| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vključevanje raznolikih delovnih gradiv v procesu razvijanja finomotoričnih spretnosti v vrtcu
Petra Sluga, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vključevanje raznolikih delovnih gradiv v procesu razvijanja finomotoričnih spretnosti v vrtcu želimo vzgojiteljem, staršem in tudi otrokom približati delovno-tehnično vzgojo. Z malo truda in volje lahko otroku omogočimo, da ima vsak dan možnost poseči po delovnih gradivih in orodjih, s katerimi lahko uri ustvarjalno-tehnične sposobnosti. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kako lahko vzgojitelj s svojim delom in poudarkom na tehnično-tehnoloških dejavnostih razvija finomotorične spretnosti otrok. V teoretičnem delu naloge smo predstavili razvoj motorike in finomotorične spretnosti, vlogo vzgojitelja pri spodbujanju finomotoričnih spretnosti, izbiro didaktičnega materiala oz. različna delovna gradiva, ki jih lahko ponudimo otrokom, ter kako lahko opazimo vidne znake zaostanka pri razvoju finomotoričnih spretnosti. Analiza anketnega vprašalnika v empiričnem delu je pokazala, da imajo otroci v vrtcu dobro spodbudno okolje, s katerim vzgojitelj spodbuja razvijanje finomotoričnih spretnosti otrok preko vključevanja raznolikih delovnih gradiv. Kljub temu da v vsaki igralnici ni ponujenega tehnično-tehnološkega kotička, lahko otroci še vedno urijo finomotorične spretnosti preko drugih vsakodnevnih aktivnosti, kot so: listanje knjig, sestavljanje kock, oblačenje punčk, lepljenje, striženje, mešanje testa, plastelina in gline. Na podlagi rezultatov in empiričnega dela smo v praktičnem delu predstavili primer izdelave mehke igrače, ki si jo lahko otroci s pomočjo odrasle osebe naredijo sami. Z izdelavo igrače otrok s čutili (vizualno, taktilno,…) doživlja lastnosti materiala in pripomočkov, ki jih potrebujemo pri sami izdelavi. Otrokom v vrtcu smo mehko igračo predstavili preko igre vlog, nato so se lahko z njo tudi igrali (zapenjanje ježkov, odpiranje in zapiranje zadrge, natikanje barvnih krogcev na vezalko itd.). V času počitka smo zasledili, da si je deček, star tri leta, vzel to mehko igračo na ležalnik in z njo objet zaspal.
Keywords: razvoj motorike, ročne spretnosti, kurikulum za vrtce, delovno gradivo
Published: 21.01.2021; Views: 119; Downloads: 28
.pdf Full text (1,78 MB)

2.
Nekateri vidiki avtoritete in avtonomije vzgojitelja
Metka Steržaj, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Osrednja tematika našega diplomskega dela je bilo preučevanje sprememb v določenih starostnih skupinah vzgojiteljic (tistih, ki so zaposlene več kot 30 let, in tistih, ki so zaposlene manj kot 5 let) na področjih avtonomije, avtoritete ter sodelovanja s starši. Ugotavljali smo torej, ali so starejše vzgojiteljice občutile spremembe po uvedbi kurikuluma, kakšne pritiske s strani formalnih predpisov občutita obe starostni skupini pri načrtovanju dejavnosti, koliko vzgojiteljice pripomorejo k strokovnemu timu oz. koliko se upoštevajo njihovi predlogi, pripombe in pritožbe. Zanimala nas je tudi razlika v občutenju stresa pri obeh starostnih skupinah. V prvem, teoretičnem delu smo se posvetili predvsem pojmovanju oz. definiranju avtoritete in avtonomije, pri čemer smo zajeli tudi njune posamezne vrste in stopnje, se poglobili v odnos med avtonomijo in odgovornostjo ter formalnimi določili. Zanimala nas je tudi preteklost tako na področju avtonomije kot na področju avtoritete ter primeri dobre prakse za obe področji. Empirični del smo posvetili analizi rezultatov raziskave. S pomočjo anketnega vprašalnika smo na vzorcu 105 vzgojiteljev in vzgojiteljic izvedli raziskavo na območju osrednje Slovenije (Kamnik, Ljubljana, Polhov Gradec, Trzin, Domžale ...) ter jih s pomočjo programa SPSS, ki je namenjen statistični obdelavi, ustrezno interpretirali.
Keywords: avtonomija, avtoriteta, vzgojitelji, strokovni tim, stres, formalni predpisi, kurikulum za vrtce, sodelovanje s starši, komunikacija.
Published: 13.01.2020; Views: 396; Downloads: 135
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
Baletne vsebine v vrtcu po področjih iz kurikula
Helena Zavec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela z naslovom Baletne vsebine v vrtcu po področjih iz kurikula je vključiti baletne vsebine v vsa področja iz kurikula in ugotoviti, kako balet doživljajo otroci v vrtcu ter ali se pojavijo razlike med spoloma v sodelovanju pri dejavnostih. Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo dali poudarek na ples v vrtcu. Najprej smo predstavili kurikulum za vrtce ter glavna področja, katera smo kasneje povezali z baletnimi vsebinami. V teoretičnem delu smo se dotaknili še teme o baletu. V empiričnem delu smo za vsak dan pripravili pripravo z dejavnostmi in cilji. Priprave so temeljile na dejavnostih, povezanih z baletnimi vsebinami. Vsaka priprava vsebuje evalvacijo, v katero smo zapisali ugotovitve izvedenih dejavnosti. Poleg evalvacije smo za vsak dan pripravili grafe, ki nam povedo, kako so otroci le-te dejavnosti doživljali. V empiričnem delu smo potrdili, da baletne vsebine lahko povežemo z vsemi šestimi dejavnostmi iz kurikula in da so otroci izvedene dejavnosti doživljali pozitivno ter da med spoloma ni razlik pri sodelovanju.
Keywords: balet, predšolski otrok, kurikulum za vrtce, področja dejavnosti
Published: 08.11.2017; Views: 608; Downloads: 82
.pdf Full text (1,60 MB)

4.
Razvijanje družinske pismenosti V objemu besed
2017, other monographs and other completed works

Abstract: Razvijanje družinske pismenosti V objemu besed: priročnik za starše je nastal v okviru istoimenskega raziskovalno-razvojnega projekta, ki ga je financiralo Ministrstvo za kulturo RS (od oktobra 2016 do novembra 2017). Gre za projekt na področju spodbujanja družinskega branja oz. družinske pismenosti, ki je del bralne pismenosti (ta pa je nujni pogoj za delovanje človeka v družbi) in vključuje medgeneracijsko branje na vseh področjih dejavnosti v vrtcu (jezik, umetnost, družba, narava, matematika, gibanje) ter na vseh področjih otrokovega razvoja (kognitivnem, socialnem, čustvenem, estetskem, moralno-etičnem in motivacijskem). Najprej je bila izdana monografija V objemu besed, na podlagi katere smo pripravili strokovni priročnik za starše. V priročniku na poljuden način prispevamo k dvigu ozaveščenosti o pomenu branja kot vseživljenjskega procesa. Družinsko pismenost opredeljujemo kot skupek različnih dejavnosti znotraj družine, ki so povezane s pismenostjo v najširšem pomenu besede, ko hkrati sodelujejo različne generacije in se skupaj učijo. Ob dejavnikih spodbujanja bralne pismenosti (IFLA, 2006: obkroženost z bralnim gradivom, branje otroku in odrasli kot bralni zgled) so v priročniku predstavljene različne spodbude za pozitiven odnos do bralne kulture in navad, povezanih s pismenostjo.
Keywords: bralna pismenost, porajajoča se pismenost, družinska pismenost, kurikulum za vrtce, predšolsko izobraževanje
Published: 28.09.2017; Views: 1490; Downloads: 251
.pdf Full text (1,50 MB)
This document has many files! More...

5.
V objemu besed
2017, other monographs and other completed works

Abstract: Monografija V objemu besed je nastala v okviru istoimenskega raziskovalno-razvojnega projekta, ki ga je financiralo Ministrstvo za kulturo RS (od oktobra 2016 do novembra 2017). Gre za projekt na področju spodbujanja družinskega branja oz. družinske pismenosti, ki je del bralne pismenosti (ta pa je nujni pogoj za delovanje človeka v družbi) in vključuje medgeneracijsko branje na vseh področjih dejavnosti v vrtcu (jezik, umetnost, družba, narava, matematika, gibanje) ter na vseh področjih otrokovega razvoja (kognitivnem, socialnem, čustvenem, estetskem, moralno-etičnem in motivacijskem). V monografiji so podane smernice modela družinske pismenosti, ki smo jih pripravili, sledijo tematsko zaokrožena poglavja (Področje otrokovega razvoja, Književnost in jezik, Umetnost, Družba, Naravoslovje, Matematika, Gibanje, Knjižnica in Bralna značka), posamezna poglavja prispevajo k dvigu ozaveščenosti o pomenu branja kot vseživljenjskega procesa, saj povezujejo posamezno kurikularno dejavnost s porajajočo se pismenostjo. Družinsko pismenost opredeljujemo kot skupek različnih dejavnosti znotraj družine, ki so povezane s pismenostjo v najširšem pomenu besede, ko hkrati sodelujejo različne generacije in se skupaj učijo. Ob dejavnikih spodbujanja bralne pismenosti (IFLA, 2006: obkroženost z bralnim gradivom, branje otroku in odrasli kot bralni zgled) so v monografiji predstavljene različne spodbude za pozitiven odnos do bralne kulture in navad, povezanih s pismenostjo.
Keywords: bralna pismenost, porajajoča se pismenost, družinska pismenost, kurikulum za vrtce, predšolsko izobraževanje
Published: 28.09.2017; Views: 1505; Downloads: 231
.pdf Full text (4,42 MB)
This document has many files! More...

6.
NAČRTOVANJE IN IZVAJANJE GLASBENIH DEJAVNOSTI V VRTCU
Tjaša Doma, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je Načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnosti v vrtcu. Glasba pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj, zato je pomembno, da ji posvečamo veliko pozornosti že v vrtcu. Cilj, ki mu odrasli moramo slediti, je ta, da pri otroku vzbujamo veselje do glasbe, to pa dosežemo z različnimi glasbenimi dejavnostmi, ki naj bodo prisotne vsak dan. V teoretičnem delu, ki ima šest poglavij, je opisan vpliv, ki ga ima glasba na otroka. Naštete in opisane so glasbene dejavnosti. Predstavljeni so Kurikulum za vrtce ter dejavniki, ki nam pomagajo pri načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava o načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti. Anketni vprašalnik so izpolnjevale vzgojiteljice mariborskih vrtcev Borisa Pečeta, Studenci in Otona Zupančiča. Podatki so bili obdelani na ravni opisne statistike. Namen raziskave je bil ugotoviti značilnosti načrtovanja in izvajanja glasbenih dejavnosti v vrtcih. Na osnovi zastavljenih in raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, da ima glasba velik pomen tudi v vrtcu, saj večina vzgojiteljev igra na kak instrument. V svoji skupini imajo glasbene kotičke. Z glasbenimi dejavnostmi se ukvarjajo vsaj enkrat na teden. Vzgojiteljice menijo, da pri načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti nimajo posebnih težav, kar nas veseli, saj to pomeni, da se jih rade lotijo.
Keywords: vpliv glasbe na otroka, glasbene dejavnosti, kurikulum za vrtce, načrtovanje glasbenih dejavnosti, izvajanje glasbenih dejavnosti
Published: 08.11.2016; Views: 1941; Downloads: 593
.pdf Full text (1,06 MB)

7.
IZVAJANJE PROGRAMA CICIBAN PLANINEC V VRTCU
Klavdija Motaln, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Izvajanje programa Ciciban planinec v vrtcu je teoretično delo, v katerem smo s pomočjo primarnih in sekundarnih virov z deskriptivno in s komparativno metodo ugotavljali možnosti izvajanja programa Ciciban planinec v okviru dodatne obogatitvene dejavnosti v vrtcu. Na začetku smo predstavili mesto planinstva in gorništva v narodni identiteti Slovencev z njegovim zgodovinskim razvojem. V nadaljevanju smo predstavili pohodniške in planinske vsebine in kakšne so možnosti izvajanja le-teh v vrtcu. Na primeru dveh vrtcev smo predstavili zgodovino pohodniških in planinskih vsebin. Z osredotočanjem na pohodniške in planinske vsebine smo ugotavljali vpliv hoje na gibalni razvoj otroka in vpliv planinskih pohodov na celostni razvoj otroka. Nadalje smo raziskali pomembnost vzgojnega vidika pohodniških in planinskih dejavnosti in ob tem pomen ter vlogo kompetenc vzgojitelja in vlogo staršev pri izvajanju pohodniških in planinskih vsebin v vrtcu. Predstavili in opredelili smo zakonske in normativne osnove za izvajanje planinskih vsebin v vrtcu ter vpliv dejavnosti programa na gibalni razvoj otroka in možnosti ter pomembnost povezovanja z ostalimi področji dejavnosti v Kurikulumu za vrtce. Osredotočili smo se na možnosti povezovanja s predmetno-specifičnimi cilji s področja gibanja in s cilji drugih področij dejavnosti v vrtcu. Zadnje poglavje smo namenili izvedbi planinskega izleta v okviru dodatne obogatitvene dejavnosti v vrtcu in skozi vire različnih avtorjev prikazali pomembnost načrtovanja, priprave izvajalca in otrok ter predstavili psihično, telesno, tehnično, vsebinsko in organizacijsko pripravo. Na osnovi dostopne literature ugotavljamo, da je Program Ciciban planinec primeren za otroke od 4. leta starosti naprej, da je vsebina programa Ciciban planinec usklajena s splošnimi cilji Kurikuluma za vrtce in da je vsebina programa Ciciban planinec usklajena s predmetno-specifičnimi cilji področja GIBANJE v Kurikulumu za vrtce.
Keywords: Predšolski otrok, program Ciciban planinec, pohodniške in planinske vsebine, Kurikulum za vrtce, izvajanje planinskega izleta v vrtcu.
Published: 24.08.2016; Views: 912; Downloads: 147
.pdf Full text (938,89 KB)

8.
Učenje in poučevanje angleščine v vrtcu
Katarina Zdolšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Učenje in poučevanje angleščine v vrtcu« je empirično diplomsko delo. Namen je predstaviti integracijo angleškega jezika v nacionalni dokument, Kurikulum za vrtce. Upoštevajoč, da tuji jeziki niso obvezni v predšolskem obdobju in kot taki niso opredeljeni v Kurikulumu za vrtce, učenje in poučevanje angleščine v vrtcu lahko potekata samo v okviru inovacijskega projekta. V empiričnem delu diplomske naloge sta predstavljeni učenje in poučevanje angleščine v šentjurskem vrtcu (enota Ponikva), ki je potekalo v okviru mrežnega inovacijskega projekta. Na podlagi analize priprav enega šolskega leta je bil cilj empiričnega dela raziskati pristop CLIL (vsebinsko jezikovno integrirano učenje), ki je bil uporabljen pri integraciji angleščine v Kurikulum za vrtce. Poleg tega je bil na podlagi intervjujev otrok namen raziskave ugotoviti zaznavanje in motivacijo otrok za učenje tujega jezika v vrtcu. Rezultati kažejo, da je bil angleški jezik integriran v celoten Kurikulum za vrtce; v vseh šest področij dejavnosti in prav tako v vsakodnevne rutinske dejavnosti v vrtcu. Najpogosteje uporabljena učna metoda je bila igra. Ugotovitve raziskave kažejo, da so otroci radi sodelovali pri učenju angleščine in so bili motivirani. Najraje so imeli igro, gibalne, glasbene in dramske dejavnosti. Raziskava je prav tako pokazala, da je otroke motivirala uporaba različnih učnih sredstev in da so po enem letu dnevne izpostavljenosti angleškemu jeziku v vrtcu razumeli oziroma znali povedati različne besedne zveze.
Keywords: zgodnje učenje tujega jezika, vsebinsko jezikovno integrirano učenje (CLIL), predšolski otroci, vrtec, Kurikulum za vrtce, inovacijski mrežni projekt.
Published: 02.06.2016; Views: 2141; Downloads: 381
.pdf Full text (2,10 MB)

9.
IZVAJANJE PLANINSKIH VSEBIN V OKVIRU KURIKULUMA ZA VRTCE
Monika Videčnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Izvajanje planinskih vsebin v okviru kurikuluma za vrtce smo raziskali planinske dejavnosti, ki se v vrtcu izvajajo v okviru kurikuluma za vrtce. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje, pomen hoje, vadbo, vrsto in oblike hoje ter opravljanje motorike navkreber in navzdol. Raziskali smo, kakšne so možnosti izvajanja planinskih vsebin v vrtcu, pri tem smo opredelili vsebinske, zakonske in normativne osnove ter predstavili programa Ciciban planinec in Mali sonček. V nadaljevanju smo se osredotočili še na pripravo otroka na izvedbo planinskih aktivnosti, med katere sodijo oprema in pripomočki, motivacija in varnost pri izvedbi planinskih vsebin. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Na osnovi 30 anketiranih vzgojiteljev in vzgojiteljic smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da vzgojitelji, ki sami v svojem prostem času hodijo v hribe, izvajajo več planinskih vsebin z otroki, kot vzgojitelji, ki sami v svojem prostem času ne hodijo v hribe; vzgojitelji sami vodijo organizirane planinske izlete za otroke; vzgojitelji izvajajo v vrtcu planinske vsebine tudi pozimi; vzgojitelji v vrtcu izvajajo obogatitveno dejavnost planinski krožek; opravljen tečaj za Mentorja planinske skupine ima le ena petina vzgojiteljev; najpomembnejši razlog za izvajanje planinskih vsebin je seznanitev otrok z varnostjo na planinskih izletih.
Keywords: planinske dejavnosti, gibanje, predšolski otrok, Kurikulum za vrtce
Published: 03.12.2015; Views: 715; Downloads: 157
.pdf Full text (542,71 KB)

10.
Analiza načrtovanega kurikula za vrtce na področju glasbene vzgoje
Olga Denac, 2007, review article

Abstract: Problematika načrtovanja glasbene vzgoje je povezana s filozofsko razsežnost jo razvoja učnih načrtov glasbene vzgoje in je še posebno aktualna ob uvedbi Kurikuluma za vrtce (1999), ki prinaša novosti na sistemski in vsebinski ravni. Zato je sistematično spremljanje in ugotavljanje kakovosti načrtovanega kurikula nujen pogoj za uspešen vzgojno-izobraževalni proces glasbene vzgoje. V prispevku so predstavljeni rezultati prve in druge faze raziskave, v katero smo vključili 159 vzgojiteljev iz vse Slovenije. Namen raziskave je bil ugotoviti mesto in vlogo, ki jo ima glasbena vzgoja v načrtovanem kurikulu za vrtce, ter prepoznati težave, s katerimi se vzgojitelji srečujejo pri uresničevanju posameznih načel kurikula v procesu operativnega načrtovanja glasbene vzgoje. Načrtovani kurikul smo analizirali z vidika strukture, dejavnosti, ciljev, načel, vsebin, metod ter sredstev dela. Iz rezultatov raziskave lahko ugotovimo, da glasbena vzgoja na področju dejavnosti umetnost izgublja strokovno avtonomnost in da vzgojitelji pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje le delno uresničujejo posamezna načela kurikula.
Keywords: vrtci, kurikulum za vrtce, načrtovanje pouka, glasbena vzgoja, predšolska vzgoja
Published: 10.07.2015; Views: 1206; Downloads: 124
URL Link to full text

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica