| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NIEROS METAL D.O.O.
Davorin Žuman, 2010, final seminar paper

Abstract: V delu diplomskega seminarja je obravnavano poslovno okolje podjetja NIEROS Metal, d. o. o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki, ki vplivajo na poslovanje podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo poslovnega okolja podjetja, ki je bila temelj za strateška izhodišča za naslednjih nekaj let. V prvem delu diplomskega seminarja so bila predstavljena teoretična izhodišča poslovnega okolja podjetja. V nadaljevanju dela pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. V zaključku dela pa so bili predstavljeni strateški cilji, ki bi morali biti temelj prihodnjega poslovanja.
Keywords: analiza, poslovno okolje, notranje okolje podjetja, zunanje okolje podjetja, kontekstualno okolje, transakcijsko okolje, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, NIEROS Metal, d. o. o.
Published: 25.01.2011; Views: 3045; Downloads: 830
.pdf Full text (396,39 KB)

2.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA SI.MOBIL
Simon Volarič, 2010, final seminar paper

Abstract: S tem delom diplomskega seminarja smo skušali ugotoviti ali je bila marketinška povezava družbe Si.mobil v skupino Vodafone uspešna ali ne. V ta namen smo uporabili preizkušene metode za analizo notranjega in zunanjega okolja podjetja. Za uspešno izdelavo dela diplomskega seminarja smo si postavili nekaj izhodiščnih tez. T1 Širše zunanje okolja podjetja omogoča uspešno poslovanje podjetja Si.mobil v prihodnje. POTRJENA T2 Konkurenčni položaj podjetja Si.mobil se je v zadnjih sedmih letih izboljšal. POTRJENA T3 Deležniki podjetja Si.mobil imajo relativno veliko moč in interes za njegovo poslovanje. POTRJENA T4 Povezava podjetja Si.mobil d.d. v skupino Vodafone je bila z vidika poslovanja in sinergijskih učinkov uspešna. POTRJENA
Keywords: analiza poslovnega okolja podjetja, notranje okolje, zunanje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, družba Si.mobil.
Published: 21.01.2011; Views: 3297; Downloads: 761
.pdf Full text (756,43 KB)

3.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA TALUM D.D.
Sašo Nedelko, 2010, final seminar paper

Abstract: Gospodarske, podjetniške ter konkurenčne spremembe in pritiski so le nekateri dejavniki, ki v današnjih časih pogosto zaznamujejo usodo številnih podjetij ter posledično povzročijo propad mnogih še tako uspešnih podjetij. Da pa bi podjetja uspešno preživela ali celo izkoristila nekatere spremembe in pritiske, ki nastajajo na primer v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovnem okolju. Analiza poslovnega okolja je namreč prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje. In prav tega sem se tudi sam lotil pri pisanju svojega diplomskega seminarja, ter v njem poskušal kar se da uspešno oceniti in analizirati poslovno okolje za podjetje Talum, d. d., iz Kidričevega. Na podlagi zgodovinske oziroma historične metode, ki vsebuje pojave, ki so v preteklosti ključno vplivali na poslovanje podjetja Talum d.d., ter s pomočjo nekaterih v praksi uveljavljenih modelov in analiz (PEST-analiza, PESTEL-analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalcev ter SWOT-analiza) za analiziranje poslovnega okolja podjetja pa sem na koncu diplomskega seminarja izpostavil za podjetje Talum, d. d., ključne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz njegovega poslovnega okolja, ter hkrati zaposlenim v upravi podjetja ponudil vprašanja za strateški razmislek. Med samim analiziranjem poslovnega okolja podjetja Talum, d. d., sem ugotovil, da lahko svoje na začetku zastavljene teze z gotovostjo potrdim. Modeli in analize, ki sem jih opravil za podjetje, namreč kažejo, da ima podjetje Talum, d. d., zagotovo določene prednosti ter priložnosti, ki jih lahko izkoristi v svoj prid. Prednosti, ki jih lahko podjetje izkoristi so, dolgoletne izkušnje in znanje v tovrstni panogi, možnost vlaganja v nove tehnologije, proizvodni proces, skoncentriran na enem mestu, ugoden geografski položaj podjetja za izvoz, zagotavljanje finančne pomoči podjetju s strani države, odlična organiziranost in vodenje podjetja ter številne druge. Kot priložnosti za podjetje pa lahko izpostavim možnost širjenja dejavnosti na področja, ki niso povezana s proizvodnjo primarnega aluminija, zapiranje nekaterih tujih podjetij iz iste panoge, ugodna lega za izgradnjo lastne sončne in vetrne elektrarne, sofinanciranje EU v obliki nepovratnih sredstev za ekološke projekte (izgradnja sežigalnice) ter možnost nakupa emisijskih kuponov na borzi.
Keywords: menedžment, podjetje Talum d. d., analiza poslovnega okolja, PEST analiza, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalnikov, SWOT analiza
Published: 24.01.2011; Views: 3751; Downloads: 1716
.pdf Full text (404,98 KB)

4.
PRESOJA UPORABNOSTI PORTERJEVEGA MODELA PETIH SILNIC ZA PODROČJE VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA
Rok Petje, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Planiranje v organizacijah se prične s proučevanjem okolja podjetja, tako notranjega, kot tudi zunanjega. V podjetjih je zavedanje o pomembnosti raziskovanja že na visoki ravni, med tem, ko v javnih zavodih, planiranju in s tem proučevanju okolja ter konkurence, še vedno posvečajo premalo pozornosti. Prvi del magistrskega dela je teoretičen. V njem predstavljamo nekatere pomembne metode in modele za proučevanje zunanjega okolja organizacije, s poudarkom na podrobni proučitvi Porterjevega modela petih silnic. V drugem delu teoretičnega dela magistrskega dela proučujemo posebnosti javnih zavodov s področja vzgoje in izobraževanja, pri čemer se osredotočamo tudi na upravljanje in vodenje v omenjenih zavodih. V praktičnem – aplikativnem delu magistrskega dela prikažemo uporabo Porterjeva modela petih silnic za področje vzgoje in izobraževanja. Pri praktični izvedbi Porterjevega modela petih silnic izhajamo iz primera Ekonomske šole Murska Sobota. Za le-to smo pred Porterjevim modelom pripravili tudi strukturno analizo zavoda, ki nam služi kot osnova, za presojo uporabnosti Porterjevega modela petih silnic za področje vzgoje in izobraževanja. Kot osnovno, za izvedbo Porterjevega modela petih silnic na področju vzgoje in izobraževanja, smo uporabili Porterjev izvirni model (Porter, 1998).
Keywords: Okolje podjetja, javni zavodi, metode in modeli, Porterjev model petih silnic, Porter, konkurenca, vzgoja in izobraževanje, Pomurje, šolstvo, planiranje v javnih zavodih.
Published: 23.09.2011; Views: 1937; Downloads: 304
.pdf Full text (1,24 MB)

5.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.
Monika Sivec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju je obravnavano podjetje Ljubljanske mlekarne d.d.. Analizirani so tako zunanji, kot notranji dejavniki, ki imajo ključen pomen in vpliv na samo poslovanje podjetja. Vse predhodne podrobne analize so bile potrebne za dobro narejeno celovito analizo, saj je ta analiza ključnega pomena, ker je temelj za strateška izhodišča. Delo diplomskega seminarja je sestavljeno iz dveh delov. Najprej so opredeljena teoretična izhodišča, v nadaljevanju pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. Nazadnje smo zapisali strateške cilje, h katerim bi se lahko podjetje usmerilo v bodoče in si tako izboljšalo svoje poslovanje.
Keywords: analiza poslovnega okolja podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, Ljubljanske mlekarne d.d..
Published: 16.11.2012; Views: 2389; Downloads: 641
.pdf Full text (871,16 KB)

6.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NA PRIMERU REDITUS D.O.O.
Gabrijela Zgrebec, 2011, final seminar paper

Abstract: Analiza poslovnega okolja podjetja je prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje podjetja. V diplomskem delu je obravnavano poslovno okolje podjetja Reditus d.o.o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo podjetja, s katero smo zastavili izhodiščne strategije za naslednjih nekaj let poslovanja podjetja Reditus d.o.o. V prvem delu diplome je bila predstavljena teoretična podlaga poslovnega okolja podjetja, v naslednjem poglavju pa je bilo predstavljeno zavarovalništvo. V nadaljevanju diplomskega dela je bila predstavljena analiza poslovnega okolja podjetja na izbranem podjetju. V zaključku pa so bile predstavljene ugotovitve analize, strateška vprašanja in cilji, ki bi lahko bili dobro izhodišče na prihodnje poslovanje podjetja.
Keywords: Ključne besede: analiza poslovnega okolja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, analiza finančnih kazalnikov podjetja, Reditus d.o.o.
Published: 08.12.2011; Views: 1660; Downloads: 572
.pdf Full text (698,22 KB)

7.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA FARMTECH D.O.O.
Matej Kolenko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja sem analiziral poslovno okolje podjetja Farmtech d.o.o., ki se ukvarja z proizvodnjo traktorskih prikolic in trosilnikov hlevskega gnoja. Podjetje prodaje svoje proizvode pod blagovnima znamkama Tehnostroj in Farmtech. Proizvodnja pa poteka v podjetju samem in v sestrskem podjetjem Komptech, ki se ukvarja z proizvodnjo okoljske tehnike. Podjetje je prisotno na več kot šestnajstih državah sveta, njeni največji trgi pa so Nemčija, Avstrija, Švica, Hrvaška in Srbija. Na mednarodnem trgu je prisotna velika konkurenca, ki vpliva na ceno in velikost povpraševanja. Trenutna situacija v gospodarstvu je botrovala k zmanjšanju povpraševanja po kmetijski opreme, vendar je kljub negativnim vplivom gospodarstva podjetje doseglo pozitivne rezultate in skupaj z družbo Komptech ustvarilo 15,4 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. V podjetju se dobro zavedajo svojih prednosti in slabosti, ki prihajajo iz notranjega in zunanjega okolja. Zato imajo v podjetju zelo dobro oblikovano strategijo doseganja ciljev, ki temelji na dobri analizi poslovnega okolja. Skupaj z zaposlenimi v podjetju si želijo povečati svoje konkurenčne prednosti in odpraviti pomanjkljivosti zastarele tehnologije, ter problemom pomanjkanja prostora. To bodo dosegli z izgradnjo novih proizvodnih kapacitet, s povečanjem produktivnosti. Z vlaganjem v novo tehnologijo in stalnim izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih v podjetju bodo te cilje tudi dosegli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na zadovoljstvo in potrebe kupcev.
Keywords: analiza poslovnega okolja, podjetje Farmteh d.o.o., PEST analiza, porterjev model konkurence v panogi, SWOT analiza
Published: 15.12.2011; Views: 2376; Downloads: 280
.pdf Full text (1,27 MB)

8.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA AERODROM LJUBLJANA D.D.
Andreja Zorko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju sem analizirala poslovno okolje podjetja Aerodrom Ljubljana d. d., ki upravlja letališče z zagotavljanjem pristankov in vzletov letal, uporabo infrastrukture in potniškega terminala, izvaja zemeljske oskrbe letal, potnikov in tovora ter ostale komercialne dejavnosti. V teoretičnem delu diplomskega seminarja sem predstavila metode za analiziranje širšega zunanjega okolja podjetja (sem spada PEST analiza), analizo okolja delovanja podjetja (analizo konkurence), analizo notranjega okolja podjetja (analizo poslovanja in interesnih skupin), ter celovito (SWOT) analizo. V praktičnem delu sem analizirala okolje podjetja s pomočjo zgoraj naštetih metod. Pomembno je poudariti, da je podjetje kljub krizi v letih 2008 in 2011 poslovalo dobro, na kar kažeta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. Čisti poslovni izid leta 2011 je znašal 5.257.240 € in je bil za 23 % višji kot leta 2010. Povprečna stopnja rasti čistega poslovnega izida za zadnja štiri leta je bila –23,5 %. Sredstva in obveznosti do virov sredstev so se iz leta v leto povečevala, povprečna stopnja rasti je bila 1,26 %. Pri konkurenci je potrebno omeniti, da so padec prometa domačega prevoznika nadomestili s tujimi nizkocenovnimi prevozniki, ki pomenijo korist za vso državo. Ker ne želijo zaostajati za konkurenčnimi letališči, razvijajo svojo infrastrukturo (leta 2010 so obnovili vzletno-pristajalno stezo, v letu 2012 pa so pričeli z gradnjo novega terminala in poslovno-logističnega centra).
Keywords: poslovno okolje podjetja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence, analiza interesnih skupin, analiza poslovanja podjetja, Aerodrom Ljubljana d. d.
Published: 16.11.2012; Views: 1858; Downloads: 887
.pdf Full text (707,20 KB)

9.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, master's thesis

Abstract: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Keywords: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Published: 02.09.2013; Views: 1334; Downloads: 57
URL Link to full text

10.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA S POUDARKOM NA ANALIZI KONKURENCE NA PRIMERU PODJETJA NOVEM CAR INTERIOR DESIGN D.O.O.
Nina Bukovc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car d.o.o. iz Žalca, ki izdeluje okrasne elemente za notranji interier za nemške luksuzne avtomobilske znamke. Naš namen je bil raziskati predvsem, kakšno je zunanje okolje podjetja in kakšna je konkurenca podjetja Novem Car Žalec. Za uspešno poslovanje podjetja je ključnega pomena, da analizira okolje, v katerem deluje. V samo analizo smo vključili tudi matično podjetje Novem Car iz Nemčije. V prvem delu diplomskega seminarja je bila predstavljena teoretična podlaga zunanjega poslovnega okolja. Pri tem smo opisali PEST analizo, s katero analiziramo dejavnike v državi, v kateri podjetja poslujejo, in Porterjev model petih silnic, s katerim analiziramo konkurenco podjetja. V naslednjem poglavju smo izpostavili Nemčijo kot največji evropski avtomobilski trg. Pri tem smo analizirali prodajo različnih avtomobilskih znamk in prišli do ugotovitve, da se najbolje prodajajo ravno luksuzne avtomobilske znamke, kar omogoča podjetju Novem Car Žalec posel še v prihodnje. V drugem- praktičnem delu smo s pomočjo zgoraj naštetih metod analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car Žalec in Novem Car Nemčija. S pomočjo PEST analize smo analizirali dejavnike v Nemčiji in Sloveniji ter kakšne vplive imajo na poslovanje podjetja. Pri tem smo prišli do ugotovitve, da je Nemčija prijaznejše okolje za poslovanje podjetij kot Slovenija. Med analizo konkurence smo ugotovili, da je podjetje Novem Car svetovni ponudnik v izdelovanju okrasnih elementov ter da bo z nenehnim investiranjem v novo tehnologijo ostal še naprej vodilni v svoji panogi. Možnost vstopa nove konkurence v to panogo je pravzaprav skoraj nemogoča. V zaključku smo predstavili ugotovitve analize ter strateška vprašanja in cilje, ki jih želi podjetje Novem Car Žalec doseči v prihodnosti.
Keywords: poslovno okolje podjetja, PEST analiza, Porterjev model konkurence, konkurenca, evropska avtomobilska industrija, Novem Car Interior Design d.o.o..
Published: 27.03.2014; Views: 1456; Downloads: 265
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica