1. Vpliv pandemije covid-19 in rusko-ukrajinske vojne na poslovanje večjih slovenskih delniških družbVid Brkljačič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Zadnja leta so bila močno zaznamovana s pandemijo covida-19, ki je spremenila vse vidike življenja ljudi in soočila podjetja z zahtevnimi okoliščinami, ki so zahtevale nenehne adaptacije za uspešno poslovanje. Pandemiji covida-19 je sledil še en globalen šok, rusko-ukrajinska vojna, ki je povzročila hitro rast cen surovin in energentov ter je še dodatno soočila podjetja z novimi težavami. V diplomskem delu sprva analiziramo različne vidike pandemije covida-19 – zdravstveni, družbenopolitični in ekonomski vidik. Nato se osredotočimo na ozadje rusko-ukrajinskega konflikta, opišemo pomembnost in velikost obeh gospodarstev za svetovni trg ter opišemo mednarodne sankcije in njihov vpliv na rusko gospodarstvo. V empiričnem delu diplomskega dela analiziramo poslovanje treh slovenskih večjih delniških družb v različnih panogah: Krka, tovarna zdravil, d. d., mednarodno generično farmacevtsko podjetje s sedežem v Novem mestu, Petrol, d. d., največja slovenska energetska družba in Impol 2000, d. d., največji predelovalec aluminija na Balkanu. Opišemo in analiziramo poslovanje omenjenih družb pred pandemijo v letih 2015–2019, prikažemo vpliv pandemije na njihovo poslovanje v letih 2020–2021 ter opišemo vpliv rusko-ukrajinske vojne na poslovanje družb v letu 2022. Prikažemo tudi pričakovanja družb za leto 2023. Keywords: pandemija covida-19, rusko-ukrajinska vojna, Krka, d. d., Petrol, d. d., Impol 2000, d. d. Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 419; Downloads: 29 Full text (1,25 MB) |
2. Skladiščenje naftnih derivatovAljaž Kramberger, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo smo zaradi lažje preglednosti razdelili na tri sklope: uvodni, teoretični in praktični del.
V uvodnem delu opredeljujemo osnovne značilnosti pričujočega dela (obravnavano področje, cilje, teze, predpostavke/omejitve, kakor tudi uporabljene raziskovalne metode).
V teoretičnem delu diplomskega dela pojasnjujemo skladiščno poslovanje, kjer posebej izpostavljamo temeljne skladiščne procese in skladiščenje blaga. Prav tako opišemo naloge skladiščenja, transport in lokacijo skladišč, vrste skladišč ter tudi potrebno skladiščno evidentiranje, ki se pojavlja v skladiščnem procesu. Zajeli smo tudi posebnosti pri skladiščenju nevarnega blaga in snovi.
Praktični del vsebuje analizo in ugotovitve, ki so narejene na primeru podjetja BS Petrol Lormanje AC d.d., ki smo ga proučevali. V izbranem podjetju se pojavlja več skladiščnih procesov, za različno vrsto blaga, a mi smo se osredotočili in podrobneje predstavili posebnosti procesa skladiščenja naftnih derivatov, z vso potrebno dokumentacijo. Na osnovi tega, smo podali tudi kritično analizo omenjenega skladiščnega procesa. Temu sledijo tudi predlogi rešitev, za izboljšavo obstoječega stanja skladiščenja naftnih derivatov v proučevanem podjetju. Keywords: skladiščenje, blago, prevzem/shranjevanje blaga, naftni derivati, BS Petrol Lormanje AC d.d. Published in DKUM: 05.11.2021; Views: 1027; Downloads: 135 Full text (1,60 MB) |
3. Skladiščenje pijač in živil v petrolovem bs maribor-valvasorjevaVito Horvat, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: V manjših skladiščih se pogosto srečujemo s problemi prenatrpanosti izdelkov oziroma primanjkljaja skladiščnega prostora. Te težave nas pogosto vodijo v slabše poslovanje, kot bi ga drugače premogli, saj skladiščni proces močno vpliva tudi na nabavni ter prevzemni proces v sklopu poslovalnic. Zato smo se odločili poiskati rešitve za te probleme v sklopu Petrolove poslovalnice BS Maribor- Valvasorjeva. O smiselnosti reševanja teh problemov ter možnih načinih reševanja smo se elektronsko in osebno pogovarjali s strokovnjaki iz področja skladiščenja, zaposlenimi v podjetju Petrol d.d., s pomočjo poslovodje ter ostalih sodelavcev. Razvili smo po eno rešitev za tri ključne procese, ki potekajo v poslovalnici, to so nabavni, prevzemni in skladiščni proces. Keywords: Logistika, Nabava, Skladiščenje, Prevzem, Optimizacija, Petrol Published in DKUM: 14.12.2020; Views: 1194; Downloads: 106 Full text (1,35 MB) |
4. Analiza programa zvestobe Petrol klubMitja Vračko, 2020, undergraduate thesis Abstract: Živimo v svetu, v katerem dejanja tržnikov igrajo pomembno vlogo v našem življenju. Obkroženi smo z nenehnimi tržnimi dražljaji v obliki številnih oglasov, ki tekmujejo za našo pozornost in denar. Oglasi nam prikazujejo, kako naj počnemo stvari, pa naj bo to recikliranje, uživanje alkohola, kakšne hiše in avtomobile naj kupujemo, nekaterih namen je celo, naj ocenjujemo druge na podlagi tega, katere izdelke kupujejo in katerih ne. Po drugi strani pa se moramo na ta sporočila tudi zanašati in jim delno verjeti, saj pričakujemo, da bodo kupljeni izdelki res kvalitetni, varni ter delujoči na način predstavljen v njih. Pri pridobivanju kupcev pa niso pomembna le oglasna sporočila, temveč tudi poprodajne aktivnosti podjetij, med katere spadajo tudi programi zvestobe. Preko njih trgovci nudijo svojim odjemalcem različne ugodnosti v obliki popustov, zbiranja nalepk, predkupnih pravic do izdelkov ipd., s katerimi želijo tako ohraniti pridobljene kupce, kot tudi pridobiti nove.
Diplomski projekt je zasnovan tako, da je v prvem delu predstavljena vsa teorija, od zgodovine in samih začetkov programov zvestobe, definicije kdo odjemalci so in kakšni so njihovi vzorci obnašanja. Delo se nadaljuje s preučitvijo področja pomena zvestobe odjemalcev za podjetja, teoretični del pa se zaključi z definicijo programov zvestobe: kaj so, kakšen je njihov namen, kako jih zasnovati, predstavljene so tudi njihove glavne prednosti in slabosti. Temu sledi poglavje predstavitve treh podjetij z naftnimi derivati ter njihovih programov zvestobe, s poudarkom na podjetju Petrol in njegovemu programu zvestobe Petrol klub.
V nadaljevanju se predstavijo rezultati in ugotovitve raziskave, katera je bila izvedena s pomočjo ankete na bencinskem servisu le med člani Petrol kluba. Anketa je bila izvedena v pisni obliki, anketiranim je bila zagotovljena anonimnost pri reševanju. Rezultati so nam omogočili vpogled v percepcijo programa zvestobe Petrol klub v očeh njegovih članov, kar je pripomoglo k sami analizi omenjenega programa zvestobe.
Na koncu diplomskega projekta so predstavljeni načini izboljšanja uporabniške izkušnje članov Petrol kluba, prav tako je navedenih nekaj predlogov izboljšav programa zvestobe Petrol klub. Keywords: program zvestobe, odjemalci, podjetje, zvestoba, ugodnosti, Petrol klub. Published in DKUM: 17.11.2020; Views: 921; Downloads: 126 Full text (456,67 KB) |
5. Analiza procesa prodaje prodajalca v organizaciji Petrol d. d.Tamara Predan, 2019, undergraduate thesis Abstract: Dandanes proces prodaje doživlja nenehne spremembe ter hiter napredek. Živimo v dobi nepričakovanih sprememb. So dejstva, s katerimi se moramo soočiti ter ob enem spopasti, če želimo uspeti. Vsak prodajalec ve, da dandanes težko proda tisto, kar ponudi. Zato je potrebna dobra strategija, predvsem pa jasen cilj. V tej diplomski nalogi se bomo osredotočili na analizo procesa prodaje prodajalca. V teoretičnem delu bomo predstavili definicijo marketinga, opredelili bomo tudi pojem procesa prodaje, opisali korake v procesu prodaje od prvega stika s kupcem pa do zaključka prodaje. Omenili bomo tudi analizo procesa prodaje, zakaj je pomembna naloga vsakega podjetja. Delo s kupci je vse bolj odgovorno in zahtevno, od prodajalcev zahteva nenehno zbranost, osredotočenost, prijaznost, spretnost, predvsem pa prilagajanje kupčevim željam in potrebam.
V empiričnem delu bomo predstavili študijo primera ter anketno analizo, s katero bomo poskušali prikazati s kupčevega vidika, kako oni dojemajo, kaj je zanje najbolj pomembno pri lastnostih prodajalcev, prodajalne ter kaj je zanje pomembneje ob prihodu v prodajni prostor. Keywords: Proces prodaje, marketing, prodaja, uspešna prodaja, podjetje Petrol d. d. Published in DKUM: 02.10.2020; Views: 1085; Downloads: 117 Full text (965,78 KB) |
6. Trajnostni razvoj podjetja petrol d.d.Laura Čepe, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: Podjetje Petrol d. d. je eno izmed najbolj prepoznanih podjetij z oskrbovanjem goriv na Balkanu. Njihovo delovanje na vseh področjih narašča, kar pa pomeni tudi vse močnejše vplive na okolje ter družbo. Kot odziv na to, je podjetje sprejelo veliko ukrepov, s katerimi bi te vplive zmanjšalo in izboljšalo, hkrati pa razvilo različne strategije ter ukrepe, ki zavzemajo trajnostna načela.
Trajnostni razvoj postaja v svetu vedno bolj pomemben. Vse več je podjetij ter posameznikov, ki se ukvarjajo s problematiko trajnostnega delovanja in ozaveščanja ljudi o trajnostnem razvoju. Podjetje Petrol d. d. prav tako dobro sledi slednjemu načelu ter si postavlja dolgoročne cilje, ki sovpadajo s temi načeli.
S pomočjo anketiranja smo opravili raziskavo, v kateri smo ugotavljali ozaveščenost zaposlenih v podjetju Petrol d. d. z njegovim trajnostnim razvojem in posameznimi ukrepi. Sodeč po raziskavi zaposleni dobro poznajo koncept trajnostnega razvoja in slednjemu uspešno sledijo. Bolj jim je znan pogled iz družbenega vidika ter manj iz okoljskega vidika trajnostnega delovanja. Keywords: trajnostno delovanje, podjetje Petrol d. d., okoljski vidik trajnostnega razvoja, družbeni vidik trajnostnega razvoja, ekonomski vidik trajnostnega razvoja Published in DKUM: 07.01.2020; Views: 1762; Downloads: 371 Full text (1,09 MB) |
7. Vpliv motivacije in zadovoljstva na obseg prodaje trgovskega blaga na bencinskih servisih Petrol d. d. na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostLea Andric, 2019, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih pri delu na prodajnih mestih bencinskih servisov Petrol d. d na Koroškem. Zanimalo nas je, kako, če sploh, motivacija in zadovoljstvo pri delu vplivata na obseg prodaje trgovskega blaga ‒ delo na blagajni. Diplomsko delo smo začeli s predstavitvijo, kaj motivacija sploh je, podrobneje smo približali zadovoljstvo pri delu, pojem prodaja ter bencinski servis Petrol d. d. skozi čas ter vse do danes.
Podatke za raziskovalni del naloge smo pridobili z anketnim vprašalnikom, ki smo ga osebno vročili na bencinske servise Petrol d. d. na Koroškem (Muta, Dravograd, Otiški Vrh, Ravne na Koroškem, Prevalje, Žerjav, Slovenj Gradec ‒ Francetova, Slovenj Gradec ‒ Ronkova jug, Slovenj Gradec ‒ Ronkova sever, Mislinja) in zaposlene ter študente zaprosili za sodelovanje. Z rezultati, pridobljenimi z anketnim vprašalnikom, smo hipoteze diplomske naloge ustrezno potrdili ali zavrnili.
Z rezultati smo prišli do zaključka, da sta motivacija in zadovoljstvo pri delu zaposlenih na bencinskih servisih Petrol d. d. zelo pomembna. Spodbujanje motivacije in dober odnos s sodelavci pripomoreta, da zaposleni v službo radi hodijo in delo radi opravljajo. Kot najuspešnejša in najbolj zaželena vrsta motivacije pa so se izkazale denarne nagrade, za katere pa zaposleni menijo, da jih njihovo podjetje že uporablja, s čimer so zelo zadovoljni in tega ne bi želeli spremeniti. Ker pa so zaposleni z delom zadovoljni in zanj ustrezno motivirani, se to odraža tudi pri njihovem delu na blagajni, bolj se potrudijo in posledično tudi več prodajo. Keywords: diplomske naloge, vpliv, motivacija, zadovoljstvo pri delu, prodaja trgovskega blaga, Petrol, diplomske naloge Published in DKUM: 10.06.2019; Views: 1074; Downloads: 113 Full text (976,82 KB) |
8. Petrol klub: Analiziranje in oblikovanje lojalnostnega programa (nalepke)Matic Voh, 2019, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času je boj za potrošnika med konkurenčnimi podjetji vedno ostrejši. Vsako podjetje se zaveda ključnega pomena zadovoljstva in zvestobe med potrošnikom in podjetjem. Ugotovili so, da za vzdrževanje visokega nivoja zadovoljstva in zvestobe potrebujejo orodje, ki se imenuje program zvestobe. Zaradi vse večje konkurence na trgu morajo podjetja za dolgoročni poslovni uspeh analizirati in posodabljati svoj program zvestobe. Z vsako posodobitvijo programa zvestobe se želijo podjetja približati potrošniku. Tisti, ki bo uspel na preprost način z zanimivimi ponudbami zadovoljiti potrošnika, bo zmagovalec boja. Zaradi digitalizacije, ki je danes prisotna na vsakem našem koraku in potrošniku ponuja ogromno informacij, je takšen način pristopa do potrošnika posebej težaven. Že vsaka malenkost, ki izstopa iz povprečja, pomeni dodana vrednost programu zvestobe. Zato smo v diplomskem delu na primeru Petrol kluba analizirali in predstavili nov predlog za lojalnostni program zbiranja nalepk za prihodnost.
Diplomski projekt je oblikovan tako, da ga sestavljata dva dela. V prvem oziroma teoretičnem delu so predstavljena štiri poglavja, namenjena spoznavanju bistvenih sestavnih delov programa zvestobe. Prične se z uvodom, kjer se najprej predstavi področje, nameni projekta, hipoteze in raziskava. V nadaljevanju spoznamo definicije potrošnika in dejavnike, ki vplivajo na potrošnikovo nakupno vedenje. Pregledamo bistvene elemente zadovoljstva in zvestobe. Zaključimo pa pri osnovnih delitvah programa zvestobe.
Drugi del, poimenovan empirični, vsebuje predstavitev podjetja Petrol d.d., analizo Petrol klub programa zvestobe in predlog o nadgradnji trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk. Predstavili smo svoj predlog virtualnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk ter izvedli ustrezno raziskavo.
Pri raziskavi smo si pomagali z virtualnim anketnim vprašalnikom. Takšna vrsta ankete je omogočila anketirancem lažji in hitrejši dostop. Vsi anketiranci so anketo reševali prostovoljno in anonimno. Iz ankete smo pridobili potrebne podatke za obrazložitev zastavljenih hipotez in odziv anketirancev na predlog zbiranja virtualnih nalepk.
Pridobljeni podatki so nam omogočili primerjavo trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk s predlaganim virtualnim lojalnostnim programom zbiranja nalepk. Analiza rezultatov nam je pokazala, da je možen preskok iz klasične oblike nalepk na virtualno obliko brez večjih posledic za podjetje Petrol. Keywords: potrošnik, zadovoljstvo, zvestoba, program zvestobe, Petrol klub Published in DKUM: 04.03.2019; Views: 1533; Downloads: 137 Full text (3,61 MB) |
9. Vloga duhovne inteligence pri vodenju v podjetju xMateja Sekavčnik, 2017, master's thesis Abstract: Življenje se nenehno spreminja na vseh ravneh in spremembe so edina stalnica v njem. Spremembe ne prizanašajo nikjer in dobro je, da se tega zavedamo in imamo posluh zanje, predvsem za tiste, ki so za nas dobre in prispevajo k pozitivnemu učinku na enem ali več življenjskih področjih. To vključuje tudi poslovni svet ter svet vodenja manjših podjetij, velikih korporacij in multinacionalk ter tudi vsakovrstno vodenje v širšem smislu.
Seveda pa se vse najprej prične pri vodenju samih sebe. Če sami sebe ne znamo voditi, sprejemati in ozaveščati svojih čustev, ugotavljati kdo smo in kam smo namenjeni, se spraševati o svojem smislu, biti zavestni in prisotni ter delovati za širši smisel celotne človeške skupnosti, kako bi lahko potemtakem vodili tudi druge?
Potrebna je dovzetnost za drugačne načine vodenja, ki vključujejo še kaj več kot zgolj tradicionalne doktrine, po katerih se je delovalo v preteklosti in se v mnogih primerih dogaja tudi danes. Vse te stare paradigme vodenja, je že zdavnaj povozil čas in prihaja vse več priložnosti, da se izkažemo kot srčni voditelji, ki s svojim prispevkom spreminjajo sebe in tudi svet v katerem delujemo.
V še vedno pretežno moško naravnani kulturi in delovanju ter tudi vodenju (tekmovalnost, fokusiranost, moč, oblast, analitičnost …) po vsem svetu, pa korenito potrebujemo tudi ženski princip delovanja in vodenja (sprejemanje, sočutje, toplino, intuitivnost, skrb …) Ker le eno z drugim, z moškim in ženskim principom z roko v roki, lahko delujemo celovito. Pri vse tem pa ima veliko vlogo, če ne celo največjo, ravno zavedanje smisla uporabnosti duhovne inteligence, ki nam na vseh ravneh bivanja pomaga, da postajamo iz dneva v dan boljše različice sebe. Keywords: duhovna inteligenca, vodenje, managerji, vodje, management, podjetje Petrol energetika d. o. o. Published in DKUM: 13.12.2017; Views: 1396; Downloads: 203 Full text (1020,38 KB) |
10. Outsourcing logistics at petrol stations in SloveniaRatko Zelenika, Darko Bečaj, Helga Pavlić, 2008, other scientific articles Abstract: The environmental disburdening by means of outsourcing logistics (sorting, bundling, transport) is today significantly more present, since this has been regulated by the law provisions on environmental protection and the economic reasons. Outsourcing logistics in this field with its activities such as: improvement in assembling separate fraction, introduction of new, i. e. additional boxes, usage of specific vehicles for collection and dispatch, reestablishment of information systems and organization of a centre for disburdening of the environment(sorting, bundling and waste disposal) is contributing largely to a better accomplishment of the mission of logistics rationalization and adaptation to new law claims on environmental protection. Keywords: logistics, petrol stations, outsourcing logistics, environemntal protection, economics Published in DKUM: 05.06.2017; Views: 1338; Downloads: 139 Full text (2,45 MB) This document has many files! More... |