1. Uporaba in optimizacija spletnega trženja s pomočjo analitičnih orodij za turistično podjetjeKlemen Sajko, 2024, master's thesis Abstract: Zaradi spreminjajoče se narave poslovnega okolja in vse večje priljubljenosti spleta so podjetja začela spletno trženje uporabljati kot ključno orodje za doseganje ciljne skupine kupcev in strank. Spletno trženje vključuje različne strategije, kot so PPC oglaševanje, trženje po e-pošti in družbenih omrežjih. V teoretičnem delu magistrske naloge so obravnavani osnovni koncepti spletnega trženja, njegove vrste in načini ter razumevanje spletnega trženja na turističnem področju. V empiričnem delu pa je analizirano spletno trženje podjetja Sajko turizem, d.o.o., prek Google in Facebook oglasov ter e-poštnih sporočil. Raziskava je temeljila na kvantitativni analizi podatkov, zbranih na platformah Google Ads, Facebook Ads in SqualoMail, pri čemer so bile ključne metrike delež klikov, delež konverzij, cena na klik in cena na konverzijo. Rezultati analize so nam pomagali prepoznati dejavnike, ki so izboljšali učinkovitost spletnih kampanj, na primer prehod na kampanje SKAG in uporaba strategij Target CPA in Maximize Conversions pri Googlovih oglasih. Ugotovili smo, da je pomemben tudi oglaševani produkt, saj so nekatere turistične destinacije bolj priljubljene ali primernejše za oglaševanje. Pri trženju po e-pošti se je kot pomemben dejavnik učinkovitosti izkazalo število povezav v sporočilu, poleg tega pa datum in čas pošiljanja ter prisotnost določenih elementov v sporočilu, kot je poziv k dejanju. Keywords: spletno trženje, spletno oglaševanje, oglaševalska kampanja, Google Ads, Facebook Ads, PPC oglaševanje, e-poštno trženje, trženje v turizmu Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 5 Full text (3,26 MB) |
2. Umetna inteligenca v oglaševanjuNika Antolinc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Umetna inteligenca (UI) postaja ključno orodje v sodobnem oglaševanju, saj omogoča podjetjem, da na bolj učinkovit način ciljajo na svoje občinstvo, prilagajajo oglase posameznim uporabnikom ter optimizirajo celotne oglaševalske kampanje. S pomočjo naprednih tehnologij, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in generativni modeli, podjetja lažje razumejo in se odzivajo na hitro spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Tako se lahko hitreje in bolj prilagojeno odzivajo na izzive digitalnega okolja, kar povečuje njihovo konkurenčnost.
Diplomska naloga raziskuje, kako umetna inteligenca spreminja in nadgrajuje oglaševalske prakse. Poudarek je na tem, kako UI omogoča podjetjem, da dosežejo višjo stopnjo angažiranosti potrošnikov in izboljšajo učinkovitost svojih oglaševalskih strategij. Poleg tega naloga obravnava tudi izzive, povezane z uporabo umetne inteligence, kot so varnost podatkov in pristranskost algoritmov. Ti izzivi lahko pomembno vplivajo na zanesljivost, etičnost in splošno uspešnost oglaševalskih praks, zato je razumevanje teh vidikov ključno za uspešno implementacijo UI v oglaševanje.
Naloga tako ponuja celovit vpogled v potenciale umetne inteligence za preoblikovanje sodobnega oglaševanja, hkrati pa opozarja na pomembne omejitve in etične izzive, ki jih je treba upoštevati pri njeni uporabi. Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, personalizacija, analiza, generiranje, optimizacija Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 20 Full text (985,28 KB) |
3. Tržne strategije v digitalni dobi in analiza oglaševanja podjetja Duolingo na družbenih omrežjih : diplomsko deloSara Škerban, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal za oglaševanje in trženje s strani različnih blagovnih znamk in podjetij, med njimi tudi Duolingo. V sklopu empirične raziskave smo izvedli spletno anketo, s katero smo analizirali, kako je prisotnost podjetja na družbenih omrežjih vplivala na uporabnikovo mnenje o podjetju Duolingo in kako le-ta pritegne svoje uporabnike preko oglaševanja na družbenih omrežjih. Ugotovili smo, da obstaja močna pozitivna povezanost med oglaševanjem in prvim vtisom, vsebinami ter lastnostmi oblikovanja, ki jih uporabnik na družbenih omrežjih v oglasu opazi, in da je oglaševanje imelo zmeren vpliv na njihove uporabnike. Keywords: digitalno trženje, družbena omrežja, blagovne znamke, oglaševanje v družbenih omrežjih, Duolingo Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 18 Full text (2,27 MB) |
4. Spolnost v oglaševanju ter odziv študentov in starejših na spolno obarvane oglaseAneja Krautberger, 2024, undergraduate thesis Abstract: Napredek v oglaševanju in sodobni način življenja sta povzročila, da smo ljudje vsak dan preplavljeni s sporočili podjetij, ki promovirajo svoje izdelke in storitve na vsakem koraku. V zadnjem času opažam, da je večina oglasov, ki se pojavljajo v tiskanih medijih, radiu, televiziji in spletu, izrazito spolno naravnanih.
Diplomsko delo obravnava spolnost v oglaševanju, pri čemer je v teoretičnem delu predstavljena zgodovina spolnosti v oglaševanju ter razvoj različnih pojavnih oblik spolnosti skozi čas. Prav tako so obravnavani etični in regulativni vidiki uporabe spolnosti za oglaševanje.
Empirični del naloge analizira odzive študentov in starejših na spolno obarvane oglase ter ponuja vpogled na njihove odzive in posledično tudi njihove nakupne namere.
Poleg starostnih razlik raziskava poudarja tudi razlike med spoloma. Ženske so bolj kritične do spolno obarvanih oglasov in so bolj naklonjene nevtralnim oglasom, medtem ko moški pogosteje reagirajo pozitivno na spolno vsebino v oglaševanju. To poudarja potrebo po premišljenem in odgovornem oglaševanju, ki upošteva demografske in kulturne značilnosti ciljnih skupin. Keywords: oglaševanje, spolnost v oglaševanju, nakupne namere, raziskava Published in DKUM: 02.10.2024; Views: 0; Downloads: 9 Full text (5,59 MB) |
5. Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelkaJan Paveo, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej.
V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost.
Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva. Keywords: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje Published in DKUM: 27.09.2024; Views: 0; Downloads: 26 Full text (1,78 MB) |
6. Primeri uporabe umetne inteligence v oglaševanjuFilip Lovše, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava uporabo umetne inteligence v oglaševanju in primerja njeno učinkovitost s tradicionalnimi oglaševalskimi metodami. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako različne starostne skupine sprejemajo oglase, ustvarjene z umetno inteligenco, v primerjavi s tradicionalnimi oglasi, ter kako te preference vplivajo na njihove nakupne odločitve. Metode uporabljene v pričujoči raziskavi so analize že obstoječih študij v kombinaciji z anketnim vprašalnikom, ki smo ga izvedli. Pomagale so nam križne tabele v programu SPSS. Rezultati so pokazali, da starejši odjemalci raje vidijo tradicionalne oglase, medtem ko so oglasi, ustvarjeni z UI, ocenjeni kot bolj kreativni. Vendar pa so mlajši odjemalci kljub temu raje izbrali tradicionalne oglase pri svojih nakupnih odločitvah. To nakazuje, da kreativnost sama po sebi ni dovolj za povečanje učinkovitosti oglasov, saj odjemalci še vedno vrednotijo pristnost in zaupanje tradicionalnih oglasov. Ugotovitve kažejo na potrebo po kombinaciji kreativnih elementov umetne inteligence z elementi tradicionalnega oglaševanja. Umetna inteligenca ima velik potencial za preoblikovanje oglaševalske industrije, vendar je ključ do uspeha v strateškem pristopu, ki upošteva specifične potrebe in preference ciljnih odjemalcev. Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, marketinško komuniciranje, Chat GPT, marketing Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 38 Full text (3,53 MB) |
7. Humor v spletnem oglaševanjuKarmen Šprah, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo raziskuje raznolikost humorja v spletnem oglaševanju, pri čemer najprej obravnava zgodovinski razvoj, pomen in različne vrste humorja in oglaševanja, ki se uporabljajo v digitalnem (spletnem) okolju. Namen magistrske naloge je razčleniti, kako se je humor skozi čas preoblikoval v oglaševalskih praksah, njegov vpliv na znamke in potrošnike ter učinkovitost različnih vrst humorja pri različnih izdelkih in ciljnih skupinah (kot je prikazano v empiričnem delu v nadaljevanju).
Teoretično ozadje magistrske naloge obravnava različne pristope k oglaševanju, vrste oglaševanja, in vlogo humorja v njem ter zagotavlja celovit pregled literature o oglaševalskih strategijah in aplikacijah ter učinkovitosti humorja. Raziskovalni del magistrske naloge vključuje poglobljeno vsebinsko analizo spletnih oglasov z uporabo humorja, pri čemer so podatki pridobljeni z razbiranjem, kako humor prispeva k uspešnim oglaševalskim kampanjam.
Raziskovalni pristop ponuja analizo spletnih oglasov in opredelitev najbolj razširjenih vrst humorja. Poleg tega uporablja induktivno-deduktivno sklepanje za oblikovanje smernic za učinkovito uporabo humorja v spletnem oglaševanju, s čimer želi izboljšati razumevanje in pomagati podjetjem pri optimizaciji njihovih oglaševalskih strategij.
Magistrsko delo tako prispeva k zbirki znanja o spletnem oglaševanju s predstavitvijo praktičnih smernic, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah. Poudarja pomen izbire ustreznih vrst humorja in upoštevanja ciljnega občinstva za dosego želenih oglaševalskih ciljev in okrepitev prodaje izdelkov ali ciljev blagovne znamke. Naloga v diskusiji tudi predlaga, kako lahko humor v strateškem in celovitem spletnem oglaševanju ustvari pozitivno povezavo med blagovnimi znamkami in potrošniki, kar vodi k večji prepoznavnosti blagovne znamke in prodaji. Keywords: humor, spletno oglaševanje, digitalni marketing, vsebinska analiza. Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 282; Downloads: 66 Full text (1,42 MB) |
8. Analiza oglaševanja in pospeševanja prodaje v podjetju Terme Olimia, d.d.Tamara Zorenč, 2023, master's thesis Abstract: Marketinško komuniciranje je v sodobnem času ena ključnih komponent v procesu trženja in tega se morajo dobro zavedati v podjetjih. Na poti doseganja zastavljenih ciljev je zelo pomembno, kako ima podjetje začrtane marketinške komunikacijske poti. V želji po konkurenčni prednosti na trgu mora podjetje stremeti k prilagajanju ciljni skupini odjemalcev in slediti sodobnim trendom. Vsekakor je želja vsakega uspešnega podjetja, da ustvari čim večji dobiček in posledično lažje ustvarja konkurenčno prednost oziroma jo samo še povečuje. V sodobnem času sta zelo pomembna način in kakovost informiranja potrošnikov. Podjetja poskušajo z informiranjem pridobiti nove potrošnike ter ustreči njihovim željam in potrebam. Vsekakor morajo podjetja spominjati in prepričati že obstoječe odjemalce, da ponovno kupijo izdelek oziroma koristijo storitev.
V magistrskem delu smo preučevali del marketinškega spleta. Zaradi obširnosti področja smo se podrobneje opredelili na oglaševanje in pospeševanje prodaje. Glavni cilj magistrske naloge je bil ugotoviti, kako ter na kakšen način v podjetju Terme Olimia, d. d. oglašujejo in katera orodja že uporabljajo za pospeševanje prodaje.
Skozi magistrsko nalogo smo opredelili teoretična spoznanja o oglaševanju in pospeševanju prodaje. Opredelili smo cilje oglaševanja ter možne načine uporabe oglaševanja za podjetja. Sočasno smo preučili še prednosti ter slabosti oglaševanja za podjetja. Skozi teoretična spoznanja smo prav tako opredelili cilje pospeševanje prodaje. Definirali smo njegove prednosti in slabosti ter našteli in opredelili orodja, ki jih podjetja lahko uporabijo za pospeševanje prodaje v podjetju.
V praktičnem delu magistrske naloge smo našteli in opisali metode oglaševanja, ki jih podjetje uporablja, ter podali različne primere oglaševanja v podjetju. Nadaljevali smo z raziskovanjem, katera orodja za pospeševanje prodaje podjetje uporablja, ter podali praktične primere uporabe le-teh.
V zadnjem delu magistrske naloge smo izvedli analizo anketnega vprašalnika. Z anketo smo anketirance spraševali o poznavanju podjetja Terme Olimia, d. d. Anketirance smo povprašali o načinih oglaševanja in pospeševanja prodaje, ki jih zaznajo za podjetje. Povprašali smo jih, katera orodja oziroma načini oglaševanja in pospeševanja prodaje bi jim najbolj ustrezala ter pritegnila njihovo pozornost.
Podjetje Terme Olimia, d. d. je uspešno podjetje, ki je prepoznavno na domačem kot tudi na tujem trgu. Vedno stremijo k doseganju konkurenčne prednosti in svoje odjemalce vedno znova presenečajo z novimi ponudbami. Svojim gostom ponujajo vedno večje udobje in s tem tudi dosegajo dobre finančne cilje. Keywords: marketinško komuniciranje, oglaševanje, cilji oglaševanja, pospeševanje prodaje, orodja pospeševanja prodaje. Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 412; Downloads: 121 Full text (3,19 MB) |
9. Dileme sodobnega oglaševanja : izbrane teme2023, textbook Abstract: Osrednja tema monografije so različni vidiki oglaševanja blaga in storitev. Poleg pravil o javni rabi slovenskega jezika v oglaševanju monografija vsebuje celoviti pregled pravil o oglaševanju v obstoječi slovenski zakonodaji. Poleg splošnih so vključene tudi bolj specifične teme, kot so primerjalno oglaševanje, varstvo otrok v oglaševanju, vplivnostni marketing in uporaba pravil konkurenčnega prava v zvezi s položajem in odgovornostjo vratarjev oziroma digitalnih platform v oglaševanju. Obravnavane so nekatere nove oblike oglaševanja, kot je ciljano politično oglaševanje, ki zajema prikazovanje prilagojenih oglasov o političnih kandidatih in pravno regulacijo tega na ravni EU, ter varstvo osebnih podatkov v oglaševanju. Ostali prispevki se nanašajo na različna področja in vključujejo oglaševanje in trženje z vonjavami s prikazom in analizo pomembnejših sodnih primerov, položaj platformnih delavcev v dejavnosti oglaševanja in njihov dostop do kolektivnega dogovarjanja ter problematiko v zvezi s prihodki od oglaševanja v povezavi s pravico do zasebnosti uporabnikov. Keywords: oglaševanje, potrošnik, podjetje, konkurenca, osebni podatki, vplivnostni marketing, ciljano politično oglaševanje, platformno delo, pravna regulacija vonjev, samoregulativa, spletna platforma Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 417; Downloads: 101 Full text (6,97 MB) This document has many files! More... |
10. Digitalni marketing v mikro podjetjihBasri Ganiu, 2023, undergraduate thesis Abstract: Z razvojem tehnologije skozi leta je vedno več podjetij digitaliziralo svoje poslovanje. V tem času se je pojavil tudi digitalni marketing, ki je prehitel tradicionalni marketing. Velika podjetja z velikim proračunom in z izobraževanjem ustreznega kadra, so digitalni marketing uvedli z lahkoto. Mikro podjetja z majhnim številom zaposlenih pa so prišli do spoznanja in izkoriščanja digitalnega marketinga nekoliko kasneje. Dandanes tudi veliko mikro podjetij uporablja digitalni marketing, vendar pri tem nekateri niso še dovolj izobraženi glede novih razvijajočih se metod. Nekateri pa še vedno vztrajajo s tradicionalnim marketingom v mikro podjetjih, ki jim zmanjša konkurenčnost v današnjem trgu.
Digitalni marketing nasploh in digitalni marketing v mikro podjetjih bomo v tej diplomski nalogi predstavili skozi teoretični in praktični del. V nalogi bomo opisali metode digitalnega marketinga in platforme ter pripomočke za njihovo izvedbo. Osredotočili se bomo na marketing na digitalnih omrežjih, ki jih uporabljajo mikro podjetja. Pri tem bomo predvsem podrobno opisali strategije za uspešno izvedbo metod in doseganje želenih rezultatov. Opisali bomo tudi digitalni marketing mikro podjetja v praktičnem primeru in izvedli analizo uspešnosti izbranega podjetja. Poleg tega bo predstavljena možna uvedba video marketinga in e-poštnega marketinga v obravnavnem podjetju. Keywords: digitalni marketing, digitalni marketing v mikro podjetjih, metode digitalnega marketinga, oglaševanje, opredelitev ciljnega občinstva, družbena omrežja. Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 573; Downloads: 199 Full text (1,36 MB) |