| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Optimizacija geometrije ladijskega vijaka na tokovno brazdo ladijskega trupa : magistrsko delo
Jure Vobner, 2024, master's thesis

Abstract: Različni ladijski trupi ustvarjajo različne tokovne brazde. S pomočjo računalniške dinamike tekočin je optimirana interakcija ladijskega vijaka in trupa. Za zmanjšanje računskega časa je geometrija lopatice razdeljena na dvodimenzionalne medsebojno sklopljene domene. Robni pogoji znotraj teh domen so pogojeni z osnovno numerično simulacijo interakcije vijaka in trupa. V dvodimenzionalnem prostoru je izvedena optimizacija oblike hidrodinamičnih profilov. Avtonomni vnos geometrijskih modifikacij je zagotovljen s parametričnim modeliranjem. Uspešnost optimizacije je ovrednotena preko integralnih veličin in pripadajočih obratovalnih karakteristik. Uporaba optimizacijskih algoritmov in upoštevanje dejanskih tokovnih razmer pred ladijskim vijakom znatno doprinese k izboljšanju njegove učinkovitosti. Boljši izkoristek ladijskega vijaka pripomore k trajnostnemu razvoju pomorske industrije, saj zniža porabo goriva in pripadajoče emisije toplogrednih plinov.
Keywords: ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, večfazni tok, optimizacijski algoritem, obratovalne karakteristike
Published in DKUM: 28.03.2024; Views: 218; Downloads: 40
.pdf Full text (8,91 MB)

2.
Vpliv tolerančnih razredov na zmogljivost ladijskega vijaka : diplomsko delo
Jure Vobner, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) obravnava deviacije v obratovanju ladijskega vijaka, kot posledico nenatančnosti izdelave. Predstavljene so vse geometrijske lastnosti in njihov vpliv na obratovanje, kratko je povzet standard kateri zavzema kontrolo geometrije. Izvedena je analiza vpliva računske mreže na rezultate, pridobljena je najbolj optimalna vrsta te mreže na podlagi konvergence in primerjave rezultatov z empiričnimi izračuni. Postavljen je enak numerični eksperiment za vse tolerančne razrede. Vse skupaj se zaključi z povezavo numeričnih in realnih rezultatov preko porabe goriva. Na podlagi ugotovitve je ovrednotena natančnost numeričnega eksperimenta in tako podan zaključek.
Keywords: Ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, zmogljivostne karakteristike, ISO 484, optimizacija, poraba goriva
Published in DKUM: 08.09.2021; Views: 936; Downloads: 100
.pdf Full text (7,71 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica