| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 44
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
A conceptual model for measuring a circular economy of seaports: a case study on Antwerp and Koper ports
Rebeka Kovačič Lukman, Kristijan Brglez, Damjan Krajnc, 2022, original scientific article

Abstract: This paper introduces a conceptual model for evaluating seaports’ acceleration towards the circular economy. The model is based on the identification and definition of circular economy indicators, weighted according to the 9 R-strategy transitions towards the circular economy. We have employed the analytical hierarchy process for weight detection and further calculations of the final seaport circularity value. Our results suggest conceptual validity and provide a detailed insight into the circular activities of the seaports from the indicators, as well as 9 Rs and sustainability perspectives.
Keywords: circular economy, ports, methodology, circular economy indicators, Koper, Antwerp
Published in DKUM: 19.06.2024; Views: 174; Downloads: 6
.pdf Full text (1,37 MB)

2.
Stališča policistov do vedenjskih dejavnikov komandirjev na Policijski upravi Koper
Marjan Pelko, Franc Kosmač, Vinko Gorenak, 2005, published scientific conference contribution

Keywords: policija, policisti, vodstveni delavci, vedenjski dejavniki, management, vodenje, zadovoljstvo, PU Koper
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 183; Downloads: 4
.pdf Full text (234,04 KB)

3.
Vpliv motenj oskrbovalnih verig na poslovanje Luke Koper : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tanita Brečko, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pomorski transport je eden izmed najpomembnejših členov na področju globalnih oskrbovalnih verig. Zaradi velikega vpliva globalizacije kompleksnost oskrbovalnih verig skozi čas narašča. Kljub današnji napredni tehnologiji, razpoložljivim sredstvom in virom pa nekateri dejavniki še vedno vplivajo na sam proces oskrbovalnih verig. Vse, kar negativno vpliva na potek oskrbovalnih verig, lahko označimo kot motnjo. V večini primerov gre za nepredvidljive situacije, na katere je potrebno odreagirati, ko do njih pride. Motnje lahko nastanejo kot posledica naravnih nesreč, človeških in/ali tehnoloških napak, političnih, verskih, rasnih ali kulturnih načel, splošne in zdravstvene ogroženosti ljudi in živali ter drugih dejavnikov. V diplomskem delu se bomo osredotočili na motnje, ki so vplivale na poslovanje Luke Koper v obdobju od leta 2000 do 2022. Zanimalo nas bo predvsem, katere motnje so na poslovanje Luke Koper najbolj vplivale in na kakšen način. Raziskali bomo še, kako so se z motnjami soočali in bili na njih pripravljeni ter kakšne posledice so pustile.
Keywords: motnje, posledice, vpliv, poslovanje Luke Koper, pretovor v Luki Koper
Published in DKUM: 29.06.2023; Views: 628; Downloads: 82
.pdf Full text (2,07 MB)

4.
Uporaba sodobne tehnologije pri zagotavljanju in izboljšanju varnosti koprskega pristanišča : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Peter Maglica, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zagotavljanje varnosti edinega slovenskega tovornega pristanišča Luka Koper d.d., ki mu je zaradi geostrateške lege omogočeno uspešno povezovanje mednarodnega pomorskega prometa z mednarodnim železniškim in tovornim prometom in je zaradi tega eden najpomembnejših gospodarskih subjektov v regiji in državi, je zelo zahtevna in kompleksna naloga. S pomembnostjo tako velikih gospodarskih subjektov se pokaže tudi druga plat medalje, in sicer grožnje in tveganja, s pojavom katerih bi bila lahko ogrožena nemoteno delovanje in nadaljnji razvoj gospodarskega subjekta, kot tudi problemi pri uspešnem zagotavljanju varnosti, saj je v ta proces vključenih več različnih subjektov z različnimi zakonskimi pooblastili. Za izvajanje glavne storitvene dejavnosti pristanišča kot povezave med morjem in kopnim, torej pretovora blaga med ladijskimi in kopenskimi transportnimi sredstvi, so potrebni posebni varnostni pristopi, saj mora biti poleg kopenskega dela zagotovljena tudi varnost morskega dela, imenovanega pristaniški akvatorij. Zaradi tega dejstva pristanišče ni podvrženo samo klasičnim in sodobnim, temveč tudi pomorskim grožnjam in tveganjem, za katera je v prvi vrsti pristojna varnostna služba Luke Koper d.d., ki ji s skromnim naborom zakonitih ukrepov za zdaj še uspeva obvladovanje in zoperstavljanje le-tem. Pri zagotavljanju varnosti ji je v veliko pomoč sodobna tehnologija, ki pa je po drugi plati zaradi izredno hitrega razvoja izpostavljena novim, sodobnim tveganjem in s tem novim izzivom, s katerimi je ali bo morala biti soočena. Ravno zaradi sodobnih groženj bo potrebno veliko dela v smeri posodabljanja zakonskih predpisov za ureditev, opredelitev in podajanje smernic za zagotavljanje varnosti pristanišča, saj v trenutni zakonodaji ni ustreznih pravnih podlag za sektor zasebnega varovanja pri uporabi sodobnih tehnologij za zagotavljanje varnosti pristanišča. Z anonimno anketo, ki je bila izvedena med pripadniki subjektov, udeleženih pri zagotavljanju varnosti koprskega pristanišča, je bilo ugotovljeno, da se relativno izkušen kader zaveda sodobnih groženj in tveganj ter da mu je pri delu v veliko pomoč sodobna tehnologija v tem smislu, da brez njene uporabe varnost ne bi mogla biti ustrezno zagotovljena; potrjene so bile ugotovitve teoretičnega dela, s čimer je bila potrjena hipoteza 1, da bi uvedba sodobne tehnologije pomembno prispevala k izboljšanju učinkovitega varovanja koprskega pristanišča, in ovržena hipoteza 2, saj sektor zasebnega varovanja s strani države nima zagotovljenih ustreznih pravnih podlag za uporabo sodobne tehnologije pri varovanju pristanišča.
Keywords: diplomske naloge, Luka Koper, varnost pristanišča, sodobne tehnologije, pristaniški akvatorij, pomorski terorizem
Published in DKUM: 05.05.2021; Views: 1053; Downloads: 12
.pdf Full text (3,30 MB)

5.
Problematika financiranja pri projektu x
Dino Prepelič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje se z namenom ustvarjanja novosti in zagotavljanja najnujnejših zadev povezujejo že od prazgodovine dalje. Do današnjega časa se je ta proces ustvarjanja in povezovanja izjemno izpopolnjeval; ko pa ga obravnavamo v opredeljenem časovnem okvirju in ga postavimo v kontekst življenjskega cikla, govorimo o projektu. Med ključne dejavnike uspešne izvedbe projekta se uvršča tudi ustrezno pridobivanje ter porabljanje finančnih virov, katere si naročnik projekta zagotovi na trgu kapitala. Možnosti financiranja projekta je veliko, z večino le teh pa pridejo določena tveganja, katera morajo biti vnaprej prepoznana in ustrezno zavarovana. Eden izmed najbolj kapitalsko zahtevnih projektov, ključnih za regionalni gospodarski ter infrastrukturni razvoj, je projekt gradnje drugega tira med Divačo in Koprom. Z uspešno izvedbo projekta se povečajo kapacitete slovenskega največjega pristanišča ter pospeši transfer blaga v druge ciljne države. Po pregledu možnih oblik projektnega financiranja lahko hitro ugotovimo, da državno ustanovljeno namensko podjetje, v okviru katerega poteka projekt Drugi tir Divača - Koper, dokaj ustrezno analizira in izbira možne vire financiranja, težave pa se pojavijo v pravno nedopolnjenem okolju projekta, razgretem političnem ozadju ter nenaklonjeni javnosti.
Keywords: projekt, projektno financiranje, Drugi tir Divača- Koper, finančni viri
Published in DKUM: 30.03.2021; Views: 1042; Downloads: 96
.pdf Full text (897,26 KB)

6.
Ekološka kriminaliteta in Luka Koper : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Karmen Kuhar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Čista zemlja, voda in zrak. Narava nam je vse to podarila, vendar smo ljudje skozi leta to s pridom izkoristili, uničili in onesnažili. Zato je danes ključnega pomena zavedanje, da je treba ohraniti in varovati naravo. Da bo življenje na Zemlji sploh še obstajalo, je treba spremeniti razmišljanje vsakega posameznika, ki meni, da onesnaževanje ni resnično. Na področju varovanja in ohranjanja narave je zato pomembna novejša veja kriminologije, ki se ukvarja prav s perečimi problemi narave. Ekološka kriminologija temelji na prepričanju, da je naravo treba varovati kot temeljno človekovo dobrino. V diplomskem delu je predstavljeno, kako na okolje in njegovo varovanje vpliva naše edino pristanišče, ki ga upravlja Luka Koper, saj prav ta neposredno biva z naravo in posega vanjo. Pristanišče je zelo pomembno za razvoj gospodarstva in transporta, pri njegovem delovanju pa prihaja do onesnaževanja okolja. Z najnovejšo tehnologijo v Luki Koper nadzorujejo onesnaženost in jo poskušajo čim bolj omiliti. Vsako leto se pripravi pregled uspešnosti zmanjševanja onesnaženosti in načrt za prihodnost, kjer se določijo novi načini za ohranjanje narave čim bolj čiste. S pregledom letnih poročil, ki jih pripravljajo v podjetju, so v diplomskem delu predstavljeni načini onesnaževanja in primerjava le-teh v obdobju med 2009 in 2018, načini spoprijemanja s to težavo ter cilji za prihodnost in ohranjanje narave za naslednje generacije. Ugotovljeno je bilo, da pristanišče kljub svoji velikosti in različnim področjem dela okolja ne onesnažuje nadpovprečno oziroma nad mejo, ki je določena z zakonodajo, saj je ravno ohranjanje okolja za prihodnje generacije glavno vodilo pri razvoju pristanišča.
Keywords: diplomske naloge, ekološka kriminaliteta, Luka Koper, varovanje okolja, pristanišče
Published in DKUM: 16.03.2021; Views: 1039; Downloads: 160
.pdf Full text (671,03 KB)

7.
Pristopna kontrola kot mehanizem zagotavljanja varnosti koprskega pristanišča : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Marija Kulezić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu je predstavljen pomen pristopne kontrole kot mehanizem zagotavljanja varnosti v specifičnem okolju, kot je koprsko pristanišče, prav tako tudi delovanje Centra za upravljanje z dovolilnicami v sklopu Področja pristaniške varnosti Luke Koper, d. d. Zaključno delo smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični ter empirični del. V teoretičnem delu smo obravnavali temeljne pojme, koprsko pristanišče smo opredelili kot objekt kritične infrastrukture, se spoznali z Luko Koper, d. d., z delovanjem Področja pristaniške varnosti, Centra za upravljanje z dovolilnicami. Predstavili smo izdajo dovolilnic, ki predstavlja ključni segment v zagotavljanju varnosti koprskega pristanišča, saj se nam lahko že ob pridobitvi dokumentacije »prižge rdeči alarm« in zaznamo morebitno varnostno tveganje. Spoznali pa smo tudi učinkovitost uporabe pristopne kontrole na varovanem območju. Zaključno delo predstavlja skupek teoretičnega in praktičnega znanja, ki sem ga pridobivala skozi praktično delo, v zadnjem letu pa kot samostojni referent za področje izdajanja dovolilnic. V empiričnem delu smo uporabili metodo strukturiranega intervjuja ter izvedli informativne razgovore s kompetentnimi osebami, ki delujejo na tovrstnem področju. Intervjuvanci so bili naključno izbrani, saj smo s tem pridobili več pogledov na pomen pristopne kontrole kot mehanizma zagotavljanja varnosti koprskega pristanišča. Ugotovili smo, da je pristopna kontrola eden ključnih elementov za zagotavljanje varnosti koprskega pristanišča, saj bi brez sistema kontrole pristopa, zagotavljanje varnosti na tako kompleksnem območju ter s takšno fluktuacijo ljudi, kot je koprsko pristanišče, bilo zelo ovirano in težko izvedljivo.
Keywords: diplomske naloge, Luka Koper, pristopna kontrola, objekt kritične infrastrukture, dovolilnice
Published in DKUM: 28.08.2019; Views: 1277; Downloads: 73
.pdf Full text (839,29 KB)

8.
Alternativna rešitev povečanja kapacitet pristaniškega terminala za avtomobile
Dejan Babič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrska naloga je osredotočena na vlogo pomorskega terminala za avtomobile v logistiki avtomobilov. Analiza terminala za avtomobile v Kopru nakazuje potrebo po širitvah dostavnih poti in območij, kjer se skladiščijo avtomobili. Eden izmed ciljev naloge je opis modela, kjer se za skladiščenje avtomobilov uporablja zaledni terminal, vendar s tem upravlja pristanišče, kot z delom pomorskega terminala za avtomobile. Koncept zalednega terminala je predstavljen kot alternativa, ki je namenjena povečanju pretoka avtomobilov znotraj pomorskega terminala za avtomobile. Magistrska naloga opredeljuje koncept zalednega terminala v dveh izvedenkah. Prva je namenjena blaženju dohodnih tokov avtomobilov iz zaledja v pristanišče in je locirana v neposredni bližini pristanišča, druga pa blaženju izvoznih tokov avtomobilov iz pristanišča v zaledje in je locirana v bližini trga kupcev. Za cilje raziskave je opravljena analiza trenutnih dohodnih in izhodnih tokov avtomobilov v terminalu za avtomobile. Ob uporabi metodologije je opravljeno umeščanje zalednega terminala v prostor. Z analizo zakonodajnih in prostorskih usmeritev se je določila lokacija posamezne izvedenke zalednega terminala. Za vsako je opredeljena zasnova delovanja, ki jo podpirajo kopenske transportne povezave, pravni pogledi glede odgovornosti, organizacija dela ter zagotavljanje pretoka informacij. Na podlagi prostorskih omejitev posamezne lokacije so opredeljene možne ovire pri vzpostavitvi zalednega terminala. Z analiziranjem je ocenjena ustreznost koncepta zalednega terminala kot celote in način uporabe posamezne izvedenke. V raziskavi je ugotovljeno, da je uporaba zalednega terminala, kot alternativne rešitve, primerna za uspešno reševanje prostorskih omejitev pomorskega terminala za avtomobile.
Keywords: koncept zalednega terminala, logistika avtomobilov, Luka Koper, pomorski terminal za avtomobile
Published in DKUM: 05.02.2019; Views: 1529; Downloads: 230
.pdf Full text (4,51 MB)

9.
Uporaba uradnih jezikov v sodnih postopkih na manjšinskih območjih v Republiki Sloveniji
Nežka Kajzer, Sara Krajnc, Barbara Smogavc, Sergeja Smogavc, 2015, professional article

Abstract: Ta razprava obravnava problematiko uporabe italijanščine in madžarščine kot uradnih jezikov v sodnih postopkih na območjih Republike Slovenije, kjer sta jezika določena kot uradna jezika. Avtorice ugotavljajo, da obstajajo pravne podlage, ki bi morale na omenjenih območjih dopustiti uporabo uradnih jezikov vsakomur, vendar pa praksa slovenskih sodišč pri tem ni enotna. Predvsem na območju italijanske manjšine sodišča preverjajo tudi narodnost vlagatelja, čeprav za takšno preverjanje ne obstajajo nobeni izdelani kriteriji.
Keywords: Slovenija, narodne manjšine, jezikovne manjšine, jezikovne pravice, uradni jezik, sodišča, sodni postopek, manjšinski jeziki, narodnost, Koper, Capodistria, Lendava, Lendva
Published in DKUM: 02.08.2018; Views: 1307; Downloads: 95
.pdf Full text (364,14 KB)
This document has many files! More...

10.
Rheological properties of marine sediments from the port of Koper
Jasna Smolar, Matej Maček, Ana Petkovšek, 2016, original scientific article

Abstract: Subaqueous, fine-grained, cohesive sediments are continuously fluidized by waves and other disturbances that cause their movement, which can be described with numerical models incorporating rheological parameters. The rheological behaviour depends on the soil (solid) type, the volume concentration, the salinity and the testing methods. In this study, rheological investigations of marine sediments from the Port of Koper were carried out by using two coaxial cylinder rheometers (DV3T HB, Brookfield and ConTec Viscometer 5). The influence of the specimen volume, the size of the gap and the type of measuring spindles were analysed and compared. The measured data were evaluated using the Bingham model. For each data set, the boundary between the sheared (“fluid”) and the un-sheared (“solid”) material was calculated and then the calculated boundary was used instead of the outer radius of the cylinder for the evaluation of the rheological parameters, where necessary. A good comparison of the results was found when using this approach. The results are also in agreement with the literature data. The ConTec Viscometer 5, primarily designed for mortars and concrete, was shown to be also suitable for the investigation of sediments.
Keywords: marine sediments, Bingham model, yield stress, plastic viscosity, coaxial cylinder rheometer, plug flow, Bay of Koper
Published in DKUM: 18.06.2018; Views: 1252; Downloads: 79
.pdf Full text (709,57 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica