| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Filozofija restavracije Tri lučke in njena prepoznavnost v turizmu
Nika Prevodnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Gastronomija predstavlja pomemben del turistične ponudbe destinacije in je eden izmed temeljnih načinov spoznavanja načina življenja in kulture krajev, ki jih obiskujemo. V Posavju se nahaja naša raziskana restavracija, restavracija Tri lučke, katere filozofija kuhinje temelji na pristnosti okusov, ki povezujejo tradicionalnost in lokalnost s pridihom modernosti. Prav tako so prisotni na različnih področjih turizma, kar smo v raziskavi opredelili kot eno izmed njihovih konkurenčnih prednosti na turističnem trgu. Z namenom analizirati prepoznovanost Treh lučk med prebivalci Posavja, smo izvedli anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da Posavci, ki so sodelovali v raziskavi, Trem lučkam kot turistično-kulinarični atrakciji v Posavju pripisujejo velik pomen, saj jih več kot tretjina Tri lučke šteje kot eno izmed pomembnejših atrakcij v Posavju. Velika večina je Tri lučke obiskala že vsaj enkrat v življenju, nekateri jo obiščejo tudi večkrat letno ali celo mesečno. V diplomskem delu smo opravili tudi polstrukturirana intervjuja z restavracijo Tri lučke in gostilno Repovž, kateri smo spraševali o vključevanju ter vpetosti v lokalno turistično ponudbo. Gostilna Repovž je bila izbrana, ker si z našo primarno restavracijo Tri lučke delita zelo podobno filozofijo gostilne in hrane. Po opravljeni raziskavi smo naredili še primerjavo z gostilno Repovž, pri kateri smo ugotovili, da sta si kuhinji zelo podobno in da ima gostilna Repovž kar nekaj konkurenčne prednosti zaradi svoje samooskrbne kmetije in domačih izdelkov z domačega vrta. Pripravili smo tudi nekaj priporočil za izboljšavo ponudbe Treh lučk in njihovo povezanost z lokalno skupnostjo in lokalno ponudbo. S predlogi smo temeljili predvsem na trajnosti v okoljskem (»zero waste«) in družbenem pomenu (povezovanju turističnih deležnikov v Posavju).
Keywords: gastronomija, gostinstvo, kulinarični turizem, Posavje, restavracija Tri lučke
Published: 25.11.2021; Views: 55; Downloads: 12
.pdf Full text (2,04 MB)

2.
Turistična destinacija Artiče
2021

Abstract: Monografija »Turistična destinacija Artiče: študija izvedljivosti« obravnava turistični razvoj potencialne destinacije Artiče. Artiče so kraj v občini Brežice v posavski regiji, kjer v zadnjem času dajejo velik poudarek razvoju turizma. Občina je znana predvsem po zdraviliškem turizmu, vendar se čedalje bolj razvija tudi druga ponudba – od naravnih in kulturnih znamenitosti do gastronomske in športne ponudbe. Krajani Artič, ki so ponosni na danosti svojega območja, želijo v svoje konce privabiti obiskovalce, zato so se povezali s Fakulteto za turizem Univerze v Mariboru, da bi pripravili študijo izvedljivosti potencialne turistične destinacije. Pri projektu so skupaj z mentorji sodelovali študenti 1. letnika magistrskega programa in 3. letnika visokošolskega študijskega programa ob participativnem sodelovanju lokalnega prebivalstva. Po opravljeni analizi območja so pripravili strateški dokument za razvoj turistične destinacije skupaj z marketinškim načrtom posameznih predlaganih turističnih produktov.
Keywords: turizem, študija izvedljivosti, turistična ponudba in povpraševanje, marketing destinacije, Artiče, Posavje
Published: 19.11.2021; Views: 77; Downloads: 15
.pdf Full text (17,78 MB)
This document has many files! More...

3.
Posavska književna dediščina in njeno vključevanje v turizem
Mojca Bračun, 2021

Abstract: Monografija prinaša del izsledkov projekta ŠIPK – Slomškov literarni festival, ki ga je leta 2020 Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru izvedla skupaj z Društvom 1824 iz Brežic. Namen raziskave je bil analizirati in ovrednotiti literarno dediščino Posavja in Brežic od protestantizma do danes ter jo vključiti v turistično ponudbo z novim turističnim proizvodom, imenovanim Slomškov literarni festival. Skozi raziskovanje se je potrdilo, da je oblikovanje dodatnega turističnega proizvoda s področja kulturnega turizma v Brežicah potrebno, saj sodi kraj med turistično najbolj obiskane slovenske občine. Ugotovitve so pokazale, da imajo posavski ustvarjalci zajeten in pester opus, ki ga je mogoče vključiti v festivalsko dogajanje v kraju, hkrati pa tudi v razstave in koncertne dogodke po drugih posavskih mestih. Tovrstno vključevanje literarne dediščine v turistično ponudbo sodi med aktualne trende na področju kulturnega turizma. K zelo pomembnemu rezultatu našega projekta, ki ga velja dodatno izpostaviti, prištevamo nastanek svojevrstne antologije posavske književnosti, ki je del te monografije, saj je skozi raziskovanje, prebiranje in analize nastal obsežen seznam ustvarjalk in ustvarjalcev, podatkov o njih samih in o njihovih delih.
Keywords: turizem, literarna dediščina, Posavje, Brežice, festival, muzej
Published: 30.03.2021; Views: 188; Downloads: 23
URL Link to file

4.
Zadovoljstvo tujih turistov s kulturnimi prireditvami v Posavju
Elizabeta Prosenik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Sodobnim turistom se za aktivno preživljanje dopusta prileže udeležba na raznih kulturnih dogodkih, koncertih ali prireditvah. Prireditve so tiste, ki bogatijo prepoznavnost destinacije in s tem posledično vplivajo na njeno obiskanost in na zadovoljstvo turistov. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljen management prireditev. V njem je pojasnjena tematika o tipologiji prireditev, življenjskem ciklu destinacije, obveščanju javnosti o prireditvah in pristopi k promociji med različnimi komunikacijskimi orodji, subjektih prireditev in njihovih nalogah ter poglobljen prikaz nabora ponudb prireditev v Posavju. Posavje je regija, ki vključuje šest občin. Ima pestro danost prireditev, v katero so zajete tako športne, kulturne kot tudi zabavne prireditve. V drugem delu diplomske naloge smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnih vprašalnikov na terenu. Proučevali smo, kako dobro so tuji turisti obveščeni o kulturnih in zabavnih prireditvah. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšna je stopnja zadovoljstva tujih turistov s prireditvami v Posavju, kar je tudi osrednja tema diplomskega dela. V zaključnem delu so podani tudi predlogi za izboljšanje promocije prireditev.
Keywords: management prireditev, Posavje, kulturne in zabavne prireditve, zadovoljstvo tujih turistov, anketa
Published: 26.09.2019; Views: 530; Downloads: 135
.pdf Full text (2,31 MB)

5.
Delo z otroki priseljenci v posavskih vrtcih
Tina Očko Bizjan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi v teoretičnem delu analiziramo družbene pojave, ki spremljajo priseljevanje, ter vloge vseh sodelujočih pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec. V raziskavi smo ugotavljali, kakšno podporo imajo posavski vrtci pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec, saj je za Posavje značilno, da se na to področje priseljuje veliko družin iz različnih delov bivše SFRJ in je v vrtcih zaradi tega specifično razmerje slovenskih otrok in otrok priseljencev. Rezultati raziskave so pokazali, da v vrtcih primanjkuje didaktičnih pripomočkov in literature za delo z otroki priseljenci. Ugotovili smo, da največjo oviro in težavo pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec predstavlja komunikacija oziroma nerazumevanje jezika. Občasno se pojavljajo nesporazumi, nerazumevanje. Rezultati kažejo, da se v posavskih vrtcih za pomoč pri vključevanju otrok ne poslužujejo tolmačev, zelo redko sodelujejo z nevladnimi organizacijami in ne čutijo podpore MIZŠ. Kolektivi v posavskih vrtcih so naklonjeni priseljencem, vendar rezultati kažejo, da potrebujejo strokovni delavci izboljšave pri poznavanju okoliščin priseljenih družin ter znanju o medkulturni vzgoji. Rezultati so pomembni za načrtovanje pedagoške prakse in vodenje vrtcev na področju dela z otroki priseljenci v posavski regiji.
Keywords: otroci priseljenci, integracija, vključevanje, posavski vrtci, Posavje
Published: 30.08.2019; Views: 642; Downloads: 226
.pdf Full text (1,23 MB)

6.
Odgovorno in trajnostno upravljanje vinorodne dežele Posavje kot turistične destinacije
Franci Mežič, 2019, master's thesis

Abstract: Vinorodna dežela Posavje je raznovrstna v reliefnem pogledu, pestra po geološki sestavi in bogata v raznolikosti vinske ponudbe. Vinorodna dežela Posavje ima bogato naravno in kulturno dediščino, ki v povezavi z dediščino gastronomije predstavlja svojo prepoznavnost na turističnem trgu. V sklopu magistrske naloge smo obravnavali vinorodno deželo Posavje kot turistično destinacijo z razvojnim potencialom v smeri odgovornega in trajnostnega upravljanja destinacije. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opisali nekatere pojme, ki so potrebni za razumevanje in opredelitev vsebine našega dela. Navedli smo dva primera dobrih praks delovanja vinsko-kulinaričnega turizma v vinorodni deželi Primorska in v Furlaniji-Julijski krajini v Italiji. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskali gostinsko-turistični sektor in vinski sektor z vidika načinov trženja lokalnih vin in kulinarike ter z vidika sodelovanja, povezovanja, upravljanja in načrtovanja vseh deležnikov v vinsko-kulinaričnem turizmu na destinaciji. Ugotovili smo, da je med deležniki v turizmu zaznati velik potencial za usklajen trajnostno odgovoren razvoj in za povezovanje različnih elementov v verigi storitev. Na podlagi pregledane literature, analize stanja in opravljene raziskave smo predvideli vizijo razvoja v smeri vinsko-kulinarične destinacije in določili štiri prioritete, ki predstavljajo odgovorni, trajnostni in inovativni razvojni potencial vinorodne dežele Posavje kot turistične destinacije.
Keywords: Vinorodna dežela Posavje, turistična destinacija, odgovorno in trajnostno upravljanje, vinsko-kulinarični turizem, razvojni potencial
Published: 22.08.2019; Views: 1111; Downloads: 123
.pdf Full text (2,41 MB)

7.
Kategorizacija in kakovost hotelov v regiji Posavje
Paula Trpkov, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Kategorizacija je bistven element pri odločanju kakovosti hotela in je prvi faktor,na podlagi katerega lahko gost predvidevakakovost storitev glede na svoja pričakovanja. Pojem kategorije hotelov se pri vsakem posamezniku odraža drugače.V praksi lahko opazimo, da obstajajo razlike med hoteli iste kategorije. Prav zaradi tega je poznavanje kategorizacije in kakovosti storitev pomembno za hotelirje in goste. V empiričnem delu smo raziskali, kako hotelirji in gostje razumejo kategorizacijo hotela in kako povezujejo kategorijo hotelov s kakovostjo hotelskih storitev v regiji Posavje.Raziskava je pokazala, da je potrebno spremeniti oz. posodobiti sistem in povečati pozornost pri izvajanju funkcionalne storitve, saj se ta hitreje pomni in je za goste pomembnejša. Z lansko novo uvedbo kategorizacije, imenovane Hotelstars, smo dobili zagotovilo kakovosti na mednarodni ravni in s tem tudi boljšo prihodnost v hotelirstvu.
Keywords: Kategorizacija, Kakovost, Hotel, Hotelirstvo, Posavje
Published: 04.07.2019; Views: 679; Downloads: 132
.pdf Full text (1,10 MB)

8.
Trženjski spleti mladinskih hotelov v Posavju
Patricija Kocjan, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Mladinski hotel je turistična nastanitev, ki zadnja leta ni namenjena le mladim turistom, temveč tudi ostalim segmentom gostov različnih starosti. Da bi dosegli uspešno poslovanje turistične nastanitve, moramo dobro poznati njihovo trženje. Na ta način pripomoremo k dobičkonosnosti njenega poslovanja kot ekonomske enote, zadovoljimo gostove potrebe ter razvijamo umetnost prodajanja storitev. Trženjski splet je skupek trženjskih instrumentov, ki se uporabljajo v namen doseganja trženjskih ciljev. V empiričnem delu ugotavljamo elemente trženjskih spletov mladinskih hotelov v Posavju ter raziskujemo razlike in podobnosti med njimi. Ugotavljamo, kako trženjski spleti vplivajo na ocene mladinskih hotelov na rezervacijskem portalu Booking.com. Rezultati raziskave kažejo, da so razlike ter hkrati pomanjkljivosti najbolj vidne pri promociji ter distribucijskih kanalih in da se razlike odražajo na ocenah na rezervacijskem portalu. V zaključku predstavimo predloge izboljšav.
Keywords: mladinski hoteli, trženje, trženjski spleti, Posavje
Published: 25.10.2018; Views: 513; Downloads: 103
.pdf Full text (1,22 MB)

9.
Modra frankinja kot osnova vinskega turizma v Sevnici
Vita Petek, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Osrednji produkt sevniškega vinskega turizma je modra frankinja, ki je po kakovosti in razširjenosti glavna rdeča sorta v vinorodni deželi Posavje. Žal pa prepoznavnost in vključenost v turizem še nista na takšnem nivoju, kot bi si turistični deležniki želeli. Problem, ki smo ga reševali v magistrskem delu je, kako modro frankinjo še bolj vključiti v turistično ponudbo Sevnice. Pri svojem raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer: metodo deskripcije, metodo analize vsebine, delno strukturiran intervju (z vinarji, vinogradniki in strokovnjaki vinske stroke smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja). Analiza je pokazala, da je vinski turist visoko izobražen, radoveden človek, ki se spozna na vino. Zanimajo ga lokalna vina in njihova zgodba. Ocenjuje se, da pripada višjemu sloju, na potovanju pa ga poleg vina zanimajo tudi samo področje, pridelava in vinska klet. Ugotovitve glede modre frankinje so pokazale, da je to tisto rdeče vino, ki ima v Posavju idealne pogoje, da se razvije v žlahtno in žametno vino Posavja ter da intervjuvanci poznajo pridelke/izdelke iz modre frankinje, da pa ni dovolj zastopana v trgovskih verigah in da večina intervjuvancev to sorto vina povezuje z mestom Sevnica. Na osnovi naše raziskave ob koncu magistrskega dela predlagamo konkretne turistične produkte.
Keywords: modra frankinja, Sevnica, vinski turizem, vinski turist, Posavje
Published: 23.08.2018; Views: 1045; Downloads: 345
.pdf Full text (2,27 MB)

10.
GASTRONOMSKA TURISTIČNA POT (FOOD CRAWLS) POSAVJA
Sara Šetinc, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Gastronomija na področju Posavja ima dolgo dediščino, ki se je skozi čas spreminjala in nadgrajevala vse do sodobnosti. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili glavne pojme v povezavi z obravnavano tematiko, ki jih bomo skozi delo pogosto uporabili. Opisali smo kulturo in način prehranjevanja v Posavju, vsakdanjo in praznično hrano ter hrano ob delih. Pri tem smo izpostavili posamezne kulinarične posebnosti in pijače, značilne za Posavje. V empiričnem delu diplomskega dela smo s pomočjo terenskega dela in tehnike usmerjenega polstruktuiranega intervjuja ugotavljali, kako se je gastronomija na področju Posavja po 2. svetovni vojni spreminjala in nadgrajevala. Pri tem smo ugotovili, da imamo v Posavju dovolj gastronomskih posebnosti, na osnovi katerih lahko pripravimo zasnovo za novo gastronomsko turistično pot Food crawl, ki bo povezovala različne gostinske ponudnike v vseh občinah Posavja z značilnimi jedmi in pijačami te gastronomske regije.
Keywords: gastronomija, vsakdanja hrana, praznična hrana, Food crawl, Posavje
Published: 17.01.2018; Views: 789; Downloads: 121
.pdf Full text (1,53 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica