| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Odmevi vsakdanjega življenja v Svetem pismu in Koranu
Ajda Tomažič, 2018, master's thesis

Abstract: Čeprav je med nastankom Svetega pisma in Korana več kot tisoč let razlike, imata knjigi veliko skupnega. Območja, na katerih sta se rodili danes najbolj brani knjigi, so bile pred njunim nastankom prepredena z nomadskimi plemeni, trgovskimi karavanami in politeizmom, ki je na Arabskem polotoku živel do nastopa Mohameda. Med tem ko je Stara zaveza Svetega pisma nastajala postopoma in bila povezana z zgodovino celotnega ljudstva, je Koran nastal v vihri političnih in vojaških konfliktov po prerokovi smrti. Mohamedove besede se niso tako kot svetopisemske zgodbe prenašale ob ognjišču iz roda v rod, marveč v kratkem obdobju med Mohamedovimi sledilci. Znanstveniki so si o nastanku Stare zaveze precej enotni, besedila delimo na posvetna in duhovna. Glede Korana pa še zmeraj prihaja do precejšnjih nasprotij med vzhodnimi in zahodnimi teorijami. Med njimi je najbolj znana Nöltkejeva teorija o deljenju sur na tiste, ki so nastale v Meki, in tiste, ki so nastale v Medini. Podobnosti med svetima knjigama pa segajo od dekaloga do omembe svetopisemskih očakov. Za prenašanje svetopisemske ideje v arabski prostor sta bila pomembna trgovina in romarsko središče Kaaba v Meki, v prostoru pa so se že ob Mohamedovem rojstvu trle monoteistične in polieteistične religije, ki so na koncu imele svoj vpliv na oblikovanje sur, kot jih danes najdemo v Koranu. V njem je omenjenih Deset božjih zapovedi, ki so v Koranu sicer spremenjene in prilagojene, vendar jih je težko spregledati. Nomadska ljudstva so se povezovala v plemena in klane, v obeh virih pa jih je povezovalo predvsem čaščenje svojih prednikov. Pomembna so tudi prehranska pravila, kjer vsak vir prepoveduje različne živali, od morskih do tistih, ki živijo na kopnem, ter omemba in simbolični pomen različnih sadežev. Pomen sadja se kaže tudi v tem, da je omenjeno kot hrana, ki vernike čaka v raju. Spolnost mora biti po obeh besedilih nadzorovana in je namenjena reprodukciji. Dotaknila sem se tudi pomena ženske, katere naloga je služiti svojemu možu in mu dati čim več moških potomcev. Oba vira zagovarjata patriarhalno družbo, vendar ima položaj ženske pomembno vlogo. Podobnosti je tako najti še v postavljanju primerov popolne ženske, v Koranu so to bile tudi prve sledilke Mohameda, ki so imele ključni pomen pri sestavi koranskih besedil po Mohamedovi smrti.
Keywords: Sveto pismo, Koran, Stara zaveza, Abraham, Mojzes, Mohamed, Izrael, Arabski polotok, Meka, Medina, svetišče, nomadi
Published in DKUM: 23.08.2018; Views: 1859; Downloads: 152
.pdf Full text (693,85 KB)

2.
Islam in varnost : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Edin Imamović, 2017, undergraduate thesis

Abstract: S pričujočim diplomskim delom se nismo hoteli dotakniti islama kot svetovne vere, temveč smo raziskavo usmerili na področje Republike Slovenije. Predstavili smo islam na Slovenskem in njegov razvoj ter stališče medijev do njega. Namen diplomskega dela je objektivni prikaz vere islam in odnosa do islama v Republiki Sloveniji ter raziskati, koliko smo seznanjeni z njim. V diplomskem delu so predstavljeni tudi običaji in opravljanje muslimanskih obveznosti, vendar ne v smislu predstavitve vere, ampak njenih prvin in tega, da nikakor ne spodbuja k terorizmu in z njim povezanim kaznivim dejanjem. V omenjenem diplomskem delu smo uporabili klasični raziskovalni teoretični pristop z vključitvijo anket in intervjujev. Rezultate smo ponazorili s tabelami. V zadnjem delu diplomskega dela smo ovrgli ali potrdili hipoteze. S pomočjo strokovne literature smo ugotovili, da slovenski mediji sledijo stereotipu tujih medijev. Anketne vprašalnike je izpolnilo 16 članov muslimanske skupnosti. Muslimani se v Republiki Sloveniji počutijo varne in so zadovoljni s svojim statusom. Opravili smo tudi kratek intervju z Nevzetom Porićem, tajnikom islamske skupnosti v Sloveniji.
Keywords: islam, islamska skupnost, integracija, Koran, mediji, varnost, nacionalna varnost, terorizem, diplomske naloge
Published in DKUM: 28.06.2017; Views: 1549; Downloads: 134
.pdf Full text (607,15 KB)

3.
Džihad po avtentičnih islamskih virih in njegove zlorabe : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Alen Malkoč, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Da bi lahko presodili, kakšen je namen neke stvari, moramo pridobiti njene verodostojne vire in na podlagi teh virov oblikovati zaključke. V današnjem času, ko so ljudje podvrženi vtisom medijev in številnim drugim informacijam in dezinformacijam, je še toliko pomembneje, da se glede enega izmed najbolj perečih vprašanj, to je vprašanja o džihadu, osredotočimo na verodostojne vire. Ugotovili smo, da džihad v bistvu pomeni napor človeka, ki ga ta vloži v to, da bi izboljšal sebe kot posameznika in kot člana družbe, medtem ko zahodna javnost meni, da je džihad velika, če ne največja grožnja družbi modernega časa. Vendar pa ugotavljamo, da je večina teh ljudi posvetila malo časa proučevanju džihada in ima zato povsem zgrešene vire informacij, ki so večinoma proučili le manjši del džihada, pa še ta je praviloma vzet iz konteksta. Treba je zbrati prave informacije o tem, kar bi vsakdo moral vedeti o džihadu in njegovem izvajanju. Pojem džihad je treba proučiti na podlagi njegovih verodostojnih virov, ki jih v celoti sestavljajo Koran in hadisi (primeri iz življenja Muhammeda naj je Božji mir z njim), in ga predstaviti na tak način, da ga lahko dojame laična javnost – vse to na primeru življenja Muhammeda (naj je Božji mir z njim), ki je najboljši primer, kako se živi islam in izvaja džihad. Muslimani naj bi bili strpni ljudje in naj bi živeli v sožitju z drugimi ljudmi, vendar je mnogo nejasnosti v zvezi s tem, kaj muslimanom zapoveduje Koran. Iz mnogih primerov je razvidno, da ljudje trdijo, da Koran zapoveduje muslimanom, naj ubijajo ljudi, in da ljudje sploh ne vedo, kaj je namen džihada. Razširjena je ideologija, da je Muhammed (naj je Božji mir z njim) širil vero z ognjem in mečem, kar je popolnoma zgrešeno, saj ni prisotne resnične predstave o Koranu in njegovem pozivu k mirnemu in sožitnemu življenju. Nujno je potrebno izobraževanje laične javnosti o vedno večji prisotnosti islama in vsega, kar ta resnično prinaša s seboj.
Keywords: islam, džihad, Koran, hadisi, diplomske naloge
Published in DKUM: 06.03.2017; Views: 1594; Downloads: 150
.pdf Full text (345,77 KB)

4.
Sociološka analiza vzpona salafizma v 21. stoletju
Mateja Vrbnjak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomske naloge je bila analiza vzpona salafizma v 21. stoletju. Poskušala sem ugotoviti ali, oziroma v kolikšni meri, je salafizem v vzponu ter ugotoviti razloge za ta vzpon. Predvsem v okviru analize vzrokov za vzpon salafizma sem uporabila primerjalno metodo, saj sem delala primerjavo z analizo vzpona krščanstva, ki jo je oblikoval Rodney Stark. S konceptualno analizo sem opredelila določene koncepte, z zgodovinsko metodo pa sem opisala začetke salafizma. Ugotovila sem, da je v dojemanju islama med salafisti in ostalimi muslimani razlika predvsem ta, da salafisti zagovarjajo in izvajajo vrnitev k veri in delovanju tako imenovanih pobožnih prednikov, ki jih predstavljajo prve tri generacije islamskih vladarjev, imenovane tudi ‘Salaf’. Te tri generacije sta odlikovala vzorna pobožnost in vojaška osvajanja, hkrati pa njihovo obdobje velja za zlato dobo islama. Salafisti zato povezujejo željo po uspešnosti islamskega sveta z zahtevo po očiščenju verskih predstav in praks ter vrnitvi k veri prvih muslimanov. Zagovarjajo strogi monoteizem in nasprotujejo delitvam znotraj islama. V odnosu do drugih religij nasprotujejo dialogu ter praviloma zavračajo vse, kar ni skladno z njihovo predstavo avtentičnega islama. Salafiste lahko danes razdelimo v tri skupine: puriste, aktiviste ter džihadiste. Džihadisti se od puristov ter aktivistov razlikujejo predvsem po tem, da poudarjajo pomen svete vojne in podpirajo uporabo nasilja. Analizirala sem vzpon samo te skupine salafizma, saj so podatki javno dostopni le za to skupino, hkrati pa je trenutno tudi najbolj zanimiva ter medijsko odmevna. Ugotovila sem, da je (vsaj džihadistični) salafizem v 21. stoletju na globalni ravni v porastu. Po Starkovem modelu vzpona krščanstva sem analizirala razloge za vzpon salafizma, našla sem jih predvsem v uspešnem verbalnem novačenju, porastu informacijske in komunikacijske tehnologije, v rekrutiranju predvsem mladih ljudi, ki so še v procesu izoblikovanja lastne identitete, v rekrutiranju ljudi z nizkim socialnim statusom, ki so zaradi nezadovoljstva s svojim položajem bolj sorazmerno dovzetni za radikalne ideje, v razočaranju, ki je povezano z družbeno-ekonomskimi problemi v islamskem svetu, ter v tem, da salafizem vsebuje veliko skupnih prvin z zmernim islamom, iz katerega prestopa večina konvertitov.
Keywords: salafizem, vahabizem, islam, Koran
Published in DKUM: 20.09.2016; Views: 1338; Downloads: 124
.pdf Full text (1,16 MB)

5.
DRUŽBENI POLOŽAJ ŽENSKE V ROMANU POT MED PALAČAMA NAGUIBA MAHFOUZA
Mateja Rogan, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Naguib Mahfouz je v svetu veljal za enega najuglednejših arabskih romanopiscev. Njegova dela se večinoma ukvarjajo z Egiptom in obsegajo širok spekter tamkajšnjih tem, vse od življenja srednjega in nižjega sloja ljudi pa do pradavne zgodovine civilizacije. Namen diplomske naloge je predstaviti družbeni položaj ženske v romanu Pot med palačama. Ženske se v romanu pojavijo v različnih življenjskih vlogah – kot matere, hčere, žene, snahe. Njihove naloge in vloge se razlikujejo od moških. Primarna naloga žensk je skrb za dom in družino, naloga moških pa skrb za premoženje in stabilno finančno stanje družine. Ženske svoje naloge, povezane z družino in domom, opravljajo z veseljem. Največjo ljubezen jim predstavljajo otroci ter možje, za katere skrbijo z vso predanostjo in požrtvovalnostjo. Nobena od njih se ne počuti zapostavljeno ali podrejeno v primerjavi z moškimi. Spoštujejo tradicijo in kulturo, v kateri so bile vzgojene, njihovo glavno vodilo v življenju pa predstavljata islamska vera in Koran. Islamska družba jim skupaj z vsemi pravili, normami in vrednotami predstavlja način življenja, ki ga preko svojega zgleda in učenja predajajo naslednjim generacijam.
Keywords: Naguib Mahfouz, ženska, družina, islam, Koran
Published in DKUM: 25.02.2014; Views: 1908; Downloads: 143
.pdf Full text (924,23 KB)

6.
Kristus in Mohamed kot ustanovitelja religij
Janja Foršek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo sem zasnovala kot predstavitev življenjepisov dveh pomembnih zgodovinskih osebnosti, Jezusa Kristusa in Mohameda, ki sta kot ustanovitelja religij, krščanstva in islama, s svojima življenjema, delovanjem in naukom vplivala na svetovno zgodovino. Tako so opisani vsi pomembni dogodki v njunem življenju, od rojstva do smrti in po njem. Ko sem pisala o njiju, nisem mogla mimo tega, da ne bi navedla nekaj osnovnih značilnosti krščanstva in islama, katerih zgodovina odnosov vsekakor ni zgodovina sožitja, ampak prej zgodovina konfrontacij.
Keywords: Ključne besede: religija, ustanovitelj, Jezus Kristus, krščanstvo, Sveto pismo, evangeliji, Mohamed, islam, Koran.
Published in DKUM: 23.12.2009; Views: 4253; Downloads: 413
.pdf Full text (615,57 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica