| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 102
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza etičnih kodeksov finančnih in nefinančnih institucij v Sloveniji
Rok Pen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali etične kodekse naključno izbranih treh finančnih in treh nefinančnih institucij. Na temelju izbranih kategorij smo presojali razlike in podobnosti med etičnimi kodeksi finančnih in nefinančnih institucij. Za lažje razumevanje problematike v smo v začetku diplomskega dela navedli vse potrebne pojme za razumevanje problematike. Opredelili smo pojme; etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije. Ugotovili smo, da imajo finančne institucije in nefinančna podjetja v Sloveniji različne bistvene vsebine etičnih kodeksov poslovanja. Dodatna ugotovitev je, da učinkovita raba etičnih kodeksov izboljšuje korporativno upravljanje podjetij. Etični kodeksi so po finančni krizi leta 2008 dobili večji pomen. Povečan pomen poslovne etike v podjetjih in podrobno napisani etični kodeksi so zelo pomembni, zahteve po njihovi kakovostni vsebini pa naraščajo. Zastavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo javno objavljenih dokumentov. Zaradi preglednosti smo se odločili uporabiti tabelarični prikaz, ki smo ga pisno povzeli in tako navedli razlike med finančnimi in nefinančnimi institucijami. Ugotovili smo, da imajo tako finančne kot nefinančne institucije vsebine etičnih kodeksov, ki jim dajejo poseben pomen. Te vsebine so bistvene za zaposlene v podjetjih, saj jim ob kritičnih situacijah pri delu nudijo oporo, kjer zaposleni najdejo navodila ustreznega ravnanja v situaciji.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije
Published: 30.03.2021; Views: 75; Downloads: 33
.pdf Full text (1,06 MB)

2.
POSLOVNA ETIKA V ZAVAROVALNICI
Tanja Vekjet, 2014, undergraduate thesis

Keywords: etika, poslovna etika, poslovna morala, etični kodeks, kodeksi, zavarovalništvo, zavarovalnice
Published: 18.03.2021; Views: 62; Downloads: 28
.pdf Full text (426,67 KB)

3.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published: 24.11.2020; Views: 359; Downloads: 169
.pdf Full text (1,31 MB)

4.
Korporativna integriteta
Petra Puklavec, 2019, master's thesis

Abstract: V zadnjih nekaj letih je prišlo do bistveno večjih prizadevanj politikov za pripravo zakonov za preprečevanje korupcije znotraj podjetij. V sklopu dela uvodoma opredelimo področje poslovne etike, vprašanja, s katerimi se etika ukvarja v okviru poslovne dejavnosti, in potrebe po formalnih in etičnih standardih, saj brez njih noben etičen program ne more biti učinkovit. S pomočjo etike lahko stopnjo problema v podjetju ocenimo že pred ukrepanjem. V današnjem času obstaja potreba po večji odgovornosti nadrejenih, podjetja morajo delati v dobro strank, javnost mora zaupati ne samo izdelkom, temveč tudi podjetju, podjetje mora biti odgovorno za okolje itd. V osrednjem delu magistrskega dela opredelimo pomene in primere vpeljave integritete v podjetje: kaj integriteta v praksi pomeni za današnjo družbo in gospodarstvo, kako uspešno upravljati integriteto in kaj se zgodi, če pride do kršitev. Predstavimo okvir, ki ga je v svojih smernicah za kulturo integritete predstavil zavarovalni inštitut Chartered v Angliji in je namenjen spodbujanju integritete. Izpostavimo pomembnost »tona z vrha« in kulture integritete, ki mora temeljiti na vrednotah. S pomočjo študije, ki jo je pripravila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj, pregledamo smernice za ustvarjanje funkcije integritete in tveganja, ki vplivajo na integriteto podjetij. Preučimo razloge za pomanjkanje integritete nadrejenih, razloge, zaradi katerih zaposleni ne želijo ali si ne upajo poročati o neetičnem ravnanju in vlogo žvižgačev, pri čemer izpostavimo primere žvižgaštva v Sloveniji. Preverimo tudi stanje korporativne integritete v Sloveniji, proces vpeljevanja korporativne integritete in Slovenske smernice korporativne integritete. Izpostavimo kodekse in procese izvajanja korporativne integritete v Sloveniji. V empiričnem delu s pomočjo poslovnih poročil podjetij Petrol, PwC in Luka Koper, ki so podpisniki smernic slovenske korporativne integritete na podlagi študije primerov analiziramo vpliv integritete na zaposlene, podjetje in družbo. Izpostavimo skupino Petrol, ki na podlagi pridobljenih informacij resnično živi integriteto.
Keywords: korporativna integriteta, poslovna etika, integriteta v praksi, spodbujanje integritete, Slovenske smernice korporativne integritete, žvižgači
Published: 14.08.2019; Views: 497; Downloads: 69
.pdf Full text (1,54 MB)

5.
Poslovna etika in diskriminacija zaposlenih na delovnem mestu
Barbara Roškar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Poslovno etiko lahko najpreprosteje definiramo kot področje etike, ki definira določena poslovna dejanja kot dobra ali slaba ter na podlagi teh definicij, usmerja management, da odloča in ravna po »dobrih« načelih. Vedno več potrošnikov od podjetij zahteva, da se odločajo za bolj etičen način poslovanja, pri čemer, pa so posledično vedno bolj pozorni na zlorabe podjetij in na zlorabe znotraj posameznih podjetij. Veliko govora in pisanja je v zadnjem času, predvsem zaradi znanih afer v poslovnem svetu, posvečenega diskriminaciji v poslovnem svetu. Diskriminacija v poslovnem kontekstu je definirana kot prednostna ali manj prednostna obravnava vsakega posameznika, na podlagi razlogov, ki niso neposredno povezani z njihovimi kvalifikacijami in dejanji na delovnem mestu – rasa, spol, starost, vera in drugo. Zaradi razširjenosti dileme in želje, da se diskriminacija v poslovnem svetu (ter drugih področjih) v največji možni meri omeji, ustanove, ki so zadolžene za boj proti tej vrsti obravnavanja, oblikujejo vse več zakonov, ki drugačno obravnavanje definirajo kot kaznivo dejanje, ki se kaznuje z denarno ali zaporno kaznijo. V skladu z omenjenimi smernicami smo v diplomskem delu opredelili teoretične vidike poslovne etike ter diskriminacije na delovnem mestu. Osredotočili smo se tudi na pravne vidike prepovedi diskriminacije na trgu dela v Republiki Sloveniji. V povezavi s tem, smo obravnavali najpogostejše vrste diskriminacije v Sloveniji in identificirali predloge za prakso, s pomočjo katerih, bi se stanje lahko izboljšalo.
Keywords: poslovna etika, diskriminacija, diskriminacija na delovnem mestu, etične dileme, prepoved diskriminacije v Republiki Sloveniji.
Published: 28.06.2019; Views: 785; Downloads: 122
.pdf Full text (562,04 KB)

6.
Etični kodeksi bank
Paulina Podlesnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Pri pisanju diplomskega projekta smo se osredotočali na pomen in problematičnost etičnosti v bankah. Opredelili smo pojma etika in poslovna etika, opisali način povečevanja etičnosti in s tem tudi etični kodeks. Pojasnili smo vpliv etike v bančništvu danes, zakaj je pomembna in kakšno vlogo imajo etični kodeksi v bankah. Opisali smo etičnost banke, katera poslovna načela je danes možno najti v bančništvu ter zakaj so le- ta pomembna. Dandanes so etični kodeksi vse pogosteje sredstvo za zagotavljanje etičnega delovanja in vedenja. Da bi etični kodeks deloval, morajo biti vsi zaposleni seznanjeni s tem kodeksom in ga razumeti. Etični kodeks uporabljajo banke za pomoč uporabnikom pri razumevanju med tem, kaj je prav in kaj narobe, kar v veliki meri vpliva na njihovo nadaljnje ravnanje in njihove odločitve. V sklopu diplomskega projekta si zastavljamo dve hipotezi, in sicer, da banke v Sloveniji pod tujim lastništvom, ki imajo vpeljane etične kodekse, imajo te za uporabnika napisane zelo razumljivo in podrobno ter da sta si etična kodeksa dveh različnih bank v Sloveniji pod tujim lastništvom med seboj vsebinsko zelo podobna. Banke pod tujim lastništvom smo si izbrali zato, saj menimo, da banke marsikje v zahodni Evropi in ZDA bolj stremijo k etičnim načelom kot pri nas. Na osnovi tega sklepamo, da imajo bolje razdelano vsebino etičnih kodeksov. Predpostavljamo, da imajo svoje etične kodekse vsebinsko napisane vsebinsko obširno, imajo opisan ustrezen sklop smernic za vse dejavnosti in oddelke natančno in razumljivo. Zastavljene hipoteze smo preverili s pomočjo javno dostopnih dokumentov, ki so nam dali točne informacije. Za boljšo predstavo smo uporabili tabelarični prikaz. V nadaljevanju diplomskega projekta smo analizirali etična kodeksa za izbrani banki ter ju med seboj primerjali. Izbrali smo dve banki v Sloveniji pod tujim lastništvom, povzeli njuna etična kodeksa, ju analizirali in ugotovili, da imata obe banki temeljne sestave kodeksa zelo podobne in med seboj si sorodne. Banki, ki smo obravnavali, sta imeli večino smernic etičnega kodeksa napisanih zelo razumljivo in podrobno. Ko smo analizirali kodekse obeh bank, smo ugotovili, da je možno pri obeh bankah najti največ pet smernic kodeksa, ki sploh niso opredeljene ali pa niso dovolj podrobno pojasnjene in posledično s tem uporabniku niso dovolj razumljive. Izbrana banka v svojem etičnem kodeksu ni opredelila medsebojnih odnosov zaposlenih, vprašanj v povezavi s kodeksom in ugovor vesti. Pomanjkljivo je definirala varnost na delovnem mestu ter podkupovanje in korupcijo. V etičnem kodeksu druge izbrane banke ne najdemo omenjenega odnosa z delničarji (lastniki), prav tako ne odnos z dobavitelji ter lokalno skupnostjo. Uporabniku nerazumljivo je opisala njihov odnos z okoljem ter podkupovanje in korupcijo.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, etika v bančništvu
Published: 27.11.2018; Views: 612; Downloads: 126
.pdf Full text (906,70 KB)

7.
Vloga poslovne etike pri zagotavljanju družbeno odgovornega ravnanja podjetja
Anja Cvetko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava povezavo poslovne etike in družbene odgovornosti, ki bosta osrednji področji delovanja sodobnih podjetij. V okviru tega bomo podrobneje preučili teoretična izhodišča za obravnavo etike, kako le te vpliva na družbeno odgovornost in na poslovanje podjetja na splošno. Osrednji namen naloge je preučiti kako lahko s poslovno etiko vplivamo na izboljšanje družbene odgovornosti delovanja podjetij. V ta namen bomo v praktičnem delu opravili analizo študije primerov izbranih podjetij za preučitev zastavljenih ciljev. Nalogo bomo zaključili z oblikovanjem možnih predlogov za izboljšanje družbene odgovornosti podjetij. Sodobna družba pričakujejo, da bodo podjetja sposobna z etičnimi odločitvami delovati ne samo za ustvarjanje dobička temveč, da bodo z svojimi dejanji delovala v dobro družbe in okolja. V nalogi smo ugotovili, da sta torej etičnost in družbena odgovornost ključni konkurenčni prednosti uspešnih podjetij. Še več, podjetja, ki tako delujejo imajo večji ugled v družbi ter so praviloma tudi finančno uspešnejša.
Keywords: etika, poslovna etika, družbena odgovornost, morala, okoljska odgovornost, ekonomska odgovornost
Published: 13.11.2018; Views: 364; Downloads: 75
.pdf Full text (778,77 KB)

8.
Poslovna etika pri nogometnih pristopih
Marcel Koren, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Etika in šport gresta z roko v roki. Marsikdo se ne zaveda, da je za obstoj športa potrebna etika, ki določa pravila samega športa in pravila fair playa. To velja tudi za najbolj razširjeno igro na svetu, nogomet. Pri nogometnih prestopih pa se lahko pojavi problem, saj je glavni igralec »denar«. O nogometnem prestopu lahko začnemo govoriti ob podpisu pogodbe med igralcem (in njegovim posrednikom, če ga ta ima) in klubom. Informacije v pogodbi so poslovna skrivnost, na katero UEFA do zdaj »še« nima vpliva. Vendar eno izmed določil še posebej izstopa – odškodnine. Za ohranjanje etičnega odnosa med omenjeno trojico je treba upoštevati etiko udeležencev nogometnih prestopov. To sodelovanje je edino sredstvo, s katerim lahko vplivamo na etičnost transferov. UEFA tudi v prihodnje ne bo smela omejevati odnosa, le pri višini odškodnin individualnih pogodb bo moralo priti do sprememb, saj se te iz leta v leto povečujejo in lahko se vprašamo, kdaj se bo to končalo.
Keywords: etika, poslovna etika, športna etika, nogometna etika, nogomet, transferi
Published: 07.11.2018; Views: 331; Downloads: 69
.pdf Full text (2,05 MB)

9.
Etični kodeksi zavarovalnic
Urška Perkovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo na začetku opredelili etiko in moralo, pri čemer smo za oboje opredelili sam izvor besede in njen pomen ter predstavili teoretične osnove navedenih pojmov. Etika se ukvarja s preučevanjem in razlago pojmov, kot so: kaj je prav ali kaj je narobe, dobro ali slabo, moralno ali nemoralno in podobno, medtem ko je morala skupek norm in določenih pravil. Analizo etike smo nadaljevali v okviru poslovne etike, pri čemer smo navedli tudi primere etičnih dilem, ki se pojavljajo pri udeležencih poslovne etike in nekaj razlogov, ki privedejo do teh dilem. Udeležence smo razčlenili na delničarje, zaposlene, odjemalce, dobavitelje, konkurenco in družbeno oziroma socialno okolje. Opredelili smo tudi poslovno moralo in prikazali povezavo med etiko in moralo. Etika in morala sta povezani z etičnimi kodeksi, ki imajo v današnjem času vedno večji pomen tako za samo organizacijo kot tudi za njene udeležence ter predstavljajo pomemben instrument za zagotavljanje etičnosti delovanja organizacije in njenih zaposlenih. Zato smo se osredotočili na etične kodekse. V tem okviru smo preučili izhodišča za sam razvoj etičnih kodeksov. Opredelili smo izvor besede »kodeks« in njen pomen. Poiskali smo vzroke za porast etičnih kodeksov in navedli koristi, ki jih organizacijam prinašajo primerno zapisani in vzpostavljeni etični kodeksi. Etične kodekse smo opredelili tudi glede na štiri temeljne tipe kodeksov, in sicer etični kodeksi organizacij, etični kodeksi poklicnih združenj, etični kodeksi posameznih industrij in etični kodeksi skupin ali programov. Teoretično smo opisali samo vsebino etičnih kodeksov in druge postavke, povezane z raziskovanjem etičnih kodeksov. Naredili smo primerjavo etičnih kodeksov izbranih zavarovalnic, pri čemer smo zavarovalnici Sava in Triglav analizirali kot zavarovalnici v domači lasti, zavarovalnici Generali in ERGO pa kot zavarovalnici s tujim lastništvom. V aplikativnem delu diplomske naloge smo najprej povzeli etične kodekse posameznih zavarovalnic, kasneje pa smo primerjali njihove vsebinske postavke in samo vsebino kodeksov. Prišli smo do ugotovitev in potrditve zastavljenih hipotez, da so vsebinske postavke oziroma da je vsebina etičnih kodeksov zavarovalnic podobna. Bistvenih razlik v vsebini etičnih kodeksov glede na domače (slovensko) ali tuje lastništvo ni. Podali smo predloge za dopolnitve izbranih etičnih kodeksov, pri čemer so izhodišča za predloge izvirala iz treh virov dopolnitev. Ti viri so ugotovljen manko vsebine, pri čemer smo primerjali vsebino vseh štirih obravnavanih etičnih kodeksov, drugi vir dopolnitve so lastni predlogi za izboljšanje vsebine etičnih kodeksov, torej kaj bi se nam zdelo smiselno dodati, zadnji vir dopolnitve pa so aktualni problemi, ki bi jih bilo smiselno vključiti v vsebino etičnih kodeksov.
Keywords: etični kodeks, etika, poslovna etika, morala, poslovna morala, zavarovalnice
Published: 24.10.2018; Views: 594; Downloads: 132
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
Poslovna pogajanja med Slovenijo in Hrvaško
Jana Senica, 2018, master's thesis

Abstract: S pogajanji se danes srečujemo na vsakem koraku, in sicer tako v zasebnem življenju kot v poslovnem svetu. Pri pogajanjih sta vedno vpleteni vsaj dve strani, zato moramo znati uporabljati različne komunikacijske tehnike, saj nam bodo pri pogajanjih v prid in nam bodo ob zaključku prinesle zadovoljstvo in bomo dosegli želeni cilj. Pomembno je, da se znamo na pogajanja pripraviti, dodobra preučiti nasprotnikovo kulturo, izoblikovati pogajalske tehnike in se prilagajati različnim vrstam pogajalcev. V podjetjih potekajo pogajanja v domačem in tujem okolju. Ko predstavniki podjetij potujejo v tuje države, so pogosto presenečeni, kako lahko različni običaji narodov zapletejo njihovo poslovanje s tujimi državami. Na uspešnost medkulturnih pogajanj vpliva veliko dejavnikov, kot so jezik, religija, norme, vrednote, izobrazba, materialna kultura, življenjske razmere, etika, kultura, zato se morajo mednarodni pogajalci pred pogajanji prilagoditi na vse možne načine, da bi se lahko z nasprotno stranjo čim bolje razumeli. Magistrsko delo opisuje poslovna pogajanja med Slovenijo in Hrvaško. V prvem delu je predstavljena teorija o poslovnih pogajanjih, kakšen je sam proces pogajanj. Med Slovenijo in Hrvaško potekajo mednarodna pogajanja, zato je v delu opisano tudi, kaj vse je potrebno za uspešnost pogajanj v tujem okolju, na kaj mora biti pogajalec pozoren, kako se pripraviti na pogajanja v tujini ter kakšne so zaželene značilnosti pogajalcev. Podrobneje je opisana kultura in njen vpliv na poslovna pogajanja ter kako na potek samih poganjanj vpliva etika. Drugi del je empirični, kjer sem preučevala značilnosti pogajalskih slogov Hrvatov in Slovencev, in kje so razlike med slogoma. V drugi del sem vključila tudi intervju, ki sem ga izvedla z vodjo prodaje v podjetju Famteh d.o.o.
Keywords: poslovna pogajanja, proces poslovnih pogajanj, mednarodna pogajanja, pogajalski proces pri mednarodnih poslovnih procesih, etika, kultura, značilnosti pogajalskega sloga Hrvaške, značilnosti pogajalskega sloga Slovenije
Published: 14.06.2018; Views: 1328; Downloads: 113
.pdf Full text (1,11 MB)

Search done in 0.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica