1. |
2. Sodobna prometna vozlišča: Urbana regeneracija območja avtobusne postaje na PtujuAlen Sauer, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava načrtovanje sodobnega multimodalnega prometnega vozlišča na Ptuju, ki združuje različne koncepte trajnostne mobilnosti.
Naloga izhaja iz problematike obstoječe degradirane avtobusne postaje, ki je prostorsko in funkcionalno neustrezna, ter stanja avtobusnega prometa v Sloveniji, ki se sooča z zastarelo infrastrukturo in slabim ugledom.
Podana zasnova temelji na povezovanju različnih načinov mobilnosti, kot so avtobus, kolo, hoja, mikromobilnost ter sistema Park & Ride z namenom izboljšanja dostopnosti, zmanjšanja odvisnosti od osebnega avtomobila in spodbujanja bolj trajnostnih oblik mobilnosti.
Obenem projekt vključuje tako dodatni program za delo, prosti čas in nakupovanje kot tudi kolesarsko infrastrukturo in parkirno garažo, s čimer se prometno vozlišče integrira v urbano tkivo mesta.
S tem avtobusna postaja presega svojo osnovno prometno funkcijo in postane nov urbani prostor, podaljšek mesta in točka dela, druženja in spoznavanja. Keywords: sodobna prometna vozlišča, avtobusna postaja Ptuj, urbana regeneracija, trajnostna mobilnost, multimodalnost, javni prostor, kolesarska infrastruktura, Park & Ride Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 45
Full text (61,09 MB) |
3. Kulturna infrastruktura: regeneracija historičnega tkiva PtujaKatja Rihtarič, 2025, master's thesis Abstract: Številna slovenska mesta se v zadnjih desetletjih soočajo z izzivom postopnega praznjenja mestnih jeder, kar se kaže v degradiranih urbanih predelih, opustelih stavbah in zmanjšani rabi javnih površin. Mesto Ptuj, kot najstarejše mesto v Sloveniji, ni izjema, njegovo historično tkivo se danes spopada s prostorsko, programsko in z družbeno problematiko. Analiza mestne strukture in demografskih gibanj kaže na izrazito staranje prebivalstva, prostorsko neizkoriščene potenciale v obliki praznih ali degradiranih objektov ter pomanjkanje sodobnih kulturnih prostorov. Obstoječe kulturne dejavnosti so prostorsko razpršene in programsko nezadostno povezane. Mestno jedro ima velik, a neizkoriščen regeneracijski potencial. Načrtovanje razvoja kulturne infrastrukture je v magistrskem delu uporabljeno kot orodje za regeneracijo mesta. Z zasnovo novogradnje, prenovo obstoječe stavbe, umestitvijo programov v prazna pritličja ter ureditvijo odprtih zunanjih površin v degradiranih območjih historičnega mestnega tkiva, mesto pridobi novo programsko plast, ki nadgrajuje obstoječe kulturne osi in aktivira historične urbane strukture. Novi programi se smiselno navezujejo na obstoječe kulturne institucije in skupaj z njimi vzpostavljajo prepleteno urbano tkivo, ki omogoča regeneracijo mestnega jedra. Rezultat je dinamična kulturna mreža, ki deluje kot nosilec identitete in razvoja zgodovinskega središča Ptuja Keywords: Ptuj, regeneracija mesta, kulturna infrastruktura, hostel, galerija Published in DKUM: 30.05.2025; Views: 0; Downloads: 141
Full text (56,00 MB) |
4. Glasbena šola v historičnem jedru Ptuja : magistrsko deloKaja Maroh, 2024, master's thesis Abstract: Tema magistrskega dela naslavlja realne potrebe po novih prostorih glasbene šole na Ptuju. V teoretskem in projektnem delu je predstavljen predlog urbane regeneracije v historičnem jedru Ptuja, ki obsega prenovo obstoječe stavbe glasbene šole na Dravski ulici 11 in zasnovo stavbe nove glasbene šole s koncertno dvorano na nepozidanem zemljišču v neposredni bližini ob Dravi.
Prostorski in programski intervenciji sta zasnovani s pomočjo strateških oblikovalskih pristopov. Zasnova sloni na ideji vzpostavitve glasbenega središča. S prenovo obstoječa stavba glasbene šole dobi nov mestotvorni program (kavarna, glasbeni hostel, notni center) ter deluje kot komplementarni del nove sodobno zasnovane glasbene šole, ki odgovarja prostorskim in programskim potrebam ustanove ter zapolni morfološko vrzel na robu historičnega jedra mesta. Keywords: Ptuj, historično jedro, hostel, glasbena šola, urbana regeneracija Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 140
Full text (38,01 MB) |
5. Deutsch und Slowenisch in den Schulen in Ptuj zwischen 1870 und 1945 : magistrsko deloMelani Žnidarič, 2024, master's thesis Abstract: Die Masterarbeit setzt sich zum Ziel, anhand der Untersuchung der Schulen in Ptuj, die zwischen den Jahren 1890 und 1945 bestanden, den Sprachgebrauch bezüglich der Unterrichtssprache sowie des Erlernens einer Sprache beim Fach auszuwerten.
Da der Kontakt zwischen der deutschsprachigen und slowenischsprachigen Bevölkerung seit je in Verbindung stand, ist der Überblick über den historischen Hintergrund des erwähnten Kontaktes unumgänglich, da genau dieser zum Sprachgebrauch im Sozialleben vieles beitrug, schließlich assoziierte man die Deutschsprachigen mit der Stadtbevölkerung und die Slowenischsprachigen mit der Landbevölkerung, was anschließlich auch das Bildungswesen beeinflusste. Dies hatte in den meisten Fällen zur Folge, dass Städte als eine Art deutsche Sprachinseln angesehen wurden, die von dem slowenischen Umfeld umgeben wurden.
Dies war ebenfalls in der Stadtgemeinde Ptuj der Fall, da auch die Stadt Ptuj zu dieser Zeit eine deutsche Sprachinsel bildete. So spiegelte der Sprachgebrauch nicht nur die nationale Zugehörigkeit wider, sondern auch das Zugehörigkeitsgefühl, da sich die Menschen öfter als Deutsche aussprachen, da ihnen dadurch bessere Lebensmöglichkeiten sowie auch Bildungsmöglichkeiten offenstanden. Keywords: Sprachgebrauch, Unterrichtssprache, Sprache als Fach, Bildungswesen in Ptuj, Untersteiermark Published in DKUM: 08.07.2024; Views: 111; Downloads: 14
Full text (1,49 MB) |
6. Učni sprehod po sledeh rimskega Ptuja kot oblika izkustvenega učenja izven učilnice pri poučevanju družbe v 4. razredu osnovne šole : magistrsko deloAna Topolovec, 2022, master's thesis Abstract: Bolj kot kdaj koli v preteklosti je pomembno, da so učenci pri pouku aktivni. Pri izkustvenem učenju so uspešnejši, pridobljeno znanje je trajnejše in neposredno povezano z življenjem. Učenje v šolski učilnici naj čim večkrat zamenja učenje v avtentičnem učnem okolju, s katerim bodo učeči poleg lažjega usvajanja učne snovi krepili tudi socialne kompetence ter medvrstniške odnose.
V teoretičnem delu zaključne naloge smo opredelili predmet družba, iskali zakonitosti aktivnega pouka, prednosti in slabosti učenja izven učilnice, pozitivne učne rezultate, ki jih prinaša izkustveno učenje, pa predstavili v praktičnem delu naloge, ko smo se z učenci 4. razredov odpravili na učni sprehod izven učilnice po sledeh Rimljanov na Ptuju.
Možnosti za pripravo in izvedbo pouka, ki ga ponuja katerokoli avtentično učno okolje, so neomejene. Najsi gre za naravno ali pa za družbeno okolje, je to prostor, kjer se učenci naučijo bistveno več kot med šolskimi zidovi. Motivacija pri učenju je v primerjavi z motivacijo v šoli znatno večja, pridobljeno znanje je trajnejše in veliko bolj povezano z vsakdanjim življenjem. Izkušnje, ki jih učeči pridobijo, so neprecenljive.
V magistrski nalogi smo opredelili predmet družba in poiskali možnosti za medpredmetne povezave izbrane teme o rimskih ostalinah na Ptuju. Proučili smo zakonitosti izkustvenega učenja, aktivnega pouka ter učenja izven učilnice. V praktičnem delu smo izbrali vsebinski sklop Ljudje v prostoru in ljudje v času in pripravili gradivo za poučevanje kulturne dediščine v 4. razredu osnovne šole. Izbrali smo obdobje rimske zgodovine, osredotočili smo se na antične ostaline v mestu Ptuj. Pripravili smo učno uro uvodne motivacije, ki je vsebovala utrditev predznanja o Rimljanih in spoznavanje sledov Rimljanov na Ptuju. V okviru uvodne učne ure smo učence motivirali za naslednjo učno uro, ki je potekala izven učilnice – učni sprehod po sledeh rimske Petovione. Pripravili smo delovno knjižico z nalogami, ki so jo učenci izpolnjevali med učnim sprehodom po Ptuju. Učno vsebino in naloge smo oblikovali glede na učne cilje predmeta družba, jih medpredmetno povezali tudi z ostalimi učnimi predmeti, upoštevali smo taksonomske stopnje, vsebino diferencirali in individualizirali, pozorni smo bili tudi na različne učne stile učencev, zato smo naloge oblikovali tako, da smo aktivno vključili vsa čutila. Reševanje nalog smo spremljali formativno, rešitve smo preverjali sproti. Učenci so med sprehodom imeli možnost izražati svoje mnenje, postavljati vprašanja o težje razumljivih temah ali o vsebini, kjer so svoje znanje želeli nadgraditi.
Ugotovili smo, da je aktivni pouk izven učilnice v avtentičnem učnem okolju zaradi bogatih izkušenj, ki jih prinaša, za učence veliko bolj zanimiv. V tovrstnem učnem procesu so, v primerjavi s tradicionalnimi načini poučevanja, aktivnejši in zato veliko bolj motivirani, pridobljeno znanje je trajnejše, bolj uporabno in povezano z vsakdanjim življenjem. Keywords: 4. razred, izkustveno učenje, učenje izven učilnice, kulturna dediščina, rimski Ptuj Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 773; Downloads: 158
Full text (8,61 MB) |
7. Analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaLarisa Lorbek, 2022, undergraduate thesis Abstract: Zdraviliški turizem je ena najstarejših oblik turizma, ki se v veliki večini navezuje na uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov. Ker pa danes živimo v zelo hitrem času, je pomembno, da najdemo tudi čas za sprostitev in dobro počutje, kar pa nam omogoča široka paleta velneških storitev. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili osnovne pojme, kot so: turizem, turist, zadovoljstvo turistov, turistični proizvod in zdravje. Nato smo se posvetili zdraviliškemu turizmu in njegovi zgodovini, zdraviliščem v Sloveniji, Mestni občini Ptuj in Termam Ptuj. Ugotovili smo, da so se definicije osnovnih pojmov skozi čas spreminjale, kakor se je spreminjal tudi turizem. Sledil je empirični del raziskave – analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj. Do pridobljenih podatkov smo prišli s pomočjo kvantitativne raziskave – sestavljenim anketnim vprašalnikom v angleškem in nemškem jeziku. Ugotovili smo, da so tuji turisti v povprečju zelo zadovoljni s turistično ponudbo in da imajo Terme Ptuj velik potencial za nadaljnji razvoj. Keywords: zadovoljstvo turistov, zdraviliški turizem, zdravilišča v Sloveniji, Mestna občina Ptuj, Terme Ptuj Published in DKUM: 15.04.2022; Views: 1005; Downloads: 192
Full text (1,09 MB) |
8. Javno mnenje o institucijah policijske dejavnosti v Mestni občini Ptuj : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloTamara Zorec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Pri javnem mnenju o institucijah policijske dejavnosti je treba gledati celovito, saj so si ljudje različni in imajo različna mnenja. Tudi v različnih življenjskih obdobjih se naša mnenja spreminjajo in so danes morda drugačna od tistih izpred nekaj let. Seveda pa je zelo pomemben odnos institucij do ljudi, kako odprte in dostopne so ljudem in koliko informacij jim zagotavljajo. V diplomskem delu raziskujemo javno mnenje o institucijah policijske dejavnosti v Mestni občini Ptuj (v nadaljevanju MO Ptuj), njihovo zaznavanje varnosti, ki jim jo zagotavlja določena institucija v vsakdanjem življenju. Raziskava na vzorcu 100 prebivalcev MO Ptuj je pokazala, da so si ljudje skladni, saj so vse ocene bile višje ali enake 3. Na vsa vprašanja v anketi so odgovarjali zelo podobno. Ptuj je v splošnem pogledu varno mesto, vendar brez izgredov in problemov seveda ne gre. Na tem mestu nastopijo pristojne institucije, ki jim ljudje zaupajo. Institucije, ki zagotavljajo varnost, so policija, občinska redarstva, zasebne varnostne službe, gasilci, detektivi, Varnostni sosvet in inšpekcijske službe ter druge. Seveda je zelo pomembno, da za varnost poskrbimo tudi prebivalci sami, saj je vse odvisno od nas, od našega vedenja, mnenj in reakcij. MO Ptuj je leta 2014 prejela najvišje priznanje RS s področja varnosti RS z Varnostnim sosvetom, redarsko službo, policijskim nadzorom in vse večjo ozaveščenostjo občanov o večji varnosti. Treba se je zavedati, da je Ptuj majhno mesto in prav zato so vrednote in mnenja ljudi drugačna kot v velikih mestih – na prva mesta postavijo institucije, ki jih v velikem mestu najverjetneje ne bi. Keywords: policija, policijska dejavnost, varnost, zagotavljanje varnosti, lokalna skupnost, javna mnenja, stališča, Ptuj, diplomske naloge Published in DKUM: 12.01.2022; Views: 976; Downloads: 143
Full text (1,49 MB) |
9. Revitalizacija območja na severnem robu grajske vzpetine na Ptuju : magistrsko deloSanja Špindler, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je predstavljena prostorska zasnova oživitve ptujskega grajskega griča ter koncept prezentacije ostalin srednjeveškega mestnega obzidja. Prostorska zasnova griča vsebuje koncept vstopne točke v mesto ob grajski pristavi ter garažne hiše ob upravni enoti. Spremljevalni program vključuje zasnovo grajskega parka, amfiteatra, razglednih ploščadi in sprehajalnih poti. Glavna sprehajalna pot povezuje grad s Panoramo, potencialnim arheološkim parkom. Vstopna točka v mesto v krožni obliki povezuje turistično informacijski center, gostinski program, trgovine, sanitarije in informacijski paviljon, s katerim se spodbuja promocija Spodnjega Podravja in turizem v širši okolici Ptuja.
Prostorski zasnovi sta rezultat obširne raziskave o mestu Ptuj, kulturnem dogajanju v njem in o gospodarstvu, o njegovem zgodovinskem in urbanističnem razvoju, analizah mesta in srednjeveškega jedra ter podrobni obdelavi dokumentacije o Ptujskem gradu. Zgodovinski razvoj mesta je predstavljen kot zametek zgodovinskega atlasa Ptuja. Narejena je interpretacija mestnega obzidja v njegovem največjem obsegu na karti Ptuja ter številni arhitekturni posnetki objektov grajskega kompleksa, kar do sedaj še ni bilo dokumentirano. Delo je produkt sodelovanja s strokovnimi delavci na področju varstva dediščine, arhitekture, urbanizma, turizma in krajine. V ozir je bilo vzeto tudi mnenje splošne javnosti, saj je participatorni pristop ključen za celostno revitalizacijo mesta in obravnavanega območja. Keywords: Ptujski grad, grajski grič, srednjeveško mestno obzidje, turistična arhitektura, Mestna občina Ptuj, grajska pristava, garažna hiša, podzemni rovi, prenova, urbanizem, konservatorstvo Published in DKUM: 17.12.2020; Views: 2462; Downloads: 1016
Full text (62,34 MB) |
10. Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcevTeja Zelenik, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave.
V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje.
Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju. Keywords: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike Published in DKUM: 26.11.2020; Views: 1191; Downloads: 241
Full text (590,01 KB) |