| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 112
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Finančno-Poslovni vidik informatizacije in novih poslovnih procesov Pošte Slovenije
Doris Radovan, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski seminar začenjamo z razlago in opredelitvijo poslovnih procesov, e-poslovanja in temeljnih dveh konceptov, ki stojita za njima – menedžmenta poslovnih procesov in poslovne informatike. Informatika in poslovni procesi so pogosto sestavni deli poslovnih modelov, zato v nadaljevanju seminarja predstavljamo poslovne modele in celovito povežemo vsa omenjena področja, tako da je bralcu očitno, kako lahko posredno vplivajo na finančno-poslovne učinke v podjetjih in oskrbovalnih verigah. Aplikativni del diplomskega seminarja začenjamo s predstavitvijo Pošte Slovenije, ki se vse bolj približuje vzpostavitvi koncepta oskrbovalne verige v svoji industriji. Predstavimo finančne in poslovne učinke, rast in upad števila storitev ter prihodkov za obdobje zadnjih 5 let. Nato izvedemo polstrukturiran intervju z vodjo poslovnih procesov pri Pošti Slovenije, ki mu sledi diskusija s strokovnjakom s področja poslovne informatike. V sklepnem razmisleku predstavimo idejo o menedžmentu poslovnih modelov in potrdimo hipoteze s področja informatike, menedžmenta poslovnih procesov in finančno-poslovnih učinkov teh področij na primeru Pošte Slovenije.
Keywords: poslovni procesi, menedžment, poslovna informatika, poslovni modeli, finančno-poslovni učinki
Published: 17.11.2020; Views: 77; Downloads: 14
.pdf Full text (778,95 KB)

2.
Primerjalna analiza vidikov ravnanja s starejšimi zaposlenimi v velikih podjetjih v sloveniji
Anja Vidmar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se osredotočamo na problematiko staranja delovne sile in organizacijske izzive, ki narekujejo sistematičen in celovit pristop k učinkovitemu ravnanju s starejšimi zaposlenimi. Podrobneje smo preučili rezultate primerjalne analize ravnanja s starejšimi zaposlenimi v velikih podjetjih v Sloveniji in ugotovili, da se ključne spremembe v dojemanju starejšega zaposlenega kažejo predvsem v večjemu strinjanju s preučevanimi lastnostmi, ki naj bi veljale za starejše delavce.Podjetja po šestih letih starejšim še vedno pripisujejo veliko delovnih izkušenj, pripadnost in lojalnost delodajalcu ter strokovno znanje. Leta 2014 je bila med štirimi, v povprečju najvišje ocenjenimi lastnostmi tudi »imajo modrost in razum«, danes pa podjetja kot četrto najznačilnejšo lastnost starejših navajajo čut za pripadnost delu. Po drugi strani pa je zaznati bolj ali manj konsistenten vzorec negativnih prepričanj o starejših zaposlenih. Podjetja starejšim zaposlenim še vedno pripisujejo slabo znanje znanja tujega jezika, nizko motiviranost, nizko produktivnost ter pomanjkanje inovativnosti pri spopadanju s težavo. Velika podjetja v Sloveniji se po šestih letih dokazano bolj zavedajo pomembnosti izvajanja prostovoljnih ukrepov, pri čemer pogosteje izvajajo ukrepe vezane na upravljanje z zdravjem na delovnem mestu, izobraževanje in usposabljanje ter kulturo in odnos v podjetju. Napovedi o načrtovanju ukrepov, ki jih organizacije trenutno ne izvajajo, so optimistične in kažejo napredek velikih podjetij v prilagajanju na spremembe. Kljub optimistični napovedi, menimo, da morajo delodajalci in mlajši zaposleni videti širšo vlogo starejših v organizaciji in se bolj zavedati njihovih veščin in sposobnosti, predvsem pa mora družba fokus raziskovanja s starostnih izgub preusmeriti na pozitivne vidike staranja. Prevrednotenje odnosa do starejših zaposlenih in povečanje delovne aktivnosti starejših bo mogoče le ob tesnem medgeneracijskem sodelovanju.
Keywords: starejši zaposleni, starostna diskriminacija, lastnosti starejših, menedžment starosti, ukrepi
Published: 04.11.2020; Views: 160; Downloads: 24
.pdf Full text (2,09 MB)

3.
Ekonomika in menedžment turizma na podeželju
Karmen Pažek, 2020, other educational material

Keywords: turizem na podeželju, menedžment, ekonomika
Published: 10.08.2020; Views: 158; Downloads: 19
.pdf Full text (1,67 MB)

4.
Projekt šaržirne naprave za induktivno peč v podjetju SIJ Ravne Systems
Luka Pušnik, 2020, master's thesis

Abstract: Področje upravljanja in vodenja projektov je delo, ki je povezano z visoko zahtevnostjo in tveganji. Uspešnost projekta se meri po končanih aktivnostih, v nekaterih primerih pa lahko tudi nekaj let po izvedenem projektu. Za uspešno vodenje projekta je pomembna dobro pripravljena projektna dokumentacija, saj lahko tako predvidimo morebitne težave, in imamo že pripravljen scenarij za njihovo reševanje. Magistrsko delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem SIJ Ravne Systems. Osrednja tema magistrskega dela je izdelava zagonskega elaborata projekta izdelave šaržirne naprave za induktivno peč v naročniški proizvodnji v omenjenem podjetju. Uporabljene so bile metode in tehnike projektnega menedžmenta, katere sodijo v področje terminiranja, organiziranja in planiranja, pomembno vlogo pa imajo tudi upravljanje virov in stroškov projekta, obvladovanje tveganj in kontrola projekta. Z naštetimi metodami in tehnikami, so se odpravile težave, ki so nastale med projektom. Opisal sem tudi poglede in raziskave domačih ter tujih avtorjev, ki raziskujejo področje projektnega menedžmenta. Projekt je bil uspešno izveden, s tem pa so se izpolnili tudi predhodno postavljeni cilji projekta.
Keywords: vodenje projektov, naročniška proizvodnja, projektni menedžment, zagonski elaborat projekta
Published: 27.06.2020; Views: 361; Downloads: 97
.pdf Full text (5,95 MB)

5.
Trendi razvoja projektnega managementa ob nastajanju industrije 4.0
Dominik Dolenc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Industrija 4.0 je termin, s katerim se danes vedno pogosteje srečujemo. Zaradi velikega napredovanja tehnologije ter znanja prihaja ta izraz vedno bolj v ospredje. Pojem industrija 4.0 predstavlja vedno večjo integracijo robotike ter pametnih orodij v vsakdanjo industrijo. Namen tega je, da bi se čim več opravil in področij avtomatiziralo ali podprlo s pametnimi orodji, programi ipd. S takšnimi ukrepi lahko podjetja občutno zmanjšajo svoje stroške. Hkrati se povečata tudi sama produktivnost ter kakovost končnih izdelkov. Vsak dogodek v podjetju ali osebnem življenju lahko dojemamo kot projekt. Vsi ti dogodki imajo časovno omejitev in za uspešen zaključek potrebujejo planiranje ter organiziranje in vodenje. Zaradi tega je projektni menedžment pridobil velik pomen v podjetjih. Večina projektov je samih po sebi bolj zapletenih, zaradi tega je za učinkovito izvedbo treba uporabiti pristope projektnega menedžmenta. Ti pristopi/trendi se s časom in tehnologijo tudi spreminjajo. Skozi zgodovino vodenja projektov so se trendi nenehno spreminjali s pomočjo vplivov, kot so tehnologija, medčloveški odnosi in modeli vodenja. Tudi industrija 4.0 bo s svojimi naprednimi tehnologijami in pristopi pustila pečat na vodenju projektov in izoblikovala nove trende. Skozi diplomski projekt smo skušali ugotoviti, kako industrija 4.0 s svojimi naprednimi pristopi vpliva na sam projektni menedžment in ali novosti, ki jih prinaša, vplivajo na trende projektnega menedžmenta pozitivno ali negativno.
Keywords: industrija 4.0, projektni menedžment, projekt, trendi
Published: 17.03.2020; Views: 384; Downloads: 55
.pdf Full text (960,75 KB)

6.
Changes brought about by the Ultra Europe festival to the destination management and marketing of the city of Split
Leo Bartolec, 2019, master's thesis

Abstract: Nowadays, youth and event tourism are new specific types of tourism that have been given more attention in the academic literature. They are gaining in importance in the tourism industry in Croatia. This thesis aims to analyse the importance and impact that is brought by the Ultra Europe music festival to the city of Split, Croatia. The impact that is brought to a destination by a music festival is observed through three areas of analysis; (a) destination image, (b) creation of new products and services in a destination and (c) segmentation of visitors. Through these three dimensions, this thesis aims to see whether the “festivalisation” phenomena happened to the city of Split and how destination management and marketing stakeholders observe changes and use them for their business activities for the tourism market.
Keywords: podoba turistične destinacije, mladinski turizem, dogodkovni turizem, oglaševanje, menedžment, festivalizacija
Published: 17.10.2019; Views: 454; Downloads: 54
.pdf Full text (1,05 MB)

7.
Uvedba vitkosti v proces inoviranja
Mihael Ogrinc, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo v teoretičnem delu predstavlja koncept in pristope vitkosti v procesu inoviranja v podjetjih. Ker je inoviranje ključni dejavnik pri zagotavljanju konkurenčne prednosti večine podjetij, kar delo na koncu tudi potrjuje, se njegovo teoretično jedro osredotoča na koncept vitkega inoviranja, ki pa se večinoma odvija v obliki projektov. Delo tako v teoretičnem delu opisuje izgube, potencial in agilnost. Poudarek pa daje menedžmentu projektov, menedžmentu portfelja in vlogam podpornih funkcij. Teoretične koncepte in pravila spremljajo še praktični primeri. V zadnjem delu analiziramo intervju, opravljen s podjetjem in ugotavljamo prednosti, ki bi jih podjetje pridobilo z implementacijo vitkosti v proces inoviranja.
Keywords: inoviranje, vitkost, nenehne izboljšave, menedžment
Published: 08.07.2019; Views: 467; Downloads: 71
.pdf Full text (1,87 MB)

8.
Planiranje razvoja podjetja Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s. p. na ravni strateškega managementa
Urška Ribič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo se osredotočili na planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta. Za svojo proučitev smo izbrali manjše podjetje, ki je na trgu poznano že od leta 1994. Dejavnost, s katero se v podjetju ukvarjajo, je predelava in prodaja svežega mesa in mesnih izdelkov. Diplomski projekt sestavljata teoretični in empirični del. Predstavili smo vsa bistvena teoretična izhodišča in jih v empiričnem delu prikazali na primeru preučevanega podjetja. Najprej smo zapisali uvodne opredelitve. Nato smo predstavili preučevano podjetje Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s.p. ter opisali njegove značilnosti. Predstavili smo njegovo vizijo, politiko podjetja in njegove interese. To je bilo naše izhodišče za planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta. Planiranje razvoja podjetja smo pričeli s proučevanjem podjetja. Določili smo prednosti, slabosti in njegove vrednote. Proučili smo okolje, v katerem podjetje deluje, ter določili priložnosti in nevarnosti, ki izvirajo iz okolja. Nadaljevali smo z iskanjem strateških možnosti razvoja in strategij za proučevano podjetje Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s.p. Strategije smo določali na osnovi metod za ekonomsko vrednotenje in izbiro strategij. Pripravili smo planirane vrednostne izide za obdobje petih let, ki so nam bili v pomoč pri izračunih kazalnikov za ekonomsko vrednotenje, ti pa so nam bili v pomoč pri odločanju o planiranih strategijah podjetja. Planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta smo zaključili s pripravo programa razvoja za proučevano podjetje.
Keywords: podjetje, strateški menedžment, strateška poslovna področja, strategije, ekonomsko vrednotenje strategij
Published: 03.12.2018; Views: 371; Downloads: 94
.pdf Full text (1,20 MB)

9.
Pomen trajnostnega razvoja turizma za segment mladih v destinaciji maribor-pohorje
Tamara Kristl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo se ukvarjali s pomenom trajnostnega turizma in zelenega destinacijskega menedžmenta. Osredotočili smo se na segment mladih slovenskih povpraševalcev v destinaciji Maribor - Pohorje. Na kratko smo predstavili zeleno shemo slovenskega turizma Slovenia Green in raziskali vključenost mladih slovenskih povpraševalcev v trajnostni turizem. Z anketiranjem smo ugotovili, ali povpraševalci prepoznavajo Maribor - Pohorje kot zeleno destinacijo. V praktičnem delu smo s tabelami in grafi predstavili rezultate anketiranja, ki je bilo izvedeno med mladimi slovenskimi povpraševalci v destinaciji Maribor - Pohorje. V zaključku projekta smo predstavili sintezo ugotovitev iz teoretičnega uvodnega in praktičnega jedrnega dela. Prav tako smo zapisali pomembnost ponudbe zelenega trajnostnega razvoja destinacije za segment mladih slovenskih povpraševalcev.
Keywords: trajnostni razvoj turizma, destinacijski menedžment, destinacija Maribor - Pohorje, zelena shema, mladi povpraševalci
Published: 29.11.2018; Views: 448; Downloads: 99
.pdf Full text (1,20 MB)

10.
Izdelava strategije razvoja ključnih kadrov v podjetju x
Eva Zupanc, 2018, master's thesis

Abstract: Dejstvo, da predstavljajo človeški viri pomemben vir konkurenčne prednosti, so številne uspešne organizacije že spoznale. Še vedno pa obstaja znotraj organizacij poseben segment zaposlenih, ki se s svojim specifičnim znanjem, nadpovprečno delovno uspešnostjo in ustvarjanjem največje dodane vrednosti uvrščajo v skupino ključnih kadrov. Zavedanje organizacij o pomenu njihovega načrtnega razvoja je v zadnjih letih postalo vse pomembnejše. Organizacije se zavedajo, da lahko samo skozi ustrezni razvoj ključnih kadrov uresničujejo svoje zastavljene cilje ter dosegajo najboljše rezultate. Pri upravljanju in razvoju ključnih kadrov igrajo pomembno vlogo predvsem komunikacija in redno usklajevanje med številnimi akterji, od vodij oddelkov, oddelka človeških virov, vrhnjega menedžmenta in samih zaposlenih. Strateški menedžment človeških virov pri tem deluje kot kreator idej in strategij ter načrtuje pomembne korake za razvoj ključnih kadrov. V praksi nam zastavljene strategije s področja izobraževanja, načrtovanja kariere, nagrajevanja, pridobivanja ključnih kadrov ter njihovega zadržanja pomagata usklajevati in izvrševati menedžment človeških virov in menedžment ključnih kadrov. V magistrski nalogi smo na primeru podjetja X skozi celovit model identifikacije ključnih kadrov najprej identificirali, kateri so ključni kadri v podjetju X, ki smo jih vključili v našo strategijo razvoja. Skozi poglobljeno analizo obstoječe kadrovske strukture smo najprej analizirali sistematizacijo delovnih mest v podjetju X, sistem izobraževanja in usposabljanja, delovno uspešnost zaposlenih, analizirali njihove kompetenčne profile, organizacijsko okolje ter opredelili specifične potrebe po kadrih glede na cilje in vizijo podjetja X. V nadaljevanju smo s tremi identificiranimi ključnimi kadri iz podjetja X opravili intervju ter s tem osvetlili njihovo videnje strategije razvoja ter čemu osebno pri svojem delu in razvoju kariere pripisujejo največji pomen. Prišli smo do ugotovitve, da identificirani ključni kadri v podjetju X posedujejo redko in specifično znanje, ki ga je na trgu dela težko pridobiti, velik pomen pripisujejo izobraževanju in usposabljanju, ki se ga v povprečju udeležujejo pogosteje kot ostali zaposleni ter so bolj naklonjeni nedenarnim oblikam nagrajevanja kot denarnim. Prav tako se je izkazalo, da so mlajši ključni kadri bolj odprti do menjave zaposlitve ali pa so v času delovne kariere o tem že razmišljali. Skozi omenjeno analizo smo tako prišli do ključnih korakov za načrtovanje nadaljnjega razvoja naših ključnih kadrov. Pri tem smo se osredinili na načrtovanje nasledstev, mentorstvo, obratno mentorstvo in uvedbo coachinga v podjetju X.
Keywords: ključni kadri, strategija razvoja ključnih kadrov, strateški menedžment človeških virov, menedžment ključnih kadrov, identifikacija ključnih kadrov, kadrovska analiza
Published: 20.11.2018; Views: 427; Downloads: 0
.pdf Full text (1,20 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica