| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 442
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Otroci iz Vrtca Zarja Celje vrtnarijo in spoznavajo zelišča : diplomsko delo
Eva Potočnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Otroci iz Vrtca Zarja Celje vrtnarijo in spoznavajo zelišča« je bilo zasnovano z namenom, da otroci spoznajo zelišča, njihovo uporabo in gojenje. Diplomsko delo je strukturirano v teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili projektno delo, pomen začetnega naravoslovja v predšolskem obdobju ter integracijo vrta in vrtnarjenja v učni načrt, skupaj z vlogo vzgojitelja. Predstavili smo povezanost otrok z naravo, razvoj odgovornega odnosa do nje in opisali zelišča, ki so jih spoznavali otroci. V praktičnem delu smo se osredotočili na izkustveno učenje in izvedli projekt, ki je trajal en mesec in pri katerem so otroci ves čas aktivno sodelovali, opazovali in preko svojih lastnih izkušenj spoznavali zelišča. Skozi celoten projekt nas je spremljala ročna lutka, ki je otrokom uspešno pričarala zanimivo zeliščno potovanje. Zastavljala jim je vprašanja odprtega in zaprtega tipa ter jih s tem spodbudila h kreiranju lastnih zamisli in raziskovalnemu razmišljanju. Ugotovili smo, da je izkustveno učenje, pri katerem je otrok ves čas aktivno ključen, pripomoglo k temu, da so otroci postali bolj sodelovalni, sproščeni, komunikativni, pri aktivnostih pa so kazali višji nivo motivacije in veselja kot sicer.
Keywords: predšolski otrok, izkustveno učenje, narava, vrt, zelišča.
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 66; Downloads: 5
.pdf Full text (3,62 MB)

2.
Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre : diplomsko delo
Patricija Rožej, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature najprej opredelili, kaj konflikti sploh so, zakaj nastanejo in kako jih lahko najučinkoviteje razrešimo. V nadaljevanju smo nekaj pozornosti namenili igri, torej temu, kaj je igra, katere vrste iger poznamo, kako igre vplivajo na sam razvoj otroka in kakšno vlogo imajo pri igri vzgojitelji. Ker pa smo si za diplomsko nalogo izbrali praktično delo, smo na kratko opredelili še projektno delo, ki smo ga v vrtcu tudi izvedli. V empiričnem delu diplomske naloge smo zapisali svoja opažanja pri izvedbi projektnega dela v vrtcu. V okviru tega projektnega dela smo v vrtcu z otroki izdelali igro, s pomočjo katere so otroci samostojno poskušali reševati nastale medsebojne konflikte. Izdelavi te igre in njenemu preizkusu smo namenili pet dni. Najprej smo spoznali različna čustva, nato smo se pogovorili o aktivnostih, ki pomagajo pri reševanju konfliktov, ter jih narisali, tretji dan smo igro preizkusili s pomočjo konfliktnih situacij, naslednji dan so otroci ves dan sami uporabljali igro in zadnji, peti dan, smo skupaj izvedli še evalvacijo nastale igre.
Keywords: čustva, igra, konflikti, predšolski otrok, projektno delo
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 78; Downloads: 13
.pdf Full text (852,87 KB)

3.
Temeljne gibalne spretnosti z žogo predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Nadja Štopfer, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo izbrali 7 spretnosti z žogo in ugotavljali, pri katerem letu jih otrok obvlada. Z vidika grobe motorike spretnosti z žogo zajemajo metanje, udarjanje in lovljenje, ki smo jih preverili z naslednjimi nalogami: soročni udarec s kijem, udarjanje žoge na mestu, lovljenje žoge, brca žoge, met žoge nad glavo in met žoge spodaj. V študiji je po podpisanem soglasju staršev sodelovalo 154 predšolskih otrok, starih med 3 in 6 let (28 otrok starih 3 leta; 17 starih 3,5; 17 starih 4 leta; 19 starih 4,5; 25 starih 5 in 35 starih 6 let). Za preverjanje spretnosti z žogo je bil uporabljen standardiziran merki protokol iz TGMD-3. Otroke se je pri izvajanju nalog snemalo. Podatki kažejo, da večina otrok v prvih treh letih še ni dosegla popolnega obvladovanja izbranih spretnosti z žogo. Vendar pa se v naslednjem triletju postopoma izboljšujejo in pridobivajo različne spretnosti z žogo, pri čemer večina doseže obvladovanje teh izbranih spretnosti.
Keywords: spretnosti z žogo, predšolski otrok, groba motorika
Published in DKUM: 23.01.2024; Views: 85; Downloads: 13
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Teja Mulec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka je bil namen raziskati, kako gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka na splošno in v drugem starostnem obdobju, dejavniki, ki vplivajo na otrokov gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, gibanje v naravi in gibalne dejavnosti v naravi v zimskem in poletnem letnem času. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 68 staršev otrok, starih 5-6 let. Pri zbiranju podatkov je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da imajo starši pozitivno mnenje o pomenu in vplivu gibalnih/športnih aktivnosti v naravi na gibalni razvoj otrok.
Keywords: gibanje, narava, gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalne dejavnosti v naravi
Published in DKUM: 19.12.2023; Views: 199; Downloads: 40
.pdf Full text (1,94 MB)

5.
Povezanost med navezanostjo predšolskega otroka na mamo in njenim vzgojnim slogom
Doroteja Čeh, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali otrokovo navezanost na mamo glede na uporabo maminega vzgojnega sloga. V teoretičnem delu smo najprej opredelili navezanost in kako se navezanost razvija skozi leta otrokovega razvoja. V to so vključeni tudi slogi navezanosti, ki se med otroki največkrat pojavljajo, in navezanost na mamo. Glede na zastavljen problem diplomskega dela smo v teoretičnem delu opredelili tudi vzgojo. Osredotočili smo se predvsem na to, kaj je vzgoja in kaj so njeni cilji. Opredelili smo najbolj pogoste vzgojne sloge, ki jih starši uporabljajo. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali vsi otroci razvijejo enak slog navezanost na svojo mamo, čeprav mame v svojem vzgajanju uporabljajo različne sloge, in ali se uporaba vzgojnih slogov povezuje z izobrazbo in starostjo mam. Pri zbiranju podatkov smo si pomagali s spletnim vprašalnikom, ki je vseboval zaprta in odprta vprašanja. Rezultati so pokazali, da so otroci na mame varno navezani v primerih uporabe avtoritativnega in nevključenega vzgojnega sloga, medtem ko pa otroci mam, ki uporabljajo permisivni vzgojni slog, razvijejo upirajočo navezanost. Prav tako pa so rezultati pokazali, da starost in izobrazba mam ni povezana z uporabo vzgojnega sloga.
Keywords: Predšolski otrok, mama, vzgoja, vzgojni slog, navezanost na mamo.
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 172; Downloads: 10
.pdf Full text (1,28 MB)

6.
Izdelava igrač v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 6 let : diplomsko delo
Tjaša Ravnikar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Izdelava igrač v vrtcu z otroki starimi od 4 do 6 let je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu najprej predstavljamo splošne razvojne značilnosti predšolski otrok, nato pa opredelimo še pojem igrače in samo klasifikacijo igrač. Poseben poudarek je na igračah, ki pri otrocih spodbujajo ustvarjalnost. Sledi pa še opredelitev projektnega dela in vloga otroka ter vzgojitelja pri projektnem delu v vrtcu. V empiričnem delu smo opredelili namen diplomske naloge oz. projekta, ki smo ga v okviru naloge tudi izvedli, pri tem smo si postavili nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez. V praktičnem delu smo predstavili izvedbo projekta »Naredimo svojo igračo«, ki je trajal pet dni, in sicer od ponedeljka do petka. Namen projektnega dela je bil, da otroci čim bolj samostojno izdelajo igračo. Glede na predhodno opazovanje otrok pri igri, smo se odločili za izdelavo konstrukcijskih kock, saj se otroci z njimi najraje igrajo. V praktičnem delu smo opisali celoten projekt in njegovo evalvacijo. Skozi diplomsko delo smo ugotovili, da so otroci, stari od 4 do 6 let, zmožni v veliki meri sami izdelati zastavljeno igračo oz. konstrukcijske kocke. Ugotovljeno je bilo, da po izdelani igrači sežejo tudi med prosto igro, pri kateri pa v veliki meri prevladuje individualna igra z omenjeno igračo. Zastavljeni projekt je bil uspešen, saj so bili zastavljeni cilji doseženi, prav tako pa je imel na otroke pozitiven učinek, saj so v zastavljenih dejavnostih otroci neizmerno uživali, kar je bilo mogoče razbrati iz končne evalvacije zastavljenega projekta.
Keywords: predšolski otrok, razvoj otroka, igrača, izdelava igrač, projektno delo
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 141; Downloads: 25
.pdf Full text (1,12 MB)

7.
Kulturno-umetnostna vzgoja in plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Tadeja Fijavž, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali, kako lahko cilje kulturno-umetnostne vzgoje uresničujemo skozi izvedbo plesnih dejavnosti v skupini predšolskih otrok. Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, in sicer teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem kulturno-umetnostne vzgoje, se seznanili s cilji in načeli kulturno-umetnostne vzgoje ter predstavili vlogo kulturno-umetnostne vzgoje v izobraževanju. Osredotočili smo se na eno izmed področij kulturno-umetnostne vzgoje, in sicer na področje plesne umetnosti, ki smo ga samostojno opredelili. Izpostavili smo pomen plesa za otrokov razvoj, plesne dejavnosti in vlogo odraslega pri načrtovanju in izvedbi teh. V praktičnem delu smo pripravili in izvedli osem plesnih dejavnosti, pri katerih smo izhajali iz ciljev kulturno-umetnostne vzgoje. Na podlagi evalvacij izvedenih dejavnosti v skupini otrok smo ugotovili, da so se otroci seznanili s pomenom kulturno-umetnostne vzgoje, saj so spoznavali različne kulture, lastno kulturno dediščino in razvijali kritičen odnos do kulture ter umetnosti.
Keywords: kulturno-umetnostna vzgoja, plesna umetnost, plesne dejavnosti, predšolski otrok, načrtovanje dejavnosti v vrtcu
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 173; Downloads: 19
.pdf Full text (1,19 MB)

8.
Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Tjaša Šalamun, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naše naloge je otrokom približati ljudsko izročilo preko plesnih dejavnosti. V diplomskem delu smo najprej skozi teorijo preučili gibalno-plesne dejavnosti ter njihove cilje, metode in vsebino ter predstavili ljudsko izročilo, šege in navade v okolici Ptuja. Najprej smo preko intervjuja s skupino vzgojiteljic raziskali, kako ljudsko izročilo vključujejo v vrtcu, na kakšen način predstavijo to otrokom in katere metode pri tem uporabijo. Na podlagi odgovorov vzgojiteljic smo nato načrtovali in izvedli pet plesnih dejavnosti z otroki, starimi 5-6 let v vrtcu Cerkvenjak. Teme plesnih dejavnosti so temeljile na šegah in navadah iz okolice Ptuja. Ugotovili smo, da otroci poznajo nekatere šege in navade, ki so del ljudskega izročila iz njihovega okolja, vendar jih v vrtcih ne obravnavajo pri plesnih dejavnostih. Skozi naše dejavnosti smo otroke seznanili s pomenom ohranjanja ljudskega izročila. Otroci so tako spoznali različne šege in navade, njihove značilnosti pa so sami prepoznavali in uporabljali pri plesnih dejavnostih.
Keywords: ljudsko izročilo, šege, navade, predšolski otrok, plesne dejavnosti, ustvarjalno gibanje
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 287; Downloads: 31
.pdf Full text (4,28 MB)

9.
Povezanost med empatijo staršev in empatijo njihovega otroka : diplomsko delo
Kristina Cvitkovič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati povezanost med empatijo staršev in empatijo njihovega otroka ter ugotoviti, kako je empatija med starši in otrokom povezana. Zanimalo nas je, ali obstajajo pomembne razlike v empatiji med dečki in deklicami v obdobju zgodnjega otroštva glede na starost. Raziskavo smo opravili s pomočjo Testa empatije (Baron-Cohen in Wheelwright, 2004). Sodelovalo je 105 staršev in njihovi predšolski otroci. Pridobljene podatke smo obdelali s programom Microsoft Excel in programom IBM SPSS Statistics. Rezultati testa empatije so pokazali, da obstaja pomembna povezanost med empatijo staršev in empatijo njihovih otrok, da je spol otroka povezan s stopnjo empatije in da se stopnja empatije s starostjo otrok ne spreminja. V razlagi rezultatov smo poudarili, da je stopnja empatije povezana s spoznavnim in miselnim razvojem otroka in da je tako dobro, da vzgojitelji poznajo otrokove socialne možnosti.
Keywords: empatija, predšolski otrok, starši, test empatije, Simon Baron-Cohen, Sally Wheelwright
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 236; Downloads: 25
.pdf Full text (581,99 KB)

10.
Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok : diplomska delo
Manja Miklič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok smo predstavili šest dejavnosti za postopno navajanje otrok na mešanj barv. Dejavnosti smo izvedli z otroki, starimi 5–6 let. Pri dejavnostih smo svetlili in temnili osnovne barve, mešali osnovne in komplementarne barve, mešali črno in belo ter osnovne barve s črno in belo. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka med petim in šestim letom starosti in likovne tehnike ter podrobneje slikarske tehnike. Predstavili smo tudi, na kateri format naj otroci slikajo in kako naj bodo čim bolj kakovostno opremljeni likovni kotički, učilnice in delavnice. Predstavili pa smo tudi ustrezne oblike dela in likovno področje v kurikulumu. V empiričnem delu smo predstavili primerne dejavnost mešanja barv. Pri dejavnosti smo odkrivali, v kakšnih paletah naj otroci mešajo barve, kakšen naj bo format glede na motiv in obliko dela. Ugotovili smo, da je bolje, da imajo palete prekate oz. da namesto palet uporabimo dovolj velike lončke. Zaželeno pa je, da že na začetku dejavnosti otrokom ponudimo količinsko precej več svetle barve v razmerju s temnejšo. Najpomembneje pa je, da so tempera barve kakovostne.
Keywords: predšolski otrok, likovne dejavnosti, slikanje, likovna didaktika, mešanje barv
Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 246; Downloads: 24
.pdf Full text (2,19 MB)

Search done in 1.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica