SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRESOJA UPORABNOSTI PORTERJEVEGA MODELA PETIH SILNIC ZA PODROČJE VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA
Rok Petje, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Planiranje v organizacijah se prične s proučevanjem okolja podjetja, tako notranjega, kot tudi zunanjega. V podjetjih je zavedanje o pomembnosti raziskovanja že na visoki ravni, med tem, ko v javnih zavodih, planiranju in s tem proučevanju okolja ter konkurence, še vedno posvečajo premalo pozornosti. Prvi del magistrskega dela je teoretičen. V njem predstavljamo nekatere pomembne metode in modele za proučevanje zunanjega okolja organizacije, s poudarkom na podrobni proučitvi Porterjevega modela petih silnic. V drugem delu teoretičnega dela magistrskega dela proučujemo posebnosti javnih zavodov s področja vzgoje in izobraževanja, pri čemer se osredotočamo tudi na upravljanje in vodenje v omenjenih zavodih. V praktičnem – aplikativnem delu magistrskega dela prikažemo uporabo Porterjeva modela petih silnic za področje vzgoje in izobraževanja. Pri praktični izvedbi Porterjevega modela petih silnic izhajamo iz primera Ekonomske šole Murska Sobota. Za le-to smo pred Porterjevim modelom pripravili tudi strukturno analizo zavoda, ki nam služi kot osnova, za presojo uporabnosti Porterjevega modela petih silnic za področje vzgoje in izobraževanja. Kot osnovno, za izvedbo Porterjevega modela petih silnic na področju vzgoje in izobraževanja, smo uporabili Porterjev izvirni model (Porter, 1998).
Keywords: Okolje podjetja, javni zavodi, metode in modeli, Porterjev model petih silnic, Porter, konkurenca, vzgoja in izobraževanje, Pomurje, šolstvo, planiranje v javnih zavodih.
Published: 23.09.2011; Views: 1879; Downloads: 294
.pdf Full text (1,24 MB)

2.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, master's thesis

Abstract: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Keywords: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Published: 02.09.2013; Views: 1256; Downloads: 50
URL Link to full text

3.
MOŽNOSTI RASTI MALEGA PODJETJA V DEJAVNOSTI VIZUALNIH KOMUNIKACIJ
Tilen Podgrajšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Večkrat slišimo, da so mala podjetja hrbtenica narodnega gospodarstva. V našem delu diplomskega seminarja smo analizirali malo podjetje iz Slovenije GRAFOLINE d.o.o., ki se je skozi leta razvijalo in danes prišlo do točke, ko je za zdrav nadaljnji razvoj potreben korak proti internacionalizaciji oz. širitvi poslovanja na tuj trg. Podjetje, katerega smo analizirali je dejavno v panogi vizualnih komunikacij, ki je globalno gledano hitro rastoča panoga. Izdelava produktov in nudenje storitev vizualnih komunikacij je za podjetja pomemben in tudi finančno velik korak, če želi naročnik produktov in storitev imeti dobro marketinško in tržno podobo za svoje končne kupce. Prav tukaj pa lahko podjetje GRAFOLINE d.o.o. najde svojo priložnost za širitev svojega poslovanja, predvsem na trge držav severno od Slovenije. Da smo za našo diplomsko nalogo lahko uspešno analizirali poslovne priložnosti, pasti ter vse dejavnike, ki so pri rasti pomembni, smo začeli v teoretičnem delu najprej z definicijo rasti podjetij, vključujoč probleme podjetniške rasti, dejavnike rasti za klasična ter dinamična mala podjetja. Prav tako smo predstavili in analizirali modele rasti ter strategije rasti podjetij. Izbira prave strategije rasti je po naših ugotovitvah zelo pomemben faktor pri uresničevanju začrtanih ciljev podjetja GRAFOLINE d.o.o., ki vključujejo tudi internacionalizacijo poslovanja ter posledično maksimiranje dobička. V empiričnem delu smo najprej predstavili podjetje, zanj opravili PESTEL analizo ter z njo analizirali ciljno državo za širjenje poslovanja, ki je v našem primeru Avstrija. Za to državo smo v sklopu naše PESTEL analize pregledali, ocenili ter analizirali politično ureditev, gospodarske ter socialne razmere v državi ter druge tehnološke, okoljske ter pravne faktorje. Delo diplomskega seminarja smo zaključili z analizo ožjega okolja podjetja, za katero smo uporabili Porterjev model petih sil, k temu pa dodali še priporočila za rast podjetja z internacionalizacijo, ki vključuje tudi SWOT analizo. Naloga nam je pokazala da za omenjeno malo podjetje GRAFOLINE d.o.o. obstajajo možnosti rasti v dejavnosti vizualnih komunikacij na Avstrijskem trgu. S tem sklepom smo tudi potrdili našo edino hipotezo in s tem zaključili diplomski seminar.
Keywords: Malo podjetje, rast podjetja, dejavniki rasti, vizualne komunikacije, vstop na trg, strategije rasti, dejavniki vpliva na rast podjetja, PESTEL analiza, internacionalizacija, analiza ožjega okolja podjetja, Porterjev model petih sil
Published: 15.11.2016; Views: 526; Downloads: 37
.pdf Full text (1,25 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica