SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
NEGA ZOB IN USTNE VOTLINE PREDŠOLSKEGA OTROKA
Alenka Škrubej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Nega zob in ustne votline predšolskega otroka je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili ustno votlino, kjer smo zajeli razvoj zobovja, zgradbo zob, razporeditev zob in zobne skupine, obzobna tkiva, slino, jezik in zobne obloge. Ugotovili smo, da zobna gniloba v Sloveniji že nekaj let upada. V nadaljevanju smo predstavili še skrb za zobe, kjer smo opisali metodo čiščenja zob, sredstva za nego zob, zdravo prehrano predšolskega otroka in pomen dobrega sodelovanja med zobozdravnikom, starši otrok in vzgojiteljem. Empirični del zajema ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok Vrtca Čebelica iz Šentjerneja. Namen raziskave je bil ugotoviti odnos otrok in staršev do ustne higiene in higiene zob, njihov odnos do zdrave prehrane in stopnjo preventivne zobozdravstvene osveščenosti staršev. Dobljene rezultate anonimnega anketnega vprašalnika smo prikazali s tabelami in grafi. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo raziskovanja. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da so starši z vzgojiteljičino skrbjo za nego otrokovih zob v vrtcu izredno zadovoljni (90,6 %), da se več kot polovica predšolskih otrok prehranjuje zdravo. Ugotovili pa smo tudi, da le manj kot polovica manj kot polovica anketiranih staršev pomaga svojim otrokom pri čiščenju zob, drugi jim pomagajo samo občasno, ali pa jim sploh ne pomagajo. Prišli smo do zaključka, da je še vedno preveč staršev, ki ne posveča dovolj pozornosti negi otrokovih zob.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zobna gniloba, starši, vzgojitelji, ustna higiena, zdrava prehrana
Published: 12.07.2010; Views: 3707; Downloads: 829
.pdf Full text (2,88 MB)

2.
ODNOS OSNOVNOŠOLCEV DO HRANE
Monika Čeh, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Temeljni namen uživanja hrane je dopolniti kemijske elemente, ki sestavljajo celice in tkiva človeškega telesa (Walker, 2004). Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo in opisujemo zdravo prehrano ter razlagamo, kakšen pomen ima le-ta na posameznikovo zdravje. Podrobneje nakazujemo načrtovanje dnevnih obrokov ter predstavljamo vrste alternativnih oblik prehranjevanja. V empiričnem delu diplomskega dela ugotavljamo, kakšno znanje imajo učenci različnih starosti o prehrani ter kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju prehranjevalnih navad učencev.
Keywords: Ključne besede: zdrava prehrana, motnje hranjenja, prehranjevalne navade, osnovna šola, razredna stopnja.
Published: 15.04.2009; Views: 3630; Downloads: 638
.pdf Full text (3,20 MB)

3.
PREDŠOLSKI OTROK IN ZDRAVA PREHRANA
Ksenija Jaušovec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Predšolski otrok in zdrava prehrana smo v teoretičnem delu diplomskega dela zbrali podatke o zdravi in uravnoteženi prehrani predšolskih otrok. Spregovorili smo tudi o piramidi zdrave prehrane, načelih zdravega prehranjevanja in sestavinah zdrave prehrane. Osredotočili smo se na prehrano predšolskega otroka in dnevne obroke. Dotaknili pa smo se tudi izbirčnosti predšolskih otrok pri hrani in vloge staršev ter vrtca oz. vzgojiteljev. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni rezultati raziskave, s katero smo ugotavljali, kakšne so prehranske navade predšolskih otrok in ali se pravilno in zdravo prehranjujejo. Obdelani so bili podatki, pridobljeni iz anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen staršem predšolskih otrok iz vrtca Sveta Ana. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 40 staršev predšolskih otrok. Anketa je bila izvedena v mesecu decembru 2008. V tem delu so bile z deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je bilo razvidno, da kar 90 odstotkov anketiranih staršev spremlja jedilnike v vrtcu. Večina predšolskih otrok vsak dan uživa sadje in zelenjavo. Pogostost slaščic pri otrocih je velika. S prehrano v vrtcu je nekaj manj kot polovica otrok zadovoljnih. Starši so po večini mnenja, da prehrambene navade, razvite v otroštvu, ostanejo vse življenje.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehranjevalne navade, vloga staršev, vloga vzgojiteljev.
Published: 11.06.2009; Views: 7352; Downloads: 1927
.pdf Full text (289,49 KB)

4.
ANALIZA WELLNESS PONUDBE V IZBRANEM HOTELU NA PTUJU
Suzana Poljanec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Wellness je svetovno turistično gibanje sodobnega časa. Pomeni kakovost življenja in vključuje sestavine zdravega načina življenja. V celovito ponudbo wellnessa morajo biti vključene vse štiri temeljne sestavine - zdrava prehrana, osebna sprostitev, telesne aktivnosti in duševne aktivnosti. V diplomski nalogi sem raziskovala sedanje stanje wellness ponudbe v hotelu Mitra na Ptuju. Glavne ugotovitve raziskave so: • wellness postaja iz dneva v dan vse bolj pomemben segment turizma, saj se zanimanje za wellness storitve povečuje; • gostje dajejo poudarek sprostitvi; • gostje wellness centov so predvsem dobro izobraženi, ki se zavedajo, da je zdravje najvišja vrednota v življenju; • ženske so večje uporabnice wellness storitev; • največkrat uporabljena wellness storitev je masaža; • uporabniki wellness storitev si želijo kakovostne storitve.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: wellness, fizične aktivnosti, osebna sprostitev, duševne aktivnosti, zdrava prehrana, dobro počutje, wellness ponudba v hotelu Mitra.
Published: 16.12.2009; Views: 2284; Downloads: 545
.pdf Full text (839,85 KB)

5.
USTNA HIGIENA IN PREDŠOLSKI OTROK
Nina Polanec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela Ustna higiena in predšolski otrok je predvsem predstavitev, kako so starši ozaveščeni o pomembnosti pravilne ustne higiene in skrbi za zdrave otrokove zobe. V teoretičnem delu je predstavljena ustna votlina, ki zajema jezik, slino in zobe, kjer so posebej predstavljene oblike zoba, zobne skupine, razporeditev zob, obzobna tkiva ter razvoj in zgradba zobovja. Predstavljene so bolezni ustne votline in zob, ki zajemajo zobno gnilobo, vnetje dlesni, razjede v ustih in zobni ognojek. Opisan je tudi vpliv prehrane na zdravje zob in ustne votline in vpliv razvad na nepravilnosti v rasti in razvoju zob in čeljusti. Predstavljena je še skrb za zdravje zob in ustne votline, kjer je pomembna tako vloga staršev kot vzgojiteljev. Na koncu teoretičnega dela je predstavljen še pomen preventivnih zobozdravstvenih pregledov predšolskih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati anonimnega anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši predšolskih otrok vrtca Otona Župančič Maribor. Raziskovali smo, kako starši predšolskih otrok skrbijo za zdravje zob svojih otrok. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Z rezultati ankete smo prišli do dejstev, ki nakazujejo, da so starši dovolj skrbni pri negi otrokovih zob, prav tako skrbijo za pravilno, zdravo prehrano in redno sodelujejo z zobozdravnikom.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, starši, vzgojitelj-ica, ustna higiena, zdrava prehrana.
Published: 25.11.2009; Views: 2938; Downloads: 626
.pdf Full text (2,07 MB)

6.
ŠPORTNA AKTIVNOST IN PREHRAMBENE NAVADE PREDŠOLSKIH OTROK V SEVNIŠKIH VRTCIH
Katja Traven, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Športna aktivnost in prehrambene navade predšolskih otrok v sevniških vrtcih je razvidno, kakšna je povezanost športne aktivnosti in prehrambenih navad predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne prehrambene navade imajo otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, kakšno vlogo imajo pri tem njihovi starši, kako pogosto so otroci, vključeni v sevniški vrtec, športno aktivni zunaj vrtca in katere so njihove aktivnosti. Teoretični del smo razdelili na dva dela, prehrano in motoriko. Pri prehrani je opisana zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, organizacija prehrane v Vrtcu Ciciban Sevnica, pri motoriki pa gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti v kurikulumu za vrtce, vpliv prehrane na gibalni razvoj otroka in organizirane gibalno-športne dejavnosti za predšolske otroke v Sevnici. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 50 staršev predšolskih otrok. V empiričnem delu so bile z deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, zdravo prehranjujejo in da starši poznajo posledice nezdravega in nepravilnega prehranjevanja. Starši so z otrokom športno aktivni 2 — 3 krat na teden in da zelo malo otrok obiskuje organizirano športno vadbo. Na podlagi podatkov o teži in višini otrok ugotavljamo, da ima večina otrok normalno telesno težo glede na indeks telesne mase.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, vpliv prehrane na gibalni razvoj, športne dejavnosti
Published: 06.07.2010; Views: 2721; Downloads: 380
.pdf Full text (781,90 KB)

7.
ALTERNATIVNI NAČINI PREHRANJEVANJA IN OTROCI
Monika Vodišek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: »Ni je bolj iskrene ljubezni, kot je ljubezen do hrane.« Bernard Shaw Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo in opisujemo različne alternativne načine prehranjevanja, zdravo prehrano ter z njo v zvezi snovi, ki jih naše telo potrebuje za preživetje. Namen empiričnega dela je bil preveriti poznavanje alternativnih načinov prehranjevanja pri osnovnošolcih (N = 150). Cilji izvedene raziskave so bili preveriti, kakšno znanje imajo osnovnošolci o alternativni prehrani, kako se prehranjujejo, kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju prehranjevalnih navad, ter ugotoviti, ali obstajajo razlike glede na spol in razred šolanja anketiranih učencev. Rezultate smo pridobili z anketnim vprašalnikom, ki je vseboval 11 vprašanj zaprtega tipa. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike v poznavanju in razumevanju izrazov vegetarijanec, vegan, presnojedec in biološka hrana. Izraza vegetarijanec in vegan bolj poznajo deklice in učenci petih razredov. Izraza presnojedec in biološka hrana pa bolj poznajo dečki in učenci četrtih razredov. Večina učencev je vsejedih, malo je takšnih, ki so vegetarijanci oziroma se prehranjujejo z biološko pridelano hrano, nihče pa ni vegan ali presnojedec. Zelo podobni so rezultati pri načinu prehranjevanja staršev anketiranih učencev. Večini anketiranih učencev se dobro načrtovana prehrana zdi primerna za njih, še več pa je takih, ki bi radi več izvedeli o alternativni prehrani. Velik odstotek anketiranih učencev znanja o alternativni prehrani ni dobilo v šoli, prav tako jih več meni, da v šoli nimajo možnosti vegetarijanskega menija.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Alternativna prehrana, vegatarijanstvo, zdrava prehrana, osnovna šola, razredna stopnja.
Published: 09.03.2011; Views: 2519; Downloads: 429
.pdf Full text (1,32 MB)

8.
PROBIOTIKI V PREHRANI STAROSTNIKOV
Melanie Mitrović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Teoretična izhodišča: Diplomsko delo govori o probiotikih in koristi probiotikov v prehrani starostnikov. Probiotiki so koristni mikroorganizmi, ki v zadostnih količinah pozitivno vplivajo na gostitelja. Ugodno vplivajo na krepitev imunskega sistema, črevesne mikrobiote, delujejo protivnetno. Namen diplomskega dela je ugotoviti ali starostniki poznajo probiotike in jih uporabljajo. Metodologija raziskovanja: Uporabljena je bila deskriptivna in kvantitativna metodologija. Podatke smo pridobili z pomočjo anonimnega strukturiranega vprašalnika, ki je vseboval 14 vprašanj. Razdeljenih je bilo 70 vprašalnikov vsi so bili vrnjeni in pravilno izpolnjeni. Rezultati raziskave: Na podlagi analize pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da starostniki slabo poznajo probiotike oz. jih enačijo z vlakninami. Večina starostnikov uživa probiotike kot prehranska živila, kljub mnogim probiotičnim prehranskih dopolnilom. Sklep: Probiotiki so med starostniki slabo poznani. Starostniki probiotikov z namenskim izbiranjem živil ne uživajo.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: probiotiki, črevesna mikrobiota, starostnik, zdrava prehrana
Published: 07.02.2017; Views: 680; Downloads: 120
.pdf Full text (1,43 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica