| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 84
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Strah pred kriminaliteto v Ljubljani
Nastja Zadnik, 2021, master's thesis

Abstract: Tako kot kriminaliteta je tudi strah pred kriminaliteto eden izmed problemov vseh sodobnih družb. Zaradi številnih negativnih posledic, ki jih lahko ima na življenje, področje raziskujejo številni raziskovalci. Gre za kompleksen pojav, ki nemalokrat predstavlja večji problem kot pa sama kriminaliteta. Strah pred kriminaliteto je povezan s strahom osebe pred osebno viktimizacijo, zaskrbljenostjo zaradi kriminala in dojemanjem (ne)varnosti oz. kriminalitete, nanj pa vplivajo različni socialno-demografski in socialnopsihološki dejavniki. V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljen teoretični okvir, ki omogoča lažje in boljše razumevanje strahu pred kriminaliteto, narejen je tudi pregled dosedanjih študij v Sloveniji. V raziskovalnem delu so predstavljeni rezultati primarne statistične analize podatkov. Proučevali smo strah pred kriminaliteto pri prebivalcih Ljubljane, podatki so bili zbrani s spletno anketo, ki je bila aktivna med 31. 10. 2019 in 31. 1. 2020. Z multivariatnimi statističnimi metodami smo preverjali, ali pri prebivalcih Ljubljane spol, predhodna viktimizacija in izobrazba vplivajo na stopnjo strahu pred splošno kriminaliteto in ali vplivajo na stopnjo vznemirjenosti zaradi kibernetske kriminalitete. Naš vzorec je bil priložnosten, ker ni reprezentativen, smo morali biti previdni pri posploševanju rezultatov na populacijo. Ugotovili smo, da v primerjavi z moškimi v Ljubljani ženske poročajo o višji stopnji strahu pred kriminaliteto in so bolj vznemirjene zaradi kibernetske kriminalitete, prav tako bi viktimizacija s kibernetsko kriminaliteto v naslednjih 12 mesecih za ženske imela hujše posledice. Za predhodno viktimizacijo in izobrazbo pa smo ugotovili, da pri prebivalcih Ljubljane ne vplivata na stopnjo strahu pred splošno kriminaliteto, prav tako ne vplivata na stopnjo vznemirjenosti zaradi kibernetske kriminalitete.
Keywords: magistrska dela, strah pred kriminaliteto, splošna kriminaliteta, kibernetska kriminaliteta, Ljubljana
Published: 15.03.2021; Views: 35; Downloads: 23
.pdf Full text (2,11 MB)

2.
Geografska informacijska podpora v Gasilski brigadi Ljubljana
Jernej Pance, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Pomen in poslanstvo gasilcev je reševanje življenj, premoženja in živali ob naravnih in drugih nesrečah. Za učinkovito in uspešno opravljanje tega dela je potrebna velika mera znanja in ustrezne tehnike. Tako je Milan Vrhovec (poveljnik Gasilske brigade Ljubljana v obdobju 1959-1966) zapisal: “Taktika brez tehnike je brez moči, tehnika brez taktike je brez smisla”. Ob vsakem alarmu v gasilski enoti je želja vseh gasilcev, da čim hitreje in čim bolj varno prispejo na mesto nesreče in pomagajo pomoči potrebnim, z vsem svojim znanjem in tehniko, ki jo imajo na razpolago. To je tudi del, o katerem bom pisal v nadaljevanju in poskušal prispevati k našemu poslanstvu. Na intervencijsko pot vpliva ogromno dejavnikov, ki lahko zelo podaljša dostopni čas intervencijskih vozil do mesta nesreče. Gasilci potrebujejo veliko informacij za uspešno posredovanje, zaradi vedno bolj zahtevne infrastrukture v mestih. Med pisanjem diplomske naloge sem želel ugotoviti predvsem pomanjkljivosti na področju geografskih informacijskih sistemov v Gasilski brigadi Ljubljana in dejavnike, ki ovirajo pot do uspeha. Le ugotovitve pa vsekakor ne bi bile dovolj. S poglobitvijo v geografski informacijski sistem, ki nekako prevladuje v svetu, sem želel poiskati predloge, ki bi lahko teoretično odpravile pomanjkljivosti v gasilski enoti. Kot glavno metodo sem uporabil opisno metodo, s katero sem natančno opisal geografski informacijski sistem v Gasilski brigadi Ljubljana in Regijskem centru za obveščanje Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje. Glavna ugotovitev diplomske naloge je, da je geografski informacijski sistem zelo pomembno orodje v gasilstvu za uspešno načrtovanje in posredovanje.
Keywords: Gasilska brigada Ljubljana, zaščita in reševanje, geografski informacijski sistemi, Regijski center za obveščanje, podatkovni sloji
Published: 04.12.2020; Views: 166; Downloads: 13
.pdf Full text (4,26 MB)

3.
Krizna komunikacija v ukc ljubljana
Luka Lamovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes je podjetništvo velik »hit«, še posebej za mlade. Velika so tako gospodarska rast kot tudi pričakovanja podjetnikov. V zadnjem času je nastalo mnogo velikih in malih podjetij in s tem je evforija podjetništva pripeljala do velike konkurence na trgu. Rast podjetij je v današnjem svetu zelo zavedajoče, to je še bolj izrazito pri malih podjetjih, v velikih pa se rado zgodi, da padejo v nek ciklus procesa znotraj podjetja. Zato je vodstvo organizacij pozorno na to, kaj se dogaja v podjetju in tako prezrejo simptome krize in že nastale krize v podjetju, ki jih lahko pripelje do rdečih številk ali celo stečaja. Zato je zelo pomembno poznavanje kriznega komuniciranja v celotnem podjetju in seznanjenost vseh udeležencev podjetja z njihovim kriznim načrtom. Krizno komuniciranje omeji škodo ali celo prepreči, da bi do krize dejansko prišlo, saj jo v organizaciji pravočasno opazijo. In naše mnenje je, da je poznavanje kriznega komuniciranja v podjetju pomembno za obstoj in uspešno delovanje podjetja tako v krizi kot na vrhuncu. Krizno komuniciranje ima lahko pomembno vlogo pri tem, da se podjetje obdrži na trgu in, da je poslovno uspešno. V privatnem sektorju so podjetja bolj izpostavljena krizam, saj jim konkurira več podjetij, poleg tega so podjetja manj zavarovana kot pa v javnem sektorju. Kljub temu tudi v javnem sektorju kriza ne počiva, saj tudi prihaja do stečajev ali kriz, ki so veliko bolj odmevne kot katerekoli druge. Zato smo se z raziskavo obrnili na kadrovsko službo Univerzitetnega Kliničnega Centra Ljubljana (v nadaljevanju UKCL), ki pa je ena najbolj napadenih in izpostavljenih organizacij v Republiki Sloveniji. Namen diplomskega dela je primerjati in ugotavljati uporabo kriznega komuniciranja v času krize in ugotoviti dejavnike, ki spodbujajo krizo v organizaciji, ter ugotoviti vzroke za krizo. Raziskali smo tudi, kako lahko preprečimo in odreagiramo na določeno krizo v primeru, ko napade organizacijo in delovanje organizacije. Temeljni cilj je predstaviti, kako se UKCL pripravi na krizo v določeni situaciji, zbere informacije, določi tim. Glede na to, da je UKCL ena najbolj izpostavljenih organizacij pri naravnih nesrečah, ki »pripeljejo« paciente v ambulanto, smo se dotaknili njihovega poznavanja organizacije FEMA in njihovega načrta v primeru naravnih kriz. Raziskava je bila osredotočena na njihovo komuniciranje v času krize, kakšen imajo krizni načrt; ugotovili smo, ali se podjetje pravočasno zaveda krize in, ali je reakcija zaposlenih in vodstva odločilna za rešitev krize. Ugotovili smo, da se UKCL zaveda kriz, kot tudi, da je dobro pripravljen na krize s kriznimi načrti za vsak določen oddelek, in da so v zelo dobrem odnosu z mediji in splošno javnostjo.
Keywords: Krizna komunikacija, kriza, FEMA, krizni komunikacijski načrt, Univerzitetni klinični center Ljubljana
Published: 11.11.2020; Views: 108; Downloads: 30
.pdf Full text (1,17 MB)

4.
Permanentno usposabljanje prostovoljnih gasilcev v Gasilski zvezi Ljubljana
Tilen Bajt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Gasilstvo na Slovenskem uživa velik ugled, a ga mora s svojim delovanjem in učinkovitim posredovanjem vedno znova upravičevati. Pri tem se pojavljajo ključna vprašanja o pripadnosti kot tudi usposobljenosti. Ker usposobljenost v veliki meri sloni na pripravljenosti posameznikov v organizaciji, se različna stopnja pripadnosti lahko odrazi tudi na frekventnosti izobraževanj in s tem na operativni usposobljenosti posameznikov. Zato smo v nalogi želeli poiskati rešitev za načine usposabljanja v društvu ter ustvariti sistem, ki bo skrbel oz. izboljšal njegovo delovanje. V diplomskem delu s opisujemo specifičnosti izobraževanja odraslih in permanentnega izobraževanja. Nato opišemo gasilsko organizacijo in usposabljanje njenih pripadnikov. Kasneje raziščemo priznane metode, ki jih moramo vključiti zaradi zagotavljanja efektivnega izobraževanja. Raziskujemo tudi relativno nov pojem »igrifikacija« in opisujemo specifičnosti. V zaključku razpravljamo o enostarešinstvu in odnosih pri usposabljanju, ki pomembno vplivajo na samo izobraževanje. Za rešitev problema usposabljanja smo ustvarili sistem, s katerim bi vzpostavil učno okolje za gasilce in do katerega bodo dostopali preko računalnikov in pametnih naprav. S tem bi zagotovili agregirano bazo učne snovi in omogočili preprosto kreiranje učnih vsebin, namenjenih specifični tematiki, da bi poskrbeli za teoretsko obnovitev znanja in pripravo gasilcev na praktične vaje.
Keywords: prostovoljni gasilci, permanentno usposabljanje, izobraževanje, Gasilska zveza Ljubljana.
Published: 11.11.2020; Views: 93; Downloads: 19
.pdf Full text (1,19 MB)

5.
Občutek varnosti v četrtni skupnosti Center, Ljubljana
Debora Nikić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Da kriminaliteta in izvajanje kaznivih dejanj vpliva na našo varnost in zmanjšuje občutek varnosti, je splošno znano. Prebivalci lokalnih skupnosti so kaznivim dejanjem izpostavljeni v večji meri kot prebivalci na podeželjih, zato so ti posledično tudi večkrat žrtve kaznivih dejanj. Zaradi različnih dogajanj s katerimi se srečujemo v današnjem času, je med prebivalci prisotno veliko strahu in nezaupanja, kar bi lahko opredelili tudi kot strah pred kriminaliteto. Ideja za izdelavo diplomskega dela se je porodila zaradi zanimanja o občutku varnosti prebivalcev v četrtni skupnosti Center oziroma natančneje v območju Tabor. V samem območju se nahaja kar nekaj dejavnikov, ki bi jih lahko označili za povzročitelje strahu pred kriminaliteto in kateri vplivajo na zmanjšan občutek varnosti prebivalcev. Tako v diplomskem delu razpravljamo na splošno o kriminaliteti, občutku varnosti in dejavnikih, ki zmanjšujejo občutek varnosti. Prav tako pa je bila poleg razprave opravljena tudi raziskava s pomočjo anketnega vprašalnika. Prebivalcem različnih starosti so bila zastavljena anketna vprašanja, s podanimi odgovori pa pridobljeni različni rezultati, kateri so pokazali občutek varnosti teh prebivalcev in njihova mnenja o sami prisotnosti kriminalitete v območju ter o delovanju javnih organov, ki skrbijo za njihovo varnost. S pridobljenim rezultati in njihovo analizo je bilo ugotovljeno, da se prebivalci v svojem bivalnem okolju počutijo varne, in da so z opravljanjem tako policijskega dela kot dela mestnega redarstva zadovoljni.
Keywords: diplomske naloge, četrtna skupnost, kriminaliteta, občina Ljubljana, občutek varnosti, policijska dejavnost, strah, varnost, viktimizacija
Published: 01.09.2020; Views: 108; Downloads: 44
.pdf Full text (1,01 MB)

6.
Ozelenitev voznega parka v policiji-policijska postaja ljubljana vič
David Lešnjak, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi bomo v samem začetku predstavili policijo kot organ v sestavi Ministrstva za notranje zadeve. Tako kot v vsaki večji organizaciji se tudi v policiji srečujemo z različnimi oblikami dela in tudi z različnimi oddelki, med katerimi se delo in potreba po opremi močno razlikujeta. Tako med omenjenimi oddelki obstajajo velike razlike v potrebah po opremi za delo, med katero v policiji spadajo tudi vozila. Glede na to, da se svet globalno zavzema za znižanje izpustov emisij CO2-ja v ozračje in težkih delcev, ki so posledica vožnje z motornimi vozili na fosilna goriva (bencin, nafta), pri čemer iz raziskav izhajamo, da so vozila eden izmed glavnih onesnaževalcev zraka, smo se odločili, da naredimo primerjavo med uporabo vozil na fosilna goriva in vozila na električni pogon, torej tista vozila, ki so predvsem bolj prijazna do življenja ljudi in narave. V nadaljevanju bodo predstavljena prevozna sredstva, ki jih trenutno uporablja slovenska policija. Tako se ugotavlja, da policija trenutno uporablja samo vozila na bencinski in dizelski pogon, pri čemer patrulja dveh policistov v 12-urnem delavniku povprečno z vozilom naredi okoli 80 km. Delo popravljamo 24 ur na dan, kar pomeni, da je vozilo veliko časa v pogonu. Tako se nam je porodila misel, da bi skupine, ki ne opravljajo interventnih dogodkov oziroma določene skupine policistov kriminalistov in vodstvo policije za potrebe opravljanja svojega dela, uporabljali vozila na obnovljive vire (plin, elektrika, hibridi), s tem pa bi zelo pripomogli k manjšemu onesnaževanju našega ozračja, ter s časoma tudi v cenejša prevozna sredstva. V diplomski nalogi bo predstavljena Policijska postaja Ljubljana Vič in njihovo delovno okolje oziroma sredstva za prevažanje. Med drugim v zaključku sledita še prikaza rezultatov raziskovalnega dela – ankete, ki je bila opravljena med zaposlenimi na PP Ljubljana Vič ter predlog za zamenjavo enega vozila na dizelski pogon z vozilom na električni pogon.
Keywords: ozelenitev voznega parka - vozila, Policijska postaja Ljubljana Vič – PP Vič, CO2 – ogljikov dioksid, MNZ – Ministrstvo za notranje zadeve, varovanje okolja, emisije
Published: 17.08.2020; Views: 180; Downloads: 50
.pdf Full text (1,80 MB)

7.
Varovanje Letališča Ljubljana
Tadej Jerman, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga opisuje teoretska izhodišča pri obravnavi varovanja letališča. Osredotoča se na varnostne mehanizme, ki zagotavljajo varnost na letališčih. Skozi pregled razvoja mednarodne zakonodaje na področju letalske varnosti predstavi problematiko letalske varnosti, ki je neizogibno tudi posledica zagotavljanja varnosti na letališčih. Skozi teoretska izhodišča skuša podati najbolj uporabne informacije na področju izboljšanja infrastrukturnih rešitev letališča. Problematiko varovanja letališča postavi v okvir največjega slovenskega Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer definira subjekte varovanja in njihovo medsebojno delovanje. S pomočjo intervjujev in opisanih varnostih incidentov v tujini pojasni problematiko varnosti sodobnih javnih zgradb, pri čemer izpostavi problematiko uporabe stekla, kot gradbenega materiala v, povečini, sodobnih javnih zgradbah. Skozi že obstoječe objavljene raziskave predstavi različne pojavne oblike poškodb, ki nastanejo kot posledica napadov z eksplozivnimi sredstvi. Magistrska naloga ponudi vpogled v raziskave ustreznosti različnih vrst stekel. Pri čemer teoretično predstavi zgradbo in različne vrste stekel v infrastrukturi javnih zgradb, kamor spadajo tudi letališča. Skozi zbrano literaturo prikaže posledice uporabe različnih vrst stekel in predstavi različne varnostne standarde, ki zagotavljajo primerno zaščito javnih zgradb. Magistrska naloga poda ugotovitev, da laminirano steklo zagotavlja največjo stopnjo zaščite. Ugotovitve nato postavi v konkreten primer Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer z vidika verjetnosti napada opredeli najbolj rizičen prostor in ponudi konkretne rešitve, ki temeljijo na podlagi zbrane literature.
Keywords: magistrska dela, Letališče Ljubljana, letalska varnost, letališka varnost, varnostno steklo
Published: 16.06.2020; Views: 341; Downloads: 51
.pdf Full text (1,32 MB)

8.
Uporaba programa ArcGIS pri analizi kaznivih dejanj tatvin motornih vozil v obdobju 2008-2012 v Ljubljani
Eva Meglič, Katja Eman, 2015, original scientific article

Abstract: Namen: Tatvine motornih vozil so vsakodnevni problem, še posebej v večjih mestih. Z analizo tatvin smo želeli predstaviti uporabno vrednost kartiranja za analitike tako na področju iskanja vzorcev in določanja lokacij kot tudi napovedovanja dogodkov. Prav tako smo želeli predstaviti uporabnost programa ArcGIS za analizo kaznivih dejanj. Metodologija: Analizo problematike kaznivih dejanj tatvin motornih vozil smo naredili s kartiranjem, pri čemer smo si pomagali s programom ArcGIS. To nam je omogočilo vizualizacijo podatkov iz policijske baze o geolokacijah kaznivih dejanj v Republiki Sloveniji. Pri analiziranju smo se omejili na območje Mestne občine Ljubljana v obdobju 2008−2012. Ugotovitve: Ugotovili smo, da se povečan problem tatvin motornih vozil dogaja predvsem na območjih, ki so od samega centra mesta Ljubljane nekoliko oddaljeni, vendar še vedno znotraj mestne obvoznice. Problem predstavljajo predvsem nezavarovana parkirišča, v bližini bivalnih objektov in predvsem v nočnem času. Omejitve raziskave Glavno omejitev predstavlja vprašljiva doslednost pri beleženju podrobnosti obravnavanih kaznivih dejanj. Pri podatkih, ki so nam bili na voljo, smo imeli ure, ki naj bi predstavljale čas storitve kaznivih dejanj, vendar smo ugotovili, da gre pravzaprav za čas naznanitve policiji. Policisti sicer beležijo tudi čas, kdaj je bilo ukradeno motorno vozilo nazadnje videno, vendar tega podatka nismo imeli na voljo. Zanimivo bi si bilo namreč pogledati časovno razliko med zadnjič videnim motornim vozilom in naznanitvijo tatvine vozila policiji. Praktična uporabnost: Praktično uporabnost predstavljajo predvsem predlogi za zmanjševanje tatvin motornih vozil, ki smo jih podali glede na rezultate opravljenih analiz. Izvirnost/pomembnost prispevka: Menimo, da uporaba programa ArcGIS v študijske namene še ni tako razvita, kot bi morda lahko bila, zato smo želeli predstaviti uporabnost pri vizualizaciji in obdelavi podatkov, ki so nam na voljo.
Keywords: geografski informacijski sistemi, kartiranje kriminalitete, tatvine motornih vozil, Ljubljana
Published: 16.04.2020; Views: 207; Downloads: 14
.pdf Full text (786,66 KB)
This document has many files! More...

9.
Odziv sistema zaščite in reševanja v primeru rušilnega potresa v urbanem okolju - študija primera Mestne občine Ljubljana
Katarina Lindič, Andrej Sotlar, 2018, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je analizirati, kakšen naj bi bil odziv sistema zaščite in reševanja v primeru rušilnega potresa v urbanem okolju. Za študijo primera je bila izbrana Ljubljana. Metode: Opravljen je bil podroben pregled literature glede značilnosti potresov, potresnega inženirstva ter zaščite in reševanja. Opravljeni so bili tudi intervjuji, razgovori in konzultacije s strokovnjaki s področja potresnega inženirstva ter zaščite in reševanja. Za potrebe študije primera so bili analizirani predpisi ter načrti zaščite in reševanja ob potresu za Mestno občino Ljubljana. Ugotovitve: Najučinkovitejši preventivni ukrep pred posledicami rušilnih potresov je ustrezna gradnja, ki temelji na doslednem spoštovanju gradbenih predpisov. Zaradi goste poseljenosti, velikega števila dnevnih migrantov in seizmičnih lastnosti spada Mestna občina Ljubljana med potresno najbolj ogrožena območja Slovenije. Mesto ima kvalitetno izdelane dokumente za zaščito in reševanje ob potresu, kljub vsemu pa Mestna občina Ljubljana sama ne bi zmogla izpeljati tako obsežne zaščitno-reševalne akcije, kot bi jo zahteval rušilni potres, zato bi potrebovala pomoč države, drugih občin in verjetno tudi mednarodno pomoč, kar ne nazadnje predvidevajo tudi načrti. Omejitve raziskave Raziskava je omejena na proučevanje teoretičnih dognanj, načrtov in drugih dokumentov s področja zaščite in reševanja, na osnovi katerih je možno zgolj predvidevati, kakšen bi bil odziv sistema zaščite in reševanja ob rušilnem potresu. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek obravnava tako potresno inženirstvo, ki je prvi pogoj za kakršnokoli zaščito pred potresom, kot načrtovanje zaščite in reševanja ob upoštevanju značilnosti rušilnih potresov in značilnosti potresne ogroženosti Mestne občine Ljubljana.
Keywords: rušilni potresi, potresno inženirstvo, zaščita, reševanje, Ljubljana
Published: 15.04.2020; Views: 180; Downloads: 18
.pdf Full text (1,03 MB)
This document has many files! More...

10.
Trajnostna mobilnost in prehod v pametno mesto
Mark Bizjan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času se mestna območja vedno bolj soočajo z okoljskimi problemi, kot so onesnaženje zraka, zastoji v prometu, pomanjkanje zelenih površin idr. Dejavnosti v urbanih okoljih močno vplivajo na okolje in na splošno kakovost življenja v mestih. Mestna mobilnost postaja vedno bolj mednarodni problem, vprašanja okoli trajnostne mobilnosti pa so vedno bolj prisotna v strokovni literaturi in javnem življenju. Trajnostna mobilnost je spodbujanje prenosa načina mobilnosti na bolj trajnostne načine prevoza, kot so hoja, kolesarjenje ali javni prevoz, ki jih skušajo spodbuditi s pomočjo informiranja prebivalcev. Ti ukrepi lahko dolgoročno izboljšajo kakovost življenja v mestu. Trajnostna mobilnost pa je del pametnega mesta, h kateremu stremijo številna svetovna mesta, še posebej v razvitem svetu. V naši nalogi smo izvedli raziskavo med prebivalci mesta Ljubljana. Raziskava je pokazala ozaveščenost ljudi za bolj udobno in kakovostno življenje. Na podlagi rezultatov raziskave smo pripravili možnost izboljšav v praksi s predlogom uvedbe koncepta pametnega mesta. Poleg tega smo predlagali uporabo pametnih aplikacij, katerih cilj je povečati trajnostno mobilnost v pametnem mestu.
Keywords: trajnostni razvoj, Ljubljana, trajnostna mobilnost, pametno mesto
Published: 16.10.2019; Views: 348; Downloads: 122
.pdf Full text (976,12 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica