| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 41
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Uporaba sodobne tehnologije pri zagotavljanju in izboljšanju varnosti koprskega pristanišča
Peter Maglica, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zagotavljanje varnosti edinega slovenskega tovornega pristanišča Luka Koper d.d., ki mu je zaradi geostrateške lege omogočeno uspešno povezovanje mednarodnega pomorskega prometa z mednarodnim železniškim in tovornim prometom in je zaradi tega eden najpomembnejših gospodarskih subjektov v regiji in državi, je zelo zahtevna in kompleksna naloga. S pomembnostjo tako velikih gospodarskih subjektov se pokaže tudi druga plat medalje, in sicer grožnje in tveganja, s pojavom katerih bi bila lahko ogrožena nemoteno delovanje in nadaljnji razvoj gospodarskega subjekta, kot tudi problemi pri uspešnem zagotavljanju varnosti, saj je v ta proces vključenih več različnih subjektov z različnimi zakonskimi pooblastili. Za izvajanje glavne storitvene dejavnosti pristanišča kot povezave med morjem in kopnim, torej pretovora blaga med ladijskimi in kopenskimi transportnimi sredstvi, so potrebni posebni varnostni pristopi, saj mora biti poleg kopenskega dela zagotovljena tudi varnost morskega dela, imenovanega pristaniški akvatorij. Zaradi tega dejstva pristanišče ni podvrženo samo klasičnim in sodobnim, temveč tudi pomorskim grožnjam in tveganjem, za katera je v prvi vrsti pristojna varnostna služba Luke Koper d.d., ki ji s skromnim naborom zakonitih ukrepov za zdaj še uspeva obvladovanje in zoperstavljanje le-tem. Pri zagotavljanju varnosti ji je v veliko pomoč sodobna tehnologija, ki pa je po drugi plati zaradi izredno hitrega razvoja izpostavljena novim, sodobnim tveganjem in s tem novim izzivom, s katerimi je ali bo morala biti soočena. Ravno zaradi sodobnih groženj bo potrebno veliko dela v smeri posodabljanja zakonskih predpisov za ureditev, opredelitev in podajanje smernic za zagotavljanje varnosti pristanišča, saj v trenutni zakonodaji ni ustreznih pravnih podlag za sektor zasebnega varovanja pri uporabi sodobnih tehnologij za zagotavljanje varnosti pristanišča. Z anonimno anketo, ki je bila izvedena med pripadniki subjektov, udeleženih pri zagotavljanju varnosti koprskega pristanišča, je bilo ugotovljeno, da se relativno izkušen kader zaveda sodobnih groženj in tveganj ter da mu je pri delu v veliko pomoč sodobna tehnologija v tem smislu, da brez njene uporabe varnost ne bi mogla biti ustrezno zagotovljena; potrjene so bile ugotovitve teoretičnega dela, s čimer je bila potrjena hipoteza 1, da bi uvedba sodobne tehnologije pomembno prispevala k izboljšanju učinkovitega varovanja koprskega pristanišča, in ovržena hipoteza 2, saj sektor zasebnega varovanja s strani države nima zagotovljenih ustreznih pravnih podlag za uporabo sodobne tehnologije pri varovanju pristanišča.
Keywords: diplomske naloge, Luka Koper, varnost pristanišča, sodobne tehnologije, pristaniški akvatorij, pomorski terorizem
Published: 05.05.2021; Views: 90; Downloads: 0
.pdf Full text (3,30 MB)

2.
Problematika financiranja pri projektu x
Dino Prepelič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje se z namenom ustvarjanja novosti in zagotavljanja najnujnejših zadev povezujejo že od prazgodovine dalje. Do današnjega časa se je ta proces ustvarjanja in povezovanja izjemno izpopolnjeval; ko pa ga obravnavamo v opredeljenem časovnem okvirju in ga postavimo v kontekst življenjskega cikla, govorimo o projektu. Med ključne dejavnike uspešne izvedbe projekta se uvršča tudi ustrezno pridobivanje ter porabljanje finančnih virov, katere si naročnik projekta zagotovi na trgu kapitala. Možnosti financiranja projekta je veliko, z večino le teh pa pridejo določena tveganja, katera morajo biti vnaprej prepoznana in ustrezno zavarovana. Eden izmed najbolj kapitalsko zahtevnih projektov, ključnih za regionalni gospodarski ter infrastrukturni razvoj, je projekt gradnje drugega tira med Divačo in Koprom. Z uspešno izvedbo projekta se povečajo kapacitete slovenskega največjega pristanišča ter pospeši transfer blaga v druge ciljne države. Po pregledu možnih oblik projektnega financiranja lahko hitro ugotovimo, da državno ustanovljeno namensko podjetje, v okviru katerega poteka projekt Drugi tir Divača - Koper, dokaj ustrezno analizira in izbira možne vire financiranja, težave pa se pojavijo v pravno nedopolnjenem okolju projekta, razgretem političnem ozadju ter nenaklonjeni javnosti.
Keywords: projekt, projektno financiranje, Drugi tir Divača- Koper, finančni viri
Published: 30.03.2021; Views: 92; Downloads: 18
.pdf Full text (897,26 KB)

3.
Ekološka kriminaliteta in Luka Koper
Karmen Kuhar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Čista zemlja, voda in zrak. Narava nam je vse to podarila, vendar smo ljudje skozi leta to s pridom izkoristili, uničili in onesnažili. Zato je danes ključnega pomena zavedanje, da je treba ohraniti in varovati naravo. Da bo življenje na Zemlji sploh še obstajalo, je treba spremeniti razmišljanje vsakega posameznika, ki meni, da onesnaževanje ni resnično. Na področju varovanja in ohranjanja narave je zato pomembna novejša veja kriminologije, ki se ukvarja prav s perečimi problemi narave. Ekološka kriminologija temelji na prepričanju, da je naravo treba varovati kot temeljno človekovo dobrino. V diplomskem delu je predstavljeno, kako na okolje in njegovo varovanje vpliva naše edino pristanišče, ki ga upravlja Luka Koper, saj prav ta neposredno biva z naravo in posega vanjo. Pristanišče je zelo pomembno za razvoj gospodarstva in transporta, pri njegovem delovanju pa prihaja do onesnaževanja okolja. Z najnovejšo tehnologijo v Luki Koper nadzorujejo onesnaženost in jo poskušajo čim bolj omiliti. Vsako leto se pripravi pregled uspešnosti zmanjševanja onesnaženosti in načrt za prihodnost, kjer se določijo novi načini za ohranjanje narave čim bolj čiste. S pregledom letnih poročil, ki jih pripravljajo v podjetju, so v diplomskem delu predstavljeni načini onesnaževanja in primerjava le-teh v obdobju med 2009 in 2018, načini spoprijemanja s to težavo ter cilji za prihodnost in ohranjanje narave za naslednje generacije. Ugotovljeno je bilo, da pristanišče kljub svoji velikosti in različnim področjem dela okolja ne onesnažuje nadpovprečno oziroma nad mejo, ki je določena z zakonodajo, saj je ravno ohranjanje okolja za prihodnje generacije glavno vodilo pri razvoju pristanišča.
Keywords: diplomske naloge, ekološka kriminaliteta, Luka Koper, varovanje okolja, pristanišče
Published: 16.03.2021; Views: 147; Downloads: 64
.pdf Full text (671,03 KB)

4.
Pristopna kontrola kot mehanizem zagotavljanja varnosti koprskega pristanišča
Marija Kulezić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu je predstavljen pomen pristopne kontrole kot mehanizem zagotavljanja varnosti v specifičnem okolju, kot je koprsko pristanišče, prav tako tudi delovanje Centra za upravljanje z dovolilnicami v sklopu Področja pristaniške varnosti Luke Koper, d. d. Zaključno delo smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični ter empirični del. V teoretičnem delu smo obravnavali temeljne pojme, koprsko pristanišče smo opredelili kot objekt kritične infrastrukture, se spoznali z Luko Koper, d. d., z delovanjem Področja pristaniške varnosti, Centra za upravljanje z dovolilnicami. Predstavili smo izdajo dovolilnic, ki predstavlja ključni segment v zagotavljanju varnosti koprskega pristanišča, saj se nam lahko že ob pridobitvi dokumentacije »prižge rdeči alarm« in zaznamo morebitno varnostno tveganje. Spoznali pa smo tudi učinkovitost uporabe pristopne kontrole na varovanem območju. Zaključno delo predstavlja skupek teoretičnega in praktičnega znanja, ki sem ga pridobivala skozi praktično delo, v zadnjem letu pa kot samostojni referent za področje izdajanja dovolilnic. V empiričnem delu smo uporabili metodo strukturiranega intervjuja ter izvedli informativne razgovore s kompetentnimi osebami, ki delujejo na tovrstnem področju. Intervjuvanci so bili naključno izbrani, saj smo s tem pridobili več pogledov na pomen pristopne kontrole kot mehanizma zagotavljanja varnosti koprskega pristanišča. Ugotovili smo, da je pristopna kontrola eden ključnih elementov za zagotavljanje varnosti koprskega pristanišča, saj bi brez sistema kontrole pristopa, zagotavljanje varnosti na tako kompleksnem območju ter s takšno fluktuacijo ljudi, kot je koprsko pristanišče, bilo zelo ovirano in težko izvedljivo.
Keywords: diplomske naloge, Luka Koper, pristopna kontrola, objekt kritične infrastrukture, dovolilnice
Published: 28.08.2019; Views: 483; Downloads: 11
.pdf Full text (839,29 KB)

5.
Alternativna rešitev povečanja kapacitet pristaniškega terminala za avtomobile
Dejan Babič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrska naloga je osredotočena na vlogo pomorskega terminala za avtomobile v logistiki avtomobilov. Analiza terminala za avtomobile v Kopru nakazuje potrebo po širitvah dostavnih poti in območij, kjer se skladiščijo avtomobili. Eden izmed ciljev naloge je opis modela, kjer se za skladiščenje avtomobilov uporablja zaledni terminal, vendar s tem upravlja pristanišče, kot z delom pomorskega terminala za avtomobile. Koncept zalednega terminala je predstavljen kot alternativa, ki je namenjena povečanju pretoka avtomobilov znotraj pomorskega terminala za avtomobile. Magistrska naloga opredeljuje koncept zalednega terminala v dveh izvedenkah. Prva je namenjena blaženju dohodnih tokov avtomobilov iz zaledja v pristanišče in je locirana v neposredni bližini pristanišča, druga pa blaženju izvoznih tokov avtomobilov iz pristanišča v zaledje in je locirana v bližini trga kupcev. Za cilje raziskave je opravljena analiza trenutnih dohodnih in izhodnih tokov avtomobilov v terminalu za avtomobile. Ob uporabi metodologije je opravljeno umeščanje zalednega terminala v prostor. Z analizo zakonodajnih in prostorskih usmeritev se je določila lokacija posamezne izvedenke zalednega terminala. Za vsako je opredeljena zasnova delovanja, ki jo podpirajo kopenske transportne povezave, pravni pogledi glede odgovornosti, organizacija dela ter zagotavljanje pretoka informacij. Na podlagi prostorskih omejitev posamezne lokacije so opredeljene možne ovire pri vzpostavitvi zalednega terminala. Z analiziranjem je ocenjena ustreznost koncepta zalednega terminala kot celote in način uporabe posamezne izvedenke. V raziskavi je ugotovljeno, da je uporaba zalednega terminala, kot alternativne rešitve, primerna za uspešno reševanje prostorskih omejitev pomorskega terminala za avtomobile.
Keywords: koncept zalednega terminala, logistika avtomobilov, Luka Koper, pomorski terminal za avtomobile
Published: 05.02.2019; Views: 554; Downloads: 90
.pdf Full text (4,51 MB)

6.
Uporaba uradnih jezikov v sodnih postopkih na manjšinskih območjih v Republiki Sloveniji
Nežka Kajzer, Sara Krajnc, Barbara Smogavc, Sergeja Smogavc, 2015, professional article

Abstract: Ta razprava obravnava problematiko uporabe italijanščine in madžarščine kot uradnih jezikov v sodnih postopkih na območjih Republike Slovenije, kjer sta jezika določena kot uradna jezika. Avtorice ugotavljajo, da obstajajo pravne podlage, ki bi morale na omenjenih območjih dopustiti uporabo uradnih jezikov vsakomur, vendar pa praksa slovenskih sodišč pri tem ni enotna. Predvsem na območju italijanske manjšine sodišča preverjajo tudi narodnost vlagatelja, čeprav za takšno preverjanje ne obstajajo nobeni izdelani kriteriji.
Keywords: Slovenija, narodne manjšine, jezikovne manjšine, jezikovne pravice, uradni jezik, sodišča, sodni postopek, manjšinski jeziki, narodnost, Koper, Capodistria, Lendava, Lendva
Published: 02.08.2018; Views: 373; Downloads: 50
.pdf Full text (364,14 KB)
This document has many files! More...

7.
Rheological properties of marine sediments from the port of Koper
Jasna Smolar, Matej Maček, Ana Petkovšek, 2016, original scientific article

Abstract: Subaqueous, fine-grained, cohesive sediments are continuously fluidized by waves and other disturbances that cause their movement, which can be described with numerical models incorporating rheological parameters. The rheological behaviour depends on the soil (solid) type, the volume concentration, the salinity and the testing methods. In this study, rheological investigations of marine sediments from the Port of Koper were carried out by using two coaxial cylinder rheometers (DV3T HB, Brookfield and ConTec Viscometer 5). The influence of the specimen volume, the size of the gap and the type of measuring spindles were analysed and compared. The measured data were evaluated using the Bingham model. For each data set, the boundary between the sheared (“fluid”) and the un-sheared (“solid”) material was calculated and then the calculated boundary was used instead of the outer radius of the cylinder for the evaluation of the rheological parameters, where necessary. A good comparison of the results was found when using this approach. The results are also in agreement with the literature data. The ConTec Viscometer 5, primarily designed for mortars and concrete, was shown to be also suitable for the investigation of sediments.
Keywords: marine sediments, Bingham model, yield stress, plastic viscosity, coaxial cylinder rheometer, plug flow, Bay of Koper
Published: 18.06.2018; Views: 431; Downloads: 39
.pdf Full text (709,57 KB)
This document has many files! More...

8.
Possibilities of logistics partner cooperation between the seaports of Bar and Koper
Mimo Drašković, Veselin Drašković, 2016, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: The scientific problem and the subject of research consists of the explanation and analysis of possibilities of regional logistics partner cooperation between Slovenian seaport of Koper and Montenegrin seaport of Bar. This paper elaborates an original idea to attract Chinese investors, shippers, logistics providers, bankers and other business entities in order to expand the port of Bar, modernize its infrastructure, increase the depth of its draft for receiving the largest ships and the creation of intermodal logistics and distribution centers in the closer and wider hinterland . This would allow huge amounts of Chinese goods to be partly shipped to the closer and wider region whereas the rest would be shipped through the port of Koper to Europe. Its hypothesis is that the creation of integrated logistics supply chain would attract a significant portion of China's import of goods to Europe and increase the competitiveness and advantages of the ports of Bar and Koper, through economy of scale, increase of quality of logistics service, reduction of total logistics costs and achievement of higher added value of all port and logistics services in these seaports.
Keywords: logistics, partner cooperation, supply chain, import, seaports, Koper, Bar, Slovenia, Montenegro
Published: 09.05.2018; Views: 358; Downloads: 37
.pdf Full text (2,88 MB)
This document has many files! More...

9.
Onesnaženost zraka z delci PM$_{10}$ v Mariboru, Ljubljani in Kopru v obdobju 2005–2014
Uroš Rebernak, 2017, original scientific article

Abstract: Onesnaženost zraka ima velik vpliv na zdravje in počutje ljudi, poleg tega vpliva tudi na ostale žive organizme. V preteklosti je za najbolj problematično onesnaževalo veljal žveplov dioksid, po uvedbi goriv z nizko vsebnostjo žvepla ter izvedenih ukrepih v termoelektrarnah in industriji v Sloveniji težav z njim nimamo več. Sedaj je pri nas najbolj pereč problem onesnaženost zraka z ozonom in delci PM$_{10}$. Članek analizira letne in dnevne režime delcev PM$_{10}$ v Mariboru, Ljubljani in Kopru v obdobju 2005–2014, interpretira linearni trend koncentracij delcev PM$_{10}$, primerja povprečne vrednosti delcev PM$_{10}$na vseh treh merilnih mestih in analizira primera dnevnih režimov ekstremno visokih koncentracij delcev PM$_{10}$, ki sta ju povzročila ognjemeta in uporaba zasebne pirotehnike.
Keywords: kakovost zraka, onesnaženost zraka, delci PM10, Maribor, Ljubljana, Koper
Published: 17.04.2018; Views: 885; Downloads: 87
.pdf Full text (655,14 KB)
This document has many files! More...

10.
Prenova večstanovanjskega objekta: vidik arhitekturne percepcije
Tabita Jerant, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja idejno rešitev za prenovo Tomosovega bloka v Kopru. Naloga se osredotoča na problem praznega ambienta ter njegove pojavnosti. Tomosov blok zaradi svoje lokacije in volumna ponuja odlično izhodiščno točko za ureditev potencialnega večstanovanjskega objekta. Tomosov blok se predvidi kot kombinacija javnega in zasebnega programa. V pritličju, ter na mestu nekdanje terase se uredijo javni prostori. Pritličje se nameni prostorom Javnega stanovanjskega sklada, kateri že danes domujejo na tem mestu. Na mesto nekdanje terase Tomosovega bloka se uredi večja kavarna, katera služi kot optimalna razgledna točka, ter kot točka dogajanja in shajanja. Zasebni program je v celoti predviden stanovanjem. Stanovanja so različnih tipologij, primerna za vse potrebe in načine bivanja. Arhitekturni koncept zagovarja ohranjanje dela arhitekta Eda Mihevca. Osrednji volumen Tomosove stolpnice se v celoti ohrani, zgodijo se določene perforacije in širjenje severni in južni smeri, ter v višino. Kot odgovor na potrebo po večjih zelenih površinah v samem mestnem jedru se južna stran objekta uredi v zelenem konceptu tako, da se na novo dodane balkone predvidijo korita za drevesa z manjšim koreninskim sistemom. Pod Nazorjevim trgom se uredi garaža, katera v celoti reši aktualen problem parkiranja v samem mestnem središču. Prenova Tomosove stolpnice ponudi nov način življenja za prebivalce mesta in hkrati zadosti kriterijem bivalnega okolja, ter ponudi določeno mero atraktivnosti. Ureditev stolpnice pa pripomore tudi k sami identiteti in razpoznavnosti mesta Koper.
Keywords: Tomosov blok, Edo Mihevc, prenova, participacija, Koper, stanovanjska problematika, zelena vertikala, anketa
Published: 04.10.2017; Views: 1074; Downloads: 499
.pdf Full text (70,30 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica