1. Kritični dejavniki uspeha uvajanja rešitev CRM na primeru Microsoft Dynamics 365 Customer EngagementSaša Slekovec, 2021, master's thesis Abstract: V današnjem času se podjetja zaradi nenehnih sprememb tehnologije in konkurenčnosti borijo za pridobivanje in zadrževanje strank. Tako se je koncept upravljanja odnosov s strankami oblikoval tudi kot strateška rešitev za podjetja.
V prvem delu magistrskega dela se bomo srečali s pojmom upravljanje odnosov s strankami in ga opredelili. Opredelili bomo CRM rešitev in njeno arhitekturo, ki se deli na strateško, strukturno in procesno. Predstavili bomo namestitvene modele CRM rešitev, ki smo jih podrobneje razdelili na CRM rešitev na lokaciji in CRM rešitev v oblaku. V magistrskem delu bomo opredelili prednosti in slabosti CRM rešitev in izpostavili nekaj ponudnikov CRM rešitev ter trende, ki se pojavljajo na področju CRM rešitev. Predstavili bomo izbiro in uvedbo CRM rešitev. Pri uvedbi CRM rešitev bomo predstavili najpogosteje izbrana pristopa uvedbe CRM rešitev, in sicer fazni in agilni pristop. Nato se bomo osredotočili na kritične dejavnike uspeha uvajanja CRM rešitev in sklope le-teh. Sklopi, ki jih bomo opredelili, so človeški, organizacijski in tehnološki.
V drugem delu magistrskega dela se bomo osredotočili na metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step, rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement in KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement. Podrobneje bomo predstavili tudi rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Enagagement. Opredelili bomo prednosti, ki nam jih prinaša. Za uvedbo Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement bomo uporabili metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step in agilni pristop. Med KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement bomo uvrstili človeške, organizacijske in tehnološke sklope. Te smo opredelili z vidika podpore uprave, izvršnega direktorja, organizacijske kulture, organizacijske infrastrukture, človeških virov, upravljanje znanja, strategije, procesov, kakovosti informacij, rešitve in storitve, integracije, usmerjenosti na stranko, izkušeni in usposobljeni zaposleni ter tehnološke pripravljenosti. Identificirali bomo tudi kritične dejavnike uspeha po uvedbi Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement. Keywords: kritični dejavniki uspeha (KDU), upravljanje odnosov s strankami (CRM), uvajanje, Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, metodologija, Microsoft Dynamics Sure Step Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 947; Downloads: 80 Full text (1,70 MB) |
2. Optimizacija oskrbne verige z uporabo ERP rešitve Pantheon na primeru proizvodnega podjetjaPatricija Plahuta, 2019, master's thesis Abstract: Pri vodenju poslovanja podjetij prihaja do čedalje višjih zahtev, ki jim morajo podjetja slediti. Brez modernih ERP-rešitev si danes poslovanja skorajda ne moremo več predstavljati, saj so za učinkovitost podjetja nujno potrebna. Pri uvajanju ERP-rešitev se podjetja soočajo z izzivi, kako ta orodja učinkovito uporabiti. Treba je opredeliti optimalne procese, ki so hkrati dovolj preprosti in zagotovijo doseganje poslovnih ciljev. Za doseganje poslovnih ciljev pa je pomembna tudi povezanost členov oskrbne verige. Osnova za učinkovito upravljanje oskrbne verige predstavlja točne in pravočasne informacije na kateremkoli členu verige. Vsako podjetje mora zgraditi informacijsko podporo, ki ustreza načinu poslovanja in okolju, v katerem je. Avtomatizacija procesov predstavlja izziv pri optimiziranju oskrbnih verig, potrebna pa je zaradi odprave morebitnih stroškov, hitre odzivnosti glede izpolnitve naročila in zagotavljanja povezljivosti z drugimi členi oskrbne verige.
Sama uvedba ERP-rešitve ni dovolj za uspešno poslovanje, temveč mu daje podlago za lažjo dosego le-tega. V proučevanem podjetju smo se srečali s težavami že v fazi uporabe ERP-rešitve, saj se določeni poslovni procesi niso izvajali optimalno. Pred prenovo poslovnih procesov si moramo izbrati le tiste, ki so zanjo smiselni, saj se moramo prenove poslovnih procesov lotiti sistematično. Brez poudarka in opredelitve kritičnih procesov, ki ovirajo nemoten potek dela, bi bili viri in čas zaman porabljeni.
V magistrskem delu smo najprej predstavili in opisali ERP-rešitve na splošno. Spoznali smo njihovo zgodovino, nekaj glavnih značilnosti vseh ERP-rešitev, njihove prednosti in slabosti ter si ogledali različne pristope pri uvajanju ERP-rešitve v podjetje. V nadaljevanju smo pozornost namenili fazi uporabe življenjskega cikla ERP-rešitve in predstavili tudi nekaj primerov, v katerih so jih podjetja slabo uporabljala. Podrobneje smo predstavili ERP-rešitev Pantheon, saj je uvedena tudi v preučevano podjetje. Spoznali smo njene značilnosti, strukturo, možne razširitve in različice, primerne za različne velikosti in dejavnost podjetja. V zadnjem poglavju smo povezali teoretična spoznanja in si na podlagi študije primera ogledali, kako je z upravljanjem oskrbne verige s pomočjo ERP-rešitve Pantheon v praksi. Ugotovili smo, s kakšnimi težavami se lahko podjetja srečajo med delovanjem in poiskali rešitve zanje. Keywords: oskrbne verige, ERP-rešitve, informacijski sistem, ERP-rešitev Pantheon, Sure Step metodologija, poslovni procesi Published in DKUM: 24.10.2019; Views: 1283; Downloads: 134 Full text (1,27 MB) |
3. Poslovni potenciali informacijske rešitve crmMaja Vulević, 2019, master's thesis Abstract: Živimo v času, ko se poslovno okolje nenehno spreminja kot posledica tehnološkega razvoja in spreminjajočih se zahtev tako kupcev kot poslovnih partnerjev. Po pojavu gospodarske krize so podjetja še bolj prisiljena v iskanje novih načinov zadovoljevanja obstoječih in iskanje novih strank, ki jim zgolj kakovost izdelkov ni več dovolj. Podjetja so se začela zavedati pomena upravljanja odnosov s strankami (v nadaljevanju CRM) ter njegovega učinka na celotno poslovanje podjetja. Gre za rešitev, orodje oziroma strategijo poslovanja podjetja, ki je podprta z informacijskimi rešitvami in se odredotoča na odnose s strankami ter z njimi povezane poslovne procese. Z namenom prilagajanja na hitro spreminjajoči se trg in zagotavljanje poslovne uspešnosti v prihodnje, je za podjetje ključnega pomena. Prilagaja se, sledi trendom in potrebam, ki jih narekuje poslovno okolje. Če želimo čim bolj spoznati naše kupce in z njimi dolgoročno negovati dobre odnose, je edina rešitev uvedba sistema CRM. S temo želimo izpolniti predvsem dva cilja: zadržati želimo čim več dobičkonosnih strank ter spoznati razvoj že pridobljenih strank preko poznavanja njenih potreb in želja. Pridobivanje strank je težko, še posebej na razvitih trgih, zato je zadovoljen kupec tisti, ki se nenehno vrača in nam sledi.
CRM je sodobna marketinška miselnost, nova informacijska rešitev, ki ima ob pravilni in natančni uporabi velike zasluge za povečanje uspešnosti podjetja. CRM ni le informacijska rešitev, je nekaj več, saj lahko njegova prisotnost ključno spremeni poslovne procese v organizaciji in naravo dela zaposlenih. Vse več podjetij se zaveda, da je zadovoljna stranka tista, ki ustvarja dobiček podjetja in lahko pomaga pridobiti nove stranke. CRM rešitev nam tako pomaga ustvarjati bazo strank in nas spodbuja k nadaljnim marketinškim aktivnostim.
Uvedba CRM rešitve v podjetje predstavlja velik poslovni izziv, saj so zanjo potrebne velike spremembe v naravi dela organizacije, poslovnih procesih, pridobivanju, analiziranju in hranjenju podatkov ,… Sistem CRM lahko postane poslovna prednost določenega podjetja samo takrat, ko se to izogne vsem potencialnim pastem, slabostim in nevarnostim, ki se lahko pojavijo pri uvedbi rešitve z izbrano metodologijo. Keywords: CRM, upravljanje odnosov s strankami, marketing, informacijske rešitve, SWOT analiza CRM, poslovni potenciali rešitve CRM, primeri dobrih praks uvedbe CRM rešitve, Metodologija Sure Step, Microsoft Dynamics CRM. Published in DKUM: 18.03.2019; Views: 1710; Downloads: 212 Full text (2,54 MB) |
4. PRENOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU FARMADENT D.O.O.Sabina Škripač, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Naloga obravnava prenovo informacijskega sistema v podjetju Farmadent d.o.o.. Podan je jedrnat pregled literature o prenavljanju informacijskih sistemov. Analiza obstoječega informacijskega sistema je pokazala naslednje slabosti: pogoste odpovedi ali zmanjšana funkcionalnost, večkraten vnos istih podatkov, ne vsebuje vseh zahtevanih funkcij za vse poslovne enote in visoki stroški vzdrževanja. Uvedba novega informacijskega sistema je potekala po metodologiji Microsoft Sure Step, katere glavne faze so: diagnoza, analiza, načrtovanje, razvoj, namestitev in uporaba. Projekt uvedbe Microsoft Dynamics NAV2015 je bil izpeljan do zadnje faze, uporaba v praksi pa je predvidena v letu 2016. Pričakovati je, da bo nov informacijski sistem odpravil zaznane težave prejšnjega sistema. Keywords: veletrgovina, prenova informacijskega sistema, MS Sure Step metodologija, modeliranje poslovnega procesa Published in DKUM: 29.02.2016; Views: 1499; Downloads: 220 Full text (1,45 MB) |
5. PRIMERJALNA ANALIZA REŠITEV MS DYNAMICS NAV IN PANTHEON TER NJUNEGA UVAJANJANina Črešnik, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomski seminar govori o ERP rešitvah, celovitih informacijskih rešitvah, ki podjetjem omogočajo prilagodljivost, odprtost in konkurenčnost na trgu. Danes so ERP rešitve že nuja vseh podjetij, ki želijo opravljati svojo dejavnost kar se da uspešno in produktivno.
V diplomskem seminarju so najprej opisane ERP rešitve na splošno, njihov razvoj, struktura ter prednosti in slabosti, ki jih prinašajo. Nato pa smo se osredotočili na dve ERP rešitvi in sicer Microsoft Dynamics NAV ter Pantheon. V tretjem poglavju je tako podrobno predstavljena Microsoftova ERP rešitev Microsoft Dynamics NAV, v četrtem poglavju pa rešitev ERP slovenskega ponudnika Datalab – Pantheon. Osredotočili smo se tudi na uvajanje teh dveh rešitev. NAV rešitev se uvaja s Sure Step metodologijo, ki smo jo po fazah opisali, Pantheon pa se uvaja po principu projektnega vodenja.
Obe rešitvi sta ključnega pomena v podjetju, brez katerih si podjetja ne morejo več predstavljati svojega poslovanja. Keywords: ERP rešitve, Uvajanje ERP rešitev, Metodologije uvajanja ERP rešitev, Sure Step metodologija, Projektno vodenje, Microsoft Dynamisc NAV, Pantheon Published in DKUM: 06.08.2014; Views: 1992; Downloads: 161 Full text (2,58 MB) |
6. PROJEKT UVAJANJA CRM REŠITVE V PODJETJENatalija Vinšek, 2012, undergraduate thesis Abstract: Konkurenca je vsak dan večja in podjetja iščejo različne načine kako dobiti svoje mesto na trgu. To vodi v dejstvo, da želijo podjetja v današnjih dneh vedeti vse o svojih strankah in njihovih potrebah. Če strankam ne ponudimo kaj zanimivega, bodo odšli h konkurenci. CRM rešitve so programi, ki nam omogočajo, da shranimo velike količine pridobljenih podatkov o naših strankah.
Če želimo imeti CRM rešitev, jo moramo najprej uvesti v podjetje. Toda, pred tem je potrebno poznati nekaj opredelitev o sami CRM rešitvi in kako nam lahko pomaga pri našem poslovanju, posebej pri prodaji, trženju, servisu in podpori.
Na žalost je veliko projektov uvedbe neuspešnih. To je zaradi prepričanja podjetja, da je dovolj, če pokličemo uvajalca in mu prepustimo delo. Vendar moramo prispevati svoj del tudi mi. Najprej moramo spremeniti poslovne procese, da bodo ustrezali novi CRM rešitvi, nato prepričati zaposlene, zakaj je nova CRM rešitev boljša. Prepričati se moramo, da je dovolj vključen tudi menedžment in so tudi oni seznanjeni s podrobnostmi uvedbe. To so le nekateri dejavniki, ki nam pomagajo k uspešni uvedbi.
Za učinkovitejše uvajanje je veliko ponudnikov CRM rešitev razvilo svoje metodologije za uvajanje le-teh. Te metodologije se lahko uporabijo kot okvir za uvedbo vsake nove CRM rešitve in pomagajo zmanjšati možnost neuspešne uvedbe. Keywords: CRM, CRM rešitev, upravljanje odnosov s strankami, prodaja, trženje, servis in podpora, stranke, metodologija uvajanja, uvedba CRM, Maximizer CRM, Sure Step, Catalyst, ASAP metodologija. Published in DKUM: 17.12.2012; Views: 3457; Downloads: 427 Full text (903,50 KB) |
7. PRIMERJALNA ANALIZA ERP REŠITEVMaruška Dvoršak, 2012, undergraduate thesis Abstract: Za podjetja, ki želijo v današnjem času preživeti, so ERP rešitve ključnega pomena. Le te jim omogočajo napredek in konkurenčnost na trgu. Sam razvoj in uvedba programske opreme ERP je zelo draga, zato podjetja teh rešitev ne razvijajo sama ampak le-to raje prepustijo strokovnjakom. Izbirajo lahko med zelo pestro ponudbo na trgu, torej med mednarodno priznanimi ponudniki ali ponudniki na domačem trgu.
SAP, Oracle in Microsoft Dynamics sodijo med mednarodno priznane ponudnike ERP rešitev, medtem ko je DataLab Pantheon plod domačega znanja.
Programi so si med sabo v osnovi zelo podobni. Glavna značilnost je njihova modularno zgradba in metodologija uvajanja.
V zadnjem delu diplomskega seminarja je podana primerjalna analiza glede na osnovne značilnosti, modularno zgradbo, metodologijo uvajanja, uporabe doma in po svetu, ter panogah. Keywords: Ključne besede: ERP, SAP R/3, Oracle EBS, Microsoft Dynamics NAV, DataLab Pantheon ME, metodologija ASAP, metodologija AIM, metodologija Sure Step, metodologija uvajanja programa DataLab Pantheon. Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 3433; Downloads: 316 Full text (1,00 MB) |
8. PRIMERJAVA CELOVITIH INFORMACIJSKIH REŠITEV MED MICROSOFT DYNAMICS NAV IN PANTHEONOMTanja Arnšek, 2012, undergraduate thesis Abstract: ERP je set poslovnih procesov, ki omogoča podjetjem in organizacijam, da dramatično izboljšajo pomoč oziroma podporo strankam in produktivnost. Ti sistemi uporabljajo enotno bazo za shranjevanje podatkov, da se doseže večja povezanost podjetja. Trenutne ERP rešitve pokrivajo širok izbor funkcij, ki so povezani v skupno bazo podatkov. V diplomskem seminarju smo naredili primerjalno analizo med ERP rešitvami Microsoft Dynamics NAV in Pantheonom. Keywords: Celovite informacijske rešitve, ERP rešitve, uvajanje ERP rešitev, Pantheon, Microsoft Dynamics NAV, Sure Step metodologija. Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 1936; Downloads: 194 Full text (4,48 MB) |
9. PRIMERJALNA ANALIZA SISTEMOV ERP MICROSOFT DYNAMICS NAV IN PANTHEONJasmina Sobočan, 2010, final seminar paper Abstract: Rešitve ERP predstavljajo za podjetja v poslovnem svetu konkurenčno prednost ter učinkovitejše poslovanje, saj lahko podjetje s stalnim prilagajanjem in hitrimi informacijami sledi vsakodnevnim spremembam. Zaradi tega se tudi vse več podjetij odloča za uvedbo ali pa zamenjavo obstoječe rešitve ERP. Ponudba rešitev ERP je dandanes zelo pestra, tako na svetovnem kot slovenskem tržišču, zato možnost, da bi podjetja izdelovala svoje lastne rešitve ERP, tako rekoč odpade, saj to zahteva veliko časa, stroškov, obstaja pa tudi veliko tveganje, saj so obstoječe rešitve ERP že preverjene.
NAV in Pantheon SE sta celoviti rešitvi, ki zagotavljata hiter dostop do informacij ter omogočata celovito poslovanje. Tako Pantheon SE kot NAV sta namenjeni majhnim in srednje velikim podjetjem v svetovnem merilu. Za obe rešitvi je značilna modularna zgradba, saj sta sestavljeni iz različnih modulov, ki pokrivata celotno poslovanje podjetja. Podjetja pa se lahko odločijo, če bodo kupile in vpeljale vse module ali pa samo določene, ki jih potrebujejo za svoje poslovanje.
Rešitev NAV se uvaja z metodologijo Sure Step, medtem ko se Pantheon uvaja po projektnem vodenju. V zadnjem delu diplomske naloge smo tudi primerjali obe rešitvi in izpostavili njune prednosti ter primerjali njuni metodologiji uvajanja. Uvajanje obeh rešitev poteka v šestih fazah, medtem ko pri metodologiji Sure Step, po sami uvedbi, sledita še dve dodatni fazi. Keywords: rešitve ERP, Microsoft Dynamics NAV, Pantheon, metodologija Microsofr Dynamics Sure step, uvajanje rešitev ERP Published in DKUM: 06.12.2010; Views: 3613; Downloads: 612 Full text (777,05 KB) |
10. |