| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Možni pristopi k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici Velenje
Sonja Majerič, 2024, master's thesis

Abstract: Zadovoljstvo potrošnikov je zagotovo eden najbolj zaželenih rezultatov odnosa med podjetjem in potrošnikom. V magistrski nalogi smo preučevali možne pristope k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici Velenje. Namen naloge je pridobiti podatke, ki bi zbornici pomagali privabiti nove člane. Preučili smo literaturo in se ob razlaganju in navajanju dejstev sklicevali na ugotovitve, spoznanja, stališča domačih in tujih avtorjev. Izvedli smo tudi kvantitativno raziskavo v obliki anketnega vprašalnika. Odgovore oziroma dobljene rezultate smo analizirali. Postavili smo si tudi tri raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da se z dodajanjem koristi in znižanjem cene članarine, članstvo ne bo povečalo in da so člani zvesti zbornici, ker so zadovoljni s storitvami in poslanstvom zbornice. Poslanstvo zbornice je služenje svojim uporabnikom in partnerjem, kateri jih oskrbujejo s sredstvi za delovanje. Na strategije, obstanek in razvoj organizacije vplivajo udeleženci oziroma njihova zaznana vrednost storitev in koristi, ki jih imajo. Člani namreč primerjajo med koristmi, ki jih pridobijo in zaznanimi stroški. Raziskovali smo različne marketinške strategije. Osredotočili smo se na strategijo usmerjeno v doseganje dolgoročnega zadovoljstva in zvestobe članov ter pridobivanje novih.
Keywords: Obrtno-podjetniška zbornica, pravna oseba, članstvo, strateški marketing, zadovoljstvo in zvestoba potrošnikov in nepridobitne organizacije
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 17; Downloads: 15
.pdf Full text (2,54 MB)

2.
Uspešnost obrtno-zborničnega sistema v Sloveniji
Andreja Štrekelj, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Organizacije morajo zaradi vse večje konkurence in prostega nastopa na trgu stremeti k čim večji tržni prednosti oziroma prepoznavnosti in uspešnosti, ne glede na področje poslovanja. To velja tudi za neprofitne organizacije, ki svojemu neprofitnemu poslanstvu profitno sledijo in ga neprofitno uresničujejo. Med neprofitne organizacije spada tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, ki v slovenskem prostoru deluje že 47 let in je nastala na podlagi skupnih interesov takratnih obrtnikov zaradi omejevanja države pri razvoju obrti in dandanes predstavlja obrtno-zbornični sistem. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili neprofitne organizacije, management neprofitnih organizacij in njegove temeljne funkcije. V nadaljevanju smo obravnavali in opredelili strategijo, vizijo in poslanstvo, ki je vodilo delovanja vseh organizacij, še posebej pa neprofitnih, ki ne obstajajo zaradi ustvarjanja dobička, ampak zaradi uresničevanja skupnih interesov določenih skupin. Pravilno postavljeni cilji so vodilo za uresničevanje strategije, izvrševanja poslanstva in sledenje viziji neprofitne organizacije. Ker neprofitne organizacije večinoma delujejo na storitvenem področju, smo opredelili storitve, zagotavljanje njihove kakovosti in merjenje. V nadaljevanju smo na kratko opredelili človeške vire, saj so zaposleni najpomembnejši kapital v vseh storitvenih organizacijah, v neprofitnih organizacijah pa predstavljajo edini kapital, s katerim razpolagajo takšne organizacije. V tretjem poglavju smo predstavili delovanje zborničnega sistema v Evropski uniji in njegovega evropskega združenja ter primerjali podobne zbornične sisteme v državah EU s slovenskim obrtno-zborničnim modelom ter ugotovili podobnosti in razlikovanja v njih. Opisali smo tudi podporno podjetniško okolje v Sloveniji, katerega del je tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in njene območne zbornice in smo ga v magistrski nalogi podrobno obravnavali. V raziskovalnem delu magistrske naloge smo poleg nekaterih socio-demografskih podatkov in vprašanj o delovanju obrtno-zborničnega sistema preverjali raziskovalne hipoteze, ki se nanašajo predvsem na ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih in uspešnost delovanja obrtno-zborničnega sistema. Naredili smo tudi SWOT analizo obrtno-zborničnega sistema. Rezultati raziskave kažejo, da zaposleni v obrtno-zborničnem sistemu ne kažejo izrazitega zadovoljstva oziroma nezadovoljstva glede delovanja le-tega. A večina zaposlenih se strinja, da bi ta lahko deloval bolje, saj ima ustrezno usposobljen strokovni kader v območnih zbornicah in dobro svetovalno službo v krovni organizaciji. Primeri dobre prakse v drugih državah EU so pokazali, da ni popolnoma primerljivega modela, ki bi bil enak slovenskemu obrtno-zborničnemu sistemu, še najbližja in najbolj podobna sta javnopravna sistema zbornic v Nemčiji in na Hrvaškem. V zaključku naloge smo na podlagi izhodišč raziskave, primerjave nekaterih zborničnih sistemov in SWOT analize podali predloge za izboljšanje delovanja obrtno-zborničnega sistema, ki so smernice za zaposlene in vodstvo obrtno-zborničnega sistema.
Keywords: neprofitna organizacija, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, management v neprofitni organizaciji, človeški viri, strategija, poslanstvo in vizija
Published in DKUM: 08.11.2016; Views: 1680; Downloads: 84
.pdf Full text (1,44 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica