1. Primerjalna analiza prodajnega modula v Microsoft Dynamics 365 Business Central in OdooMaja Petek, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskali in primerjali prodajne module dveh priljubljenih ERP rešitev: Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Osredotočili smo se na analizo funkcionalnosti, arhitekture in procesov, ki jih ti sistemi nudijo za podporo prodajnim procesom v podjetjih. V nalogi smo ugotovili, da oba sistema učinkovito podpirata ključne korake prodajnega procesa, vključno z ustvarjanjem prodajnih ponudb, naročil in izstavitvijo računov, vendar se razlikujeta po načinu izvedbe teh procesov in funkcionalnostih. Odoo izstopa z večjo fleksibilnostjo pri prilagoditvi sistemskih rešitev, saj omogoča dostop do izvorne kode, medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central ponuja globoko integracijo z Microsoftovim ekosistemom. Na podlagi raziskave smo potrdili, da kljub različnim arhitekturam oba sistema nudita podobne funkcionalnosti, vendar jih implementirata na različne načine. Analiza je pokazala, da bi bilo smiselno dodatno raziskati dolgoročne koristi in prilagoditve sistema glede na industrijske panoge. Keywords: ERP rešitev, prodajni modul, Microsoft Business Central, Odoo, primerjava. Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 13 Full text (3,66 MB) |
2. Primerjava dveh celovitih informacijskih rešitev Microsoft Business Central in OdooSara Lipavic, 2024, undergraduate thesis Abstract: V tej nalogi bomo opisali celovite informacijske rešitve (rešitve ERP), ki so prisotne v podjetjih že desetletja in se zaradi eksponentnega vzpona tehnologije in umetne inteligence konstantno razvijajo. Osredotočili se bomo na dva globalna ponudnika rešitev ERP za mala in srednja podjetja, to sta Business Central podjetja Microsoft in pa manj znana rešitev Odoo. Rešitvi vplivata na optimizacijo poslovnih procesov in zaradi pomembnosti uporabniške izkušnje bomo povezali le-to z rešitvami. Opisali bomo osnovni proces prodaje in kako se izpelje v vsaki od rešitev. Opisali bomo, zakaj je uporabniška izkušnja boljša pri rešitvi Odoo in s čim Business Central izboljša funkcionalnost procesa prodaje. Keywords: Rešitve ERP, Microsoft Business Central, Odoo, Uporabniška izkušnja. Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 10 Full text (1,59 MB) |
3. Vpliv kritičnih dejavnikov uspeha na uvedbo ERP rešitve Microsoft Dynamics Business CentralLaura Jurgec, 2023, master's thesis Abstract: Podjetja za uspešno poslovanje potrebujejo orodje, ki jim pomaga pri avtomatizaciji in upravljanju njihovih osnovnih poslovnih procesov. To orodje so celovite informacijske rešitve oziroma rešitve ERP. Rešitve ERP pomagajo pri pretoku podatkov med različnimi oddelki podjetja, kot so finance, nabava, prodaja, proizvodnja itd., in ker so podatki shranjeni v skupni bazi podatkov, vsi oddelki vidijo enake podatke, zaradi česar ne more priti do podvajanja podatkov. Rešitve ERP lahko korenito izboljšajo učinkovitost poslovanja podjetja, zato se vse več podjetij odloča za njihovo uvedbo, vendar pa se mnogokrat zgodi, da je uvedba neuspešna. Z namenom, da bi bilo čim manj neuspešnih uvedb rešitev ERP, so bili vpeljani t. i. kritični dejavniki uspeha, ki nam pomagajo oziroma nas vodijo do opredelitve tistega, kar nam največ pomeni. Na te izsledke se nato osredotočimo tudi pri sami uvedbi rešitve ERP.
Na začetku magistrskega dela smo se osredotočili na rešitve ERP na splošno, torej opredelili njihove značilnosti in določili najpogostejše module, medsebojno primerjali rešitve ERP, nameščene na lokaciji in v oblaku, opisali arhitekturno rešitev, predstavili ponudnike, njihove prednosti in slabosti ter trende, ki jih lahko pričakujemo v prihodnje. V nadaljevanju smo podrobneje opisali proces uvedbe rešitve ERP, kjer smo predstavili faze in življenjski cikel uvedbe, korake do uspešne uvedbe, metodologije vodenja projektov in pristope pri uvedbi rešitev ERP. V nadaljevanju magistrskega dela smo se osredotočili na kritične dejavnike uspeha. Ker vemo, da so rešitve ERP lahko nameščene na lokaciji ali v oblaku, smo preučili članke z obeh področij. Ker je računalništvo v oblaku razmeroma nova tehnologija, obstaja manj člankov na to temo, zato smo se osredotočili na zgolj enega, medtem ko smo za rešitve ERP, nameščene na lokaciji, preučili sedem člankov.
Ker je na trgu mnogo ponudnikov rešitev ERP, smo na koncu magistrskega dela osredotočili na rešitev Business Central. V tem delu smo podrobneje opisali značilnosti rešitve Business Central, njene module in arhitekturo ter proces uvedbe s pomočjo metodologije Sure Step, prav tako smo ugotovili, kateri so kritični dejavniki uspeha, ki pozitivno vplivajo na uspešnost uvedbe rešitev ERP na splošno kot tudi na uspešnost specifične rešitve ERP Business Central. Keywords: rešitve ERP, Business Central, kritični dejavniki uspeha, KDU, Microsoft Dynamics, Dynamics 365 Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 377; Downloads: 36 Full text (2,03 MB) |
4. Uporaba programskega jezika al v okolju microsoft dynamics 365 business centralSara Čelan, 2021, master's thesis Abstract: Celovita informacijska rešitev je programska oprema, ki jo podjetja uporabljajo za upravljanje in integracijo poslovnih procesov znotraj podjetja. Dandanes podjetja nenehno iščejo načine, kako izboljšati svojo uspešnost, pridobiti poslovno prednost in ostati konkurenčen na svojem trgu. Konkurenca jih sili k temu, da čim bolj optimizirajo področja, na katerih delujejo, iščejo nove rešitve in tehnologije ter tako povečujejo pomen sodobnih informacijskih sistemov. Sodobno vodstvo se močno opira na informacije kot nujen vir za razvoj drugih virov in pridobivanje prednosti pred konkurenco. Uporaba ene baze podatkov dramatično poenostavi pretok informacij v celotnem podjetju. Celovite informacijske rešitve vključujejo več modulov, povezanih z eno centralizirano bazo podatkov. Ti moduli so: prodaja, človeški viri, finance, logistika, proizvodnja, izpolnjevanje naročil in upravljanje dobaviteljev. Celovite informacijske rešitve tako odpravljajo težave s podatki, kot so odvečnost, nedoslednost, podvojenost itn. Omogočajo tudi vpogled celo podjetje v realnem času, saj omogočajo sledenje naročil in inventarja izdelkov, avtomatizacijo naročil in plačil, nižje stroške namestitve, skrajšanje časa cikla naročil in izboljšanje upravljanja z denarnimi sredstvi. Večina podjetij, ki imajo uvedene celovite informacijske rešitve, ima višje rezultate pri odločanju in višjo kakovost sprejetih odločitev.
Ena izmed teh rešitev je tudi Microsoft Dynamics 365 Business Central, ki je oblačna rešitev za mala in srednja podjetja. Microsoft uporablja Visual Studio Code kot razvojno okolje za Business Central. Visual Studio Code je bil predstavljen aprila 2015 in je brezplačen odprtokodni urejevalnik kod. Prav tako si je treba namestiti tudi programski jezik AL. Z nekaj izjemami ves razvoj aplikacij Business Central poteka v Visual Studio Code. V praktičnem delu bomo predstavili del razvoja Business Central v programskem jeziku AL. Ustvarili bomo razširitev za nadzor kakovosti, v katerem bomo ustvarili nove tabele, strani, razširitve tabel, jih med seboj povezali in prikazali končni izdelek v rešitvi Business Central. Keywords: Microsoft Dynamics 365 Business Central, celovite informacijske rešitve, programski jezik AL, programiranje, oblačna rešitev. Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 1011; Downloads: 108 Full text (3,03 MB) |
5. Primerjalna analiza rešitev ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in OdooLaura Jurgec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Za podjetja je pomembno, da svoje ključne poslovne procese vodijo uspešno in učinkovito, pri čemer jim pomagajo celovite informacijske rešitve, tako imenovane rešitve ERP. Le-te so zamenjale obstoječe informacijske rešitve, ki podjetjem niso ponujale tako optimalnega poslovanja. Z uvedbo rešitev ERP v podjetja, se tem odpravijo napake podvajanja podatkov, saj so le-ti shranjeni na enem mestu, tudi moduli so integrirani med seboj za lažjo povezljivost podatkov. V svetu, ki ga živimo ni več vprašanje ali rešitev ERP uvajati temveč, katero izmed rešitev izbrati. Poznamo veliko ponudnikov rešitev ERP tako domačih kot tujih. Kljub pestri izbiri ponudnikov rešitev ERP, smo se v tem diplomskem delu omejili in podrobneje raziskali dve rešitvi ERP, in sicer Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Rešitve ERP se lahko uvajajo po različnih korakih oziroma fazah, kot lahko vidimo v nadaljevanju se tudi rešitvi ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo med seboj razlikujeta v fazah uvajanja. Znotraj uvajanja pa se lahko podjetja poslužujejo različnih pristopov uvedbe rešitev ERP.
Kot smo predhodno omenili, smo se znotraj tega dela omejili na dve izbrani rešitvi ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo, ki sta namenjeni majhnim in srednje velikim podjetjem, vendar je Odoo zaradi svoje pestre ponudbe aplikacij privlačna izbira tudi za velika podjetja. Rešitvi ERP sta zgrajeni modularno, moduli pokrivajo celotno poslovanje podjetja. Čeprav sta rešitvi v mnogih vidikih podobni, pa se razlikujeta predvsem iz vidika funkcionalnosti, ki jih ponujata. Konec tega dela predstavlja primerjava izbranih rešitev ERP iz vidika splošnih in tehničnih značilnosti, uvajanja ter njunih lastnostih. Keywords: Rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Business Central, Odoo, primerjalna analiza Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 1054; Downloads: 109 Full text (1,34 MB) |
6. Primerjalna analiza rešitve erp microsoft dynamics 365 business central in odooKatja Deržič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Današnji svet se s pomočjo različnih tehnologij hitro spreminja, zato lahko predpostavimo, da bo večina podjetij v naslednjih nekaj letih uvedla eno izmed rešitev ERP. Rešitve ERP bodo podjetjem pomagale pri boljšem in učinkovitejšem poslovanju s pomočjo racionalizacije in avtomatizacije številnih postopkov. Gre za rešitve, ki podpirajo področja, kot so proizvodnja, prodaja, upravljanje s človeškimi viri, računovodstvo, finance itd.
V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretično raven rešitve ERP, kjer smo opredelili rešitev ERP, funkcionalnosti rešitev ERP, razvoj rešitev ERP, značilnosti rešitev ERP, našteli smo nekaj prednosti in slabosti rešitev ERP in na koncu predstavili trenutne vodile domače in tuje ponudnike rešitev ERP.
V drugem delu diplomskega dela smo predstavili rešitvi Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Za vsako rešitev smo opisali posamezno podjetje, podrobneje predstavili obe rešitvi, opisali strukturo, arhitekturo in predstavili postopek uvajanja rešitve v podjetje s pomočjo metodologije Sure Step in metodologije Odoo.
Na koncu diplomskega dela smo naredili primerjalno analizo med Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Predstavili smo ključne razlike, po katerih se medsebojno razlikujeta, kot so velikost podjetja, ponudniki, cena, moduli, možnosti namestitve, metodologija, podatkovna baza, koncept delovanja, programski jeziki in lokalizacija rešitve. Ugotovili smo, da sta si rešitvi dokaj podobni, saj obe rešitvi ponujata tuja ponudnika in sta namenjeni malim in srednje velikim podjetjem. Obe rešitvi ponujata večjezičnost in slovensko lokalizacijo. Vendar je največja razlika pri metodi uvajanja rešitve v podjetje. Medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central uporablja metodologijo Sure Step, Odoo uporablja metodologijo Odoo. Keywords: rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Odoo, uvajanje rešitve, primerjalna analiza. Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 928; Downloads: 93 Full text (1,45 MB) |