| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1040
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Povezava med trajnostnim razvojem in motivacijo za podjetništvo
Mojca Ocepek, 2023, master's thesis

Abstract: Vsako dejanje v podjetništvu se začne z notranjimi vzgibi posameznika, njegovimi osebnimi vrednotami, motivacijo in motivi, ki ga nato ženejo k doseganju svojih ciljev. Motivi in spodbude za vstop v podjetništvo se razlikujejo od posameznika do posameznika, kot tudi od okolja, v katerem živijo. Podjetništvo zahteva od podjetnikov različne veščine, znanje, inovativnost, predvsem pa drugačen pristop pri iskanju rešitev zase, za družbo okoli sebe in okolje, v katerem živijo. Prav tu se stikajo področja, ki jih proučujemo v pričujočem delu – podjetništvo, motivacija in trajnostni razvoj, ki jih lahko skupaj prepoznamo kot rešitev za ohranitev sveta, ki ga poznamo in želimo obdržati. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, zakaj se podjetniki odločijo stremeti k trajnostnem razvoju v podjetništvu, kaj jih pri tem motivira in kaj zavira. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili na posamezne koncepte in pripadajoče pojave. V empiričnem delu smo uporabili podatkovno bazo GEM za leto 2022 in s statističnimi testi ugotavljali povezanost med različnimi podjetniškimi motivi in upoštevanjem družbenih in/ali okoljskih vplivov poslovnih odločitev pri podjetnikih v celotni zgodnji podjetniški aktivnosti (TEA). Ugotovili smo, da pri nekaterih motivih ter upoštevanju družbenih in/ali okoljskih vplivov obstaja pozitivna povezava, medtem ko pri drugih ne.
Keywords: trajnostni razvoj, motivacija za podjetništvo, podjetništvo, trajnostno podjetništvo, GEM raziskava
Published in DKUM: 18.01.2024; Views: 142; Downloads: 31
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
»KO JAKOBOVA POT POKLIČE« – Sodobna romanja skozi motive in identifikacijske procese: primer slovenskih romarjev poti El Camino : primer slovenskih romarjev poti El Camino
Eva Novak Svetič, 2023, master's thesis

Abstract: Zaključno delo se ukvarja z romarskim turizmom. Dosedanje študije, ki so se ukvarjale z izkušnjo romanja, so se ločeno in partikularno ukvarjale bodisi z motivi za odhod na romanja na eni strani ali s spoznanji in transformacijami po prehojeni poti na drugi. V nasprotju s tem in na primeru slovenskih romarjev poti El Camino poskušamo zaobjeti kompleksno realnost romanj ter osvetliti različne vidike romanja kot procesa skupaj z njegovo reprezentacijo v javnih diskurzih. Zaključno delo skozi kombinacijo dveh analiz – kritične diskurzivne analize medijskih reprezentacij romanj v avtobiografskih knjigah in analizo intervjujev s slovenskimi romarji – ponuja vpogled v diskurze, ki osmišljajo romanje, in subjektivne procese romarjev samih pred, med in po romanju. Ugotavljamo, da se romanje v analiziranih tekstih upodablja skozi številne diskurze: diskurz poklicanosti na pot, diskurz odpovedi drugim identitetam in spojitev s potjo, diskurz umika in refleksije, diskurz razmejevanja med pravimi in nepravimi romarji, diskurz osebne transformacije in diskurz poti kot nekaj nedokončanega. Prav tako med ugotovitvami izpostavljamo ključne elemente procesa separacije (fizično dokazovanje, soočanje s spremembami, iskanje odgovorov, prekinitev rutine), izkušnje poti (fizični napor, čustva, terapevtska hoja in odnos s soromarji) in transformacije ob vrnitvi domov (ojačano samozavedanje, sprememba prioritet in opolnomočenje), kot jih prepoznavajo slovenski romarji El Camina.
Keywords: romanje, romarski turizem, identifikacijski procesi, motivacija, Jakobova pot, El Camino
Published in DKUM: 08.01.2024; Views: 150; Downloads: 17
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Keywords: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Published in DKUM: 20.12.2023; Views: 201; Downloads: 20
.pdf Full text (724,87 KB)

4.
Doživljanje sprememb na področju učne motivacije in počutja pri študentih v času študija na daljavo : magistrsko delo
Anastasija Pongračič, 2023, master's thesis

Abstract: Kot večina učečih se v Sloveniji, so se tudi študenti v šolskih letih 2020/21 in 2021/22 prvič srečali s šolanjem na daljavo, pri čemer so nehote spoznali drugačen način učenja in usvajanja znanja, a hkrati so se spopadali s prej nepoznanimi spremembami na področju učne motivacije, počutja in doživljanja študijskega procesa. Skozi svoje magistrsko delo sem želela izvedeti, kako je šolanje na daljavo vplivalo na različne vidike študijskega procesa in življenja študentov, kakšne posledice je tak način šolanja pustil na področju učne motivacije in počutja ter katere pozitivne vidike je bilo moč zaznati in jih je možno implicirati na sedanje ter prihodnje oblike šolanja. V teoretičnem delu smo obravnavali stališča različnih avtorjev glede motivacije in njenih podvrst; učenja na daljavo ter doživljanja in izolacije. V empiričnem delu smo analizirali motivacijo učečih se med šolanjem na daljavo ter vzroke za spremembe na področju doživljanja, izolacije, motivacije in učenja. Ugotovili smo, da večini anketiranih študentov šolanje na daljavo ni predstavljala večje težave in so ga v splošnem dojemali kot dobrega, saj je bila znotraj fakultet vzpostavljena zelo dobra struktura poučevanja, hkrati pa so bili tudi profesorji dostopni in odzivni. Šolanje na daljavo je imelo svoje prednosti in slabosti, pri čemer so bile prednosti izražene v večjem obsegu. Študentom je ugajala večja količina prostega časa, kot negativno pa so dojemali pomanjkanje socialnih interakcij tako z vrstniki kot tudi s profesorji. Raven učne motivacije se je med posamezniki razlikovala: nekateri so izolacijo od šolanja v živo dojemali negativno, kar je vplivalo na znižanje ućne motivacije in tudi na druge vidike spremljanja učnega procesa na daljavo, pri posameznikih, ki do šolanja na daljavo niso čutili zadržkov ali jih je slednje celo ugajalo, pa je motivacija ostala enaka ali se je povečala v primerjavi s šolanjem v živo.
Keywords: Učna motivacija, študenti, šolanje na daljavo, počutje.
Published in DKUM: 19.12.2023; Views: 178; Downloads: 17
.pdf Full text (1,09 MB)

5.
Terorizem in medijska reprezentacija teroristk v luči feminističnih teorij : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Valdona Gashi, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V terorističnih organizacijah imajo ženske pomembne vloge, ki se med seboj razlikujejo glede na raven sodelovanja – simpatizerke, vohunke, bojevnice in dominantne članice – njihovo sodelovanje v terorističnih dejavnostih pa številčno narašča. Prisotnost ženskega spola je ključnega pomena v separatističnih gibanjih, kot sta LTTE in čečenske črne vdove, kjer so samomorilske napadalke sestavne članice skupin. Motivi teroristk za sodelovanje v terorizmu so lahko prisilni ali prostovoljni, pogosto pa se razlikujejo od motivacije moških teroristov. Analiza medijske reprezentacije teroristk skozi feministično ogledalo kaže, da stereotipne predstave o ženskah in terorizmu vplivajo na njihovo medijsko podobo. Ženske teroristke so prikazane skozi različne vidike, vključno z viktimizacijo, demonizacijo, seksualizacijo, poudarjanjem fizičnega izgleda, stereotipnih vlog, sodelovanja iz ljubezni in neuspešnih materinskih vlog. Pri poročanju mediji uporabijo kombinacije več vidikov ter s tem vplivajo na družbeno strukturo, javno mnenje in dojemanje tega fenomena. Medijsko poročanje se razlikuje glede na ženske in moške teroriste, tako kvantitativno kot tudi kvalitativno. Medijsko poročanje o njihovih dejanjih razkriva spolne predsodke, hkrati pa teroristične organizacije te stereotipe izkoriščajo. Obstaja potreba po prepoznavanju žensk kot aktivnih udeleženk terorizma ter kritičnem premisleku o medijskih reprezentacijah, ki ženske običajno podrejajo tradicionalnim vlogam. Medijske upodobitve pogosto služijo obnovi patriarhalnih konstrukcij ženstvenosti, z ogrožanjem tradicionalnega prikaza žensk. S stereotipno in viktimizirano upodobitvijo teroristk jim je odvzeta aktivna vloga delovanja.
Keywords: teroristke, samomorilske napadalke, motivacija, feminizem, medijska reprezentacija, diplomske naloge
Published in DKUM: 14.12.2023; Views: 317; Downloads: 38
.pdf Full text (1,27 MB)

6.
Analiza kulture zagotavljanja varnosti živil med zaposlenimi v gostinskih obratih hitre prehrane
Saša Čonjić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Moderni način življenja je prinesel nove standarde za vsakega posameznika. Dostopnost informacij in globalizacija sta prinesli veliko novih zahtev in izzive za vse deležnike na gospodarskem trgu. Stremljenje k zdravemu življenju je človeka usmerilo na zdrav način prehranjevanja. Zaradi modernega sloga življenja ljudje v velikih mestih nimajo dovolj časa, da bi svoj obrok pripravili, in je odhod v gostinski obrat vsakodnevni pojav. Želja po zdravem prehranjevanju je prinesla novo področje, ki se imenuje »kultura zagotavljanja varnosti živil«. V okviru diplomskega dela smo proučevali, kateri so ključni dejavniki kulture zagotavljanja varnosti živil. Raziskovalni del je potekal v podjetju, ki sodi med največja gostinska podjetja, in sicer v treh restavracijah, ki imajo dobro razvit sistem usposabljanja zaposlenih, visoke standarde in visoke zahteve po varnosti živil. Pri raziskavi smo uporabili kombinacijo kvantitativnih (anketiranje zaposlenih) in kvalitativnih metod (opazovanje zaposlenih med procesom dela). Rezultati empiričnega dela so nam pokazali, da ima podjetje odličen sistem zagotavljanja varnosti živil na podlagi rednega in dobrega usposabljanja vseh zaposlenih ter dobrega načina motiviranja zaposlenih. Vse to v kombinaciji s timskim delom je prineslo visoko zavest zaposlenih glede zagotavljanja varnosti živil v restavracijah. Naredili smo tudi demografske značilnosti zaposlenih, s čimer smo želeli ugotoviti povezanost z dobrimi rezultati na področju kulture zagotavljanja varnosti živil. Ugotovitev raziskave je, da je za dobre rezultate kulture zagotavljanja varnosti živil poleg usposabljanja in motivacije kot ključne dejavnike treba poskrbeti za moderno tehnologijo, dobro delovno okolje ter produktivna in moderna delovna sredstva in opremo.
Keywords: kultura zagotavljanja varnosti živil, usposabljanje zaposlenih, motivacija zaposlenih, varnost živil, standardi in procedure dela.
Published in DKUM: 13.12.2023; Views: 192; Downloads: 11
.pdf Full text (1,64 MB)

7.
Motivacija za izobraževanje v podjetju Y
Amela Kurtović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali temo motivacija za izobraževanje v organizaciji X. Delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motivacijo, motivacijske teorije in dejavnike ter izobraževanje. V empiričnem delu smo z anonimnim anketnim vprašalnikom raziskovali, kaj zaposlene motivira oziroma demotivira za dodatna izobraževanja, in ali organizacija svoje zaposlene redno pošilja na dodatna izobraževanja. Rezultati so pokazali, da zaposleni menijo, da so dodatna izobraževanja dovolj redna. Izkazalo se je, da so največji motivatorji za izobraževanje napredovanje, novo znanje in referenca. Najbolj zaposlene demotivira dolgočasnost izobraževanj. Ugotovili smo tudi, da zaposlenim bolj ustrezajo izobraževanja znotraj delovnega časa in da si najbolj želijo izobraževanj v obliki delavnic in na fizični lokaciji.
Keywords: Motivacija, izobraževanje, motivacijske teorije, zaposleni.
Published in DKUM: 24.11.2023; Views: 181; Downloads: 24
.pdf Full text (1,48 MB)

8.
Ustvarjalnost in motivacija za učenje mlajših deklic na področju košarke
Lejla Pamić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomskega dela je raziskati vpliv ustvarjalnih in standardnih vaj na mlajše selekcije deklic in najti razlike med njimi. Cilj je ugotoviti, ali bi bilo potrebno spremeniti način učenja mlajših selekcij deklic pri košarki, kar se lahko prenese tudi na učenje za šolo, s tem pa bi lahko poiskali nove načine učenja v šolah. V Sloveniji veliko deklic trenira košarko in velikokrat pride do situacije, da se vaje ponavljajo in jim košarka postane monotona, zato niso dovolj pozorne na to, kaj morajo narediti. Skozi delo smo raziskovali, katera vrsta učenja bolje vpliva na mlajše selekcije deklic pri košarki in kako bi lahko to vplivalo na treninge ali učenje v prihodnosti. Ugotovili smo, da je pomembna mešanica vaj, tako standardnih kot ustvarjalnih. Pri standardnih vajah smo ugotovili, da imajo deklice večjo koncentracijo, a manjšo motivacijo, pri ustvarjalnih vajah pa velja obratno, kar pomeni večjo motivacijo in manjšo koncentracijo. Zato je pomembno, da pri vajah za največjo učinkovitost uporabljamo tako standardne kot ustvarjalne načine.
Keywords: košarka, učenje, motivacija, ustvarjalnost, deklice
Published in DKUM: 24.11.2023; Views: 148; Downloads: 16
.pdf Full text (759,65 KB)

9.
MEDGENERACIJSKO UČENJE IN SODELOVANJE V PREDŠOLSKI VZGOJI
Marjana Šnajder, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Medgeneracijsko učenje zajema vse načine učenja med različnimi generacijami, ki lahko potekajo na formalen in neformalen način in sta zasnovana na prepričanju, da lahko organizirane dejavnosti povežejo mlajše in starejše generacije. Velik pomen medgeneracijskemu sodelovanju v razvoju predšolskih otrok namenjajo postmodernistični koncepti predšolske vzgoje, ki poudarjajo pomen sodelovanja vrtca z okoljem. Življenje in delo vrtca se prepletata z družinskim in širšim okoljem. V empiričnem delu je raziskano, kakšno je medgeneracijsko sodelovanje in učenje v slovenskih vrtcih, kako pogosto se izvaja, kateri vrtci ga najpogosteje izvajajo in kakšni so učinki na motivacijo za učenje otrok in na razvoj socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 90 strokovnih delavcev, vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev. Raziskava je potrdila, da medgeneracijske dejavnosti najpogosteje izvajajo strokovne delavke z višjo in visoko izobrazbo, pogosteje so to pomočnice vzgojiteljic kot vzgojiteljice v starostni skupini od 36 do 40 let. Najpogosteje se medgeneracijske dejavnosti izvajajo v primestnih vrtcih. Dejavnosti se v večini vrtcev izvajajo nekajkrat letno v obliki prireditev, delavnic, lutkovnih predstav. Rezultati kažejo, da medgeneracijske dejavnosti in aktivnosti izboljšajo razvoj socialnih veščin in motivacijo za učenje v 1. in 2. starostnem obdobju. Strokovni delavci ocenjujejo, da medgeneracijske dejavnosti spodbujajo razvoj socialnih veščin in predstavljajo močno orodje pri povečanju motivacije za učenje. Otroci pri medgeneracijskih dejavnosti kažejo kompleksnejša čustva, razvijajo svoj odnos do starejše generacije in se učijo izražanja skupaj z njimi. Rezultati so pokazali, da ima medgeneracijsko sodelovanje pomembno vlogo pri razvoju otrok in bi ga bilo smiselno večkrat vključiti v vzgojno-izobraževalno delo v vrtcu.
Keywords: medgeneracijsko učenje, medgeneracijsko sodelovanje, motivacija, učenje, socialni odnosi, predšolska vzgoja
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 245; Downloads: 35
.pdf Full text (1,13 MB)

10.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, master's thesis

Abstract: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Keywords: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 220; Downloads: 48
.pdf Full text (2,08 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica