| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 35
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Analiza razkritij tveganj v letnih poročilih izbranih gospodarskih družb
Kristina Kušar, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo analizirali razkritja tveganj v letnih poročilih slovenskih gospodarskih družb. Cilj letnih poročil je interesnim skupinam predstaviti poslovanje podjetja in jim na podlagi ponujenih informacij omogočiti čim lažje odločanje. Na vzorcu 30 podjetij smo raziskali, kakšna je povezava med obsegom razkritij in lastnostmi določenega podjetja. Preverjali smo vpliv velikosti podjetja, finančnega vzvoda, revizijskega podjetja, ter vrste dejavnosti na obseg razkritij. Rezultati raziskave kažejo na to, da obstaja pozitivna povezava med velikostjo podjetja in obsegom razkritij, medtem ko finančni vzvod ter revizijsko podjetje nimata posebnega vpliva. Iz vsebinske analize, v kateri analiziramo informacijo glede na naravo, čas in tip, izhaja, da se večina razkritij tveganj navezuje na sedanji čas, informacije so po vsebini nevtralne ter opisne narave.
Keywords: razkritja tveganj, letno poročilo, finančna tveganja, nefinančna tveganja, gospodarske družbe.
Published: 26.08.2020; Views: 272; Downloads: 64
.pdf Full text (1,48 MB)

2.
Odgovornost poslovodstva in revizorjev za resničnost in poštenost podatkov v letnih poročilih gospodarskih družb
Marija Narat, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Gospodarske družbe oziroma poslovni subjekti, ki opravljajo pridobitno dejavnost, morajo zaradi javne objave Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence vsako leto oddati letno poročilo. Za slovenske gospodarske družbe je temeljni pravni vir za izdelavo letnih poročil Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1). V diplomskem delu sem raziskovala, kakšna je odgovornost poslovodstva in revizorjev za resničnost in poštenost podatkov v letnih poročilih gospodarskih družb. Želela sem predstaviti zakonske podlage za pripravo letnih poročil gospodarskih družb, obvezo razkritja podatkov v letnih poročilih, zakonske določbe in načela, ki zavezujejo poslovodstvo in revizorje pri prikazu resničnih in poštenih podatkov v letnih poročilih, ter politiko predpisanih kazni za nezakonito delovanje poslovodstva in revizorjev v zvezi z resnično in pošteno predstavitvijo premoženjsko-finančnega položaja gospodarske družbe in poslovnega izida v letnih poročilih. Na začetku sem razložila, kaj je letno poročilo in kakšna sta postopek ter zakonska podlaga pri njegovi izdelavi. Podrobneje sem predstavila tudi ZGD 1, Slovenske računovodske standarde, Mednarodne standarde računovodskega poročanja, Zakon o revidiranju in Zakon o računovodstvu. Predstavila sem, kdo so uporabniki letnih poročil in kakšna je pomembnost informacij v letnih poročilih, ki so obvezni deli letnega poročila, ter katera so obvezna razkritja ter značilnosti izkazov. Raziskala sem tudi, kako je z revizijo računovodskih izkazov. Poslovodstvo in revizorji morajo dobro poznati zakonske določbe, saj kršitve zakonskih določb povzročajo uporabo primernih sankcij. Napake so lahko zavedne ali nezavedne. Vsa letna poročila mora pregledati revizor. Zato sem nadalje ugotavljala, kakšne so dolžnosti in naloge poslovodstva in revizorjev v zvezi z izkazi v letnih poročilih. Preverila sem tudi, kako je z napačnimi navedbami dejstev v letnih poročilih in kaj se zgodi, če poslovodstvo zagreši prevaro.
Keywords: Letno poročilo, ZGD-1, gospodarska družba, prevara, poslovodstvo, revizija.
Published: 18.03.2020; Views: 516; Downloads: 76
.pdf Full text (3,65 MB)

3.
Analiza preglednih poročil revizijskih družb
Mateja Grah, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta z naslovom Analiza preglednih poročil revizijskih družb vsebuje analizo transparentnosti revizijskih družb v Sloveniji za leto 2017. Zakon o revidiranju (ZRev-2) zahteva, da revizijske družbe, ki opravljajo revizijo računovodskih izkazov gospodarskih subjektov, katerih vrednostni papirji kotirajo na organiziranem trgu vrednostnih papirjev in revizijske družbe v mreži, pripravijo poročilo o delovanju revizijske družbe. Revizijske družbe morajo ta poročilo objaviti na svoji spletni strani ali na strani Slovenskega inštituta za revizijo. V delu diplomskega projekta smo ugotovili, da od več kot polovice registriranih revizijskih družb v Sloveniji nimamo dostopa do preglednih poročil, za katere lahko ob upoštevanju določb iz 79. člena ZRev-2 trdimo, da te revizijske družbe ne opravljajo revizije računovodskih izkazov družb, katerih vrednostni papirji kotirajo na trgu vrednostnih papirjev ali te družbe niso vključene v mrežo revizijskih družb. Ostale revizijske družbe katere smo vključili v vzorec in katerih poročila so dostopna pa v večini delujejo transparentno in njihovo poročila vsebujejo vse elemente, ki so določeni v 79. členu ZRev-2. Zanimivi podatek je tudi, da večina revizijskih družb v Sloveniji pripada revizijski mreži (76,92 %).
Keywords: revizijske družbe, revizija, letno poročanje, Zakon o revidiranju (ZRev-2), pregledno poročilo
Published: 14.11.2018; Views: 636; Downloads: 77
.pdf Full text (1,01 MB)

4.
Revidiranje poslovnih poročil v teoriji in praksi
Mojca Fink, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Ključni namen diplomskega projekta je bil teoretično predstaviti revidiranje poslovnih poročil po veljavni zakonodaji, ter kakšne spremembe je prinesla nova zakonodaja na tem področju in ali bodo uveljavljene spremembe in dopolnitve ZGD-1 (tako imenovana novela ZGD-1J) in mednarodnih standardov revidiranja (MSR 701, 2017) prinesle bistvene izboljšave tega področja. V tem delu sem opredelila tudi ZRev-2, podrobneje pa predstavila 40. člen tega zakona, ki opredeljuje obseg revizorjevega poročila o računovodskih izkazih. V nadaljevanju pa sem predstavila predlagano spremenjeno in dopolnjeno vsebino ZRev-2, ki se navezuje na revidiranje in ocenjevanje vrednosti in je še v postopku sprejetja (predlog ZRov). Celotno vsebino diplomskega projekta sem razdelila na štiri poglavitne dele. V prvem delu sem predstavila zakonski okvir poslovanja gospodarskih družb in nadaljevala s kratko predstavitvijo letnega poročila ter njegovo sestavo. Pri vsakem delu poročila (računovodskem, poslovnem) sem navedla, kakšna je njegova vloga kot del letnega poročila in s katerimi pravili je zasnovano. V drugem delu pa sem se osredotočila na pojem revidiranje; kdo je pooblaščeni revizor, kakšna znanja mora imeti, katera so njegova temeljna načela in kaj predstavlja kodeks poklicne etike zunanjih revizorjev. Predstavila sem tudi potek izdelave poročila na podlagi pravnih in strokovnih pravil, zaključila pa s poglavjem o ustreznosti in uspešnosti zunanje revizije. Pozornost sem namenila tudi prikazu ključnih novosti revizorjevega poročila, ki so jih prinesle vse do zdaj sprejete spremembe. Ker se je v zadnjem času na področju revizije spremenilo in vsebinsko dopolnilo veliko standardov (MSR in SRS) in členov ZGD-1, sem se za praktični del projekta odločila narediti anketo s strokovnjaki tega področja in analizirati njihovo mnenje.
Keywords: • letno poročilo • poslovno poročilo • revidiranje • pravna pravila • strokovna pravila
Published: 02.11.2017; Views: 685; Downloads: 101
.pdf Full text (1,69 MB)

5.
Poročanje o družbeni odgovornosti bank in zavarovalnic v letnih poročilih
Sabina Škoberne, 2017, master's thesis

Abstract: Družbena odgovornost podjetja postaja vse bolj aktualna. O družbeni odgovornosti obstaja več definicij, opredelitev, modelov ter standardov in pobud za njeno izvajanje. Družbena odgovornost je prisotna v bankah, saj se povečuje potreba po etičnem in odgovornem ravnanju. Boj proti korupciji in pranju denarja je za banke pomemben del družbeno odgovornega ravnanja. Prav tako komitenti in zaposleni pričakujejo, da banke delujejo družbeno odgovorno. Enako velja za zavarovalnice, saj družbena odgovornost povečuje ugled zavarovalnice, kar predstavlja njihovo konkurenčno prednost. Za organizacije je poleg vključevanja družbene odgovornosti v svoje poslovanje pomembno tudi poročanje o družbeni odgovornosti v svojih letnih poročilih. V nalogi želimo izpostaviti pomembnost poročanja o družbeni odgovornosti. Zanima nas, katere informacije o družbeni odgovornosti izkazujejo slovenske banke in zavarovalnice v svojih letnih poročilih za leto 2014. V raziskavi upoštevamo 60 področij poročanja, ki jih povzemamo po smernicah Global Reporting Initiative G4. Z rezultati raziskave smo ugotovili, da slovenske banke in zavarovalnice več poročajo o ekonomskih kot okoljskih kazalcih ter več o kazalcih odgovornosti produktov kot kazalcih odnosa do družbe. Prav tako slovenske banke v svojih letnih poročilih več poročajo o družbeni odgovornosti kot slovenske zavarovalnice. Obstaja pa statistično značilna pozitivna korelacija med številom zaposlenih in družbeno odgovornostjo ter bilančno vsoto in družbeno odgovornostjo.
Keywords: družbena odgovornost, poročanje o družbeni odgovornosti, banke v Sloveniji, zavarovalnice v Sloveniji, letno poročilo 2014, Smernice za globalno poročanje GRI G4.
Published: 13.07.2017; Views: 927; Downloads: 208
.pdf Full text (1,60 MB)

6.
Letno poročanje o vrednosti blagovnih znamk v Sloveniji
Petra Vacac, 2017, master's thesis

Abstract: Glavni namen magistrske naloge je bil raziskati, ali podjetja poročajo o vrednosti blagovne znamke v svojih letnih poročilih. Za dosego namena magistrske naloge smo si zastavili cilje v teoretičnem in empiričnem delu magistrske naloge. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej proučili in predstavili pojem intelektualne lastnine, izpostavili nekaj definicij blagovne znamke ter opredelili blagovno znamko kot neopredmeteno sredstvo. V nadaljevanju smo predstavili vrednost in pomen blagovne znamke za podjetje ter opredelili razloge za ocenjevanje blagovne znamke. Največ pozornosti smo namenili empiričnem delu magistrske naloge, kjer smo najprej izbrali 30 blagovnih znamk in s tem posledično v raziskavo zajeli 30 letnih poročil podjetij, ki so lastniki izbranih blagovnih znamk. Nato smo izvedli raziskavo, ki je potekala tako, da smo pregledali izbrana letna poročila, v katerih smo raziskovali prisotnost poročanja blagovnih znamk. Ločeno smo pregledovali poslovni del in računovodski del letnega poročila. V poslovnem delu letnega poročila smo raziskovali po standardnem vzorcu, ali podjetja vključujejo določene informacije o blagovni znamki. V računovodskem delu letnega poročila smo raziskovali, ali je v podjetju prišlo do takšne transakcije, zaradi katere je podjetje obvezno moralo vključiti vrednost proučevane blagovne znamke. Pri tej raziskavi smo ugotovili, da v nobenem proučevanem poslovnem delu letnega poročila ni vključena vrednost blagovne znamke. Naslednja ugotovitev je, da nekatera podjetja v poslovnem delu letnega poročila vključujejo določene informacije o blagovni znamki, nekatera pa sploh ne. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je samo v enem podjetju prišlo do takšne transakcije, da je podjetje obvezno moralo vključiti vrednost blagovne znamke v računovodski del letnega poročila.
Keywords: blagovna znamka, vrednost blagovne znamke, neopredmeteno sredstvo, letno poročilo
Published: 12.07.2017; Views: 846; Downloads: 122
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Sprememba pravil revidiranja letnega poročila po noveli zgd-1I
Marko Kosič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu bom predstavil vpliv sprejetja novele ZGD-1I na revidiranje letnega poročila. V delu diplomskega projekta najprej opišem kakšen je sploh namen in vloga letnega poročila ter opredelim kako mora biti letno poročilo sestavljeno. Nato predstavim kako poteka revidiranje letnega poročila kakšen vpliv ima ZGD-1 na revidiranje letnega poročila in revizorjevo poročilo. Novosti, ki jih prinaša novela ZGD-1I so usklajene z Direktivo 2013/34/EU in Direktivo 2014/56/EU, hkrati pa novela urejuje izvajanje Uredbe 1126/2008/ES. Direktiva 2013/34/EU ureja letna poročila in računovodske izkaze gospodarskih družb in konsolidirane računovodske izkaze in poročila nekaterih vrst podjetij. Direktiva 2014/56/EU prinaša novosti glede vsebine revizorjevega poročila in uvaja dodatne zahteve z revizijsko komisijo. Uredba 1126/2008/ES posega v uporabo mednarodnih računovodskih standardov. Zraven sprememb v ZGD-1 pa je na revidiranje pomembno vplivala tudi revizijska reforma, ki vključuje zraven Direktive 2014/56/EU tudi Uredbo 537/2014 s katero želijo Evropska komisija izboljšati izvajanje revizijskih storitev v Evropski uniji.
Keywords: ZGD-1I, letno poročilo, revizija, računovodska direktiva, revizijska direktiva
Published: 30.05.2017; Views: 1344; Downloads: 84
.pdf Full text (1,30 MB)

8.
ODGOVORNOST ZA NEPRAVOČASNI STEČAJ GOSPODARSKE DRUŽBE KOT POSLEDICA PONAREDITVE PODATKOV LETNEGA POROČILA Z VIDIKA ZAHTEV PRAVA EU
Katarina Moravec, 2016, master's thesis

Abstract: Insolventnost gospodarske družbe je stanje, za katerega pravo zahteva sprejem ustreznih ukrepov, kot so finančna reorganizacija, prisilna poravnava ali stečaj. Organi vodenja in nadzora so dolžni stanje insolventnosti zaznati dovolj zgodaj, nato pa brez nepotrebnega odlašanja nadaljevati z ukrepi, s katerimi zagotovijo stabilno finančno poslovanje gospodarske družbe. Namen hitrega delovanja je v varstvu interesov upnikov, saj lahko prav ti zaradi zavlačevanja sprejema prepotrebnih ukrepov izgubijo največ. Stanje insolventnosti gospodarske družbe, kot ga določa 14. člen Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (v nadaljevanju: ZFPPIPP) se zazna najkasneje ob sestavi letnega poročila, kot enega najpomembnejših korporacijskopravnih aktov vsake gospodarske družbe in podjetnika. Na podlagi tega se lahko ugotovi zadolženost (prezadolženost) gospodarske družbe, strukturo dolgov, zavarovanja, kot tudi realno vrednost premoženja gospodarske družbe. Generalna klavzula v prvem odstavku 61. člena Zakona o gospodarskih družbah (v nadaljevanju: ZGD-1) zahteva, da je letno poročilo sestavljeno jasno in pregledno ter da izkazuje resničen in pošten prikaz premoženja in obveznosti gospodarske družbe, njenega finančnega položaja ter poslovnega izida. Če so podatki v letnem poročilu ponarejeni tako, da izkazujejo boljše premoženjsko stanje od dejanskega, se stanje insolventnosti ne zazna. Posledično to pomeni, da do pravočasnega sprejema ustreznih ukrepov, kot jih za primer insolventnosti gospodarske družbe določa ZFPPIPP ne pride, kar prinese odgovornost članov organov vodenja in nadzora. Zavlačevanje s predlaganjem stečaja je predvsem v interesu lastnikov gospodarske družbe, ki z odlaganjem pridobijo možnost, da iz gospodarske družbe umaknejo lastna sredstva in ustanovijo novo gospodarsko družbo, s čimer oškodujejo predvsem svoje upnike.
Keywords: finančno poslovanje gospodarske družbe, business judgement rule, letno poročilo, harmonizacija bilančnega prava, ponarejanje podatkov letnega poročila, insolventnost, nepravočasni stečaj, odgovornost članov organov vodenja in nadzora, stečajni upravitelj, revizor.
Published: 06.03.2017; Views: 1143; Downloads: 139
.pdf Full text (642,46 KB)

9.
Računovodske rešitve srednje velikih gospodarskih družb v Madžarski pred vstopom in po vstopu v Evropsko zvezo
Sabina Sobočan, 2016, master's thesis

Abstract: Pred vstopom Madžarske v Evropsko zvezo (v nadaljevanju EU) se je veliko gospodarskih družb, tako slovenskih kot tujih, širilo na Madžarsko in obratno. S širitvijo na druge trge so se morale gospodarske družbe prilagajati računovodskim rešitvam in zakonodaji v državi, kjer so želele poslovati. Z vstopom Madžarske v EU (to je 1. maja 2004) se je za države članice EU poslovanje na Madžarskem nekoliko poenostavilo, saj so morale vse polnopravne članice, med drugimi tudi Madžarska, prevzeti pravni red, uredbe in zakonodajo EU. Sprejete smernice EU je morala Madžarska implementirati v svojo zakonodajo na takšen način, da le-ta ni bila v nasprotju s sprejetimi smernicami EU. V magistrskem delu smo raziskali računovodske rešitve srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU, s poudarkom na oblikovanju in pomembnosti internega pravilnika na področju računovodenja za srednje velike gospodarske družbe. V prvi in v drugi fazi, v teoretičnem delu raziskave smo proučili teoretična izhodišča računovodskih rešitev srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred in po vstopu v EU. V tretji fazi, v empiričnem delu raziskave, smo z pomočjo ankete in raziskovalnih metod raziskali pomembnost vpliva urejenosti in zapisa računovodske politike srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU. Rezultati so pokazali, da srednje velike gospodarske družbe na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU niso dajale in ne dajejo velikega pomena na zapis in sprejetje računovodske politike, kljub zakonskim zahtevam, da so le-te morale biti (pred vstopom v EU, to je do 30. 4. 2004) in morajo biti zapisane in sprejete (po vstopu v EU, to je od 1. 5. 2004 do danes).
Keywords: Madžarska, Evropska zveza, računovodska načela, računovodska politika, temeljne ekonomske kategorije v računovodenju, srednje velike gospodarske družbe, zavezanci za sestavljanje letnega poročila, letno poročilo, poslovno poročilo, računovodsko poročilo, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, direktiva 2013/34/EU, pravilnik o računovodstvu
Published: 16.12.2016; Views: 808; Downloads: 85
.pdf Full text (3,16 MB)

10.
Poročanje slovenskih bank po MSRP 7
Silva Kočnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji so ena izmed pomembnih vej v finančnem posredništvu banke. Kot vsaka družbe, tudi banka pri svojem delovanju prevzema določena tveganja. Po Zakonu o bančništvu je ta tveganja dolžna ugotoviti, meriti, obvladovati in spremljati. Cilj uvedbe MSRP 7, Finančni instrumenti: razkritja, je ravno ta, da bi uredil razkrivanje obvladovanja tveganja in finančnih instrumentov ter s tem poskrbel za večjo preglednost. MSRP 7 tako uporabnikom omogoča, da ocenijo pomen finančnih instrumentov za finančni položaj organizacije in njeno uspešnost. MSRP 7 tako vpeljuje številne nove in obsežne zahteve po razkritjih, kot na primer zagotavljanje kvantitativnih podatkov o izpostavljenosti finančnemu tveganju, pripravo analize občutljivosti za vsako vrsto tržnega tveganja in številne druge zahteve. Dopolnitev Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-H) je uvedla obvezno uporabo MSRP po letu 2005 za banke, zavarovalnice in vsa podjetja, katerih vrednostni papirji kotirajo na organiziranem trgu vrednostnih papirjev. V diplomskem delu se bomo osredotočili na razkritja, ki jih MSRP 7 predpisuje in morajo biti vključena v letno poročilo bank. V teoretičnem delu bomo predstavili in pojasnili pojme in zakonske podlage, ki jih je potrebno upoštevati pri pripravi letnih poročil. V praktičnem delu bomo primerjali poročanje izbranih bank, ki poslujejo v Sloveniji glede na vrsto in obseg razkritij. Zanimalo nas bo predvsem ali so razkritja primerjanih bank ustrezna in ali povprečnemu bralcu letnega poročila dajejo bistvene informacije, ki bi ga utegnile zanimati.
Keywords: banke, letno poročilo, MSRP 7, razkritja, BASEL II, računovodsko poročanje
Published: 02.09.2016; Views: 867; Downloads: 125
.pdf Full text (779,43 KB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica