| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 52
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Vpliv hitre mode na potrošniško vedenje in okolje
Žiga Bizjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija je drastično razširila modno industrijo in povečala željo po oblačilih, ki sledijo najnovejšim trendom. Blagovne znamke izkoriščajo modne trende za oblikovanje hitro rastoče industrije hitre mode, ki je znana po hitri proizvodnji in nizkih cenah oblačil. Vendar pa ta sistem prinaša številne negativne okoljske posledice, vključno z onesnaževanjem voda, prisotnostjo mikroplastike in uporabe škodljivih kemikalij. V modni industriji se pogosto pojavljajo etični problemi, ki so povezani z izkoriščanjem delovne sile in nehumanimi delovnimi pogoji v nerazvitih državah. Diplomsko delo se osredotoča na proučevanje vpliva hitre mode na nakupovalno vedenje potrošnikov ter na okoljske posledice, ki jih povzroča ta industrija. V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo raziskovali stopnjo ozaveščenosti o hitri modi med potrošniki in njihovo pripravljenost na preusmeritev k nakupu trajnostnih oblačil.
Keywords: Hitra moda, modna industrija, okolje, potrošniško vedenje
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (2,81 MB)

2.
Trendi pri spletnem nakupovanju modnih izdelkov v študentski populaciji
Armina Dulić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se osredotočam na modno industrijo. Začnem z modnimi trendi od modnih trendov prvih desetletij prejšnjega stoletja in nadaljujemo skozi časovnico vse do današnjih trendov. Spoznali bomo modne ikone, značilnosti in modne krike posameznih desetletij tako za ženske kot tudi za moške in otroke.
Keywords: Moda, modni trendi, spletno nakupovanje, vplivneži, študenti.
Published in DKUM: 18.04.2024; Views: 275; Downloads: 78
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
Vpliv modnih trendov na porast tekstilnih odpadkov
Martina Bučar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj hitre mode je omogočil vse večjo proizvodnjo oblačil, korelacijsko pa je le to vplivalo na nakupno vedenje potrošnikov - nižja cena oblačil, podobna kakovost, predvsem pa hitra odzivnost trga glede na povpraševanje so prednosti hitre mode.
Keywords: tekstil, odpadek, trend, moda, tekstilni odpadek, hitra moda
Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 218; Downloads: 31
.pdf Full text (829,34 KB)

4.
Ekološko-kriminološki vidiki hitre mode : magistrsko delo
Ajda Potočnik, 2023, master's thesis

Abstract: Kot tretja največja industrija na svetu ima hitra moda številne škodljive posledice na okolje in družbo. Njena masovna proizvodnja in transport prispevata več letnih emisij toplogrednih plinov kot mednarodni zračni in pomorski promet skupaj. Uporaba sintetičnih oz. umetnih materialov, ki onesnažujejo okolje z mikroplastiko, je problematična. Porabi veliko količino vode in odlaga industrijske odpadne voda, kar dodatno onesnažuje vodo in tla v bližini le-teh. Na svetu je preveč oblačil, odpadna oblačila iz sintetičnih materialov se ne razgradijo hitro, spuščajo toplogredne pline in zastrupljajo tla in rečne struge. Velika težava je tudi neekološko pridobivanje materialov, saj se zaradi različnih vrst pesticidov uničujejo rodovitna tla, krčijo gozdovi in kontaminirajo jezera. Te kemikalije ostanejo tudi v oblačilih, ki so pozneje tudi v stiku z delavci v tovarnah in z našo kožo, kar izredno negativno vpliva na naše zdravje. Za čim cenejšo proizvodnjo velikih količin oblačil se modne znamke ne ubadajo z ekološkimi in etičnimi praksami. Številne blagovne znamke tako selijo proizvodnjo produktov in najamejo zunanje izvajalce v drugih državah, ki niso preveč stroge pri nadzoru delovnih pogojev za delavce in proizvajalce ter v zakonodaji za varovanje okolja. Uporabljajo poceni delovno silo, pogosto »zaposleno« v tekstilnih tovarnah ali potilnicah (angl. sweatshops), kjer so zaposlenim vsakodnevno kršene njihove pravice (delajo dolge ure in v slabih in nevarnih delovnih pogojih za izredno nizko plačilo). Osrednja tema magistrske naloge je ekološko-kriminološki vidiki modne industrije, s posebno pozornostjo na pojavu hitre mode. Obravnavamo zlorabe in izkoriščanje delavcev in kršitve njihovih pravic v procesu proizvodnje hitre mode ter onesnaževanje okolja in posledice onesnaževanja le-tega na ljudeh. Analizirali smo tudi povezavo ekološke škode hitre mode s korporacijsko ekološko kriminaliteto in ekološko kriminologijo ter kritično kriminologijo. Cilj magistrske naloge je bil izpostaviti škodljive učinke, ki jih ima hitra moda na ljudi in okolje. Družbena in ekološka škoda je neenakomerno porazdeljena po vsem svetu, njeni največji povzročitelji so korporacije, potrošniki pa smo s tem sokrivci. Razviti morajo orodja za boljše ravnovesje med proizvodnjo in porabo, pa tudi strategije za povečanje družbene in okoljske odgovornost proizvajalcev in porabnikov.
Keywords: hitra moda, onesnaževanje, vplivi na okolje, ekološka kriminologija, trajnost, magistrska dela
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 575; Downloads: 102
.pdf Full text (934,57 KB)

5.
Vpliv mode iz filmov na mlade
Ajda Mešič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo želeli, ugotovimo kakšen vpliv ima moda iz filmov na mladino. Izbrali smo, tudi film z naslov: High school musical, in s pomočjo ankete poskušali ugotoviti kakšen vpliv glede mode je imel na malde. Mladi najraje posnemajo stil svojih idolov, saj sklepajo, da bodo s tem bolj všeč svojim vrstnikom. S tem postanejo tudi bolj samozavestni glede sebe in sprejeti v družbo svojih vrstnikov, kar si vsak od mladih želi. Prvo smo se osredotočili na pisanje teoretičnega dela, kjer bomo podali vso teorijo, ki je pomembna za nadaljnje pisanje analitičnega dela. Nato smo pa v nadaljevanju še izvedli anketo, kjer smo pridobili dejanske rezultate o vplivu mode iz filmov na mlade. V anketo smo zajeli 50 anketirancev, starih med 15 30 let. Pridobljeni rezultati, so pokazali zanimive ugotovitve. Torej, da mladi iščejo navdih v filmih o modi, frizurah in drugih dodatkih. Pridobili smo zanimive podatke o tem, da jih je veliko staršev omejevalo pri izbiri oblačil, kar nas je kar presenetilo. Največ razlogov za to je bilo, da so se staršem zdela oblačila neprimerna. Velika večina, si jih želi kupiti videne blagovne znamke iz filmov. Na koncu smo videli, da je še veliko možnosti za nadaljne raziskave naše teme.
Keywords: moda, moda iz filmov, vpliv mode na mlade, poistovetenje z idolom, moč filmov.
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 305; Downloads: 32
.pdf Full text (1,19 MB)

6.
Vpogled v trajnostno poslovanje podjetij hitre mode z analizo trajnostnih poročil
Urška Krajnc, 2022, master's thesis

Abstract: Skrb za prihodnost našega planeta je v zadnjih letih čedalje bolj aktualna tematika pogovorov tako v osebnih, kot tudi v gospodarskih in političnih krogih. Z ozaveščanjem o vplivih našega delovanja na okolje se veča prepoznavnost koncepta trajnostnega razvoja, ki pomeni ” okoljski, družbeni in gospodarski razvoj planeta, ki bo tudi našim zanamcem omogočal vsaj enako, če ne boljšo, kakovost življenja” (WCED 1987, povzeto po Rejc Buhovac et al., 2018, str. 10). Organizacije kot poslovni subjekti družbe imajo pri trajnostnem razvoju pomembno vlogo, saj s svojim delovanjem vplivajo tako na naravno kot tudi socialno okolje, v katerem delujejo. V kontekstu sodobnega poslovanja se tako odkrivajo vprašanja socialne (ne)pravičnosti ter onesneževanja okolja, kar med deležniki organizacij krepi zanimanje za trajnostno naravnanost njihovega delovanja. Organizacije informacije o svojih pobudah za trajnost in podatke o svojem trajnostnem delovanju predstavljajo v obliki javno dostopnih trajnostnih poročil. Organizacije najpogosteje poročajo o okoljskem, socialnem in finančnem poslovanju po načelih GRI (ang. Global Reporting Initiative). V magistrski nalogi smo se osredotočili na trajnostno poslovanje v modni industriji. Oblačilni in tekstilni sektor predstavlja pomemben del svetovnega gospodarstva, prav tako pa predstavlja tudi enega izmed največjih onesneževalcev. V zadnjih desetletjih se je modna industrija zaradi različnih sprememb v poslovnem okolju (predvsem globalizacije) bistveno spremenila in preoblikovala. Razvila se je t.i. hitra moda – gre za poslovni model oblačilne industrije, ki posnema najnovejše modne trende, jih masovno proizvaja po nizkih cenah ter jih hitro dostavi v maloprodajne trgovine (Sharama, 2020). V raziskovalnem delu magistrske naloge smo zato analizirali trajnostna poročila podjetij hitre mode. Zanimalo nas je o katerih trajnostnih tematikah izbrana podjetja poročajo ter kako trajnostno poslujejo na področju aktualnih problematik, s katerimi se sooča modna industrija. Za kriterij za analizo trajnostnih poročil smo izbrali GRI standarde (Globalna pobuda za poročanje o trajnosti), saj je to najpogostejši standard za poročanje o trajnosti. To nam je omogočilo tako primerjavo med leti kot tudi med izbranimi podjetji. Preučili smo trajnostna poročila za podjetji H&M in Indetex v letih 2017 in 2021. Na podlagi opravljene raziskave smo ugotovili, da izbrana podjetja bolj celostno poročajo o okoljskem vidiku trajnosti kot o socialnem vidiku trajnosti ter da podjetji leta 2021 razkrivata več informacij o svojem trajnostnem poslovanju kot leta 2017. Med izbranima podjetjema je zaznati razliko v poročanju – predvsem o količini in načinu deljenih informacij. Z analizo trajnostnih poročil smo ugotovili tudi, da je je merljive okoljske dejavnike lažje ocenjevati kot socialne dejavnike.
Keywords: trajnost, trajnostno poslovanje, hitra moda, trajnostna poročila
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 874; Downloads: 165
.pdf Full text (2,45 MB)

7.
Vpliv pandemije covid-19 na marketing v modni industriji
Nika Jeza, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Svet se je leta 2020 soočil z veliko krizo v obliki pandemije COVID-19. V veliki meri je bila prizadeta tudi modna industrija, ki so jo zaznamovali upad prodaje, spremenjeno vedenje potrošnikov in prekinjene dobavne verige po vsem svetu. Mediji so poročali o različnih vrstah težav s katerimi so se soočali svetovni modni trgovci, kot je nepričakovano odpuščanje delavcev in zaposlenih, hkrati pa so morali izvajati prakse družbene odgovornosti za svoje skupnosti. V teoretičnem delu so zbrane informacije o modi in marketingu mode, opredeljen je pojem blagovna znamka, prav tako je zbranih veliko uporabnih informacij na temo marketinškega komuniciranja. V empiričnem delu so zbrani podatki o tem, kako je pandemija COVID-19 vplivala na modno industrijo in modne trgovce po svetu. Predstavljena je marketinška strategija blagovnih znamk Zara in H&M in kako sta se globalna modna trgovca spopadala s pandemijo. Čeprav ugotovitve kažejo, da svetovna modna trgovca uporabljata različne strategije marketinškega komuniciranja sta se na krizo pandemije COVID-19 odzvala s podobnimi pristopi, npr. s finančno podporo in začetkom proizvajanja zaščitne zdravstvene opreme.
Keywords: moda, marketing mode, blagovna znamka, pandemija COVID-19, marketinško komuniciranje.
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 731; Downloads: 60
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Vpliv imunokastracije na razvoj in funkcijo testikularnega tkiva pri prašičih : diplomsko delo
Ines Vrabl, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Imunokastracija je ena od alternativ kirurški kastraciji, pri kateri s cepljenjem proti gonadotropin sproščujočemu hormonu prekinemo delovanje osi hipotalamus-hipofiza-moda. Z imunokastracijo tako povzročimo disfunkcijo mod, ki se manifestira v morfoloških in histoloških spremembah na modih. Cilj naše raziskave je bil ugotoviti, kako se moda imunokastratov razlikujejo od mod merjascev na morfološki in histološki ravni. V raziskavo je bilo vključenih šest merjascev in šest imunokastratov. Na klavni liniji smo pridobili podatke o masi klavnih trupov, teži in barvi mod. V vzorcih podkožne maščobe smo določili vsebnost substanc vonja po merjascu. Na tkivnih rezinah parenhima mod smo naredili 50–100 meritev semenskih tubulov na žival. Rezultati so pokazali zmanjšanje vrednosti androstenona (za 28-krat; p = 0,008) in manjšo maso mod (za 2,3-krat; p < 0,0001) pri imunokastratih. Moda imunokastratov so bila svetlejša (p < 0,0001) ter manj rdeča (p = 0,004). Na histološkem nivoju imajo moda imunokastratov v primerjavi z merjasci manjšo površino (za 1,5-krat; p = 0,004) in premer semenskih tubulov (za 1,2-krat; p = 0,004), manjšo višino germinativnega epitelija (za 1,3-krat; p = 0,018), površino in premer lumna semenskih tubulov (za 1,5 in 1,2-krat; p = 0,028 in 0,019) ter površino germinativnega epitelija (za 1,5-krat; p = 0,005). Rezultati raziskave so pokazali, da se moda imunokastratov bistveno razlikujejo od mod merjascev na morfološki (manjša masa, spremenjena barva in steroidogeneza) in histološki ravni (spremenjena struktura semenskega epitelija). Po imunokastraciji se bistveno zmanjša višina semenskega epitelija, zoži se lumen in zmanjša se površina semenskih tubulov.
Keywords: prašiči, imunokastracija, androstenon, skatol, moda, histološke analize
Published in DKUM: 04.05.2022; Views: 1008; Downloads: 50
.pdf Full text (1,29 MB)

9.
Trendi na modnih revijah
Špela Perdigal, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Modne revije so pomemben dogodek, na katerem modni oblikovalci predstavijo svoje kolekcije kupcem, medijem in splošni javnosti. Modne revije se prilagajajo trenutnim trendom in so odraz družbe in njene kulture. Delo diplomskega projekta zajema pet poglavij. Na začetku je definirana moda in predstavljena modna industrija. Nato je poudarek na modnih revijah. Najprej je na kratko opisana zgodovina modnih revij, ki ji sledita predstavitev obstoječih vrst modnih revij in opis največjega modnega dogodka – tedna mode. V četrtem poglavju so s pomočjo primerov iz prakse opisani največji trendi, ki jih je možno zaslediti na trenutnih modnih revijah. Na koncu je opisana prihodnost modnih revij.
Keywords: moda, modna industrija, modna revija, teden mode, modni trendi
Published in DKUM: 18.11.2020; Views: 1156; Downloads: 180
.pdf Full text (1,96 MB)

10.
Vpliv trajnostnih pristopov in modnega aktivizma na izboljšanje delovanja modne industrije : magistrsko delo
Maja Dimoska, 2019, master's thesis

Abstract: Modna industrija žal zelo negativno obremenjuje okolje. Da bi uvedli bolj trajnostno modo, so prisotne številne ideje o izboljšavah, pri čemer se ob nekaterih porajajo vprašanja, če so ob hitrem razvoju novih tehnologij vsi pristopi res trajnosti. Pri osveščanju družbe pripomore tudi modni aktivizem, ki spodbuja transparentno trajnostno pot od materiala do izdelka in do kupca vse do vrnitve zavrženega izdelka v ponovni krog uporabe. Ta proces želimo proučiti, analizirati ter podati nove rešitve, ki bodo doprinesle k spremembam v poslovanju in družbi.  
Keywords: trajnostna moda, eko-dizajn, etična moda, modni aktivizem
Published in DKUM: 07.11.2019; Views: 1487; Downloads: 196
.pdf Full text (4,12 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica