| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Keywords: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Published: 30.08.2018; Views: 423; Downloads: 70
.pdf Full text (464,73 KB)

2.
Združitve in prevzemi podjetij v pivovarstvu kot strategija krepitve tržne pozicije podjetja
Matej Marič, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo proučevali kapitalsko povezovanje podjetij v pivovarski panogi. Osredotočili smo se na slovenski trg v kontekstu silnic vpliva globalnega trga pivovarstva. Z globalizacijo in konsolidacijo podjetij ter posameznih sektorjev so v današnjih časih kapitalske povezave kompleksen način za pospešeno mednarodno tržno rast podjetij. Kapitalske povezave delimo na združitve, pripojitve in prevzeme. Posebno pozornost smo v magistrskem delu namenili proučevanju prevzemov in združitev v pivovarski panogi. Zaradi vedno večje konkurence in naraščajoče ponudbe izdelkov, podjetja na razvitih trgih s težavo povečujejo svoje prihodke. Zato se največja globalna pivovarska podjetja, ki imajo globalno težo in prevzemno finančno zmogljivost, veliko raje odločajo za rast s prevzemi kot pa za organsko rast podjetij. Takšen način rasti je finančno zahtevnejši, vendar pa prinaša pomembne prednosti, kot so: dostop do distribucijskih kanalov, blagovnih znamk, kupcev ter ostale prednosti. Organska rast nam za želeno pospešeno dinamiko tržne rasti podjetja teh prednosti ne zagotavlja vedno v enaki meri, saj je vstop na nov trg zaradi nepoznavanja trga vedno tvegan proces rasti podjetja. V magistrskem delu smo predstavili prevzeme in združitve v današnjem času, njihove prednosti in slabosti, pasti ter motive. Preučili smo tudi alternativne oblike rasti podjetij, oblike kapitalskih povezav ter vrste združitev in prevzemov podjetij. Ker so kapitalske povezave z namenom preprečevanja zlorabe konkurenčnega položaja povezane z določenimi institucionalnimi (regulativnimi) omejitvami, smo proučili tudi zakonsko ureditev kapitalskih povezav v Sloveniji in deloma Evropski uniji. Preučili smo zgodovino pivovarstva v Sloveniji in v tujini. Raziskali smo največje in svetovno najbolj znane festivale piva. Preučili in analizirali smo tudi največje globalne proizvajalce piv. Raziskali smo značilnosti pivovarske panoge v Sloveniji. Analizirali smo tudi najpomembnejši pivovarski podjetji v Sloveniji, in sicer Pivovarno Laško in Pivovarno Union. Posebno pozornost smo namenili preučevanju mednarodnih združitev in prevzemov. Raziskali in analizirali smo tudi aktivnosti kapitalskega povezovanja petih največjih globalnih proizvajalcev piva na svetu. Kronologijo prevzema Pivovarne Union in Pivovarne Laško pa smo predstavili v zadnjem poglavju magistrskega dela. Rezultati preverjanja hipotez so pokazali, da je na tržni delež Skupine Laško vsekakor vplivala količina prodanega piva. Glede na opravljeno raziskavo pa ne moremo potrditi, da se je tržni delež gibal premo sorazmerno s sredstvi, ki so bila namenjena promocijam. Ob tem moremo poudariti, da so sredstva, namenjena promocijam, pomemben faktor vpliva na povečevanje prodaje, vendar pa ne edini. Ugotovili smo, da je bil pred leti nameravani prevzem Pivovarne Union medijsko veliko bolj odmeven in dolgotrajen, kot prevzem Pivovarne Laško s strani Heinekena. Ugotovili smo tudi, da je borzni trg močno občutljiv na dogajanja v povezavi s podjetji. Vsaka najmanjša malenkost lahko močno vpliva na spremembo tečaja delnice. Po opravljeni raziskavi lahko potrdimo, da se je tečaj delnice Pivovarne Laško v času reorganizacije in odprodaje določenih delov Skupine Laško skupaj zvišal za 3,85 EUR na delnico, medtem ko se je tečaj delnice v času prevzemanja pivovarne Laško s strani Heinekena skupaj zvišal za 3,49 EUR na delnico.
Keywords: prevzemi in združitve, Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Heineken, globalna pivovarska podjetja
Published: 12.07.2017; Views: 917; Downloads: 245
.pdf Full text (1,78 MB)

3.
Oglaševanje v tiskanih medijih podjetja Pivovarna Laško d.d. na zunanjem trgu
Jožica Krušič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: S pomočjo oglaševanja se vzpostavlja odnos med blagovno znamko in življenjskim stilom, ki se ujema s potrošnikovo identiteto oz. po tej identiteti hlepi. Za raziskovanje našega diplomskega dela smo si izbrali oglaševanje tiskanih medijev na tujem tržišču podjetja Pivovarna Laško. Tiskani mediji so ogroženi zaradi rasti internetnega oglaševanja. Ljudje tiskane medije dojemajo kot kredibilne, koristne za vsakdanje življenje in intelektualne, poleg tega so lahko zapomnljive vsebine tudi zanesljiv vir informacij. Najprej omenimo, da med najstarejše vrste tiskanih medijev spada plakat. S plakati oglašujemo izdelke široke potrošnje, kulturne dogodke, predstave, sejme ipd. V okolje vnašajo živahnost, zanimanje, barvitost in gibanje. Nihče se jim ne more izogniti, vsakdo jih sprejme zavestno ali nezavestno. Pivovarna Laško d.d. je na področju piva kljub težkim tržnim razmeram ohranila vodilni položaj v Sloveniji. Njihovo komuniciranje s potrošniki je skrbno načrtovano, za kar skrbi njihov marketinški oddelek, pri večjih projektih pa sodelujejo tudi z zunanjimi sodelavci, kot je oglaševalska agencija Luna TBWA. Za potrebe analize bomo izpostavili oglaševanje podjetja, saj predstavlja eno vodilnih podjetij na področju alkoholnih pijač, ki kontinuirano komunicira s svojimi dosedanjimi in bodočimi potrošniki. Blagovne znamke alkoholnih pijač običajno asociirajo na pojme, kot so družabnost, priljubljenost, ponos ipd. Nadvse pomemben je podatek, da večina ljudi oglaševanje v tiskanih medijih dojema povsem drugače od tistega po televiziji ali radiu. Ponavadi jim gredo reklame »na živce«, medtem ko nekateri posamezniki tiskano obliko reklame lažje »prenesejo«, za podjetje pa tiskan medij predstavlja manjši strošek.
Keywords: oglaševanje, tiskani mediji, zunanji trg, Pivovarna Laško
Published: 20.06.2016; Views: 594; Downloads: 74
.pdf Full text (1013,65 KB)

4.
Kako izboljšati etiko managerskih prevzemov v Sloveniji
Vladka Jauk, 2015, master's thesis

Abstract: Vpliv etike managerjev na splošno poslovno etiko je izredno velik in pomemben. Namen magistrskega dela je obravnava slovenskih podjetij in delovanje managerjev pri prevzemih podjetij v skladu s poslovno etiko. Prvi del magistrskega dela je obravnavan s teoretičnega vidika, in sicer zajema obravnavo managerskih prevzemov, opredelitev etike in poslovne etike, etike managementa in predstavitev ene izmed pomembnejših funkcij v managementu, ki ji pravimo etično odločanje. Navedene kompetence smo na podlagi literature ustrezno predstavili in povzeli mnenja različnih avtorjev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih predstavili podjetja, ki so prevzemala ali bila prevzeta, in izpostavili motive oziroma vzroke za prevzem posameznega podjetja. Zabeležili smo tudi, kako je bila prisotna etika pri posameznih prevzemih, in navedli predloge za izboljšave. To nam je predstavljalo I. aplikativni del. V nadaljevanju aplikativnega dela smo proučili raziskovalna vprašanja in jih ustrezno argumentirali. V magistrskem delu smo si zastavili nalogo, da pojasnimo in ugotovimo vpliv etike na managerske prevzeme v Sloveniji. Temeljna ugotovitev našega dela je, da na uspeh managerskega prevzema pomembno vpliva etično delovanje v podjetju. Managerski prevzemi, v katerih podjetja procesu etičnega delovanja ne posvečajo dovolj pozornosti, so obsojena na propad. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava petih podjetij, ki so prevzemala in bila v končni fazi tudi sama prevzeta ter prikaz vloge etike v obravnavanih primerih. Tako v teoretičnem kot v empiričnem delu dosegli zastavljene cilje magistrskega dela.
Keywords: prevzem podjetij, prijazni in sovražni prevzem, uspešnost prevzema, etika in poslovna etika, etika managementa, etično odločanje, izbrani managerski prevzemi v Sloveniji (Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Mercator, Merkur in Fructal).
Published: 26.11.2015; Views: 1024; Downloads: 171
.pdf Full text (1,60 MB)

5.
SPONZORIRANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V PODJETJU MERCATOR D.D.
Miha Hiršman, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Temeljni cilj vsakega podjetja je zagotovitev trdne in stabilne konkurenčne prednosti, ki se kaže tudi pri sponzorstvu in donacijah. Družbeno odgovorna podjetja, ki so usmerjena v trajnostni razvoj in ki se zavedajo vpetosti v širše družbeno in naravno okolje, želijo prispevati k višji kakovosti življenja in razvoju tako lokalnih kot regionalnih okolij. Zato vsako leto podprejo številne humanitarne, kulturne, športne in izobraževalne projekte. Tudi v zelo zaostrenih gospodarskih razmerah podjetja sodelujejo v sponzorskih in donatorskih akcijah. Podpirajo dogodke, ki so vseslovenskega značaja in pomena. To so na eni strani množične športno rekreativne prireditve, na drugi stran vrhunski športni in kulturni dogodki. Prvo poglavje je namenjeno opredelitvi področja, namenu in ciljem diplomskega dela, predpostavkam in omejitvam ter uporabljenim metodam. V drugem poglavju smo opredelili pomen sponzorstva, strategije in cilje sponzoriranja, odnos med sponzorjem in sponzorirancem, sponzorsko pogodbo ter davčni vidik sponzoriranja. Tretje poglavje zajema sponzorstvo v športu. Opredelili smo značilnosti sponzorstva v športu, oblike, tipe in cilje sponzoriranja v športu. Predstavili smo izbiro področja in trženjsko komuniciranje v sponzorstvu. V četrtem poglavju smo predstavili sponzoriranje športnih dejavnosti v družbi Mercator, d.d. Na kratko smo predstavili Mercator ter podrobno opisali sponzoriranje Ljubljanskega maratona, OKS in RK Celje Pivovarna Laško. Diplomski projekt smo zaključili s sklepno mislijo, v kateri poudarjamo, da čarobna formula za uspešno aktivacijo sponzorstva ne obstaja. Pomemben je predvsem celovit pristop, partnersko sodelovanje, navdušenje in vpletenost sodelujočih pri izvedbi aktivnosti. Z diplomskim projektom smo želeli poudariti pomen in koristi sponzoriranja za oba partnerja v procesu, tako za sponzorja kot za sponzoriranca.
Keywords: Mercator, d.d., sponzorstvo, šport, cilji, Ljubljanski maraton, OKS, RK Celje Pivovarna Laško
Published: 29.10.2015; Views: 586; Downloads: 94
.pdf Full text (769,69 KB)

6.
PRIMERJALNA ANALIZA OBVLADOVANJA SISTEMA KAKOVOSTI
Dejana Starčević, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje skuša zadovoljiti potrebe, standarde in načela kupcev s čim manjšimi stroški, to pa si zagotavlja z razvitim sistemom obvladovanja kakovosti. V delu diplomskega seminarja smo pojasnili pojme kakovost, poslovnik kakovosti in standardi ISO ter TQM. Predstavili smo sistem obvladovanja kakovosti v podjetjih Cinkarna Celje, d. d., Pivovarna Laško, d. d. in Pivovarna Union, d. d., ene vodilnih podjetij na slovenskem trgu, ter na podlagi njihovih poslovnikov kakovosti potrdili, da podjetja, ki poslujejo s standardi ISO, bolje obvladujejo sistem kakovosti. Kakovost bi morala biti ključen cilj vsakega podjetja. Pomembno je, da kakovost razumemo, saj jo le tako lahko pravilno vpeljemo v podjetje. Imeti vpeljan ISO sistem preverjanja kakovosti, še ne pomeni, da smo uspešni in da smo svoj del naloge že končali. Izbrati je potrebno pravo metodo in vse zaposlene podučiti in vpeljati v pravilno izvajanje le-te.
Keywords: sistem kakovosti, ISO standardi, Cinkarna Celje, Pivovarna Laško, Pivovarna Union
Published: 20.11.2014; Views: 1092; Downloads: 223
.pdf Full text (1,30 MB)

7.
KONCEPT DRUŽBENE ODGOVORNOSTI V PODJETJU PIVOVARNA LAŠKO D.D.
David Stres, 2012, final seminar paper

Abstract: Namen diplomskega seminarja je bil predstavitev koncepta družbene odgovornosti podjetja kot prostovoljne odločitve za reševanje socialnih in okoljskih vprašanj. V današnjem globaliziranemu svetu je odgovornost podjetij do okolja in širše družbe že nuja, česar so se v zadnjem desetletju pospešeno začela zavedati tudi slovenska podjetja - družbena odgovornost tako v prvi vrsti ne pomeni več zgolj izpolnjevanja zakonskih zahtev. Kljub gospodarski krizi v zadnjih letih je večina podjetij še vedno solidarnih po svojih finančnih sposobnostih, medtem ko so pričela nekatera podjetja smatrati družbeno odgovornost kot nepotreben strošek. Dejstvo je da družbena odgovornost vse bolj pridobiva na veljavi v svetu in tudi pri nas. V podjetju Pivovarna Laško d.d. se tega zavedajo že dolgo. Družbeno odgovornost so več kot uspešno vpeljali v svoje poslovanje in si tako zagotovili prepoznavnost, konkurenčno prednost ter zveste odjemalce. Ker v podjetju smatrajo družbeno odgovornost kot dolgoročno strategijo za razvoj podjetja, gospodarska kriza ni bistveno vplivala na njihove družbeno-odgovorne projekte. Opaziti je, da so iz leta v leto vse bolj aktivni na področju varstva okolja, zdravja ljudi, športa in kulture, seveda pa ne smemo pozabiti na sponzorstva in donatorstva.
Keywords: donatorstvo, družbena odgovornost podjetja, Pivovarna Laško d.d., sponzorstva, trajnostni razvoj
Published: 02.04.2012; Views: 2090; Downloads: 421
.pdf Full text (745,81 KB)

8.
ANALIZA PRODAJE V PODJETJU PIVOVARNA LAŠKO D.D.
Sandra Trstenjak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem analizirala prodajo v podjetju Pivovarna Laško, d.d.. V teoretičnem delu diplomske naloge sem s pomočjo strokovne literature opredelila pojme trga in trženja ter prodaje, vključeno je načrtovanje prodaje ter proces pogajanj v prodaji. V praktičnem delu je predstavljena analiza prodaje v podjetju med leti 2005 in 2009. V praktičnem delu me je predvsem zanimalo, kako uspešna je prodaja njihovih izdelkov in s katerimi problemi se sooča podjetje. Pivovarna Laško ima na področju prodaje pijač v Sloveniji največji tržni delež že veliko let. Kljub slabšim prodajnim rezultatom v zadnjih letih, ta tržni delež uspešno ohranja. V podjetju se predvsem soočajo s prihodom konkurenčnih nizko cenovnih pijač iz uvoza, kar ima negativni vpliv na prodajo. Prav tako pada stopnja izvoza, kar je povezano z višjimi carinami ter z uvedbo zaščitnih cen.
Keywords: trg, trženje, prodaja, načrtovanje prodaje, pogajanja v prodaji, podjetje Pivovarna Laško, analiza prodaje
Published: 06.07.2011; Views: 2947; Downloads: 732
.pdf Full text (1003,86 KB)

9.
MANAGEMENTSKI VIDIK PREVZEMA PODJETJA
Melita Marič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Managementski vidik prevzema podjetja sem s pregledom domače in tuje literature raziskovala področje managementikih prevzemov. Za to temo sem se odločila, ker me je zanimal vidik managementa na sam prevzem v podjetju. Tema se mi je zdela aktualna v tem obdobju, kajti mediji velikokrat poročajo o prevzemih podjetja. Namen diplomskega dela je bil predstavitev različnih oblik prevzemov podjetij. V diplomskem delu sem najprej predstavila teoretična izhodišča o prevzemih (strategijo rasti, notranjo in zunanjo rast), zakonsko opredelitev o prevzemih, vrste in oblike prevzemov ter vse do učinkov na delničarje, managerje, zaposlene, upnike in državo. V Sloveniji in svetu poznamo več vrst prevzemov: horizontalni, vertikalni, koncentrični in konglomeratni prevzem. Najbolj pogosto se uporablja horizontalni. Navedla sem motive za prevzem, ki so: finančni motivi, strateški motivi, menedžerske dejavnosti, sinergijski učinki in še drugi. Uspešni prevzemi temeljijo na strateškem pristopu. Prevzemnik mora prispevati k izgradnji konkurenčnih sposobnosti prevzetega podjetja. Pri teoretičnem delu sem opisala še managerske odkupe. Njihovo izvedbo, cilje, motive, financiranje managerskih odkupov in na koncu še vpliv odkupov na podjetje. Kot praktičen primer sem v drugem delu navedla primer prevzema Radenske d.d. s strani Pivovarne Laško d. d.. Na kratko sem predstavila obe podjetji in napisala njuno zgodovino.
Keywords: prevzem, managerski odkup, oblike prevzema, Pivovarna Laško d.d., Radenska d.d., učinki prevzemov.
Published: 10.06.2010; Views: 2408; Downloads: 360
.pdf Full text (447,68 KB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica