| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Zdrava uravnotežena prehrana v času nosečnosti
Aleksandra Novaković, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Zdrava uravnotežena prehrana v obdobju nosečnosti predstavlja uživanje varne, energijsko in hranilno uravnotežene ter varovalne hrane. Splošna priporočila glede zdrave uravnotežene prehrane niso enaka za vse nosečnice in jih je potrebno individualno prilagajati. Pomembno je, da ženska že pred nosečnostjo uživa zdravo uravnoteženo prehrano ali takoj, ko izve za nosečnost. Namen zaključnega dela je predstaviti pomen in načela zdravega uravnoteženega prehranjevanja v času nosečnosti in z raziskavo ugotoviti prehranjevalne navade nosečnic pred zanositvijo in v času nosečnosti. Raziskovalne metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela in kvantitativno metodologijo raziskovanja. Empirični podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 45 anketirank. Raziskava je potekala v letu 2019. Vanjo so bile vključene nosečnice, ki so bile v času anketiranja noseče in ženske, ki so bile noseče v letu 2018. Rezultati: Večina anketirank (82 %) meni, da je njihova prehrana dovolj pestra in raznolika. V času nosečnosti so bile naklonjene spremembam in so upoštevale načela zdrave uravnotežene prehrane, saj je kar 47 % anketirank spremenilo način prehranjevanja. V dnevno prehrano je 58 % anketirank vključilo več zelenjave in 56 % anketirank zmanjšalo vnos sladic in sladkih pijač. Po navodilih zdravstvenega osebja so uživale tudi prehranske dodatke (folna kislina, železo). Diskusija in zaključek: Nosečnost je čas, ko je ženska bolj motivirana za pozitivne spremembe. V raziskavi smo ugotovili, da so anketiranke spremenile svoj življenjski slog v času nosečnosti (spremenile so prehranjevanje, vključile telesno aktivnost, počitek). Za spremembe v času nosečnosti je pomembno svetovanje zdravstvenega osebja.
Keywords: nosečnica, prehranjevanje, mikrohranila, makrohranila, prehranska dopolnila
Published: 09.03.2021; Views: 202; Downloads: 68
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
Spletno nakupovanje ponarejenih prehranskih dopolnil v Sloveniji
Eva Blatnik, 2020, master's thesis

Abstract: Ponarejena prehranska dopolnila so dostopna uporabnikom po vsem svetu. Uporabniki so izpostavljeni številnim tveganjem, z uživanjem le-teh (ne)zavestno ogrožajo svoje zdravje (Šetina in Kreft, 2019). V magistrskem delu ugotavljamo, ali se spletni kupci prehranskih dopolnil zavedajo nevarnosti, ki so jim lahko izpostavljeni pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta, ali so previdni pri spletnem nakupovanju prehranskih dopolnil in ali so opazili neželene učinke ob uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta. Nadalje predstavljamo razliko v zavedanju nevarnosti nakupovanja prehranskih dopolnil med spletnimi kupci prehranskih dopolnil in ostalimi kupci prehranskih dopolnil v Sloveniji. Med spletnimi kupci in ostalimi kupci prehranskih dopolnil obstajajo statistično pomembne razlike pri ocenjevanju varnosti prehranskih dopolnil, kupljenih prek slovenskih in tujih spletnih strani. Anketirani ostali kupci bolj upoštevajo mnenja zanesljivih oseb (zdravnik, farmacevt) v primerjavi s spletnimi kupci, ki bolj upoštevajo mnenja nezanesljivih oseb (prijatelj, internet, osebni trener …). Največ anketirancev (39,2 %) ne bi prepoznalo nelegalnih spletnih prodajaln prehranskih dopolnil, kar hkrati nakazuje na zavedanje tveganj, ki so jim izpostavljeni pri spletnem nakupovanju. Prav tako anketiranci bolj negativno ocenjujejo lastnosti prehranskih dopolnil, dostopnih na spletu, v primerjavi s tistimi, kupljenimi v lekarni. Anketiranci niso zaznali stranskih učinkov pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta.
Keywords: ponarejena prehranska dopolnila, spletno nakupovanje, javno zdravje, varnost javnega zdravja, magistrska dela
Published: 14.10.2020; Views: 246; Downloads: 76
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Poznavanje probiotikov med zdravstvenimi delavci
Tjaša Skornišek, 2018, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Probiotiki so koristni, živi mikroorganizmi, ki ugodno vplivajo na naše telo, če jih zaužijemo v dovolj veliki količini. Probiotiki so vedno bolj razširjeni in poznani v svetu, saj lahko z njimi na naraven način izboljšamo delovanje organizma. V magistrskem delu smo predstavili probiotike, probiotične izdelke in njihovo delovanje ter z raziskavo ugotavljali poznavanje in uporabo probiotikov med zdravstvenimi delavci. Metodologija: V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 17 vprašanj zaprtega in polodprtega tipa, izvedli raziskavo, ki je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja. V raziskavi je sodelovalo 44 zdravstvenih delavcev, zaposlenih v eni izmed slovenskih bolnišnic. Pridobljeno imajo srednjo, višjo, dodiplomsko in podiplomsko izobrazbo. Rezultate smo računalniško obdelali in grafično prikazali s pomočjo računalniškega programa Microsoft Excel, Microsoft Word in SPSS 21 (Statistical Package for Social Science). Za ugotavljanje signifikantne razlike v poznavanju probiotikov glede na stopnjo izobrazbe smo uporabili Mann-Whitney U test. Raziskavo smo izvedli leta 2016 v mesecu juniju. Rezultati: Ugotovili smo, da je poznavanje probiotikov med zdravstvenimi delavci zelo dobro, saj definicijo probiotikov pozna 84 % anketirancev. Ti probiotike uporabljajo tudi sami, največkrat preventivno. Ugotovili smo, da signifikantne razlike (Z= -0,98; p = 0.328) v poznavanju probiotikov glede na stopnjo izobrazbe ne obstajajo. Največ informacij o probiotikih anketirani pridobijo na delovnem mestu, želijo pa si jih pridobiti še več. Diskusija in zaključki: V današnjem času, ko je vedno več odkritih bolezni, stresa in »hitrega« načina življenja, je pomembno, da poskrbimo za svoje zdravje in organizem. Dokazano je, da probiotiki dobro vplivajo na telo, zato je njihova uporaba priporočljiva. Raziskava je pokazala, da je seznanjenost ljudi s probiotiki in z njihovim vplivom zelo pomembna, saj lahko le na ta način povečamo njihovo uporabo in s tem posledično pripomoremo k zdravju ljudi.
Keywords: probiotiki, poznavanje probiotikov, prehranska dopolnila, zdravstveni delavci, vloga medicinske sestre
Published: 04.06.2018; Views: 826; Downloads: 186
.pdf Full text (1,11 MB)

4.
SEZNANJENOST DIJAKOV S PROBIOTIČNIMI MIKROORGANIZMI V PREHRANSKIH IZDELKIH IN PREHRANSKIH DOPOLNILIH
Lucija Tkavc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Med ljudmi v zadnjih desetletjih se je trdno uveljavilo zavedanje o tem, da mikroorganizmi niso samo sovražniki, ki človeku škodujejo in povzročajo nalezljive bolezni, temveč so tudi zdravju koristni. V diplomskem delu smo predstavili probiotične mikroorganizme in ugotavljali seznanjenost populacije srednješolcev s probiotičnimi mikroorganizmi v prehranskih izdelkih in prehranskih dopolnilih ter vključevanje le teh v vsakodnevno prehrano. Metode: V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo o seznanjenosti dijakov s probiotičnimi mikroorganizmi v prehranskih izdelkih in prehranskih dopolnilih. Sodelovalo je 30 dijakov drugih in tretjih letnikov Srednje zdravstvene šole Celje v mesecu aprilu 2015. Anketni vprašalnik je vseboval 17 vprašanj. Rezultati: Ugotovili smo, da dijaki, ki v učnem procesu še niso obravnavali snovi mikrobiologije dobro poznajo pomen in naloge probiotičnih mikroorganizmov v prehranskih izdelkih in prehranskih dopolnilih, saj poznavanje probiotičnih izdelkov vodi iz družinskih prehranjevalnih navad. Dijaki, ki so omenjeno snov že obravnavali, pa so še bolje seznanjeni in teoretično podkovani. Diskusija in zaključki: Današnji način življenja predstavlja za človeški organizem obremenitev in stres. Dokazano je, da zaužitje dobrih mikroorganizmov pozitivno vpliva na počutje in zdravje ljudi, če le te zaužijemo v zadostnih količinah. Raziskava dokazuje potrebo po večjem in učinkovitejšem seznanjanju in vključevanju učne snovi o zdravju koristnih mikroorganizmih, ki v današnjem svetu predstavljajo vir naravnega ravnovesja za človeški organizem.
Keywords: probiotiki, mikroorganizmi, mikrobiota, prebavni trakt, prehranska dopolnila
Published: 08.11.2016; Views: 860; Downloads: 113
.pdf Full text (1,27 MB)

5.
OSVEŠČENOST LJUDI O PREHRANSKIH DOPOLNILIH
Rosana Drol, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bo govora o Osveščenosti ljudi o prehranskih dopolnilih. Zdrava prehrana je pomembna za naš organizem ter za pravilno delovanje. Veliko nas je poučenih predvsem o tem kaj zdrava prehrana je. Ko samo uravnotežena prehrana ni dovolj za zdravje si na nekem nivoju lahko pomagamo s prehranskimi dopolnili. Prehranska dopolnila so živila, katera dopolnjujejo običajno prehrano. Kljub temu pa moramo biti pozorni, saj samo prehranska dopolnila niso dovolj za uravnoteženo in raznovrstno prehrano. Namen diplomskega dela je bil predstaviti prehranska dopolnila ter z raziskavo ugotoviti osveščenost ljudi o prehranskih dopolnilih.
Keywords: Prehranska dopolnila, prehrana, vpliv hrane na zdravje, vitamini in minerali.
Published: 03.10.2016; Views: 1451; Downloads: 391
.pdf Full text (1,38 MB)

6.
POMEN KONCEPTOV IZDELKA IN OCENJEVANJE PRODAJNEGA POTENCIALA MED UPORABNIKI PRI RAZVOJU NOVIH IZDELKOV
Jan Fux, 2016, master's thesis

Abstract: Inovativnost in razvoj novih izdelkov so ključni za zagotavljanje konkurenčnih prednosti podjetjem na trgu. Pogosto so potrošniki soočeni s ponudbo »isto-vrstnih« izdelkov med katerimi izbirajo. Pomembno je, da podjetja vlagajo v razvoj novih izdelkov, ki za potrošnike prestavljajo dodano vrednost in s katerimi se lahko razlikujejo od ostalih konkurentov na trgu. Kadar razvijamo nove izdelke, se le ti razlikujejo od izdelkov, ki so že na trgu, zato je pomembno, da podjetje tekom razvoja novega izdelka s tržnimi raziskavami preveri tržni potencial za nov izdelek. V prvem delu naloge smo opredelili teoretična izhodišča o opredelitvi pojma novega izdelka, o pomenu izdelka kot sestavnem delu trženjskega spleta in o pomenu ter vlogi embalaže pri trženju. Na trgu športnih prehranskih dopolnil je prisoten trend naraščanja povpraševanja po izdelkih, ki so uporabnikom ponujeni v prenosni embalaži, da jih lahko zaužijejo na katerem koli mestu. Raziskovalni problem v nalogi temelji na preverjanju konceptov za izdelek beljakovinskih športnih prehranskih dopolnil. Z raziskovalno metodo conjoint smo ugotavljali katere lastnosti koncepta izdelka so za uporabnike bolj pomembne in vplivajo na nakupno odločitev izdelka. V raziskavi smo vzporedno preverili tudi ali obstajajo razlike med izraženimi preferencami glede na socialno-demografske dejavnike. Pri tem smo uporabili smo Mann-Whitneyev U test in Kruskal-Wallisev test. Rezultati conjoint analize so pokazali, da rekreativni športniki vključeni v vzorec raziskave preferirajo lastnosti koncepta izdelka beljakovinskih športnih prehranskih dopolnil pakiranega v prenosni embalaži (hipoteze H1, H2 in H3 smo potrdili, hipotezi H4 in H5 smo zavrnili). Z analizo preferenc po posameznih socialno-demografskih dejavnikih z Mann-Whitneyevim U testom in Kruskal-Wallisev testom in je pokazala, da so posamezne lastnosti koncepta izdelka za uporabnike iz različnih socialno-demografskih skupin v povprečju različno pomembne, vendar to nikoli ne velja za vse preverjane lastnosti hkrati (hipoteze H6 (a, b, c in d) smo zato zavrnili). V nalogi smo vzporedno predstavili tudi rezultate opisne statistike, ki smo jih primerjali z rezultati pridobljenimi z metodo conjoint. Rezultatov opisne statistike sicer nismo uporabili za obravnavo hipotez.
Keywords: razvoj novega izdelka, športna prehranska dopolnila, prenosna embalaža, conjoint, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test
Published: 02.08.2016; Views: 988; Downloads: 162
.pdf Full text (1,89 MB)

7.
ANALIZA VEDENJA PORABNIKOV PREHRANSKIH DOPOLNIL V SLOVENIJI NA OSNOVI TEORIJE NAČRTOVANEGA VEDENJA
Darko Serec, 2016, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu smo naprej predstavili osnovne pojme (prehranska dopolnila, vedenje porabnikov in nakupni proces). Nato smo preučili vedenje porabnikov prehranskih dopolnil z predstavitvijo elementov vpliva na vedenje porabnikov prehranskih dopolnil in proces nakupa prehranskih dopolnil. Sledilo je osrednje poglavje, v okviru katerega smo preučili modele teorij načrtovanega vedenja (nadalje TNV), predstavili njihov razvoj in opredelitev, ter jih predstavili tudi posebnosti in značilnosti modelov TNV na področju proizvodov in storitev povezanih z zdravjem ljudi. V raziskovalnem delu naloge smo uvodoma podali splošen pregeld trga prehranskih dopolnil v Sloveniji. Nato smo na podlagi kvantitativne raziskave analizirali vedenje porabnikov prehranskih dopolnil na podalgi TNV v Sloveniji. Ponazorili smo rezultate raziskave, preverili zastavljene hipoteze, podali ključne ugotovitve in predloge ter sklep. Temeljna ugotovitev naloge je, da lahko TNV vedenja v veliki meri napove vedenje porabnikov prehranskih dopolnil v Sloveniji, ob upoštevanju zdrastvene motivacije porabnikov. Navedeno izhaja iz ugotovitve, da obstajajo statistično značilne razlike v vplivu socialno kognitivnih konstruktov o nameri uživanja prehranskih dopolnil pri porabnikih prehranskih dopolnil, z visoko stopnjo zdravstvene motivacije in tistimi, z nizko. Napoved vedenja pa je nekoliko omejena le ob upoštevanju razlik, med porabniki s pozitivnimi in negativnimi stališči do vedenjske namere uživanja prehranskih dopolnil, saj med njimi ne obstajajo statistično značilne razlike.
Keywords: teorija načrtovanega vedenja, prehranska dopolnila, vedenje porabnikov
Published: 01.07.2016; Views: 1811; Downloads: 404
.pdf Full text (1,10 MB)

8.
POSPEŠEVANJE PRODAJE PREHRANSKIH DOPOLNIL PODJETJA X
Nadja Krajnc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Biti opažen, vzbuditi zanimanje za izdelek ali storitev, se približati in prepričati potencialne odjemalce, da je izdelek ali storitev boljša od konkurenčne, spodbuditi k nakupu ali ponovnemu nakupu so težke naloge vsakega podjetja. Vsako podjetje si po svojih močeh prizadeva rešiti te naloge čim bolj uspešno oziroma uspešnejše od konkurence. Pri tem si pomaga z različnimi aktivnostmi tržnega komuniciranja. Skozi diplomsko delo bom v teoretičnem delu opredelila tržno komuniciranje ter se podrobneje osredotočila na pospeševanju prodaje, ki je vedno bolj pogosto orodje tržnega komuniciranja zaradi več dejavnikov, ki jih bom podrobneje opisala v nadaljevanju. Opisala bom prehranska dopolnila, ki so osrednji del diplomskega dela ter izpostavila problematiko oglaševanja in pospeševanja prodaje prehranskih dopolnil. V praktičnem delu bom opisala kako se s pospeševanjem prodaje spopada podjetje X, ki trži prehranska dopolnila, katere metode pospeševanja prodaje uporablja ter zakonske omejitve pri oglaševanju prehranskih dopolnil. Opisala bom, kako je po analizi dosedanjih rezultatov raznih raziskav o prehranskih dopolnilih v Sloveniji in vseh zakonskih omejitvah začelo podjetje X več pozornosti posvečati pospeševanju prodaje in uvedlo nove metode pospeševanja prodaje. Predstavila bom metode in orodja za pospeševanje prodaje prehranskega dopolnila v podjetju X, nato pa predstavila še dosedanje rezultate pospeševanja prodaje prehranskega dopolnila.
Keywords: tržno komuniciranje, pospeševanje prodaje, metode pospeševanja prodaje, prehranska dopolnila, internet
Published: 20.06.2016; Views: 836; Downloads: 138
.pdf Full text (1,05 MB)

9.
NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE NA PODROČJU OGLAŠEVANJA - ANALIZA PRIMERA
Natalija Ploj, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Predmet raziskovanja diplomske naloge so nepoštene poslovne prakse, ki se pojavljajo na področju oglaševanja prehranskih dopolnil. Osredotočili smo se predvsem na prehranska dopolnila za hujšanje, ki so v današnjem svetu z vedno več ljudmi, ki imajo prekomerno telesno težo, postala glavni predmet trženja za spretne oglaševalce, katerih cilj je prodati izdelek ne glede na to, ali deluje ali ne. Številni potrošniki se prav na podlagi oglasov odločijo za nakup, saj le-ti uspešno prepričujejo in obljubljajo izboljšanje počutja, izgubo telesne teže itd. Vprašanje je, ali se ljudje zavedajo, da prehranska dopolnila niso zdravila, ki bi preprečevala, zdravila ali celo ozdravila razne zdravstvene težave. Analizirali smo nekaj spletnih in tiskanih oglasov, ki oglašujejo hitro izgubo kilogramov s »čudežnimi« prehranskimi dopolnili za hujšanje. Spoznali smo, da kršijo veliko členov predvsem Slovenskega oglaševalskega kodeksa in tako zavajajo potrošnike.
Keywords: nepoštene poslovne prakse, oglaševanje, prehranska dopolnila, zavajajoče oglaševanje, hujšanje
Published: 14.10.2015; Views: 1155; Downloads: 173
.pdf Full text (13,43 MB)

10.
Notranji trg in prodaja prehranskih dopolnil v Evropski unij
Katja Resnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Evropska unija je v zadnjih desetletjih začela aktivno urejati zakonodajo na področju živil, vključujoč prehranska dopolnila. Razloga za sprejetje sta bila predvsem dva, in sicer uresničevanje prostega pretoka blaga na območju Evropske unije in omejevanje pretoka prehranskih dopolnil, ki bi bila lahko nevarna za potrošnike. V letu 2002 je Evropska unija sprejela prvi zakonodajni akt, ki je urejal področje prehranskih dopolnil, Direktivo o prehranskih dopolnilih, ki vsebujejo vitamine in minerale. Kljub delni urejenosti tega področja je precejšen del še vedno neurejen, saj obstajajo še druge sestavine, ki jih vsebujejo prehranska dopolnila (in zavzemajo 50 odstotkov trga prehranskih dopolnil v Evropski uniji), poleg tega Evropska agencija za varnost hrane še vedno ni uredila mejnih vrednosti vitaminov in mineralov, ki so lahko prisotni v prehranskih dopolnilih. Skladno z zgoraj omenjeno neurejenostjo prihaja do kršitev prostega pretoka prehranskih dopolnil s strani držav članic in kršitev načela vzajemnega priznavanja. Zakonodaja Evropske unije na področju prehranskih dopolnil je na ozemlju Evropske unije gotovo ena izmed najbolj kritiziranih s strani strokovne javnosti in poslovnih subjektov, ki se ukvarjajo s prodajo prehranskih dopolnil. Kljub temu se številne regije in države zgledujejo po njej. V kolikor želi Evropska unija doseči svoj primarni cilj, prosti pretok blaga, bo potrebno v celoti uskladiti zakonodajno urejanje prehranskih dopolnil, skladno s pričakovanji strokovne javnosti in varovanjem zdravja potrošnikom.
Keywords: prehranska dopolnila, prosti pretok blaga, načelo vzajemnega priznavanja, izjeme od načela prostega pretoka blaga, oglaševanje prehranskih dopolnil, varstvo potrošnikov, diplomska dela
Published: 24.03.2015; Views: 2809; Downloads: 485
.pdf Full text (864,29 KB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica