| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1684
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Karierne ovire žensk v managementu
Kaja Smolinger, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem svetu naj bi si bili moški in ženske enakopravni, saj imamo enake pravice in dolžnosti. Pa vendar temu pogosto ni tako. V kariernem svetu, še zlasti v managementu, se ženske srečujejo z ovirami, ki so pogosto drugačne od tistih, s katerimi se srečujejo moški, še posebej pa so postavljene višje, zato jih je toliko težje obiti. Karierne ovire pa so bile za ženske še veliko višje v preteklosti. Pot do današnjega stanja je bila dolga, pa vendar je potrebno še veliko truda, da bodo ženske na delovnih mestih dejansko enakopravne. Časi, ko je bila ženska smatrana zgolj kot žena in mater, so stvar preteklosti, saj vemo, da so ženske ne le sposobne delati, temveč tudi svoje delo opravljajo kvalitetno. To pa ne velja le za lažja dela, temveč tudi za vodstvene položaje. Ženske managerke dokazujejo, da je možno z discipliniranostjo in ambicioznostjo doseči enako ali še več kot dosežejo moški. Pa vendar se na tej poti srečujejo z ovirami, ki so moškim kolegom prihranjene. Šele ko prebijejo stekleni strop, uskladijo kariero z družino in preidejo stereotipe, dobijo možnost, da se izkažejo. Potrebna je torej determiniranost za uspeh. Niso pa ženske edine, ki imajo možnost, da zmanjšajo ovire. Za takšno politiko morajo skrbeti tudi podjetja, pomaga pa tudi zakonodaja. Nagibanj k enakopravnosti je tako veliko, v prihodnosti pa jih lahko pričakujemo vse več. Kljub temu da smo v pravi smeri do enakopravnosti, pa ta še ni bila dosežena, saj morajo načeloma ženske še vedno vložiti več napora, da se povzpnejo po managerski piramidi. Podjetja pa lahko za večjo vključenost žensk omejijo število moških managerjev, uvajajo ženska mentorstva ali celo ženske mreže.
Keywords: Management, Ženske, Vodenje, Karierne ovire, Kariera, Stereotipi, Enakopravnost, Stekleni strop, Žensko vodenje
Published: 15.10.2021; Views: 28; Downloads: 3
.pdf Full text (1,10 MB)

2.
Management kakovosti v hotelu
Patricija Dravec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Management se pojavlja v vsaki organizaciji. Določa osnovne smeri razvoja, strateške cilje organizacije in skrbi za izvajanje načrtovanih nalog na vseh ravneh delovanja. Je ustvarjalno reševanje problemov, ki se nanašajo na načrtovanje, organiziranje, vodenje ter ocenjevanje razpoložljivih virov oziroma resursov za doseganje ciljev poslovanja, poslanstva in vizije razvoja podjetja. V diplomskem projektu smo raziskali teoretične vidike managementa, managementa kakovosti ter management kakovosti v hotelu oziroma turistične storitve.
Keywords: management, management kakovosti, turizem, hotel Slon.
Published: 06.09.2021; Views: 58; Downloads: 8
.pdf Full text (866,30 KB)

3.
Kako koncept zelene organizacije prispeva k trajnostnemu razvoju
Nataša Gaber, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali pomen trajnostnega razvoja, koncepte povezane s tem in kako lahko koncept zelene organizacije prispeva k razvoju trajnostno usmerjene organizacije. Raziskali smo različne primere konceptov, modelov in v emiričnem delu primerjali stopnje »zelenosti« v tujih in slovenski organizacijah. Za analizo smo izbrali krterije in ustvarili lestvico za lažjo primerjavo podatkov v organizacijah. Kriterije smo izbrali glede na vire, ki so nam javno dostopni iz spletnih strani in fizičnih virov. Namen magistrske naloge je bi preučiti domačo in tujo literaturo, jo teoretično predstaviti in utemeljiti stopnjo zelenosti v izbranih podjetjih. S tem želimo prikazati in približati trajnostne in zelene model organizacijam. In jim tudi dokazati, da s tem pridobijo dodano vrednost. Izraz "zeleno" različnim ljudem pomeni različne stvari. Toda na splošno zeleno pomeni sprejemanje zavestnih in trajnostnih odločitev, ki nam pomagajo zmanjšati, rešiti in na novo uporabiti naravne vire in okolje. Obstaja veliko načinov, kako postati zeleni, vendar še to trenutno ni dovolj velik problem, da bi organizacije dajale pomen na trajnost in zelenost, dokler ne bo prišlo do globalnega pomanjkanja virov, kar pa se že dogaja. V empiričnem delu smo preučili vire o izbranih organizacijah, njihove spletne strani, poročila in podobno, ter izvedli analiza glede na izbrane kriterije. Za analizo smo uporabili primerjalno metodo in primerjali tuje podjetje z domačim. Kriterije smo izbrali glede na teoretične ugotovitve o zeleni organizaciji in glede na njihvo relevantnost v danih primerih. Definirali smo njihovo zeleno strategijo, okoljske cilje, kulturo zaposlenih, tveganja in njihove investicije v zelenost in trajnostni razvoj. Ugotovili smo, da se v Sloveniji dela n trajnosti in zelenosti, ampak je še tu vedn v ospredju digitalizacija, saj ne dosegajo potrebne ravni (večje organizacije), da sodelujejo na mednarodnem trgu. Glavna naloga organizacij je, da dobro uvedejo zelene koncepte in iščejo rešitve na tem spektru za bolj dolgotrajno in trajnostno poslovanje. Pri tem ne smejo kot temelj uporabiti temeljito analizo njihovih rednosti, saj jim bo to pomagalo pri uvedbi. Pri tem ne smejo pozabiti n zaposlene in druge deležnike, saj se lahko z prenosom dobrih praks zelenost posredno širi tudi dalje, na njihova osebna življenja. In to je pravi pomen zelene organizacije, da širi svoj vpliv dalje na zunanje okolje in pripomore do sprememb za boljšo prihodnost.
Keywords: Management, organizacija, zelena organizacija, trajnostni razvoj, zeleni management, zelena kultura.
Published: 01.09.2021; Views: 63; Downloads: 14
.pdf Full text (1,51 MB)

4.
Narcisizem zaposlenih in njegov vpliv na stil vodenja generacije Y
Anita Garvanović Jurčić, 2021, master's thesis

Abstract: Generacija Y je generacija, ki je je na trgu dela trenutno največ, prisotnost njenih pripadnikov pa se še povečuje. Zaradi njih so se spremenile tudi organizacije. Generacija Y je znana kot generacija milenijcev in je definirana kot generacija tehnologije in »selfie« fenomena. Gre za generacijo, ki ima popolnoma drugačne vrednote od prejšnjih. Generacijo Y pogosto opisujejo kot skupino narcisističnih osebnosti, ki nimajo razvitih socialnih veščin. Znano je, da se predstavniki generacije Y predstavljajo kot posamezniki s točno določenimi cilji ter pričakovanji znotraj organizacije. Postavljeno problematiko smo v magistrskem delu pojasnili in se osredotočili na vpliv narcisizma zaposlene generacije Y na stil vodenja organizacije. Želeli smo ugotoviti, kako predstavniki generacije Y vplivajo na organizacijo in na kakšen način se pravzaprav prilagajajo določenim izzivom. Pojasnili smo tudi izzive, ki jih imajo managerji človeških virov z vodenjem generacije Y znotraj organizacije. Cilj je bil ugotoviti, na kakšen način identificirati narcise na delovnem mestu in kako pravilno in v skladu s predpisi ukrepati, ne da bi uničili organizacijsko strukturo. V teoretičnem analiziranju literature smo opazili, da je generacija Y pomembno vplivala na spremembe znotraj podjetij. Z analizo strokovne literature smo ugotovili tudi, da so predstavniki generacije Y narcisistično usmerjeni, kar predstavlja določen izziv za kadrovnike in vodje. Četudi so predstavniki generacije Y zelo motivirani za delo, pa z višjo stopnjo narcisistične osebnosti predstavljajo težavo za organizacijo kot celoto, ki pa jo nekateri avtorji predstavljajo kot priložnost za organizacije.
Keywords: Medgeneracijsko sodelovanje, generacija Y, narcisizem, vodenje, management
Published: 31.08.2021; Views: 101; Downloads: 21
.pdf Full text (1,42 MB)

5.
Vodenje Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije v času epidemije covid-19
Aleksandra Špiclin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je vodenje Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije v času epidemije COVID-19. Današnji čas je zaznamovala nalezljiva bolezen COVID-19, ki jo povzroča virus SARS-CoV-2, njenemu izbruhu je sledila svetovna zdravstvena kriza. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je razglasila pandemijo in s tem se je za ljudi in organizacije začela nova normalnost. V zelo kratkem času smo se morali prilagoditi novim razmeram. S pomočjo anketnega vprašalnika smo raziskali, kako se je z zdravstveno krizo soočilo vodstvo agencije in kako so vse to doživljali zaposleni v agenciji. Na podlagi raziskave ugotavljamo, da se je vodstvo agencije uspešno odzvalo na zdravstveno krizo in podajamo nekaj priporočil, kako obstoječe stanje še izboljšati. Opažamo, da zaposlenim največ pomenita dobri medsebojni odnosi na delovnem mestu in primerna komunikacija. Z opravljanjem dela na domu, kot enim izmed ključnih ukrepov v času epidemije COVID-19, nimajo posebnih težav in so takšen način dela dobro sprejeli.
Keywords: Epidemija COVID-19, management, kadrovski management, krizni management, krizno komuniciranje.
Published: 26.08.2021; Views: 127; Downloads: 28
.pdf Full text (1,34 MB)

6.
Model sistema za integrirano upravljanje s prometom
Kristjan Cah, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali področje upravljanja kritične infrastrukture na slovenskih avtocestah. Zaradi heterogenosti in razpršenosti infrastrukture je pogosto upravljanje le-te težavno in časovno potratno, kar posledično vpliva na varnost uporabnikov. V nalogi smo z uporabo izbrane metodologije raziskovalnega pristopa načrtovanja in razvoja, mehke sistemske metodologije, večletnih izkušenj na segmentu upravljanja prometa ter analize stanja in študija literature, raziskali, analizirali in opredelili vse relevantne segmente, ki pogojujejo stopnjo integracije sistemov za upravljanje prometa. Analizirali smo obstoječe informacijske sisteme in stopnjo njihove integracije ter izvedli raziskavo sodobnih pristopov integracije sistemov. Izvedli smo tudi primerjavo dobrih in slabih lastnosti, ki predstavljajo osnovo za digitalno preobrazbo in opredelitev nadaljnjih tehnoloških rešitev in procesov. Opredelili smo obstoječe okolje informacijsko komunikacijske tehnologije ter segmente, ki organizacijsko in tehnološko vplivajo na preučevano organizacijo, njeno vizijo in strategijo. Na osnovi izvedene raziskave in posledično kritične analize smo zaključili, da predlagani model v teoriji prinaša realne organizacijske in tehnološke prednosti pri upravljanju prometa. Model je potrebno poglobljeno obravnavati in pripraviti izvedbeno dokumentacijo za postopno implementacijo in evalvacijo učinkov uporabe modela v praksi. Pozitivna evalvacija modela v praksi lahko predstavlja strateško izhodišče za srednjeročni razvoj področja upravljanja s prometom.
Keywords: upravljanje prometa, integracija IS, API management, neodvisnost upravljanja
Published: 19.08.2021; Views: 168; Downloads: 13
.pdf Full text (4,71 MB)

7.
Analiza potreb po kompetencah in znanjih s področja kadrovskega managementa v času pandemije covid-19
Jan Petrovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na znanja in kompetence na področju kadrovskega managementa v času pandemije Covid-19. Sestavljena je iz dveh delov. V teoretičnem delu povzamemo pandemijo Covid-19 in njene posledice na gospodarstvo ter opišemo kadrovski management: navedemo funkcije, dejavnosti in področja, vpliv kadrovskega managementa na uspešnost organizacije ter plačilo za delo v kadrovskem managementu v Sloveniji. V drugem delu podrobneje predstavimo raziskavo, katera znanja in kompetence so v času pandemije najbolj iskana na osnovi objavljenih oglasov. Na koncu povzamemo naše ugotovitve. Imeti prava znanja in kompetence je ključno, da bi kadrovski manager uspešno opravljal svoj poklic in prispeval k učinkovitosti organizacije.
Keywords: kadrovski management, kadrovske funkcije, kompetence, znanja, pandemija
Published: 16.08.2021; Views: 88; Downloads: 17
.pdf Full text (1,60 MB)

8.
ADVANCED CONTROL OF A VEHICLE THERMAL MANAGEMENT DEMONSTRATOR
Tilen Semenič, 2021, master's thesis

Abstract: Within the AVL LIST GmbH a demonstration system of generic engine cooling circuit, using the computer cooling components for testing different vehicle thermal management advanced control strategies has been made. The master’s thesis includes the integration of a prototype control unit into the demonstration system, which enables to develop, optimize and test new control strategies in real-time and environment. The build-in components that assemble the demonstrator system are connected in a representative sequence, as well as a prototype control unit that allows the system to be operated. The second part of the master's thesis is the creation of a system control model in the MATLAB®/Simulink® software environment, as well as the creation of a visualization model using the ControlDesk software environment from dSPACE GmbH. The third part of the thesis contains the implementation of various control strategies and their impact on the demonstration system. A comparison of the results between different control strategies is shown in the last chapter.
Keywords: thermal management, control, supervision, rapid control prototyping, vehicles, control prototypes
Published: 16.07.2021; Views: 146; Downloads: 20
.pdf Full text (4,11 MB)

9.
Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v organizaciji
Maruša Verčkovnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem rastočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se mora vsaka organizacija v želji, da bi bila ambiciozna, zavedati pomembnosti ljudi – človeških virov, za njeno uspešno delovanje, kar je bila glavna ugotovitev diplomskega projekta. Spoznali smo, da je podlaga temu sistematično dodelan in uspešno vpeljan sistem managementa človeških virov, katerega uspešnost določajo tudi izbrani izvajalci. Ti so lahko zunanji (različne institucije in strokovnjaki) ali lastni managerji organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo tako spoznali osnove sistema managementa človeških virov v organizaciji in specifično eno izmed njegovih pomembnejših funkcij – razvoj zaposlenih, v sklopu katerega se načrtujejo in izvajajo tudi programi razvoja zaposlenih kot sta izobraževanje in usposabljanje. Razvoj zaposlenih je proces, ki mora potekati neprekinjeno, saj je organizacijsko okolje ves čas deležno sprememb, tako ekonomskih kot tudi tehnoloških in družbenih, zaradi katerih mora organizacija znati pokazati prilagodljivost in odzivnost. Programi izobraževanja in usposabljanja pa organizaciji omogočajo doseganje lastnih interesov, v sodelovanju ter komunikaciji z zaposlenimi pa tudi doseganje interesov posameznih zaposlenih. Tako smo spoznali različne pristope k razvoju zaposlenih, med katere uvrščamo formalno izobrazbo, delovne izkušnje, ocenitev sposobnosti in medsebojne odnose. Na temeljih teh pristopov nadaljnje izvajamo tudi različne dejavnosti razvoja zaposlenih, za katere smo ugotovili, da so vse enako pomembne. Mednje uvrščamo učenje, izobraževanje, usposabljanje, razvoj in načrtovanje kariere posameznih zaposlenih. Pomembnejša ugotovitev teoretičnega dela diplomskega projekta je bila tudi, da je programe izobraževanja in usposabljanja v podjetju treba natančno načrtovati, oblikovati, izvajati in kasneje vrednotiti. Pri tem procesu je enako pomembna izbira primerne metode izobraževanja ali usposabljanja. Spoznali smo, da obstajajo različne oblike in vrste razvojnih metod izobraževanja in usposabljanja pri katerih je ključna delitev na interna in eksterna. Temelj uspeha podjetja pri izvedbi izobraževanj in usposabljanj je tudi jasna opredelitev in zastavitev ciljev, ki jih z njihovo izvedbo želimo doseči. Pri tem smo ugotovili tudi, da je pri zastavljanju ciljev organizacije enako pomembna izgradnja kompetenčnega modela zaposlenih, saj nam olajša načrtovanje razvoja kadrov. V empiričnem delu diplomskega projekta smo sodelovali s podjetjem X, v katerem smo imeli možnost, preučiti njihove programe izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter zbrane ugotovitve povezati s pridobljenimi teoretičnimi spoznanji. Spoznali smo, da imajo zaposleni podjetja X pozitivno lastno percepcijo glede uspešnosti programov izobraževanja in usposabljanja, ki so jih ti deležni in so z njimi zadovoljni. Prav tako smo ugotovili, da podjetje X uporablja tako metode internega in kot metode eksternega izobraževanja in ravno njihova aktivnost na področju razvoja zaposlenih je ključ do njihove mednarodne konkurenčnosti in uspešnosti. Ugotovili smo tudi, da imajo podjetja, glede na trende prihodnosti, veliko prostora za napredek predvsem na področju metod e-izobraževanja. Na tej podlagi bi podjetju X predlagali, da se osredotoči na izgradnjo in vpeljavo sistema e-izobraževanja v svoje delovne procese. To bi namreč omogočilo konstantno izvajanje izobraževalnih programov in programov usposabljanja, kar pa bi, glede na naše ugotovitve, pomagalo pri ohranjanju zadovoljstva zaposlenih.
Keywords: Management človeških virov, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, interne metode, eksterne metode.
Published: 10.06.2021; Views: 284; Downloads: 73
.pdf Full text (1,21 MB)

10.
5th International Scientific Conference
2021

Abstract: The Proceedings of 5th International Scientific Conference organized by University of Maribor, Faculty of Economics and Business entitled »Is It Time for a Total Reset?« comprises four sections. Economics is covered by convergence trends in human development indicators in EU, characteristics of savings in North Macedonia, response of households to Covid-19 epidemic and its effect on food and beverages industry. The second part is devoted to management and it presents a case study of market entry of emerging small enterprises, circular economy in case of secondary use of raw materials in Poland, a simplification of administrative procedures in Italy, and most common approaches to motivating employees in public administration. The digitalization section includes general presentations of digitalization and its challenges in marketing and education. The fourth part displays effects of Covid-19 epidemic to legal order, to teaching business English and to EU strategy for growth, competitiveness and sustainable development.
Keywords: economics, management, digitalization, education, law
Published: 14.05.2021; Views: 136; Downloads: 10
URL Link to file

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica