| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, master's thesis

Abstract: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Keywords: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Published: 25.08.2020; Views: 277; Downloads: 60
.pdf Full text (1,33 MB)

2.
USMERJANJE RAZVOJA ŠTUDENTSKE ORGANIZACIJE UNIVERZE V MARIBORU
Katja Černčič, 2014, master's thesis

Abstract: Usmerjanje razvoja organizacij je zelo zahtevna in odgovorna naloga. V magistrski nalogi je poudarek na usmerjanju razvoja na ravni strateškega managementa. Vodilni zaposleni na tej ravni si pri zbiranju informacij, odločanju in ukrepanju, pomagajo z metodami za preučevanje zunanjega in notranjega okolja in metodami za presojo celovite organizacije ter oblikovanje strategij. V teoretičnem delu naloge je predstavljen MER model integralnega managementa, ki je izhodišče za obravnavani management v nadaljevanju. Natančneje je predstavljena vloga strateškega managementa in planiranje ustanovitve in razvoja na tej ravni. Proučene so izbrane metode planiranja na ravni strateškega managementa, to so tiste metode, ki služijo kot pripomoček managementu pri sprejemanju odločitev glede nadaljnjega razvoja organizacije. Ker se strateško planiranje v javnih in neprofitnih organizacijah razlikuje od planiranja v podjetjih, kot jih klasično razumemo, je predstavljen tudi ta vidik. V praktičnem delu naloge je predstavljena preučevana organizacija ŠOUM. Izvedene so metode: analiza verige vrednosti v namen preučevanja notranjega okolja, Porterjev model analize panoge za preučevanje zunanjega okolja in TOWS matrika za preučevanje notranjega in zunanjega okolja hkrati. Uporaba kombinacije izbranih metod omogoča preučevanje organizacije same in z vidika okolja, kar pripomore k celostnemu obravnavanju ŠOUM-a in podajanju predloga temeljne strategije. Na primeru ŠOUM smo ugotovili, da se izvedene metode lahko tudi uporabijo za preučevanje javnih in neprofitnih organizacij. Rezultati vseh treh izvedenih metod so omogočili, da smo prepoznali možnosti in zmožnosti organizacije. Na podlagi tega smo podali predlog temeljne in poslovne strategije prihodnjega razvoja organizacije.
Keywords: strateški management, usmerjanje razvoja, ŠOUM, analiza verige vrednosti, Porterjev pristop k analizi panoge, TOWS matrika
Published: 09.10.2014; Views: 1122; Downloads: 110
.pdf Full text (2,16 MB)

3.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA ZA ISKANJE STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI NADALJNJEGA RAZVOJA PODJETJA
Sašo Nedelko, 2013, master's thesis

Abstract: Potreba po razvojnem in velikostnem spreminjanju podjetij izhaja iz želje po dolgoročnem obstoju podjetij. V kolikor želi podjetje poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne rezultate, mora vso svojo energijo in trud, usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, ki pa se v podjetju običajno prične s sistematičnim proučevanjem celotnega poslovnega okolja. V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge strateškega managementa pri planiranju razvoja, predstavitev poslovnega okolja podjetja, iz katerega izhajajo osrednje zmožnosti za nadaljnji razvoj ter predstavitev nekaterih pomembnejši metod in modelov, ki služijo kot orodje za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja. Kot izhodišče za pojasnjevanje teoretičnega dela, smo izbrali MER model integralnega managementa. V drugem delu magistrskega dela, torej aplikativnem delu, pa smo se osredotočili na analizo delovanja podjetja X in analizo zunanjega okolja v katerem deluje podjetje X. Osrednji namen izvedbe drugega dela magistrske naloge, je bil za podjetje X poiskati strateške priložnosti za nadaljnji razvoj. Kot podlago za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja X, smo uporabili metodo Interesnih udeležencev, PESTEL analizo, Porterjev pristop k analizi panoge in Matriko panoge.
Keywords: strateški management, razvoj podjetja, poslovno okolje podjetja, analiza interesnih udeležencev, PESTEL analiza, Porterjev pristop k analizi panoge, matrika panoge.
Published: 12.06.2013; Views: 1536; Downloads: 348
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
Presoja strateških možnosti in strategij z uporabo izbranih inštrumentov strateškega managementa
Barbara Čepin, 2012, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega okvirja. V teoretičnem delu smo najprej opisovali procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. Po različnih avtorjih smo proučevali izbrane metode, za katere menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja. Empirični okvir pa smo razčlenili na dva dela. Najprej smo opisali izbrano podjetje, nato pa v teoretičnem delu omenjene metode uporabili na obravnavanem podjetju. Opis podjetja smo začeli pri njegovi ustanovitvi, leta 1985, ter nato opisali, kako podjetje posluje danes. Predstavili smo rezultate strukturne analize podjetja z vidika dejavnosti ter poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij. Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa smo razdelili na proučevanje notranjega ter zunanjega podjetja, celovito presojo podjetja in na koncu oblikovali predlog strategij. Ovrednotili smo predlagane strategije ter izdelali program uresničevanja planiranega razvoja. V empiričnem okvirju smo najprej proučili zunanje okolje podjetja, s pomočjo analize (interesnih) udeležencev smo proučevali po Lombriserju in Abplanalpu (2005, 95) in po Porterjevem pristopu k analizi panoge po Wheelenu in Hungerju (2010, 158) ter šesto silo po Pučku (2003, 122–124). Za notranje okolje proučevanega podjetja smo izbrali analizo resursov oziroma zmožnosti podjetja po Lombriserju in Abplanelpu (2005, 149) ter analizo verige vrednosti. Celovita presoja podjetja pa je izhajala iz sinteze zunanjih in notranjih udeležencev, ki smo jo raziskovali predvsem po Duhovi (2011, 84), ta pa povzema Wheelena in Hungerja (2010, 224–225). Na podlagi rezultatov omenjenih metod smo oblikovali strategije proučevanega podjetja. Oblikovanje strategij je izhajalo iz politike podjetja, ki pa v proučevanem podjetju ni bila zapisana. Zapisali smo vse tri strategije podjetja, ki smo jih kasneje s pomočjo koeficienta ekonomičnosti oziroma gospodarnosti ovrednotili. Vrednotenju je sledila izbira najboljših strategij. Ker pa brez dejavnosti ne pride do realizacije zapisanega, smo v poglavju Program uresničitve planiranega razvoja navedli vse aktivnosti, ki so potrebne za njegove uresničitve.
Keywords: Analiza (interesnih) udeležencev; Porterjev pristop k analizi panoge; Analiza resursov in/ali zmožnosti podjetja; Analiza verige vrednosti; Sinteza zunanjih in notranjih udeležencev.
Published: 22.10.2012; Views: 1731; Downloads: 267
URL Link to full text

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica