| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vpliv pandemije covid-19 in rusko-ukrajinske vojne na poslovanje večjih slovenskih delniških družb
Vid Brkljačič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zadnja leta so bila močno zaznamovana s pandemijo covida-19, ki je spremenila vse vidike življenja ljudi in soočila podjetja z zahtevnimi okoliščinami, ki so zahtevale nenehne adaptacije za uspešno poslovanje. Pandemiji covida-19 je sledil še en globalen šok, rusko-ukrajinska vojna, ki je povzročila hitro rast cen surovin in energentov ter je še dodatno soočila podjetja z novimi težavami. V diplomskem delu sprva analiziramo različne vidike pandemije covida-19 – zdravstveni, družbenopolitični in ekonomski vidik. Nato se osredotočimo na ozadje rusko-ukrajinskega konflikta, opišemo pomembnost in velikost obeh gospodarstev za svetovni trg ter opišemo mednarodne sankcije in njihov vpliv na rusko gospodarstvo. V empiričnem delu diplomskega dela analiziramo poslovanje treh slovenskih večjih delniških družb v različnih panogah: Krka, tovarna zdravil, d. d., mednarodno generično farmacevtsko podjetje s sedežem v Novem mestu, Petrol, d. d., največja slovenska energetska družba in Impol 2000, d. d., največji predelovalec aluminija na Balkanu. Opišemo in analiziramo poslovanje omenjenih družb pred pandemijo v letih 2015–2019, prikažemo vpliv pandemije na njihovo poslovanje v letih 2020–2021 ter opišemo vpliv rusko-ukrajinske vojne na poslovanje družb v letu 2022. Prikažemo tudi pričakovanja družb za leto 2023.
Keywords: pandemija covida-19, rusko-ukrajinska vojna, Krka, d. d., Petrol, d. d., Impol 2000, d. d.
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 419; Downloads: 29
.pdf Full text (1,25 MB)

2.
Vpliv pandemije COVID-19 in rusko-ukrajinske vojne na finančno izpostavljenost skupine Krka, d. d.
Lea Kranjc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pandemija COVID-19 in rusko-ukrajinska vojna postavljata svetovno prebivalstvo in gospodarstvo pred nepredvidljive in predvsem težavne okoliščine, kar zahteva nenehna prilagajanja in prinaša mnoga tveganja. Zaradi vpliva obeh dogodkov na globalno dogajanje na eni in širokega obsega mednarodnega poslovanja skupine Krka, d. d., na drugi strani, je skupina še posebej izpostavljena aktualnim mednarodnim poslovnim tveganjem. Velikost sredstev in obveznosti skupine Krka d. d., v tujih valutah (predvsem ruskem rublju in ameriškem dolarju) močno vpliva na finančno izpostavljenost skupine, še posebej pri valutnem tveganju, kar je posledica izrazitega nihanja deviznih tečajev, in kreditnem tveganju. Izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ruskega rublja v največji meri izhaja iz prodajnih aktivnosti skupine; Rusija namreč predstavlja največji posamični prodajni trg skupine Krka, d. d., kjer je skupina prisotna z dvema podjetjema. Razlog za izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ameriškega dolarja je v največji meri nabava izdelkov in proizvodnega materiala na tem trgu. Skupina Krka, d. d., je upravljala izpostavljenost valutnim tveganjem z metodo naravnega ščitenja in s terminskimi pogodbami. Izpostavljenost kreditnemu tveganju je skupina upravljala z razpršitvijo terjatev med veliko število kupcev in prodajnih trgov ter z zavarovanjem terjatev pri kreditni zavarovalnici. Z metodami varovanja izpostavljenih postavk in njihovo pravočasno uveljavitvijo je skupina Krka, d. d., učinkovito obvladovala nastala mednarodna poslovna tveganja in nadzorovala finančno izpostavljenost skupine.
Keywords: COVID-19, rusko-ukrajinska vojna, mednarodno poslovanje, tveganja v poslovanju, finančna izpostavljenost, skupina Krka, d. d.
Published in DKUM: 11.11.2022; Views: 918; Downloads: 153
.pdf Full text (1,50 MB)

3.
Metode vrednotenja podjetij na primeru Krka, d. d.
Nelej Potočnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema problematiko vrednotenja podjetij. Sem spada opredelitev vrednotenja, razlogi za vrednotenje, metode vrednotenja in morebitne napake pri vrednotenju. Za uspešno oceno vrednosti je treba analizirati veliko različnih podatkov. Med te spada analiza letnega (finančnega) poročila podjetja, kjer so potrebni ključni podatki dani v bilanci stanja in izkazu poslovnega izida. Pri nekaterih metodah pa potrebujemo analizo trga, torej kakšne so vrednosti finančnih postavk drugih podobnih podjetij, tj. konkurence. Katera metoda je najprimernejša za oceno vrednosti izbranega podjetja ne moremo trditi, saj se metode med seboj zelo razlikujejo, razlikujejo se pa tudi vhodni podatki. Med tem, ko določene metode proučujejo pretekle podatke in na podlagi tega napovedo, kako se bodo ti gibali v prihodnost, druge metode primerjajo vrednosti, ki so že dane na trgu. Seveda imajo vse metode svoje prednosti in slabosti, glavna problema pri ocenjevanju pa sta subjektivnost določenih vhodnih dejavnikov in pa pomanjkanje informacij. Teoretični del diplomske naloge smo tudi kasneje implementirali na praktičnem primeru, in sicer na primeru podjetje Krka, d. d. Po različnih metodah smo prišli do zelo različnih ocen vrednosti, po analizi letnih poročil podjetja in primerjavi konkurence pa lahko rečemo, da Krka posluje zelo dobro in mislimo, da bo to še počela v prihodnosti.
Keywords: Vrednotenje, analiza, finančno poročilo, Krka d. d.
Published in DKUM: 11.12.2019; Views: 1796; Downloads: 380
.pdf Full text (821,19 KB)

4.
ANALIZA POSLOVANJA IZBRANEGA PODJETJA S PORTUGALSKO - PODJETJE KRKA D.D.
Sabina Ambrož, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo poslovanje največjega slovenskega farmacevtskega podjetja Krka, d. d., s Portugalsko. V prvem delu se osredotočimo na farmacevtsko industrijo. Podrobneje predstavimo slovenski in portugalski farmacevtski trg. Sledi analiza portugalskega trga, kjer se osredotočimo na izvoz in uvoz, posebnosti tega trga ter zunanjo trgovino Slovenije s Portugalsko. V drugem delu proučujemo podjetje Krka, d. d., njegovo poslovanje s tujimi trgi in distribucijo. Na koncu se posvetimo še finančni analizi podjetja, ki jo podrobneje predstavimo z izračunom kazalnikov.
Keywords: farmacija, slovenska farmacija, portugalski trg, portugalska farmacija, Krka, finančni kazalniki
Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 2231; Downloads: 285
.pdf Full text (1,77 MB)

5.
Odpadna embalaža in problem pri odpadni embalaži s pretisnimi omoti v farmacevtskem podjetju Krka d.d.
Urška Krajnc, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga obsega problem, ki nastane zaradi čedalje večjega in obsežnejšega nastajanja odpadne embalaže, in konkreten problem, s katerim se srečujejo v farmacevtskem podjetju Krka, d. d., iz Novega mesta. Kot nam je znano, je z odpadki vse več težav. S prostorskega vidika je to kopičenje odpadkov, z okoljskega vidika pa onesnaževanje okolja. Embalaža, ki predstavlja odpadek, ki ga ne potrebujemo več, nam predstavlja predmet, ki ga odvržemo. Pri tem je smiselno premisliti, če je embalaža morda še uporabna oz. jo je zopet možno uporabiti kot embalažo, če pa jo imamo namen zavreči, kako oz. na kakšen način in kam jo bomo zavrgli, da s tem ne bi onesnaževali okolja. V Krki, d. d., vsakodnevno delujejo okoljevarstveno, ločujejo vse možne odpadke in delujejo skladno z zakonom, kar se tiče odpadkov. S problemom se srečujejo pri embaliranju na tabletirniku, imenovanem tudi blister, s pretisnimi omoti. Ti omoti so sestavljeni iz zgornjega plastičnega in spodnjega aluminijastega materiala, ki sta zvarjena skupaj. Omenjena materiala po lepljenju ne gresta več narazen, se ju ne da ločiti in ločeno zbrati, zato nastane problem, kam s tovrstno odpadno embalažo. Pokazali bomo, kako se v omenjenem podjetju srečujejo s problematiko, in še sami poizkušali predlagati možne rešitve problema.
Keywords: odpadna embalaža, Krka, d. d., pretisni omoti
Published in DKUM: 22.01.2015; Views: 1725; Downloads: 327
.pdf Full text (1,02 MB)

6.
DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Mateja Gračnar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V literaturi lahko zasledimo mnogo definicij družbene odgovornosti. Vsem definicijam je skupno, da družbeno odgovorno poslovanje pripomore k izboljšanju blaginje celotne družbe, pri čemer podjetja upoštevajo njegove notranje in zunanje deležnike ter lastne interese. Skozi zgodovino so se spreminjali ne samo definicije, temveč tudi koncepti in modeli družbene odgovornosti. Med najbolj znanimi so koncept trojnega izida, tridelni in štirifazni model družbene odgovornosti organizacij ter Carrollova piramida, ki smo jo v empiričnem delu diplomskega seminarja aplicirali na primeru multinacionalnega podjetja. Med modele družbene odgovornosti uvrščamo tudi sodobno piramido družbene odgovornosti, ki predstavlja nadgradnjo Carrollove piramide. Podjetja svojo družbeno odgovornost vključujejo na številna področja njihovega poslovanja. Področja družbeno odgovornih aktivnosti podjetja so odnos do zaposlenih, odnos do naravnega okolja, odnos do kupcev in dobaviteljev, odnos do lokalne skupnosti in t. i. pravična trgovina. Spoznali smo, da podjetja pri svojem družbeno odgovornem poslovanju sledijo dvem ključnim motivom, in sicer moralnemu motivu, kjer podjetja poleg ustvarjanja dobička ustvarjajo dodatno vrednost za družbo kot celoto in ekonomskemu motivu, ki za podjetje pomeni večji ugled, lojalnost in zaželenost. Koristi, ki jih podjetja omenjajo po uvedbi družbene odgovornosti v svoje poslovanje, so hitrejša pridobitev kakovostnih kadrov, zvestoba kupcev in poslovnih partnerjev, boljši ugled podjetja, krepitev blagovne znamke, dobri odnosi z lokalno skupnostjo in državo, prepoznavanje potreb strank, večja privlačnost za investitorje ter konkurenčna prednost. Za spodbujanje družbene odgovornosti v Sloveniji, Evropski uniji in v svetu delujejo številne organizacije. Cilj teh organizacij je spodbujati vključevanje družbene odgovornosti v poslovanje podjetij. Te organizacije se zavedajo, da družbeno odgovorno ravnanje in zagotavljanje trajnostnega razvoja pozitivno vpliva na celotno družbo. V nadaljevanju diplomskega seminarja smo opredelili termin trajnostnega razvoja, ki je tesno povezan z načeli družbene odgovornosti. Preprosta definicija trajnostnega razvoja pravi, da mora sedanja družba poskrbeti, da današnja rast ne bo ogrozila možnosti rasti bodočih generacij. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili dve multinacionalni podjetji, in sicer domače multinacionalno podjetja Krka d.d. ter tuje multinacionalno podjetje Coca-Cola Hellenic. Ti podjetji smo si izbrali zato, ker sodelujeta v mednarodnem poslovanju, hkrati pa gre za zelo prepoznavni podjetji. Njuno družbeno odgovornost ter zavzemanje za trajnostni razvoj smo prikazali z notranjimi in zunanjimi dejavniki. Glavna ugotovitev našega diplomskega seminarja izhaja iz spoznanja, da vključevanje podjetja v mednarodno poslovanje prinaša mnogo prednosti, hkrati pa prinaša tudi mnogo obveznosti in zahteva čas. Med prednostmi lahko izpostavimo večjo rast in razvoj podjetja, višjo dobičkonosnost, doseganje ekonomije obsega in višjo produktivnost. Družbeno odgovorno poslovanje pa podjetjem prinaša še kako pomembno konkurenčno prednost, ki zagotavlja trajnostni razvoj družbe.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, trajnostni razvoj, mednarodno poslovanje, Coca-Cola Hellenic, Krka d.d.
Published in DKUM: 29.10.2013; Views: 5509; Downloads: 786
.pdf Full text (609,95 KB)

7.
SISTEM INTERNEGA KOMUNICIRANJA V ORGANIZACIJI
Mojca Strajnšak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Komuniciranje je proces sporazumevanja brez katerega podjetje in posameznik ne moreta obstajati. Komunikacija, ki poteka med pošiljateljem in prejemnikom, mora biti kakovostna in lahko poteka na več načinov, pri čemer poznamo besedno komunikacijo, nebesedno, eksterno in interno komunikacijo. Interna komunikacija je tista oblika komuniciranja, ki poteka znotraj podjetja med zaposlenimi in njihovimi nadrejenimi. Ta oblika komuniciranja se razlikuje med malimi in velikimi podjetji. V manjših podjetjih je interno komuniciranje enostavnejše, saj se vodje dnevno družijo s svojimi zaposlenimi in z njimi komunicirajo, v večjih podjetjih imajo zato posebne oddelke, ki so namenjeni interni komunikaciji. Interno komuniciranje pomeni dvosmerni pretok informacij znotraj podjetja, med zaposlenimi na različnih delovnih mestih. Pomembno je, da vodstvo svoje zaposlene ves čas obvešča o vseh dogodkih, ki so povezani s podjetjem prav tako je tudi pomembno, da zaposleni posredujejo povratne informacije in svoje mnenje.
Keywords: človeški viri, komuniciranje, motivacija, poslovno komuniciranje, etika in kultura poslovnega komuniciranja, interno komuniciranje, eksterno komuniciranje, gospodarska kriza, Krka, d. d.
Published in DKUM: 26.03.2013; Views: 1708; Downloads: 300
.pdf Full text (888,38 KB)

8.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU KRKA D.D.
Ana Marija Duhanič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo predstavili strategijo diverzificirane rasti na primeru podjetja Krka d.d. Podjetje je eno najuspešnejših evropskih generičnih faramacevtskih proizvajalcev. Preden smo analizirali podjetje smo si najprej razložili nekatere pomembne pojme - strateški management in diverzifikacija. Diverzifikacija pomeni dodajanje novih vrst proizvodov oz. storitev k obstoječemu poslovnemu programu. Novi proizvodi in storitve se bistveno razlikujejo od dosedanjih in spadajo v druge skupine, ter hkrati zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetja se za diverzifikacijo odločajo iz razlogov kot so, nezmožnost generične rasti podjetja, kadar želijo odpraviti konkurenčne slabosti, zapolnti kapacitete izven sezone, … V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Krka d.d., ki je raslo in še raste s pomočjo diverzificirane rasti. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi SWOT analizo.
Keywords: diverzifikacija, strateški management, podjetniška rast, Krka d.d., strategija povezane diverzifikacije, strategija nepovezane diverzifikacije, SWOT analiza
Published in DKUM: 23.11.2012; Views: 4102; Downloads: 863
.pdf Full text (962,92 KB)

9.
PRENOVA DELOVNEGA PROCESA PAKIRANJA V KRKA D.D. OBRAT LJUTOMER
Božena Žitek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Tržišča so čedalje bolj zahtevna in trenutne razmere, kot sta globalizacija in vse močnejša konkurenca, zahtevajo, da se poslovne odločitve o nakupu nove proizvodne opreme tehtno premislijo. Za podjetje je zelo pomembno, v kakšno proizvodno opremo vloži sredstva, saj mora le-ta biti čim donosnejša in zmožna opravljanja nemotenega procesa proizvodnje. Osnovna naloga farmacevtske proizvodnje je izdelati kakovosten, učinkovit in varen izdelek, v planiranih količinah in v določenem časovnem roku. V diplomski nalogi bomo opisali proizvodni proces pakirne linije za pakiranje obloženih tablet v proizvodnem obratu, v katerem smo zaposleni. Kot osrednjo temo naloge bomo opisali obstoječe stanje pakirne linije ter s kritično analizo predstavili pomanjkljivosti ter podali razloge in pogoje, ki govorijo v prid prenovi procesa. Naš cilj je predstaviti novo, visoko zmogljivo pakirno linijo ter prikazati njene prednosti in pridobitve. Skozi izračun ključnih kazalnikov proizvodnje (KPI), ki jih uporabljamo za merjenje izkoriščenosti, razpoložljivosti, učinkovitosti, kakovosti in skupne učinkovitosti, bomo prikazali rezultate merljivih ukrepov, ki so kot stimulacija proizvodnje in vzdrževanja ključni pokazatelji delovnega učinka proizvodne opreme.
Keywords: proizvodni proces, proizvodne kapacitete, pakirna linija, ključni kazalniki proizvodnje (KPI), Krka, d. d.
Published in DKUM: 23.08.2011; Views: 3754; Downloads: 571
.pdf Full text (1,79 MB)

10.
Organizacijska struktura in krizne razmere : diplomsko delo
Urška Urbanč, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se skoraj vsa podjetja zadolžujejo, ker jih razmere v gospodarstvu silijo v vlaganja, za katera pa potrebujejo sredstva. Vsako podjetje, ki se zadolži, seveda dolgoročno pričakuje, da se bodo vsa ta vlaganja obrestovala in prispevala k bolj dobičkonosnemu poslovanju. Toda sedaj, ko so nastopili krizni časi, podjetja ne ustvarjajo dovolj prihodkov, da bi uspela odplačevati najete kredite, zato prihaja do odpuščanja delovne sile, do likvidacijskih postopkov, stečajev podjetij. Z vsako dopolnitvijo dejavnosti je potrebno premisliti, ali je potrebno tudi kaj spremeniti v organizacijski strukturi podjetja, ali je obstoječa organizacijska struktura še vedno primerna za podjetje, ali jo je potrebno spremeniti, prilagoditi. Eno izmed podjetjih, ki v kriznih časih še vedno posluje s precejšnjim dobičkom, je farmacevtsko podjetje Krka, d. d. Ravno zato smo si kot predmet proučevanja izbrali podjetje Krka, d. d., da bi ugotovili, katero organizacijsko strukturo uporablja podjetje, da kljub recesiji še vedno uspešno posluje, in kakšen vpliv ima le ta na poslovanje.
Keywords: organizacijska struktura, krizne razmere, gospodarska kriza, farmacevtska industrija, Krka d.d.
Published in DKUM: 03.09.2010; Views: 3039; Downloads: 770
.pdf Full text (1,94 MB)

Search done in 8.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica