| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
UČINKOVITOST PAUKOVE STRATEGIJE PRI POUKU DRUŽBA
Ines Purgaj, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Učinkovitost Paukove strategije pri pouku družba smo se v teoretičnem delu usmerili v pojma učenje in branje, ki sta pomembna dejavnika v času šolanja. Opredelili smo kompleksne bralne učne strategije, ki učencem omogočajo lažje sprejemanje in zapomnitev novih informacij. Podrobneje smo se posvetili Paukovi strategiji, ki zagotavlja sistematični zapis organiziranih zapiskov ali predloge za učenje. Predloga za učenje nastane tako, da si učenec razdeli list papirja v dve koloni. Leva kolona je namenjena izpiskom, desna pa ključnim besedam, s pomočjo katerih se učenec kasneje uči. Strategija pomaga učencu do lažje zapomnitve in razumevanja nove snovi. V empiričnem delu diplomske naloge smo želeli preučiti, ali bo Paukova strategija učinkovita tudi pri pouku družbe, in sicer v petem razredu. Za raziskavo smo uporabili eksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Strategijo smo izvedli v enem od oddelkov petega razreda na eni izmed mariborskih osnovnih šol. Po obravnavi neumetnostnega besedila Iz življenja v mestih po Paukovi strategiji, smo na koncu ure uporabili preizkus znanja z vprašanji iz vseh treh ravni razumevanja. Rezultati so pokazali napredek eksperimentalnega oddelka predvsem pri nalogah, kjer je potrebno aktivirati višje miselne procese. Prav tako so učenci eksperimentalnega oddelka izboljšali predloge za učenje.
Keywords: osnovna šola, predmet družba, drugo triletje, 5. razred, bralna strategija, Paukova strategija
Published: 03.10.2011; Views: 2352; Downloads: 226
.pdf Full text (862,28 KB)

2.
UČINKOVITOST PAUKOVE STRATEGIJE PRI SLOVENŠČINI V 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Katja Velunšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Branje v šoli ostaja še vedno najpogostejši način pridobivanja novega znanja in informacij. Učenci se v šoli naučijo tekočega branja, nato pa bralno spretnost uporabijo v funkciji učenja. Branje v funkciji učenja terja, da bralec pozna tudi učinkovite bralne učne strategije, ki mu omogočajo, da informacij ne le spozna, temveč jih zna glede na namen tudi izbrati in učinkovito uporabiti. Velikokrat pa se zgodi, da prebranega ne razumemo ali si ga težko zapomnimo, zato si lahko pomagamo z različnimi bralnimi strategijami. Ena izmed bralnih strategij je kompleksna bralna strategija, ki jo imenujemo Paukova strategija. Primerna je predvsem pri samostojnem učenju iz učbenikov, zlasti pri besedilih, ki vsebujejo precej podrobnosti. Učinkovitost Paukove strategije sem preverila pri učencih 5. razredov na eni izmed koroških osnovnih šol. V empiričnem delu diplomskega dela bom predstavila razlike med učenci, ki so obravnavali neumetnostna besedila s pomočjo Paukove strategije, in tistimi učenci, ki te metode niso spoznali.
Keywords: branje, učenje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije, Paukova strategija
Published: 08.11.2012; Views: 2190; Downloads: 163
.pdf Full text (2,13 MB)

3.
RABA BRALNIH UČNIH STRATEGIJ PRI POUKU SLOVENŠČINE V 7. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Lubej, 2016, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Kljub vsej tehniki in elektroniki, katere imamo v današnjem času, branje še vedno predstavlja glavni vir pridobivanja informacij, tako v šoli kot v zasebnem življenju. Branje in razumevanje prebranega imata pomembno vlogo pri pouku slovenščine in tudi pri drugih predmetih, saj največ učenja še vedno poteka s pomočjo besedil oziroma iz besedil. V procesu učenja se od učenca pričakuje, da bo prebrano besedilo razumel, si ga zapomnil in nove informacije znal uporabiti pri reševanju problemov. Za učinkovito branje oziroma učenje s pomočjo branja, pa morajo učenci poznati različne bralne učne strategije. Te jim omogočajo boljše razumevanje prebranega, povezovanje novih informacij z že znanimi in lažjo ter boljšo zapomnitev informacij. Poznavanje različnih bralnih učnih strategij učencem omogoča, da se sami odločijo, katera bralna učna strategija jim pri posameznem besedilu omogoča najlažje razumevanje prebranega in zapomnitev bistvenih informacij. V sklopu diplomskega dela želimo ugotoviti, katere bralne učne strategije uporabljajo učenci 7. razreda izbrane osnovne šole pri branju neumetnostnih besedil. Prav tako želimo preizkusiti dve bralni učni strategiji, katerih še ne poznajo, in sicer Paukovo strategijo in metodo PV3P.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: branje, učenje, bralne učne strategije, neumetnostno besedilo, Paukova strategija, metoda PV3P, 7. razred osnovne šole.
Published: 27.07.2016; Views: 958; Downloads: 134
.pdf Full text (984,07 KB)

4.
Učinkovitost Paukove strategije pri pouku slovenskega jezika v petem razredu osnovne šole
Nina Kramberger, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi z naslovom Učinkovitost Paukove strategije pri pouku slovenskega jezika v petem razredu osnovne šole sem se v teoretičnem delu osredotočila na pojma učenje in branje ter na njuno medsebojno povezanost. Branje je namreč dejavnost, preko katere pridemo do znanja, torej, se s pomočjo branja učimo. Da se kar najlažje učimo, pa moramo biti bralno pismeni. To pomeni, da moramo razumeti, kaj beremo in znati besedilo tudi kritično ovrednotiti. Vse to lahko počnemo s pomočjo bralno učnih strategij, ki nam pomagajo pri obravnavi besedila. Ena izmed strategij je Paukova strategija, ki učence spodbuja k iskanju ključnih podatkov in ključnih besed iz besedila. Namen magistrske naloge je bil preveriti učinkovitost Paukove strategije pri branju besedil iz učbenika za družbo (Verdev & Žlender, 2017) v 5. razredu. V raziskavi sta sodelovala dva oddelka 5. razreda, ki sta bila razdeljena na kontrolno in eksperimentalno skupino. Raziskava je potekala šest tednov in v tem času sta bili izvedeni dve preverjanji. Eno je bilo izvedeno na začetku in eno ob koncu raziskave. Raziskava je pokazala, da so učenci eksperimentalne skupine napredovali na področju obdelave besedila s pomočjo Paukove strategije, medtem ko pri kontrolni skupini napredek ni bil opažen.
Keywords: branje, osnovna šola, učenje, bralno učne strategije, Paukova strategija
Published: 14.01.2020; Views: 51; Downloads: 25
.pdf Full text (1014,25 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica