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor GDI, računalniška dinamika tekočin, zgorevanje, AVL FIRE
Published: 21.07.2021; Views: 132; Downloads: 14
.pdf Full text (8,98 MB)

4.
Sklopljen model prenosa toplote in snovi med delcem in tokom tekočine pri razpršilnem sušenju na osnovi metode robnih elementov
Timi Gomboc, 2020, doctoral dissertation

Abstract: Sušenje vlažnih snovi je ena izmed najstarejših procesnih tehnik, ki se uporablja na mnogih industrijskih področjih. Pri sušenju obravnavamo zapletene fizikalne procese, ki obsegajo vezan večfazni prenos toplote, snovi in gibalne količine. Kadar obravnavamo sušenje delcev ki so porozni, moramo proces sušenja obravnavati v več stopnjah, saj delci poleg vlage na površini vsebujejo še vlago v notranjosti. V doktorski nalogi je obravnavan razvoj numeričnega modela za izračun sušenja poroznih delcev v toku sušilnega plina, pri čemer je reševanje problema izvedeno v sklopu Euler-Lagrange modela računalniške dinamike tekočin. Tako je za numerično rešitev dvofaznega prenosa toplote s premikajočo fazno mejo znotraj gibajočega se delca bil razvit numerični model na osnovi Metode robnih elementov. Razvit je bil tudi nov model za izračun povezave prenosa toplote in snovi znotraj delca s prenosom toplote in snovi v toku sušilnega plina, in sicer z nadgradnjo modela točkovnega izvora v Metodi robnih elementov za nestacionarni prevod toplote v model, ki upošteva tudi konvektivni prenos toplote in snovi v sušilnem plinu. Izvedeni testni primeri potrjujejo primernost razvitih numeričnih modelov za prostorski in časovni izračun sušenja delcev v toku sušilnega plina.
Keywords: Sušenje poroznih delcev, Kinetika sušenja poroznih delcev, Metoda robnih elementov, Razpršilno sušenje, Sklopljen model za prenos toplote in snovi, Računalniška dinamika tekočin
Published: 16.10.2020; Views: 340; Downloads: 52
.pdf Full text (12,78 MB)

5.
Numerična simulacija hladilnega sestava pri 3d tiskanju biomateriala
Miha Jordan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je v programskem okolju Ansys obravnavan numerični model hladilnega sestava pri 3D tiskanju biološkega materiala. Izvedli smo tokovno-toplotno analizo sistema in rezultate primerjali z eksperimentalno dobljenimi vrednostmi. Dodani so tudi potrebni preračuni za pravilno postavitev robnih pogojev. Rezultati simulacije so pokazali ustrezno ohlajanje celotnega sestava. Odstopanja rezultatov smo razložili, predstavili smo tudi pomanjkljivosti in možne izboljšave.
Keywords: 3D tiskanje, numerična simulacija, računalniška dinamika tekočin, prenos toplote
Published: 24.09.2020; Views: 168; Downloads: 39
.pdf Full text (2,51 MB)

6.
Računalniška simulacija bencinskega motorja s pred-komoro
Jure Popović, 2020, master's thesis

Abstract: Motorji z notranjim zgorevanjem so zaradi emisij, ki jih sproščajo, pod velikim pritiskom okoljskih predpisov. Proizvajalci avtomobilov iščejo nove načine kako povečati izkoristek zgorevanja in zmanjšati količino nastalih emisij. Da bi bili motorji z notranjim zgorevanjem konkurenčni novim, bolj zelenim pogonskim tehnologijam, se je v bencinski motor z direktnim vbrizgom vgradil sistem vžiga s pred-komoro. V magistrskem delu je opisana numerična analiza zgorevanja v motorju z direktnim vbrizgom in pred-komoro. Poudarek je na razvoju simulacijske metode v programu AVL FIRE™ in primerjavi zgorevanja v motorju z navadno svečko in v motorju s pred-komoro. Rezultati kažejo znatno povečan izkoristek zgorevanja pri uporabi pred-komore.
Keywords: računalniška dinamika tekočin, motorji z notranjim zgorevanjem GDI, pred-komora, zgorevanje
Published: 03.07.2020; Views: 326; Downloads: 0

7.
Hitra robno-območna integralska metoda za simulacijo prenosnih pojavov v tekočinah
Jan Tibaut, 2019, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji predstavljamo hitro robno-območno integralsko metodo, ki smo jo uporabili za reševanje prenosnih pojavov v tekočini. Hitra robno-območna integralska metoda izhaja iz robno-območne integralske metode. Beseda hitra pove, da smo jo pospešili. Računska kompleksnost robno-območne integralske metode raste s kvadratom števila neznank. Zaradi tega hitro dosežemo zmogljivost razpoložljive računalniške opreme in smo tako omejeni na preproste primere. Z aproksimacijsko metodo zmanjšamo računsko kompleksnost robno-območne integralske metode. Uporabili smo križno aproksimacijo s hierarhično razdelitvijo matrik. Razvit algoritem smo primerjali s primeri, ki so v svetu priznani. V naših raziskavah smo rešili hitrostno-vrtinčno obliko Navier-Stokesovih enačb. Simulirali smo tok nanotekočine, ki ga žene naravna konvekcija v zaprti kotanji. Nanotekočina je zmes tekočine in delcev, ki imajo velikost nekaj nanometrov. Zapisali smo model, s katerim smo rešili tok nanotekočine, ki je vsebovala nanodelce aluminijevega oksida.
Keywords: robno-območna integralska metoda, $\mathcal{H}$-struktura, križna aproksimacija, nanotekočine, prenos toplote, naravna konvekcija, hitrostno-vrtinčna oblika Navier-Stokesovih enačb, računalniška dinamika tekočin
Published: 23.12.2019; Views: 563; Downloads: 71
.pdf Full text (2,24 MB)

8.
Numerično modeliranje toka čez prelivno zapornico v sklopu hidroenergetskega sistema
Damjan Vetrih Lapornik, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen pristop za izdelavo numerične simulacije in izvedbo validacijskega eksperimenta za visokovodni razbremenilnik. Za zagotovitev podobnosti med prototipom in fizičnim hidravličnim modelom smo uporabili Teorijo modelne podobnosti. Za lažjo primerjavo in oceno rezultatov smo v numerični simulaciji in eksperimentu uporabili enako geometrijo. Cilj magistrske naloge je bil izdelati numerično in eksperimentalno modeliranje toka čez prelivno zapornico visokovodnega razbremenilnika pred HE Brežice v modelskih dimenzijah.
Keywords: ANSYS, računalniška dinamika tekočin, eksperimentalne metode, teorija podobnosti, razbremenilnik
Published: 09.10.2019; Views: 364; Downloads: 52
.pdf Full text (2,57 MB)

9.
Numerična analiza aerodinamike več zaporedno avtonomno vozečih vozil
Simon Skledar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je numerična simulacija tokovnih razmer za dvema ali več vozečima avtonomnima avtomobiloma, ki se vozijo eden za drugim, s ciljem zmanjšanja sile upora. Simulacija je bila narejena pri varnostni razdalji 10,9 m med vozili in hitrosti vožnje 100 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov sem izračunal koeficient upora in vzgona. Ugotovil sem, da vožnja v zavetrju zniža silo upora in tako pripomore k znižanju porabe ter izpustu škodljivih emisij.
Keywords: numerična analiza, računalniška dinamika tekočin, avtonomna vozila, samovozeča vozila, aerodinamika
Published: 26.09.2019; Views: 316; Downloads: 45
.pdf Full text (1,70 MB)

10.
Numerična analiza aerodinamike dveh zaporedno vozečih vozil pri različnih medsebojnih razdaljah
Tjaša Pečnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je numerična analiza vpliva medsebojne razdalje vožnje dveh zaporedno vozečih vozil ter ugotavljanje, kakšna razdalja je iz vidika aerodinamike najprimernejša. Analize so bile izvedene za dva enaka kombija, katera vozita s hitrostjo 80 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov so bili izračunani koeficienti upora, ki vplivajo na posamezne kombije. Ugotovljeno je bilo, da je pri teh določenih pogojih najprimernejša medsebojna razdalja treh dolžin vozila.
Keywords: numerična analiza, računalniška dinamika tekočin (RDT), aerodinamika, simulacija, koeficient upora
Published: 20.09.2019; Views: 407; Downloads: 34
.pdf Full text (2,31 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica