| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
VKLJUČEVANJE SODOBNE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V POUK SLOVENŠČINE
Mateja Pogorevc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pristop k učenju maternega jezika se skozi obdobja spreminja in danes tudi tu veliko vlogo igra sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma računalnik. Vključevanje sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk slovenščine je tema istoimenskega diplomskega dela, katerega namen je bil raziskati razširjenost uporabe sodobne IKT na omejenem vzorcu učiteljev slavistov, ki učijo v osnovnih in srednjih šolah. Odgovorni organi nudijo učiteljem ustrezne možnosti nadgradnje znanja, izboljšuje se tudi opremljenost učnih prostorov. Vzporedno s postopnim vključevanjem IKT v pouk slovenščine tečejo prenove učnih načrtov, ki so bile nujno potrebne. Spoznanja te študije, ki temeljijo na rezultatih anketnega vprašalnika, so se izkazala za vzpodbudna. V raziskavo je bilo zajetih 50 učiteljev slovenščine s štajerskega področja Slovenije. Anketirani vključujejo sodobno IKT v pouk slovenščine, kar potrjuje že dejstvo, da si pri pripravi na pouk redno pomagajo z Wordom in svetovnim spletom. Kljub generacijskemu prepadu v obvladovanju sodobne IKT, ki ga je povzročil hiter napredek računalniške znanosti v zadnjem desetletju ali dveh, je mogoče trditi, da so učitelji slovenščine zadovoljivo usposobljeni. Računalniška pismenost predstavlja izziv, ki so ga pripravljeni sprejeti kot pot do novih znanj ter bolj kakovostnega načina dela.
Keywords: Ključne besede: sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, slovenščina, pouk, računalnik, učitelji, slavisti, slovenisti, računalniška pismenost, diplomska dela.
Published: 01.06.2009; Views: 3966; Downloads: 459
.pdf Full text (409,86 KB)

2.
VPLIV NOVIH TEHNOLOGIJ IZDELAVE NA RAZVOJ IN CILJE PODJETIJ
Dalibor Mitić, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem času tržno gospodarstvo in vse večja konkurenca silita podjetja, da iščejo vedno nove poti do kupca. Podjetja si prizadevajo strankam ponuditi vedno hitrejši, enostavnejši in hkrati varen nakup. Pri izpolnjevanju teh ciljev podjetjem pomaga sodobna tehnologija. Najpomembnejši rezultat uvajanja novih tehnologij in vstopanja oziroma odkrivanja novih trgov je povečanje tržnega deleža, s tem pa prihodkov in dobička. Nanj imajo najpomembnejši neposredni vpliv izhodne posredne spremenljivke, konkretno uvajanje novih ali bistveno izboljšanih izdelkov. Pri domačih podjetjih se pri investiranju v nove izdelovalne tehnologije in nove izdelke pojavi problem velikosti oziroma omejenosti domačega trga v primerjavi s tujimi podjetji večjih držav. Ta se primarno osredotočajo na domači trg, saj je ta veliko bolj dovzeten za novosti in jim že ta omogoča dobiček. Dejstvo je, da ostaja vpliv inovacij in uvajanja novih tehnologij na cilje podjetij in s tem na celoten dobiček iz naslova novih izdelkov premajhen.
Keywords: Ključne besede: novi izdelki, nova tehnologija, diferenciranje, analize, stranke
Published: 22.04.2009; Views: 2066; Downloads: 145
.pdf Full text (791,55 KB)

3.
OBLIKOVANJE IN PREOBLIKOVANJE OBSTOJEČE EMBALAŽE V OKVIRU PROJEKTNEGA DELA V VZGOJNIH ZAVODIH
Bernarda Hrovat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Temo, izbrano v okviru predmeta didaktika tehnične vzgoje, sem teoretično in praktično obdelala na primeru oblikovanja in preoblikovanja iz obstoječe embalaže. Otrokom sem želela skozi izdelavo uporabnega izdelka – ptičje krmilnice iz odpadne embalaže pokazati, da lahko različno embalažo še koristno uporabimo, preden jo zavržemo, in s tem naredimo nekaj dobrega za okolje. To je hkrati tudi odličen način za spodbujanje otrokove ustvarjalnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavila projektno učno delo na splošno in na področju tehnike in tehnologije, povezanost tehnike in tehnologije z ostalimi področji ter otrokov razvoj in razvoj otrokove ustvarjalnosti. Predstavila sem tudi material, ki smo ga uporabili pri praktičnem delu, tj. odpadno embalažo. V empiričnem delu sem predstavila razvojne hipoteze in interpretacijo podatkov, ki sem jih dobila na podlagi opazovanj. Na primeru projektne naloge je predstavljen koncept dela za izdelovanje uporabnega predmeta.
Keywords: Ključne besede: tehnika in tehnologija v vrtcu, projektna naloga, odpadna embalaža, ptičja krmilnica.
Published: 08.07.2009; Views: 2374; Downloads: 613
.pdf Full text (5,88 MB)

4.
ŠTUDIJ NA DALJAVO NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE
Karla Rupnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prednosti izobraževanja na daljavo se kažejo že v njegovih zgodnjih začetkih, s katerimi smo začeli teoretični del diplomske naloge. Po uvodnem delu smo se opredelili predvsem na študij na daljavo in z raziskavo na Fakulteti za organizacijske vede prišli do pozitivnih odzivov študentov na ta način študija. Presenetljivo je dejstvo, koliko časa se o študiju na daljavo že govori in piše, še vedno pa ima tako malo študentov izkušnje z njim. V diplomski nalogi smo zajeli mnenja o stroških študija na daljavo, porabljenem času za tak način študija, samodisciplini, pridobljenem znanju in izkušnjah stotih rednih in izrednih študentov Fakultete za organizacijske vede. Starost anketiranih študentov se giblje med devetnajst in štiriinštirideset let. Povprečna starost rednih študentov je deset let nižja od starosti izrednih študentov. Anketiranih je bilo osemintrideset žensk in dvainšestdeset moških. Presenetljiv je pozitiven rezultat ankete glede njihovega računalniškega znanja. Samo pet od stotih anketiranih študentov je mnenja, da njihovo računalniško znanje ni zadovoljivo. Opis prednosti in pomanjkljivosti smo iz teoretičnega dela razširili v empiričnem delu naloge, v katerem so študenti z rangiranjem kot največjo slabost določili pomanjkanje pristnega stika s profesorji, na drugo mesto so postavili pomanjkanje stika s kolegi, sledi prepuščenost lastni iznajdljivosti. Zadnja tri mesta zasedajo pomanjkanje samodiscipline, stroški informacijsko-komunikacijske tehnologije in informacijsko znanje. Slednje pri odločanju anketiranih študentov, sprejeti način študija na daljavo ali ne, ne bi imelo odločilne vloge. Rangiranje prednosti pa so anketirani študenti postavili v naslednji vrstni red: časovna prilagodljivost kot največja prednost, nižji stroški se jim zdijo enako pomembna prednost kot oddaljenost od fakultete in izpolnjevanje službenih obveznosti. Sledi jim večja samostojnost pri študiju, študijska ustvarjalnost, večja zanimivost študiranja kot pri klasičnem načinu podajanja znanja, na zadnje prednostno mesto pa so anketirani študenti dali obvladovanje družinskih obveznosti. Mnenja študentov o tem, koliko bi jih klasično gradivo v celoti zamenjalo ali vsaj dopolnilo z e-gradivi, so potrdila opis obširne raziskave o e-gradivih, narejene že pred leti na Fakulteti za organizacijske vede. Rezultati te raziskave so navedeni v teoretičnem delu diplomske naloge. Ugotovitve kažejo, da bi bila vpeljava študija na daljavo na Fakulteti za organizacijske vede izredno dobro sprejeta, saj rezultati potrjujejo pritrdilen odgovor sedemdesetih od stotih anketiranih študentov za odločitev za študij na daljavo na naši fakulteti, če bi ga že izvajali. S strokovnim delom tutorjev bi bila zabrisana največja slabost študija na daljavo, ki jo anketirancem predstavlja pomanjkanje pristnega stika s profesorji. Glede na čas in pomen informacijsko-komunikacijske tehnologije je tak način študija v bližnji prihodnosti neizbežen tako za študente kot za fakulteto.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Študij na daljavo, izobraževanje na daljavo, informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-gradivo
Published: 26.10.2009; Views: 2610; Downloads: 144
.pdf Full text (1,25 MB)

5.
RAZVOJ ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA V SLOVENSKIH BANKAH
Natalija Maher, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko bančništvo je ena izmed najpogosteje uporabljenih oblik komuniciranja z banko, saj se na ta način lahko izognemo vrstam, ki nastajajo v bankah, ob tem pa lahko bančno storitev opravimo tudi sredi noči, saj nam je elektronski dostop omogočen 24 ur na dan ter vse dni v letu. Komitentom je tako poleg udobja prihranjeno ogromno časa, banke pa na ta način razbremenijo uslužbence na bančnih okencih, ki se lahko temeljiteje posvetijo posameznim strankam in učinkovitejšemu trženju bančnih produktov. V Sloveniji je na področju elektronskega poslovanja dobro razvito poslovanje za opravljanje negotovinskih plačil s plačilnimi in kreditnimi karticami, poslovanje preko elektronske banke za opravljanje celotnega plačilnega prometa, poslovanje z bankomati za 24 urno postrežbo z gotovino in v zadnjem času še poslovanje za opravljanje malih negotovinskih plačil z mobilnim telefonom. Stranke so se razvadile in imajo vedno večje potrebe, želje in pričakovanja glede bančnih storitev. Stranke so tudi vedno bolj izobražene, zato zahtevajo kakovostne, hitre in varne storitve. Da bi finančne institucije zadovoljile potrebam trga in se razlikovale od konkurence, se posvečajo razvoju različnih tehnologij s katerimi bi komitentom ponudile storitve elektronskega bančništva.
Keywords: Ključne besede: tehnologija, elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, bančne storitve, plačilne kartice, varnost, bankomati, mobilna bančništvo, telefonsko bančništvo.
Published: 02.12.2009; Views: 1611; Downloads: 224
.pdf Full text (472,27 KB)

6.
MOŽNOST UPORABE MENEDŽERSKIH METOD NA RAVNI LOKALNE UPRAVE
Mojca Guzej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Menedžment pomeni proces vodenja organizacije k izidom. Je sinonim za načrten proces ustvarjanja, spodbujanja in vzdrževanja tistih pozitivnih lastnosti, ki organizaciji omogoča dosego zastavljenih ciljev. Ključno vlogo pri sprejemanju odločitev ima vrhovni menedžment, ki mu pri odločanju lahko pomaga poznavanje sodobnih metod menedžmenta. Te metode morajo biti med seboj povezane in pretežno v funkciji razvoja kakovosti omogočajo uporabo tudi na področju javne uprave, tako tudi občine, kot temeljne samoupravne lokalne skupnosti. Lokalna samouprava pomeni pravno, funkcionalno in teritorialno lokalno skupnost, ki je hkrati organizacijska, informacijska in gospodarska skupnost, ki rešuje zelo obsežne in raznovrstne naloge, pri čemer je vloga menedžmenta ključnega pomena. Pomen in vloga menedžmenta sta zlasti v ospredju, ko se od občinskih organov zahteva vse večja učinkovitost in racionalnost dela ter ustvarjalni odnos do pretežno omejenih lokalnih virov. Izkušnje pa kažejo, da menedžerji v lokalnem okolju porabijo preveč časa in energije z zagotavljanjem, da se delo opravlja pravilno in skladno z zakonodajo, premalo pozornosti pa se namenja vprašanju, katero delo je pravo in ga je treba opraviti najprej glede na vedno hitrejše spremembe, ki nastajajo v procesu razvoja lokalne samouprave. V Sloveniji imamo 193 občin, od tega je 11 mestnih občin, ki štejejo od 20 tisoč (Murska sobota) pa do 268 tisoč prebivalcev (Ljubljana), medtem ko najmanjša slovenska občina šteje le 353 prebivalcev (Hodoš). Rečemo lahko, da je vsaka občina razvojna eniteta zase, kar pomeni, da ne velja za vse neka splošna razvojna resnica, ki je uporabna za vsako priložnost. Vsaka od njih potrebuje namreč svoj organizacijski model, ki ga je treba vedno znova potrjevati in prilagajati potrebam, zahtevam in interesom občanov in zakonodaje. Uspešnost takega organizacijskega modela pa je v največji meri odvisna prav od menedžmenta oz.lokalnih menedžerjev.
Keywords: Ključne besede: menedžment, javna uprava, lokalna samouprava, občina oz. lokalna skupnost, občinski organi, občinska uprava, občani, strategija, dolgoročni cilji, učinkovitost, uspešnost, kakovost, sodobna informacijska tehnologija;
Published: 16.08.2010; Views: 1654; Downloads: 129
.pdf Full text (422,17 KB)

7.
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE PRI UČITELJEVEM DELU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Katja Šafer, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Področje vzgoje in izobraževanja je že v preteklih desetletjih prejšnjega stoletja doživljalo velike spremembe, saj se je med drugim moralo spoprijeti z vedno večjimi zahtevami sodobne družbe, ki se nanašajo na vključevanje in vedno večjo uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) v šoli. Šolstvo se je informatiziralo in sprejelo uporabo IKT kot del vsakdana, saj prav na vsa družbena področja prodirajo dosežki avtomatizacije, elektronike in kibernetike in nujno je, da se mladina na to ustrezno pripravi (Blažič idr., 2003, str. 257). Brez vključevanja IKT v različne segmente vzgoje in izobraževanja si sodobnega načina pouka in učenja torej ni več mogoče predstavljati, saj nam nudi nove možnosti preoblikovanja izobraževanja, nove zmožnosti in kapacitete za učenje, nedvomno pa učitelju tudi olajša delo. K tem novodobnim spremembam pa lahko veliko prispeva tudi izobražen in osveščen e-kompetenčni učitelj. Le takšni učitelji so lahko dandanes optimalno učinkoviti pri svojem delu, prav tako pa bodo lahko dosegali več zastavljenih ciljev (Newhouse, 2002b, povz. po Brečko in Vehovar, 2008, str. 140). V diplomskem delu je prikazana uporaba IKT pri učiteljevem delu v prvem in drugem triletju osnovne šole, in sicer učiteljev odnos do uporabe IKT v vzgojno-izobraževalnem procesu, mnenje o opremljenosti šol z IKT, pogostost uporabe IKT pri pouku in izven pouka, predmeti in dejavnosti uporabe IKT, uporaba in znanje o uporabi izbrane programske ter strojne učne opreme, uporaba e-gradiv pri pouku, predmeti, pri katerih je uporaba e-gradiv najpogostejša, usposobljenost učiteljev za delo z IKT, vloga učitelja v primerjavi z IKT in najpomembnejše prednosti, ki jih učitelji pripisujejo vključevanju in uporabi IKT v šoli.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: osnovna šola, vzgoja in izobraževanje, učitelj, prvo in drugo triletje, informacijska družba, informatizacija šolstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-izobraževanje, e-gradiva, učenje na spletu.
Published: 17.06.2010; Views: 3678; Downloads: 440
.pdf Full text (3,03 MB)

8.
ANALIZA TEORETIČNEGA KONCEPTA MENEDŽMENTA ODNOSOV Z ODJEMALCI- CRM
Selvedin Mujagić, 2010, final seminar paper

Abstract: V globalno tržnem okolju se organizacije dnevno srečujejo s problematiko prilagajanja in zadovoljevanja odjemalcev z različnimi zahtevami in nakupnimi navadami. Odjemalci so pri svojih odločitvah nepredvidljivi, saj se vedno znova ne odločajo za izdelke iste blagovne znamke, istega okusa, videza itd. Na njihovo odločitev in s tem na razpolaganje kupne moči pri nastali potrebi, vplivajo številni za organizacijo nepredvidljivi, včasih celo nevarni tržni dejavniki. Funkcija menedžmenta odnosov je tako zmanjšati in obvladovati tovrstne dejavnike, nastale potrebe pa pravočasno predvideti in reagirati v obliki ponudbe pravega izdelka ob pravem času ter, na pravem mestu in s tem poskrbeti za zadovoljstvo odjemalca. Izhodišča koncepta so torej postavljena v osnovni zakona menjalnega odnosa t.j. daj —dam s poudarkom na ustvarjanju t.i. ''win- win'' odnosa. Tovrstno razmerje je možno doseči le v primeru, če obe strani čutita, da sta pri menjavi dobili vsaj toliko kot sta pričakovali ali celo več. V vsakem primeru gre za ustvarjanje obojestranskega zadovoljstva, kar se pri podjetju odraža kot povečanje deleža prihodkov, pri odjemalcu pa kot lojalnost do podjetja. Vzpostavljanje dolgoročnih in dobičkonosnih odnosov z vsemi odjemalci, pa se po izkušnjah mnogih organizacij ne kaže kot najdonosnejša poteza. Prav zato je potrebno pri graditvi odnosov z namenom dolgoročnega sodelovanja, deliti odjemalce na donosne in manj donosne. Namreč, z donosnimi odjemalci bo podjetje sodelovalo in razvijalo odnos temelječ na zaupanju, medtem ko bo manj donosnim oz. nedonosnim posvečalo bistveno manj pozornosti. Podporo pri odločanju in pravilnem vlaganju resursov organizacije nudi pomemben sestavni del CRM- ja t.j. informacijska tehnologija in z njo vse povezane programske rešitve. Informacijska tehnologija s pomočjo podatkovnih baz omogoča analiziranje, obdelavo in pripravo podatkov, s katerimi lahko podjetje prispeva k uspešnejšemu in učinkovitejšemu oblikovanju odnosa in z njim povezanega zadovoljstva s podjetjem. Pri tem je nujno omeniti, da koncept CRM ne gre enačiti s tehnologijo, temveč ga je potrebno opredeljevati kot strategijo ter način razmišljanja in poslovanja, ki gradi konkurenčne prednosti na uspešnem menedžmentu odnosov z odjemalci.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: - Menedžment odnosov z odjemalci - Zadovoljstvo in zvestoba odjemalcev - Donosnost - Informacijska tehnologija - Strategija - Konkurenčne prednosti
Published: 27.01.2011; Views: 1693; Downloads: 178
.pdf Full text (1,03 MB)

9.
PRIMERJAVA MOŽNOSTI VODENJA SODOBNE CESTNE RAZSVETLJAVE
Aleš Adanič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V večini primerov zunanje razsvetljave je v zadnjem času preprečevanje svetlobnega onesnaževanja in regulacije že stalnica. Ko se projektira oziroma oblikuje namen cestne razsvetljave se običajno projektanti poskušajo najbolj potruditi glede zmanjšanja onesnaževanja in porabe električne energije saj je ta najbolj pomembna rešitev za občine, ki plačujejo račune za električno energijo. Dobri primeri razsvetljave dosežejo svoj namen ob čim manjših emisijah svetlobe v prostor kakor tudi čim nižjo porabo električne energije, ki jo dosežemo z regulacijo sistema. V preteklem obdobju so bila v veliko pomoč pri omejevanju svetlobnega onesnaževanja mednarodna priporočila CIE, ki se vsakih nekaj let osvežijo z novimi priporočili, ampak se kljub novim priporočilom ni zmanjšalo svetlobno onesnaževanje. V Sloveniji smo v zadnjih letih dobili Uredbo o preprečevanju svetlobnega onesnaževanja, ampak kmalu se spet pričakuje dopolnitev te sprejete Uredbe. V diplomski nalogi bom predstavil smernice, ki se nanašajo na slovensko uredbo o preprečevanju onesnaženja, priporočilo mednarodne in evropske zakonodaje ter jih primerjal s slovensko uredbo. Posledice, ki jih prinaša uredba bodo seveda prizadele k največji meri lastnike oziroma upravljalce zunanje razsvetljave, zaradi tega je ključnega pomena katero oziroma koliko se lahko prihrani na račun električne energije s visoko učinkovitimi svetilkami in dodatno z možnostjo vodenja cestne razsvetljave.
Keywords: Ključne besede: Javna razsvetljava, problematika vsiljene svetlobe, LED tehnologija, regulacija cestne razsvetljave itd
Published: 14.12.2010; Views: 1577; Downloads: 222
.pdf Full text (6,35 MB)

10.
Skladiščno poslovanje v informacijskem sistemu SAP
Aleksander Volf, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava skladiščno poslovanje v informacijskem sistemu SAP z uporabo črtne kode. Podana je tudi proučitev možnosti za uvedbo radio frekvenčne identifikacijske (RFID) tehnologije. Na začetku je opisana zgodovina, proizvodni program in trend razvoja podjetja Domel d.d. V nadaljevanju sledijo teoretična izhodišča, kjer so podani splošni pojmi o logistiki, skladišču, informacijskem sistemu SAP, črtni kodi in RFID tehnologiji. Nato je bolj podrobno predstavljeno skladiščno poslovanje z uporabo črtne kode. Na koncu sledi proučitev možnosti skladiščnega poslovanja z uvedbo RFID tehnologije.
Keywords: Ključne besede: skladišče, logistika, informacijski sistem SAP, črtna koda, RFID tehnologija;
Published: 20.01.2011; Views: 2508; Downloads: 301
.pdf Full text (2,21 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica