| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
Zgodbarjenje dogodka Pivo in cvetje
Tadeja Jeseničnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zgodbarjenje je v sodobnem tržnem okolju zaradi vseh svojih prednosti in zmožnosti vplivanja na čustva vedno bolj nepogrešljivo komunikacijsko orodje, ki se v podjetjih lahko uporablja na različnih področjih. Uporabo zgodbarjenja v vsakodnevni poslovni praksi v okviru trženja blagovne znamke ter komuniciranja opisujemo v prvem – teoretičnem – delu diplomskega dela, kjer prav tako opredeljujemo celoten proces zgodbarjenja – od ustvarjanja zgodbe do njenega posredovanja preko tradicionalnih in digitalnih marketinških komunikacijskih kanalov. V empiričnem delu opisujemo uporabo zgodbarjenja na primeru festivala Pivo in cvetje, ki ga organizira Pivovarna Laško. Na podlagi podatkov, pridobljenih iz internih virov podjetja, ugotavljamo, da je zgodbarjenje pomembno komunikacijsko orodje, ki se med drugim uporablja za grajenje blagovne znamke, saj sta festival in znamka Laško med seboj močno povezana. Zaradi te povezanosti zgodba festivala Pivo in cvetje odraža vrednote blagovne znamke in tako deluje v skladu s konceptom Doživi Laško, sprejmi izziv. Njeno oblikovanje poteka ob upoštevanju poslovnega modela podjetja, različnih omejitev, tveganj in v skladu s konceptom blagovne znamke, namen pa je z njo doseči najvišje reakcije, ki se merijo v okviru interne lestvice kreativnosti. Z analizo podatkov interne raziskave podjetja ugotavljamo, da ima zgodbarjenje velik vpliv na udeležbo na festivalu, pa tudi na njegovo prepoznavnost in prepoznavnost znamke Laško.
Keywords: zgodbarjenje, zgodba, Pivo in cvetje, Laško, festival
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 330; Downloads: 46
.pdf Full text (1,63 MB)

3.
Optimizacija in validacija metode za določanje stranskih produktov fermentacije v pivu : magistrsko delo
Anja Hribernik, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bila uvedba in optimizacija preskusne metode za določanje stranskih produktov fermentacije v pivu. Preskusno metodo smo primerjali s standardiziranimi metodami določanja stranskih produktov. Med procesom fermentacije piva nastajajo poleg etanola in ogljikovega dioksida tudi lahkohlapni stranski produkti, ki vplivajo na senzorične lastnosti piva. Najpomembnejši stranski produkti, ki nastajajo so estri (etil acetat, izo-amil acetat, 2-feniletil acetat), višji alkoholi (n-propanol, izo-butanol, 2-metilbutan-1-ol, 3-metilbutan-1-ol, 2-fenil etanol), ketoni (butan-2,3-dion, pentan-2,3-dion), aldehidi (acetaldehid) in hlapne žveplove spojine (dimetilsulfid). Najpogosteje jih določamo s plinsko kromatografijo s plamensko ionizacijskim detektorjem (GC-FID), s predhodno destilacijo piva. Preskusno metodo smo optimizirali glede na pogoje okolja laboratorija ter jo tudi validirali. Za določanje smo uporabili metodo z minimalno pripravo in zajemom vzorca iz parne faze z ekstrakcijo na trdnem nosilcu (SPME, angl. solid phase microextraction). Sledila je kvalitativna in kvantitativna določitev s plinsko kromatografijo z masno spektrometrijo (GC-MS). Rezultate meritev vseh metod smo primerjali z validacijskim postopkom s pomočjo statističnih metod. Iz dobljenih kromatogramov in rezultatov analiznih metod lahko zaključimo, da smo uspešno uvedli in optimizirali preskusno metodo – SPME GC-MS. Dokazali smo linearnost, natančnost in točnost analizne metode, določili pa smo tudi LOD in LOQ. Potrdimo lahko tudi selektivnost in specifičnost preskusne metode, saj smo dobili ločene kramotografske vrhove za posamezno analizirano komponento. Z uvedbo preskusne metode smo bistveno skrajšali čas priprave vzorcev in analize, saj vzorcev ni potrebno predhodno destilirati.
Keywords: pivo, stranski produkti fermentacije, validacija, optimizacija, plinska kromatografija
Published in DKUM: 22.09.2021; Views: 1713; Downloads: 212
.pdf Full text (2,77 MB)

4.
Speciacijska analiza kroma v vinu in pivu z uporabo tekočinske kromatografije z visoko ločljivostjo, masne spektrometrije z induktivno sklopljeno plazmo in obogatenih stabilnih izotopov 53 Cr(III) ter 50 Cr(VI) : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Maja Gabrič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vino in pivo sta priljubljeni pijači. Vsebujeta vodo, minerale, vitamine, elemente v sledovih in različne organske spojine, kot so organske kisline, polifenoli, aminokisline, polisaharidi in alkohol. Med elementi v sledovih se v obeh pijačah nahaja tudi krom (Cr). V okolju sta najbolj stabilni kemijski obliki trivalentni (Cr(III)) in šestvalentni (Cr(VI)) krom. Spojine Cr(VI) so za vse žive organizme zelo strupene in kancerogene, medtem ko so spojine trivalentnega kroma bistveno manj strupene in v nizkih koncentracijah esencialne za človeka. V znanstveni literaturi so v zadnjem obdobju objavili članke, ki poročajo o vsebnosti Cr(VI) v vinih in pivih. To bi pomenilo, da pitje teh pijač predstavlja dolgoročno kronično izpostavljenost velikega dela človeškega prebivalstva strupenemu Cr(VI). Polifenoli in ostale organske spojine, ki so v vinu in pivih so močni reducenti. Zaradi njih vina in piva, ne morejo vsebovati Cr(VI). Ugotovitve o navzočnosti Cr(VI) v vinih in pivih, so najverjetneje posledica napačno uporabljenih analiznih postopkov za določanje kemijskih zvrsti kroma (speciacije kroma). Zato smo v diplomski nalogi želeli potrditi hipotezo, da Cr(VI), v vinih in pivih, ne more obstajati. V ta namen smo analizirali vzorce vina in piva z zanesljivim postopkom speciacijske analize z anionsko-izmenjalno tekočinsko kromatografijo z visoko ločljivostjo (HPLC) v povezavi z masno spektrometrijo z induktivno sklopljeno plazmo (ICP-MS). Obnašanje Cr(III) in Cr(VI) v vzorcih vin in piv smo preučili z uporabo obogatenih stabilnih izotopov 53Cr(III) in 50Cr(VI). Kromatografsko ločbo smo spremljali z ICP-MS pri m/z 50, 52 in 53. V vzorcih vin in piv smo določili tudi celotne koncentracija kroma in nekaterih izbranih elementov. Rezultati kažejo, da vina in piva ne vsebujejo Cr(VI), ter da se je izotopsko označen 50Cr(VI), ki smo ga dodali v vino in pivo, zaradi prisotnosti antioksidantov in organske snovi v vzorcih, reduciral do 50Cr(III).
Keywords: vino, pivo, speciacija kroma, tekočinska kromatografija z visoko ločljivostjo, masna spektrometrija z induktivno sklopljeno plazmo, obogateni stabilni izotopi 53Cr(III) in 50Cr(VI)
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 1536; Downloads: 125
.pdf Full text (1,23 MB)

5.
Pregled in analiza etiket piva mikro-pivovarn v Sloveniji
Ana Vrezner, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskim projektom želimo pojasniti kaj to etiketa sploh je ter kakšna je njena uporabna vrednost, po čem se etikete mikro-pivovarjev v Sloveniji med seboj razlikujejo, v čem so si podobne in kaj jih naredi edinstvene.
Keywords: Etiketa, pivo, mikro-pivovarna, obrtna pivovarna, vedenje potrošnikov, nakupno odločanje.
Published in DKUM: 23.11.2017; Views: 1258; Downloads: 128
.pdf Full text (2,84 MB)

6.
IZDELAVA PROGRAMA INTEGRIRANE PONUDBE MALIH PIVOVARN V SLOVENIJI
Barbara Muhič, 2016, master's thesis

Abstract: Malo pivovarstvo na svetovni ravni postaja vse bolj razširjeno in priljubljeno. Tudi v Sloveniji se razvija in pridobiva na priljubljenosti. Slovenija je prepoznavna kot vinska dežela, pivovarstvo pa zaostaja, čeprav je pivo zelo priljubljena pijača. Z razvojem, promocijo in povezovanjem lahko dosežemo prepoznavnost na trgu, kot tudi dvignemo kulturo pitja piva. Pojavljati se je začelo večje število malih pivovarjev, ki varijo različne vrste piva, se razvijajo ob različnih zgodbah, vse pa druži ljubezen do piva. Svoje pivo ponujajo ožji in širši javnosti. Na tak način želijo dvigniti raven poznavanja piva in kulturo pitja piva. V teoretičnem delu smo obravnavali pojme piva in pivovarstva. Spoznali smo se tudi s primeri iz tujine in pregledali ostalo ponudbo v povezavi s pivovarstvom. Kot podlago za naš izdelek smo uporabili model za načrtovanje marketinškega komuniciranja SOSTAC. Model SOSTAC je sestavljen s šestih elementov: analiza situacije, cilji, strategija, taktika, izvedba in kontrola. Za vsak posamezni element si zastavimo vprašanje, kot pomoč, kaj je potrebno narediti, in na podlagi tega lahko zgradimo celovit načrt. V empiričnem delu smo najprej naredili raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti trenutno stanje na področju malih pivovarjev v Sloveniji in pripravljenost za sodelovanje v primeru izvedbe projekta celovite ponudbe. Izdelali smo seznam malih pivovarn v Sloveniji. Izdelek je pripravljen na podlagi modela SOSTAC in sestavljen iz spletne strani in mobilne aplikacije. Spletna stran in aplikacija predstavljata slovensko pivo in male pivovarje ter ponujata možnost obiskov slovenskih malih pivovarn.
Keywords: integrirana ponudba, male pivovarne, marketinško komuniciranje, pivo, program, SOSTAC.
Published in DKUM: 10.01.2017; Views: 1417; Downloads: 256
.pdf Full text (4,28 MB)

7.
Analiza kupcev piva mikropivovarne Vizir
Ajda Mavrić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Mikropivovarne so pivovarne, ki proizvajajo majhne količine piva, tipično veliko manjše kot veliki proizvajalci piva. Značilno je, da dajejo poudarek na kakovosti okusov in pivovarski tehniki. Izraz in trend mikropivovarn se je v ZDA razširil leta 1980 in je bil na koncu uporabljen za označbo pivovarn, ki proizvedejo manj kot 15.000 sodov oziroma 1.800.000 litrov letno. V diplomskem projektu sem predstavila mikropivovarno Vizir, ki je danes pionir na področju craft pivovarstva v Sloveniji. Z mlado ter inovativno ekipo nizajo uspehe že od leta 2008. V njihovi pivovarni lahko najdemo zelo različne stile piva. Proizvajajo tako piva spodnjega vrenja (lager ali ležak) kot tudi piva zgornjega vrenja (ale piva). S pomočjo raziskave sem ugotovila, da imata mikropivovarni Vizir in Pelicon največjo stopnjo priklica pri pivcih piva. Najbolj priljubljeno pivo pri anketiranih je Nori Franc. Med najpomembnejše dejavnike pri izbiri piva spadajo kakovost, okus piva ter dobra založenost v trgovini. Splošno zadovoljstvo kupcev piva mikropivovarne Vizir lahko označimo kot zelo pozitivno.
Keywords: Mikropivovarna, Vizir, kupci, pivo, pivovarstvo
Published in DKUM: 17.11.2016; Views: 1729; Downloads: 228
.pdf Full text (1,16 MB)

8.
Določanje vsebnosti β- glukanov v sladici in pivu
Tamara Govejšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: β-glukani so polisaharidi, v katerih so glukozne molekule povezane z (1→3) in (1→4) β glikozidnimi vezmi. Zaradi različnega tipa povezav in razvejanosti, lahko β-glukani varirajo v topnosti, molekulski masi, terciarni strukturi in konformaciji. Vse te karakteristike imajo vpliv na različne imunske efekte. Ječmenovi β-glukani so koncentriran vir vodotopnih prehranskih vlaknin. Njihovi učinki so povezani s povišanjem viskoznosti v tankem črevesju. Zaradi viskoznosti se upočasni vsrkavanje hranil in posledično se zmanjša glikemični indeks. Namen našega eksperimentalnega dela je bil določanje β-glukanov v sladici in pivu s tekočinsko kromatografijo in fluorescentno detekcijo. Metodo smo tudi optimirali in validirali s pomočjo osnovnih parametrov, kot so točnost, natančnost, obnovljivost, ponovljivost. LOD in LOQ nismo določevali, saj so vse koncentracije analita v naših vzorcih nad mejo določljivosti in so v našem merilnem območju. Ugotovili smo, da naša umeritvena krivulja ni linearna temveč je krivulja drugega reda. R2 je 0,9975, kar pomeni, da se krivulja zadovoljivo prilega našim točkam umeritvene krivulje. Meritve smo izvajali v koncentracijskem območju od 25–300 mg/L. Standardne raztopine je bilo potrebno dnevno pripraviti sveže, saj so se tekom tedna umeritvene krivulje standardnih raztopin močno spreminjale. V nekaterih primerih smo morali vzorce redčiti v razmerju 1:9, zaradi previsokega odziva detektorja. Iz posnetih kromatogramov smo odčitali površine pod kromatografskimi vrhovi in s pomočjo enačbe umeritvene krivulje izračunali koncentracijo β-glukanov v pivu. Selektivnost metode smo potrdili s pomočjo specifičnih karakteristik FLD detektorja, ki uporablja specifični valovni dolžini vzbuditve in emisije β-glukanov.
Keywords: β-glukani, validacija, calcofluor reagent, pivo, HPLC-FLD
Published in DKUM: 08.09.2016; Views: 1854; Downloads: 156
.pdf Full text (2,42 MB)

9.
MOŽNOST UPORABE KONOPLJE V PIVOVARSTVU
Miran Rengeo, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Skladno s trendi vse večjega povpraševanja po pivu v ZDA, EU in Sloveniji v tretjem tisočletju smo v diplomski nalogi predstavili nove podjetniške priložnosti v pivovarstvu. Poleg klasičnih surovin, kot so voda, slad, hmelj in kvas, smo predstavili tudi potenciale pridelave in možnosti uporabe konoplje kot ene od alternativnih surovin za pridobivanje piva. Naloga vključuje predstavitev osnovne pivovarske tehnologije, namenjene začetnikom, ter prikaz kalkulacije variabilnih stroškov proizvodnje za različne inpute materiala in cen. Predstavlja prispevek k spodbujanju podjetniških pobud na področju kmetijstva in agroživilstva.
Keywords: surovine za pivo, pivovarstvo, tehnologija proizvodnje, Slovenija
Published in DKUM: 21.07.2016; Views: 1240; Downloads: 144
.pdf Full text (1,46 MB)

10.
PREDLOG ZA ORGANIZIRANJE PRIREDITEV V LAŠKEM
Anja Ferme, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Prireditve predstavljajo pomemben del turistične ponudbe posamezne destinacije. Niso pomembne le za turizem, temveč tudi za ostala področja gospodarstva. Poznamo tako pozitivne kot tudi negativne vplive prireditev. Problem nekaterih prireditev je, da bi morali obiskovalce organizatorji oziroma odgovorni za turizem na tej lokaciji vzpodbuditi, da ostanejo dlje, ali pa obiščejo to destinacijo tudi v prihodnje. V teoretičnem delu so predstavljene prireditve, vrste prireditev, način organiziranja prireditev in njihovi vplivi na turizem. Predstavljene so tudi posamezne etnološke, športne in zabavne prireditve v Laškem, med katerimi smo največ pozornosti namenili festivalu Pivo in cvetje. V praktičnem delu so s pomočjo grafikonov in tabel predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena med obiskovalci festivala Pivo in cvetje. V sklepnem delu so opisani predlogi in priporočila za pripravo prireditve v Laškem.
Keywords: turizem, prireditev, Laško, Festival Pivo in cvetje
Published in DKUM: 19.11.2015; Views: 1256; Downloads: 279
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica