| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
Dogodkovno osnovano vodenje motorja s trajnimi magneti
Aljaž Kapun, 2009, dissertation

Abstract: V prvem delu disertacije je predstavljen postopek za ovrednotenje valovitosti navora motorja s površinsko nameščenimi trajnimi magneti zaradi sinhronskega in preskočno reluktančnega samodržnega navora. Valovitost sinhronskega navora je posledica višje harmonskih komponent v gibalnih induciranih napetostih. Za določitev teh harmonskih komponent iz meritev faznih gibalnih induciranih napetosti, hitrosti rotorja in kota zavrtitve rotorja je predlagana uporaba aproksimacijske metode najmanjših kvadratov. Z metodo najmanjših kvadratov so iz signala navora nemodelirane dinamike določene tudi komponente samodržnega navora. Signal navora nemodelirane dinamike je ocenjen z opazovalnikom motnje iz meritev faznih tokov, hitrosti rotorja in mehanskega kota zavrtitve rotorja tokovno vodenega motorja. V drugem delu disertacije je obravnavano tokovno vodenje, katerega zmožnosti so ključnega pomena v shemah vodenja s katerimi želimo minimizirati vpliv valovitosti navora. V tem sklopu je predlagano dogodkovno tokovno vodenje motorja, ki predstavlja alternativo konvencionalnemu histereznemu vodenju z dvonivojskimi histereznimi regulatorji na faznih tokovih. Za razliko od konvencionalnega histereznega vodenja dogodkovno vodenje z uporabo informacije o napetostnem sektorju omogoča kontrolirano preklapljanje med stikalnimi elementi napetostnega pretvornika. Podana je primerjava med omenjenima tehnikama tokovnega vodenja glede na različne kriterije. Predstavljena je tudi njuna uporaba v povezavi s preprosto shemo hitrostnega vodenja v kombinaciji s tokovnim predkrmiljenjem s katero je minimiziran vpliv valovitosti v navoru. Vsi predstavljeni koncepti so potrjeni z eksperimentalnimi rezultati.
Keywords: motor s površinsko nameščenimi trajnimi magneti, identifikacija parametrov, valovitost navora, preskočno reluktančni samodržni navor, histerezno tokovno vodenje, dogodkovno tokovno vodenje
Published: 02.03.2009; Views: 2870; Downloads: 328
.pdf Full text (3,50 MB)

3.
ANALIZA VPLIVOV OBLIKE MAGNETOV NA SAMODRŽNI MOMENT MOTORJA S TRAJNIMI MAGNETI
Jure Strnad, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavan motor s trajnimi magneti, ki se zaradi številnih dobrih lastnosti vse pogosteje uporablja v novejših električnih pogonih. Delo prikazuje projektiranje motorja s trajnimi magneti, ter konstrukcijsko zniževanje samodržnega vrtilnega momenta, ki je pri tem tipu motorja vedno prisoten. Izračuni vrtilnega momenta ter analize magnetnih razmer na osnovi 3D modela motorja so narejene s pomočjo programskega paketa Vector Fields — Opera, kateri deluje na osnovi metode končnih elementov. Za primerjavo so narejene magnetne analize treh različnih oblik polov trajnih magnetov.
Keywords: Motor s trajnimi magneti, samodržni vrtilni moment, metoda končnih elementov, numerična analiza.
Published: 01.10.2009; Views: 2285; Downloads: 205
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
DOLOČITEV PARAMETROV SINHRONSKEGA STROJA S TRAJNIMI MAGNETI IN IZVEDBA VODENJA
Marko Munda, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Cilj naloge je določiti parametre sinhronskega motorja s trajnimi magneti in parametre regulatorjev. V diplomi je opisan postopek določitve parametrov motorja in regulatorjev. Meritve in preizkuse smo opravili s pomočjo krmilnega sistema dSpace. Uspešnost določitve parametrov smo preverili tako, da smo primerjali odzive eksperimentalnega sistema z numerično izračunanimi odzivi sistema v Matlab/Simulinku.
Keywords: sinhronski motor s trajnimi magneti, določitev parametrov, regulacija hitrosti
Published: 01.07.2011; Views: 2105; Downloads: 228
.pdf Full text (1,85 MB)

5.
VMESNIK ZA UPORABO PROCESORSKE KARTE S TMS320F28335 V VODENJU IZMENIČNIH MOTORJEV
Gregor Arzenšek, 30, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene povezave procesorske karte s TMS320F28335 in močnostnega pretvornika za izmenične sinhronske motorje s trajnimi magneti. Izdelali smo vmesniško vezje za vodenje izmeničnih motorjev (asinhronskih, sinhronskih in enosmernih). Podali smo podroben opis delovanja programa Altium Designer, s katerim smo načrtovali vmesniško vezje. Vmesniško vezje smo priključili na omrežno napetost, ki preko napajalnikov napaja ostale komponente. Te komponente so: napajalno prenapetostno zaščitno vezje z zavoro, na kateri bi se pri zaviranju motorja porabila odvečna - energija, priključitvena karta z imenom Docking Station, trifazni mostič, preko katerega je napajan motor ter inkrementalni dajalnik položaja. Pripravili smo potrebne gonilnike za krmiljenje elektronskih stikal (PWM), meritve tokov in napetosti (A/D pretvorniki), položaja in hitrosti (inkrementalni dajalnik). Na koncu smo izvedli preizkus na realnem motorju s programsko opremo.
Keywords: izmenični motor, sinhronski motor s trajnimi magneti, vodenje, digitalni signalni krmilnik, močnostni pretvornik, elektronika
Published: 12.10.2011; Views: 1821; Downloads: 163
.pdf Full text (6,74 MB)

6.
IZDELAVA PROGRAMSKE OPREME ZA ŠTIRI-KVADRANTNO VODENJE PMSM S POMOČJO MATLAB/SIMULINKA
Matej Vajs, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno vodenje trifaznega sinhronskega motorja s trajnimi magneti (PMSM), ki deluje v vseh štirih kvadrantih, in sicer tako v motorskem kot generatorskem režimu. Podani so tudi opisi programske opreme, ki smo jo uporabljali, to je Matlab/Simulink Target Support Package za uporabljen ciljni sistem (TMS320F28335, Texas Instruments). Opisan je tudi celoten sistem (PMSM, pretvornik močnostne elektronike, digitalni signalni krmilnik). Predstavljeno je načrtovanje in delovanje modela in algoritma ter postopek načrtovanja vodenja v Matlab/Simulinku. Ovrednotili smo tudi avtomatsko generirane programske opreme v programskem jeziku C in primerjali eksperimentalne in simulacijske rezultate. Vodenje smo izvajali na realnem sistemu.
Keywords: vodenje, sinhronski motor s trajnimi magneti, regulacija, programiranje, načrtovanje vodenja, pretvornik, močnostna elektronika, digitalni signalni krmilnik
Published: 14.11.2012; Views: 1484; Downloads: 212
.pdf Full text (2,32 MB)

7.
TEHNIČNA IZVEDLJIVOST IN EKONOMSKA UPRAVIČENOST PROIZVODNJE E-KOLES V SLOVENIJI
Matic Pavlin, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Prikazana sta postopek in potek vgradnje komponent za predelavo navadnega kolesa v električno kolo. Predstavljene so vse ključne komponente električnega kolesa in njihov opis ter lastnosti in specifikacije komponent, na katere moramo biti pri izbiri pozorni. Prikazani so podatki proizvodnje, prodaje in uporabe električnih koles po svetu in v Sloveniji, kakor tudi podatki o testiranju zmogljivosti predelanega električnega kolesa.
Keywords: e-kolo, motor v pestu, sinhronski motor s trajnimi magneti
Published: 09.12.2014; Views: 742; Downloads: 159
.pdf Full text (10,49 MB)

8.
REGULACIJA HITROSTI VRTENJA IN KOTA ZASUKA ENOSMERNEGA MOTORJA S TRAJNIMI MAGNETI
Danilo Lebar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni postopki za določitev parametrov dinamičnega modela enosmernega motorja s trajnimi magneti in postopek določitve parametrov regulatorja hitrosti vrtenja in kota zasuka. S primerjavo med simulacijskimi in izmerjenimi časovnimi odzivi hitrosti vrtenja in rotorskega toka je izvedena verifikacija modela obravnavanega motorja. Prikazani so tudi rezultati simulacijske analize regulacije hitrosti vrtenja in kota zasuka, kakor tudi rezultati preizkusa regulacije, ki je bila izvedena z industrijskim krmilnikom SIEMENS.
Keywords: enosmerni motor s trajnimi magneti, regulacija hitrosti in kota zasuka enosmernega motorja, PI regulator, industrijski krmilnik
Published: 07.09.2016; Views: 548; Downloads: 80
.pdf Full text (3,84 MB)

9.
Vodenje PMSM s pomočjo STM32 in Scilab
Dražen Baketarić, 2017, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi bo opisano vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti (PMSM), izvedeno z uporabo programskega orodja Scilab in razvojne plošče podjetja STMicroelectronics. Poudarek bo na uporabi proste in odprtokodne programske opreme X2C, ki je dodatek brezplačnega programskega orodja Scilab. Za velika podjetja se splača za ta namen uporabiti orodje MATLAB, za manjša podjetja so bolj primerna cenejša ali brezplačna programska orodja. V nalogi bo predstavljen postopek uporabe orodja X2C, natančneje generiranja kode in uporabe za vodenje trifaznega električnega motorja. Predstavljen bo tudi model celotnega sinhronskega motorja s trajnimi magneti ter njegove simulacijske sheme v orodju Scilab.
Keywords: sinhronski motor s trajnimi magneti, vodenje, simulacije, hitro načrtovanje algoritmov vodenja, mikrokrmilnik
Published: 18.10.2017; Views: 643; Downloads: 187
.pdf Full text (2,98 MB)
This document has many files! More...

10.
Tehnike preprečevanja integralskega pobega pri vodenju enosmernega motorja
Eva Tratnik, 2017, diploma project paper

Abstract: V projektnem delu je analiziran pojav integralskega pobega, ki nastane pri uporabi PI regulatorjev, kadar so v regulacijskem sistemu prisotne omejitve. Predstavljene so različne tehnike, ki jih lahko uporabljamo za preprečevanje integralskega pobega. Učinkovitost obravnavanih tehnik je preizkušena na podlagi simulacijske analize enozančne in kaskadne regulacije hitrosti enosmernega motorja s trajnimi magneti. Predstavljene tehnike smo poizkusili tudi na primeru vodenja enosmernega motorja s trajnimi magneti z uporabo industrijskega krmilnika SIEMENS S7-300, ki pa se je izkazal kot neprimeren krmilnik za izvedbo vodenja motorja.
Keywords: enosmerni motor s trajnimi magneti, integralski pobeg, kaskadna regulacija, PI regulator, regulacija hitrosti, tehnike preprečevanja integralskega pobega
Published: 30.01.2018; Views: 973; Downloads: 127
.pdf Full text (4,08 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica