| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
TURIZEM NA PODEŽELJU V OBČINI ORMOŽ
Petra Lah, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu, z naslovom Turizem na podeželju Občine Ormož, predstavljam splošne značilnosti turizma na kmetijah, primernost območja za nadaljnji razvoj turizma, stanje na obiskanih turističnih kmetijah in njihove probleme, s katerimi se soočajo pri opravljanju turistične dejavnosti. S pomočjo literature in virov predstavim značilnosti in stanje podeželskega turizma, možnosti in priložnosti podeželja, turistične potenciale slovenskega podeželja ter pomen turizma za podeželje. Prikažem tudi pomembnejše naravno in družbeno-geografske značilnosti Občine Ormož, saj so osnova za razvoj turistične dejavnosti. Skozi delo na terenu predstavim turistične kmetije v Občini Ormož, ki so pomemben del turistične ponudbe območja. Kot izredno uspešna se je pokazala kombinacija turizma na kmetijah z vinskim turizmom, pa tudi z vsemi ostalimi dejavnostmi, ki se pojavljajo na kmetijah, kot na primer čebelarstvo, mizarstvo, predelava mesa, sadja in zelenjave. Območje ima zelo dober turistični potencial, še posebej pestro tiče ponudbo, saj je razgibanost površja v kombinaciji z ugodnimi klimatskimi razmerami, neokrnjenimi območji in s prijaznimi ljudmi prav posrečena kombinacija. Večji razmah turizma ovira pomanjkanje povezanosti in sodelovanja med samimi turističnimi kmetijami in ostalimi ponudniki turističnih storitev ter lokalnimi skupnostmi, ponekod tudi ne najbolje opremljene ceste s kažipoti, vsekakor pa tudi slabo razvito gospodarstvo v občini. Rezultati ankete kažejo na zadovoljstvo turističnih ponudnikov glede obiska gostov, želijo pa si vsaj za nekaj odstotkov večjo zasedenost nočitvenih kapacitet.
Keywords: turizem na kmetiji, podeželski turizem, vinski turizem, vinske ceste, Ormož.
Published: 29.08.2009; Views: 2636; Downloads: 657
.pdf Full text (5,41 MB)

3.
STRATEGIJE CEN PODJETJA JERUZALEM ORMOŽ VVS d.d. ZA TUJE TRGE
Marjan Ficko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Jeruzalem Ormož prodaja svoja vina na domačem in tujem trgu. Kot veliko slovenskim podjetjem tudi podjetju Jeruzalem Ormož predstavljajo najpomembnejše trge Sloveniji najbližje države. Vendar si v podjetju prizadevajo razširiti prodajo vseh svojih vin v čim več držav. Posebej se jim zdijo privlačne države zahodne in severne Evrope, in sicer zaradi nizke lastne proizvodnje in velike kupne moči. Podjetje se zaveda dejstva, da lahko izvoz, razen priložnosti, prinaša tudi tveganja. Za uspešno prodajo je izdelku potrebno določiti primerno ceno, kar podjetje izvede s pomočjo izbrane metode in cenovne strategije. Pri določanju prodajne cene za tuji trg mora podjetje upoštevati številne dejavnike, ki niso prisotni pri določanju cene za domači trg, običajno pa vodijo do precejšnje spremembe končne prodajne cene. V tej diplomski nalogi smo preučili kako določa prodajne cene in katere cenovne strategije za tuje trge uporablja podjetje Jeruzalem Ormož VVS d.o.o. Obravnavali smo primer, ko podjetje zaradi doseganja cilja povečane prodaje, za enake izdelke uporablja različne prodajne cene.
Keywords: trženjski splet, strategija cene, izvoz, vinarstvo, Jeruzalem Ormož d.o.o.
Published: 02.12.2009; Views: 2650; Downloads: 251
.pdf Full text (346,18 KB)

4.
MEDNARODNA TRGOVINA Z VINOM NA PRIMERU PODJETJA JERUZALEM ORMOŽ VVS D.D.
Katja Kosec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil, proučiti obstoječe možnosti za mednarodno trgovino z vinom in poiskati nove. Raziskava je potekala s pomočjo podjetja Jeruzalem Ormož, od koder smo črpali večino podatkov. Proučili smo trenutno stanje podjetja in njegovo trgovanje na tujih trgih. Po proučitvi stanja smo se lotili iskanja neizkoriščenih možnosti, opredelili smo probleme in rešitve. S pomočjo izdelave vizije za obdobje 5 let smo bolj natančno začrtali želene cilje podjetja in jih tudi natančno opisali. Ob koncu smo dodali tudi krajši empirični del, iz katerega je razvidno, da se vsi zajeti vinarji zelo trudijo prodreti na tuje trge in uspeti na njih.
Keywords: vino, mednarodna trgovina, Jeruzalem Ormož, izvoz, plan, vizija
Published: 02.03.2010; Views: 1725; Downloads: 210
.pdf Full text (376,76 KB)

5.
MESTNA KLIMA LJUTOMERA IN ORMOŽA
Danijel Ivajnšič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Spreminjaje naravne pokrajine zaradi procesa urbanizacije je vse pogostejši pojav v sodobnem času. Ljudje v mestih proizvedemo veliko umetne energije, z asfaltnimi in betonskimi površinami spreminjamo tako energijsko kot vodno bilanco in z vse pogostejšo visoko gradnjo vplivamo na lokalno zračno cirkulacijo. Človek z lastnim vnosom toplote, z gostejšo pozidanostjo in odsotnostjo vegetacije spreminja temperaturo zraka, relativno vlago, hitrost in smer vetra in višino padavin. Navedene spremembe se v okolju manifestirajo v obliki specifične mestne klime. Toplotni otok Ljutomera in Ormoža je v obeh primerih najizrazitejši v mestnem jedru od koder se širi, glede na vremenski tip, v različne smeri. V obeh mestih ima pomembno vlogo, ob pozidanosti površin, gostoti prebivalstva in antropogenem vnosu energije, še relief. Gričevje Kamenščak modificira toplotni otok Ljutomera, dolina potoka Lešnice pa vpliva na obliko toplotnega otoka v Ormožu. Toplotni otok je največji in najintenzivnejši v anticiklonalnem vremenskem tipu (A1), najmanjši in najmanj intenziven pa ob ciklonalnem vremenskem tipu (C) ter ciklonalno advektivnem vremenskem tipu (CD). Oblika in intenziteta mestnega toplotnega otoka se spreminja tudi tekom dneva. Temperaturni maksimumi in minimumi se čez dan razvijajo na različnih območjih mesta. V splošnem pa velja, da so najtoplejši predeli Ljutomera in Ormoža hkrati tudi najgosteje pozidana območja medtem, ko najhladnejša območja sovpadajo z redkeje pozidanimi območji ter območji s konkavno reliefno obliko.
Keywords: Ključne besede: mestna klima, Ljutomer, Ormož, toplotni otok, modifikatorji temperature zraka, temperaturne razlike med mestom in okolico, vremenski tipi, temperaturni profil, hitrost vetra, smer vetra.
Published: 25.11.2009; Views: 2686; Downloads: 273
.pdf Full text (20,44 MB)

6.
7.
LEDINSKA IN HIŠNA IMENA V OBČINI ORMOŽ
Barbara Grivec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Ledinska in hišna imena v izbranih naseljih občine Ormož so zbrana ledinska in hišna imena v Frankovcih, v Loperšicah, v Pušencih in na Humu pri Ormožu. Narečje, ki se govori na tem območju, imenujemo prleško, gre za spodnjeprleški govor. Gradivo je v osnovi pridobljeno z ustnimi viri, zapisano v fonetični obliki in obravnavano s stališča etimologije. Ledinska imena so predstavljena po naslednjem vzorcu: poknjiženi iztočnici sledi narečni zapis imena v imenovalniku in mestniku, temu pa sledita slovnična oznaka za spol ter številka GERK-a. Pri manj znanih besedah je dodana tudi strokovna razlaga, pri čemer so mi bili v pomoč Slovar slovenskega knjižnega jezika (SSKJ), Pleteršnikov slovar (Plet.), Bezlajev Etimološki slovar slovenskega jezika (ESSJ) in Snojev Slovenski etimološki slovar (SES). Hišna imena so razporejena glede na izvor in zapisana v fonetični obliki. Tako ledinska kakor tudi hišna imena so del naše kulturne dediščine in predstavljajo bogastvo pokrajine. Iz njih lahko razberemo številne pokrajinske značilnosti, človekove pretekle dejavnosti kakor tudi posameznikov odnos do okolja, v katerem živi in dela. Imena so raznolika, številna, med domačini še precej živa in se ohranjajo z ustnim izročilom. Večina zbranih imen je slovenskega izvora.
Keywords: dialektologija, imenoslovje (onomastika), toponomastika, ledinsko ime (mikrotoponim), hišno ime, Ormož.
Published: 22.07.2010; Views: 1656; Downloads: 205
.pdf Full text (4,25 MB)

8.
DRŽAVNOZBORSKE VOLITVE NA PTUJU LETA 1907 IN 1911
Gabrijela Arnuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V letu 1907 je bila v avstrijskem državnem zboru sprejeta volilna reforma na podlagi (moške) splošne in enake volilne pravice, ki je pomenila pot k demokratizaciji volilnega sistema. V ptujsko-ormoškem volilnem okraju so si vsaka s svojim kandidatom stale nasproti katoliška Slovenska kmečka zveza, liberalna Narodna stranka, štajercijanska Napredna zveza in Jugoslovanska socialna demokracija. Predvolilni boj je potekal v znamenju razbitja sloge med liberalnim in katoliškim taborom ter v znamenju nacionalnih napetosti, ki jih je na območju ptujsko-ormoškega volilnega okraja usmerjalo t. i. štajercijanstvo z županom Josefom Ornigom na čelu. V letu 1911 je po razpustu državnega zbora prišlo do predčasnih volitev, zgodilo se je tisto, kar so nakazali rezultati volitev leta 1907, šlo je namreč za popolno politično prevlado Slovenske kmečke zveze na območju Spodnje Štajerske v takratni Habsburški monarhiji.
Keywords: državnozborske volitve, Habsburška monarhija, Slovenska kmečka zveza, Narodna stranka za Štajersko, Napredna zveza, volilni okraj Ptuj-Ormož, nacionalna nasprotja, štajercijanstvo
Published: 10.11.2010; Views: 1930; Downloads: 172
.pdf Full text (2,81 MB)

9.
POSLOVNI NAČRT POSTAVITVE BIOPLINARNE NA OBMOČJU ORMOŠKE OBČINE
Matej Ozim, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje bioplinarno kot izjemno podjetniško priložnost. Leta 2009 je vstopila v veljavo Uredba o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije, na podlagi katere je možno pridobiti podporo za obdobje 15 let, kar pomeni, da imamo zagotovljen odkup električne energije po določeni ceni s strani Centra za podpore (BORZEN). Ta uredba je seveda zelo povečala zanimanje investitorjev za projekte vezane na OVE. Prav tako smo poudarili pozitivni okoljski učinek bioplinarne, kot naprave za pridobivanje OVE. Zraven splošno bolj znanih sončnih in hidro elektrarn, je v zadnjem času v porastu povpraševanje po izgradnji bioplinarn. »Slabost« investicije v bioplinarne je predvsem v ogromnem finančnem zalogaju in zagotovitvi vseh tehničnih omejitev, ki jih investicija v bioplinarno zahteva. Tako se kljub izjemnim ekonomskim in ekološkim dobrinam, ki jih bioplinarna zagotavlja, relativno malo ljudi odloča za izvedbo projekta. Postavitev bioplinarne zahteva kompleksen poslovni načrt, ki daje odgovore na vprašanja rentabilnosti projekta. V tem primeru, ko gre za večji znesek in je projekt povsem tehnične narave, je kvalitetno zasnovan poslovni načrt še toliko bolj pomemben. V diplomski nalogi je podrobneje predstavljen poslovni načrt za izgradnjo bioplinarne na območju Ormoža. Ponuja odgovore na večino vprašanj, ki bi jih moral vedeti vsak investitor v bioplinarno.
Keywords: bioplinarna, občina Ormož, obnovljivi viri, biomasa
Published: 11.10.2010; Views: 3558; Downloads: 708
.pdf Full text (1,50 MB)

10.
TURISTIČNE KMETIJE NA OBMOČJU OBČINE ORMOŽ
Simona Rakuša, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Podeželje postaja pomembna turistična destinacija. Vedno več ljudi se odloča za počitnice na podeželju, saj ponuja veliko možnosti za športne aktivnosti, uživanje v naravnem okolju in spoznavanje tradicionalnega načina življenja. Lahko rečemo, da podeželje ponuja vse tisto, česar urbana območja nimajo. Upoštevati pa moramo, da ima turizem poleg pozitivnih tudi negativne vplive na lokalno gospodarstvo, okolje in družbo. Uspeh turizma na podeželju je odvisen od kakovosti osnovne turistične ponudbe in uspešne kombinacije različnih aktivnosti. Da obiskovalcem ponudimo kakovostno storitev poleg kakovostnega blaga, ki ga bodo kupili, potrebujemo nasmeh, prijaznost in občutek odgovornosti za ponudbo ter urejeno kmetijo, njeno okolico in dostop. Glavne prednosti turistične ponudbe v občini so: - idealna geografska lega, - ponudba vina in kulinarike ter - gostoljubni domačini. V diplomski nalogi sem proučevala značilnosti turizma na podeželju v občini Ormož. Glavne ugotovitve raziskave so: - vse več turistov se odloča za počitnice v neokrnjeni naravi, mirnem in čistem okolju, vstran od velikih turističnih središč, - šibka povezanost turističnih kmetij s specializiranimi posredniki in potovalnimi agencijami, - nezadostna prepoznavnost turistične ponudbe (Slovenije in) občine Ormož.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: turizem, podeželski turizem, občina Ormož, SWOT analiza turistične ponudbe v občini Ormož in SWOT analiza turističnih kmetij v občini Ormož, ponudba turističnih kmetij.
Published: 15.02.2011; Views: 2618; Downloads: 365
.pdf Full text (2,20 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica