| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 139
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza varnosti in kapacitete križišča Domžale - Trzin pri Depali vasi
Ajka Durić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava analizo varnosti in kapacitete križišča v Depali vasi z namenom izboljšanja prometne varnosti in pretočnosti. V raziskavi smo preučili trenutno stanje križišča z uporabo podatkov o prometnih obremenitvah, pridobljenih od podjetja Omega Consult, ter statistik prometnih nesreč za obdobje 2012–2022, dostavljenih s strani Agencije za varnost prometa. S pomočjo simulacij v programu VISSIM in analize s programsko opremo SIDRA INTERSECTION smo ocenili različne variante križišča, vključno z nesemaforiziranim križiščem, semaforiziranim križiščem in krožiščem. Teoretično ozadje analize vključuje ocenjevanje ravni storitve (LOS) in kapacitetnih modelov, ki določajo zmogljivost križišča v različnih prometnih pogojih. Krožišče z dvema pasovoma se izkaže za najboljšo rešitev, saj omogoča boljšo razporeditev prometnih tokov, povečuje varnost in zmanjšuje zastoje. Kratkoročne rešitve vključujejo uvedbo dodatnih zavijalnih pasov in zmanjšanje hitrosti na regionalni cesti, kar bo izboljšalo pretočnost in varnost. Dolgoročno pa predlagamo preureditev križišča v krožišče, kar bi trajno rešilo težave s prometno pretočnostjo in varnostjo.
Keywords: križišče, varnostna analiza, kapacitetna analiza, prometne nesreče, obremenitve križišča, prometna varnost, infrastruktura.
Published in DKUM: 20.02.2025; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (1,76 MB)

2.
Določitev nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z analizo lokacij prometnih nesreč in podatkov aplikacij DRAJV : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Vesna Kop, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Prometne nesreče predstavljalo velik družbeni problem, saj med drugim povzročajo visoke stroške zdravstvene oskrbe in izgube v produktivnosti. Med letoma 2021 in 2023 je bilo na območju Upravne enote Žalec zabeleženih 1.745 prometnih nesreč. Med glavnimi vzroki za nesreče so bili neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in neustrezna varnostna razdalja. V diplomskem delu je bila izvedena analiza nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z uporabo podatkov o prometnih nesrečah in mobilne aplikacije DRAJV, ki beleži vozniške navade uporabnikov. V obravnavanem obdobju je aplikacija DRAJV zabeležila več kot 2,3 milijona prekoračitev hitrosti na območju Upravne enote Žalec. Analiza podatkov je razkrila, da so prekoračitve dovoljenih hitrosti vožnje eden glavnih dejavnikov tveganja za prometne nesreče. Identificiranih je bilo pet nevarnih cestnih odsekov z visoko gostoto prometnih nesreč in prekoračitev hitrosti, med katerimi so avtocestni odseki, regionalne ceste ter območja v bližini naselij. Rezultati analize poudarjajo potrebo po ciljnih ukrepih za izboljšanje prometne varnosti, kot so postavitev hitrostnih kamer, izboljšanje prometne signalizacije ter uvedba fizičnih ukrepov za umirjanje prometa. Predlagano je nadaljnje zbiranje in analiza podatkov za ciljno usmerjeno načrtovanje ukrepov za zmanjšanje tveganj v cestnem prometu.
Keywords: prometne nesreče, nevarni cestni odseki, aplikacija DRAJV, hitrost vožnje, Upravna enota Žalec, diplomske naloge
Published in DKUM: 12.02.2025; Views: 0; Downloads: 24
.pdf Full text (4,77 MB)

3.
Varnost v cestnem prometu - čas sprememb
Ljubo Zajc, Vesna Marinko, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: varnost, cestni promet, prometne nesreče, nacionalni program, kazalci učinkovitosti, soodgovornost, statistika
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 109; Downloads: 10
.pdf Full text (896,33 KB)

4.
Vpliv zakonodaje na varnost cestnega prometa : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Martin Zgonec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo proučuje številne aspekte sistemske spremembe zakonodaje na področju prometne varnosti cestnega prometa leta 2011. Poseben poudarek se nanaša na spremembe novele Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011), ki je kaznivo dejanje predrzne vožnje v cestnem prometu preimenovala v nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki je kot blanketna norma zapisana v 324. členu Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011). Na podlagi pregleda sodne prakse ugotavljam, da bi morala slovenska zakonodaja določati ustrezen normativni okvir za razločevanje med prekrški in kaznivimi dejanji s področja cestnoprometnega prava ter med kaznivima dejanjema povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti in nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki v zakonu niso jasno opredeljeni. Na podlagi analize statističnih podatkov lahko opredelimo še nekaj drugih pomembnih zaključkov. Kljub splošnem trendu upadanja števila mrtvih v cestnem prometu od leta 2011, ko smo sprejeli novo prometno zakonodajo, smo še daleč od zastavljene vizije nič, kot tudi od zastavljenih strateških ciljev v nacionalnih programih za obdobji 2013-2022 in 2023-2030 (Javna agencija RS za varnost prometa, 2023). Statistični podatki števila umrlih in hudo poškodovanih pa kažejo tudi na dva pomembna trenda (starejši od 64 let in vozniki e-skirojev), ki jih mora cestna zakonodaja nadaljnjo nagovoriti.
Keywords: cestni promet, cestnoprometna zakonodaja, prometna varnost, prometne nesreče, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.04.2024; Views: 324; Downloads: 74
.pdf Full text (1,22 MB)

5.
Medical expertise in cervical spinal injuries
Peter Kadiš, 2016, review article

Keywords: poškodbe, vratna hrbtenica, prometne nesreče, izvedensko mnenje
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 139; Downloads: 9
.pdf Full text (82,22 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

6.
7.
Nudenje prve pomoči s strani policistov in usklajenost reševalnih ekip pri prometnih nesrečah
Gregor Lahajnar, 2007, published professional conference contribution

Keywords: cestni promet, prometne nesreče, prva pomoč, reševanje, reševalne ekipe, policisti
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 200; Downloads: 14
.pdf Full text (721,36 KB)

8.
Vključevanje sistema zaščite, reševanja in pomoči ob množičnih nesrečah na avtocesti
Zvezdan Božič, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: promet, cestni promet, prometne nesreče, reševanje, avtoceste
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 189; Downloads: 6
.pdf Full text (751,55 KB)

9.
Proaktivno patruljiranje v prometu
Marko Urh, Milan Pagon, 2005, published scientific conference contribution

Keywords: policija, policijsko delo, policijske patrulje, promet, prometne nesreče, proaktivno patruljiranje
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 172; Downloads: 9
.pdf Full text (399,02 KB)

10.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Keywords: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 317; Downloads: 30
.pdf Full text (1,93 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica