| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 41
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Vpliv države izvora na nakupno vedenje
Katja Kojc, 2024, master's thesis

Abstract: Koncept države izvora blagovne znamke se nanaša na državo, ki je najtesneje povezana z blagovno znamko. Ta koncept pomembno vpliva na potrošnikove preference in nakupne odločitve, ki jih oblikujejo dojemanje kakovosti, kulturne povezave in tržne strategije. Zgodovinsko gledano so blagovne znamke že tisočletja vezane na kraj izvora, saj prve oblike znamčenja segajo v čas antičnih civilizacij. Sčasoma se je pomen izvora pri znamčenju razvijal, zlasti v času industrijske revolucije in vzpona množičnega trženja. Danes imajo oznake »made in« ključno vlogo pri potrošnikovem zaznavanju, pogosto so povezane z zaznano kakovostjo in pristnostjo izdelkov. Države ščitijo te označbe, da bi povečale vrednost svojih nacionalnih blagovnih znamk. Poleg tega koncepti, kot sta »halo učinek« in etnocentrizem potrošnikov, dodatno vplivajo na vpliv porekla blagovne znamke na nakupno vedenje. Blagovne znamke in države uporabljajo te zaznave za tržno pozicioniranje in zvestobo potrošnikov.
Keywords: Država izvora, Nakupno vedenje, Etnocentrizem, Halo učinek
Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (2,18 MB)

2.
Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma
Nina Smonkar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Prodajalne z oblačili se danes soočajo z različnimi izzivi in priložnostmi, ki so posledica hitro spreminjajočega se tržnega okolja, tehnološkega napredka in spreminjajočih se potrošniških navad. Diplomska naloga z naslovom Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma se osredotoča na preučevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov v prodajalni z oblačili Comma. Glavni cilj raziskave je identificirati in analizirati elemente prodajnega okolja ter podati konkretna priporočila za izboljšanje nakupne izkušnje in povečanje prodaje v prodajani. Teoretični del naloge obravnava osnovne koncepte in teorije s področja potrošniškega vedenja ter specifične dejavnike, ki so pomembni pri nakupu oblačil. Med temi dejavniki so izpostavljeni urejenost blaga, kakovost izdelkov, cena, blagovna znamka, vizualna predstavitev izdelkov, promocije, vpliv prodajnega osebja ter fizično okolje prodajalne. Empirični del raziskave temelji na anketiranju strank prodajalne Comma. Rezultati analize podatkov kažejo, da so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve v tej prodajalni urejenost baga, kakovost oblačil, prijaznost in strokovnost prodajnega osebja ter dobra ponudba artiklov. Prav tako so pomembno vlogo igrali modni trendi.
Keywords: vedenje porabnikov, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, oblačila, prodajalna Comma
Published in DKUM: 02.10.2024; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (1,46 MB)

3.
Vpliv epidemije covid-19 na impulzivno nakupno vedenje
Ana Marija Zupanič, 2024, master's thesis

Abstract: Impulzivno nakupovanje, opredeljeno kot nakupovanje, ki je nenačrtovano, nepremišljeno ter se zgodi kot posledica izpostavljenosti dražljajem, predstavlja kompleksen fenomen. Čeprav je konstrukt impulzivnega nakupovanja vsem dobro poznan, je velikokrat napačno interpretiran; prav tako ga je težko opredeliti z eno samo, celovito definicijo. Raziskovalci so enotni, da impulzivno nakupovanje vključuje tri ključne značilnosti tovrstnega vedenja: nakup je nenačrtovan, težko nadzorovan in spremljan s čustvenimi odzivi. Gre torej za obliko nakupnega vedenja, kjer dejanska potreba po izdelku ne igra ključne vloge. Ko v kompleksno enačbo impulzivnega nakupovanja vključimo še epidemijo covida-19, lahko kot rezultat opredelimo popolnoma nove razsežnosti impulzivnega nakupnega vedenja. Kljub preteklim izkušnjam z raznimi globalnimi dogodki je bila epidemija covida-19 popolnoma nova izkušnja za sodobno svetovno gospodarstvo in je predstavljala enega izmed hujših izzivov, ki je s seboj prinesel številne spremembe v vsakdanjem življenju posameznikov in posledično spremenil tudi njihove nakupovalne navade. Ekonomski, družbeni in politični pretresi so pri mnogih posameznikih vzbujali močna, negativna čustvena stanja, ki so jih izolacija, vladni odloki in ukrepi za preprečitev širjenja virusa le še podkrepili. Zmanjšanje gospodarskih aktivnosti in motnje dobavnih verig sta močno prizadeli fizične trgovine in storitveni sektor ter povečali prednost spletnih trgovcev, ki so se hitro prilagodili novim razmeram. S povečanjem spletne prisotnosti in uporabo ciljnega oglaševanja so dodatno pripomogli k povečanju impulzivnega nakupnega vedenja. Namen magistrskega dela je tako preučiti kompleksnost impulzivnega nakupnega vedenja v času epidemije covida-19 za boljše razumevanje vpliva te globalne krize na vedenje odjemalcev in doprinesti k razumevanju prilagodljivosti odjemalcev v spreminjajočemu se okolju.
Keywords: impulzivno nakupovanje, impulzivno nakupno vedenje, epidemija covida-19, vpliv epidemije na impulzivno nakupno vedenje, dejavniki impulzivnega nakupovanja.
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 25; Downloads: 11
.pdf Full text (1,47 MB)

4.
Nakupno vedenje odjemalcev v prodajalni z oblačili
Ana Ledenik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem globaliziranem svetu, kjer se tržni trendi neprestano spreminjajo, je razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov ključno za uspeh vsakega podjetja, še posebej tistih, ki delujejo v industriji oblačil. Nakupovanje oblačil ni zgolj funkcionalen proces, temveč kompleksen in večplasten fenomen, ki ga v veliki meri določajo subjektivni dejavniki, kot so osebne preference, moda in socialni vplivi. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju in analizi nakupnega vedenja odjemalcev v prodajalni z oblačili. Razumevanje motivacij, preferenc in vzorcev potrošniškega obnašanja je ključnega pomena za tržno usmerjanje in oblikovanje učinkovitih marketinških strategij, ki bodo izpolnjevale pričakovanja kupcev in hkrati povečevale konkurenčno prednost prodajaln z oblačili na trgu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kateri je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev odjemalca, ali na izbiro oblačila vplivajo tudi trendi ali ne, kakšen vpliv imajo spletne prodajalne na fizične prodajalne in po čem anketiranci raje posežejo.
Keywords: nakupno vedenje, prodajalna, vplivni dejavniki, oblačila, spletna trgovina
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 321; Downloads: 87
.pdf Full text (1,05 MB)

5.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, master's thesis

Abstract: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Keywords: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 461; Downloads: 110
.pdf Full text (2,08 MB)

6.
Analiza vplivnih dejavnikov nakupa ženskih modnih torbic
Jona Bauman, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Ženske modne torbice so v današnjem času nepogrešljiv modni dodatek vsake ženske. Vsaka modna hiša z njihovo izdelavo ponazarja določene značilnosti v njihovem prodajnem konceptu. Medtem ko imamo na trgu številne ponudnike, vse od razkošnih do ugodnejših torbic, slednji prisegajo na različne oblike, komponente, barve in sloge. Potrošniki so na trgu deležni številnih vplivnih dejavnikov, ki jih kasneje privedejo do nakupne odločitve. Diplomsko delo se osredotoča na ključne dejavnike, ki vplivajo na nakupne odločitve, kot so cena, dizajn, kakovost, barva, material, funkcionalnost in blagovna znamka torbice, prav tako pa je pomemben tudi vpliv trenutnih trendov in vplivnežev, ki narekujejo modne smernice. V empiričnem delu smo dejavnike analizirali v okviru anketnega vprašalnika. V sklopu ankete smo preverjali, v katerih trgovinah anketiranci nakupujejo ženske torbice, koliko torbic imajo v lasti in kakšen vpliv imajo na nakup blagovne znamke in trendi.
Keywords: modne torbice, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, blagovne znamke
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 333; Downloads: 111
.pdf Full text (2,28 MB)

7.
Primerjava embalaže vlažilnih krem za obraz glede na spol ciljnih odjemalcev in analiza preferenc odjemalcev do embalaže vlažilnih krem za obraz
Laura Broder Vogrinčič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili kozmetično panogo, vpliv družbenih omrežij na nego kože posameznika ter najbolj vplivna kozmetična podjetja in znamke tako v svetu kot Sloveniji. Osredotočili smo se na embalažo kozmetičnih izdelkov in njene lastnosti, kot so oblika, material, slog pisave, barva ter funkcionalnost. V središču dela je embalaža vlažilnih krem za obraz in kako jo podjetja diferencirajo glede na spol ciljnih odjemalcev. Raziskavo smo naredili z namenom, da ugotovimo razlike v embalaži vlažilnih krem za obraz glede na spol ciljnih odjemalcev in s pomočjo ankete preverimo, kakšna embalaža odjemalce dejansko pritegne med nakupovanjem. Primerjava izdelkov je pokazala, da se za embalažo, ki je namenjena moškim, uporabljajo predvsem močne in hladne barve, nekoliko bolj barvita in manj dekorativna pisava ter širša oblika embalaže. Uporabljen material je v večini primerov plastika. Embalaža, namenjena ženskam, je po obliki nekoliko ožja, za pisavo pa so uporabljeni bolj dekorativni slogi. Barve so toplejše in oblika nekoliko ožja, večkrat pa sta kot material uporabljena tudi steklo ali akrilna plastika. Glede funkcionalnosti so embalaže na približno enaki ravni. Rezultati v raziskavi se skladajo z razlikami, ki smo jih opisali v primerjavi embalaž, predvsem glede barve in materiala.
Keywords: embalaža, kozmetika, nakupno vedenje, obraz, spol, vlažilna krema
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 335; Downloads: 39
.pdf Full text (2,70 MB)

8.
Zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu
Davida Pogorevc Hafner, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu. Opišemo, kaj je zeleni marketing in kdo so zeleni potrošniki, natančneje pa se dotaknemo teme zeleni turizem, ki v Sloveniji postaja vse bolj priljubljen ter se hitro razvija zaradi neokrnjene narave, pestre kulturne dediščine ter raznolike in izvrstne kulinarične ponudbe. Razvoj zelenega marketinga in turizma postaja vse pomembnejši, saj smo se začeli vsaj v razvitem delu sveta vse bolj zavedati problema onesnaženosti zraka, globalnega segrevanja ter pogubnih posledic klimatskih sprememb, pomanjkanja pitne vode, izumiranja živalskih in rastlinskih vrst in še bi lahko naštevali. Varovanje okolja je postalo ključno družbeno vprašanje, ki zahteva trajnostno naravnanost podjetij. Zeleni marketing je učinkovita strategija, ki ozavešča turiste o pomembnosti trajnostnega turizma in spodbuja zeleno ravnanje. V diplomskem delu smo raziskali potencial zelenega turizma v Sloveniji ter vpliv zelenega marketinga na zeleno zavest in ravnanje turistov. Ugotovili smo, koliko okoljska ozaveščenost vpliva na nakupno vedenje odjemalcev in koliko so v zameno pripravljeni plačati več ter tudi, ali okoljski znaki pozitivno vplivajo na nakupne odločitve odjemalcev/turistov in ali bi se potrošniki večkrat odločili za zeleno turistično ponudbo, če bi bila na voljo. Prišli smo do sklepa, da potrošniki še vedno raje ostanejo v coni svojega udobja in se odločajo za okolju bolj prijazne alternative v glavnem le, če so cene tovrstne ponudbe konkurenčne. Če pa se odločijo, verjamejo, da so zato boljši/odgovornejši potrošniki in pripomorejo k trajnostnemu razvoju in varovanju okolja. Tudi pri turistični ponudbi cenijo kakovost, udobje in prestiž in se za zeleno turistično ponudbo ne odločijo vedno, temveč pretežno takrat, ko je v skladu z njihovimi pričakovanji o doživetem in udobnem dopustu.
Keywords: zeleni marketing, zeleni turizem, zeleni odjemalci/turisti, nakupno vedenje odjemalcev
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 415; Downloads: 59
.pdf Full text (1,48 MB)

9.
Vpliv socialnih omrežij na nakupno vedenje slovenskih milenijcev
Špela Vesna Opalič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Socialna omrežja so povezala ljudi po vsem svetu in jim omogočila lažjo komunikacijo. Postala so izdaten vir informacij, tudi takšnih o izdelkih in storitvah. Uporablja jih že več kot polovica svetovnega prebivalstva, število uporabnikov pa iz dneva v dan narašča. Nič drugače ni v Sloveniji, kjer je ustvarjen profil na vsaj enem izmed socialnih omrežij, po podatkih iz leta 2019, imelo kar 82 % Slovencev, starih med 16 in 74 let. Podjetja želijo biti tam, kjer so porabniki, zato ne čudi, da na socialnih omrežjih narašča tudi število profilov, ustvarjenih s strani podjetij. Tako kot imajo porabniki z ustvarjanjem vsebin o izdelkih in storitvah moč vplivati še na ostale porabnike, skušajo tudi podjetja vplivati na nakupno vedenje porabnikov in jih prepričati v nakup njihovih izdelkov. Z ustreznim nastopom in pravimi promocijskimi aktivnostmi na socialnih omrežjih lahko učinkovito vplivajo na vse stopnje procesa nakupnega odločanja, katerega rezultat je nakup ali nenakup izdelka. Proces odločanja je zaradi tega za tržnike še posebej pomemben, zato ga tudi v tem diplomskem delu podrobneje obravnavamo. Posredovanje informacij na socialnih omrežjih je popularno tudi zato, ker je mogoče zelo natančno določiti ciljno skupino. Če segmentiramo porabnike po starosti, so milenijci tista generacija, ki je glede na raziskave najtesneje povezana s socialnimi omrežji, zato so milenijci predmet raziskave v empiričnem delu in podrobneje predstavljeni v teoretičnem delu. V empiričnem delu sem s pomočjo ankete spraševala slovenske milenijce o vplivu informacij, pridobljenih na socialnih omrežjih, nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje. S preverjanjem zastavljenih raziskovalnih vprašanj sem ugotovila, da tovrstne informacije vplivajo na njihovo nakupno vedenje. K nakupu jih najbolj spodbudijo pozitivni komentarji drugih uporabnikov, objavljene slike ter videoposnetki in tudi to, če nek izdelek na socialnih omrežjih postane zelo popularen. Večina pred nakupom pregleda informacije in »reviewe«, kar tudi vpliva na njihovo nakupno odločitev. To je tudi faza v procesu odločanja, v kateri je vpliv socialnih omrežij nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje najbolj opazen, prisoten pa je v vseh petih fazah procesa odločanja. Slovenski milenijci se vpliva informacij na njihovo nakupno vedenje tudi dobro zavedajo. Socialno omrežje, ki s svojimi vsebinami najbolj vpliva na nakupno vedenje slovenskih milenijcev, je Facebook.
Keywords: socialna omrežja, milenijci, nakupno vedenje, proces odločanja
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 410; Downloads: 123
.pdf Full text (1,89 MB)

10.
Vpliv popustov na nakupno vedenje kupcev v Trgovini 365
Anja Prešern, 2023, master's thesis

Abstract: Raziskave kažejo, da popusti lahko pomembno vplivajo na nakupno vedenje kupcev. Popusti ponujajo občutek prihranka denarja, kar lahko poveča verjetnost, da se bo kupec odločil za nakup. Poleg tega lahko popusti vplivajo na dojemanje vrednosti izdelka ali storitve, kar lahko vpliva na nakupno odločitev. Vendar pa je pomembno upoštevati, da lahko prevelika odvisnost od popustov negativno vpliva na dolgoročno zvestobo kupcev. Problem nastane lahko, ko se kupci naučijo čakati na popuste, preden opravijo nakup, in se tako izognejo polni ceni izdelkov. Poleg tega lahko pogosti popusti zmanjšajo dojemanje vrednosti izdelka ali storitve, saj lahko kupci dojamejo, da je redna cena previsoka. Zato morajo podjetja skrbno načrtovati svoje popuste in jih ponujati zmerno. Cenovne strategije so pomemben del trženjskega načrta podjetja in vključujejo različne pristope za določanje cen izdelkov ali storitev. Pri določanju cen je pomembno upoštevati stroške, konkurenco, dobiček in potrebe kupcev. Pandemija COVID-19 je imela velik vpliv na fizične trgovine. Številne trgovine so morale zapreti svoja vrata, da bi se preprečilo širjenje virusa, kar je povzročilo izgubo dohodka za podjetja. Iz tega razloga smo primerjali kakšen vpliv je imela pandemija na fizične in spletne trgovine, ter kakšne prednosti in slabosti so se pri tem pojavile. Čeprav so fizične trgovine še vedno pomemben del trgovine, je pandemija povzročila spremembe v nakupnem vedenju in obnašanju kupcev, ki jih bodo trgovci morali upoštevati, če želijo uspešno poslovati v prihodnosti. V praktičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na izbrano podjetje Trgovino 365. Zanimalo nas je kako vplivajo popusti na nakupne navade njihovih odjemalcev. Iz pridobljenih rezultatov ankete smo ugotovili, da imajo popusti velik vpliv na nakupne odločitve. Veliko odjemalcev se odloči za nakup iz razloga, ker je izdelek v akciji. Največkrat uporabijo nižjo ceno, kot metodo za pospeševanje prodaje. Kot najpomembnejši dejavnik, ki pripomore k odločitvi za nakup pa udeleženci ankete pravijo, da je kakovost izdelkov še vedno najbolj pomembna.
Keywords: popust, odjemalci, marketing, nakupno vedenje, Trgovina 365
Published in DKUM: 29.06.2023; Views: 640; Downloads: 132
.pdf Full text (4,03 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica