| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 26
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
KAKOVOST DELA ZDRAVNIKOV ZAPOSLENIH V JAVNEM ZAVODU IN ZDRAVNIKOV S KONCESIJO
Sanela Svrtan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je bil z anketami v zdravstvenih domovih raziskati mnenja pacientov in zdravnikov o kakovosti dela zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu in zdravnikov s koncesijo in poiskati bistvene razlike med njima (prednosti in slabosti). Predvsem pa so nas zanimali tudi njihovi predlogi za izboljšanje kakovosti v zdravstvu. Anketiranje pacientov je potekalo v zdravstvenih domovih. Anketiranih je bilo 284 pacientov, od tega jih je 90 pacientov zdravnikov s koncesijo in 194 pacientov zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu. Anketo za zdravnike je izpolnilo 21 zdravnikov, od tega jih je 5 zdravnikov s koncesijo in 16 zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu. Pacienti so s kakovostjo dela svojega zdravnika v večini zadovoljni, nikakor pa niso zadovoljni s čakalnimi vrstami. Večinoma so mnenja, da je potrebno povečati število zdravnikov in čas posvečanja pacientu. Zdravniki se v večini odločajo za koncesijo zaradi finančne neodvisnosti in samostojnosti. V javnem zavodu nekateri zdravniki ostanejo, ker koncesije niso dobili ali ne dobijo ambulanto v najem v zdravstvenem domu oziroma se ne želijo ukvarjati z drugimi obveznostmi, če bi se odločili za koncesijo. V zdravstvu bi bilo potrebno zaposliti več zdravnikov, razbremeniti tiste, ki delajo preveč in obremeniti tiste z manj dela. Zdravniki bi bili manj obremenjeni in bi se lahko bolj posvečali svojim pacienom, predvsem pa bi bili tudi bolj prijazni. Zmanjšati bi bilo potrebno čakalne vrste ter zmanjšati število storitev, ki jih je potrebno doplačevati.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: kakovost v zdravstvu, zdravnik zaposlen v javnem zavodu, zdravnik s koncesijo, pacient.
Published: 22.07.2009; Views: 2221; Downloads: 410
.pdf Full text (384,36 KB)

2.
ODNOS ZAPOSLENIH V DOMU STAREJŠIH OBČANOV DO STANOVALCEV Z DEMENCO
Katica Kožul, 2009, undergraduate thesis

Abstract: S staranjem prebivalstva, število oseb z demenco v Sloveniji vse bolj narašča. Diplomsko delo govori o starosti, kot zadnjem življenjskem obdobju človekovega razvoja in o sindromu demence kot bolezni, ki je za to obdobje značilna. Osredotočili smo se na varstvo oseb z demenco v domovih za starejše, kjer največ časa z njimi preživijo medicinske sestre/zdravstveni tehniki in bolničarke/ji. Zaposleni na teh delovnih mestih potrebujejo pri svojem delu veliko znanja, fleksibilnosti in energije za tovrstno delo. Glavni namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako se člani negovalnega tima počutijo in kaj doživljajo ob svojem delu ter koliko so ob tem obremenjeni. Ugotovili smo, da se člani negovalnega tima v večini čutijo dovolj usposobljeni za delo s stanovalci z demenco, vendar so pogosto tako psihično kot fizično obremenjeni pri svojem delu. Pri komunikaciji in prepoznavanju potreb stanovalcev z demenco se počutijo pogosto uspešni, kar je izrednega pomena za kakovostno obravnavo stanovalcev z demenco. S tem diplomskim delom bi opozorili na ugotovljeno psihično in fizično obremenjenost članov negovalnega tima pri delu s stanovalci z demenco. Predlagamo vodilnim delavcem, da omogočijo članom negovalnega tima kontinuirano in redno izobraževanje na področju demence.
Keywords: Ključne besede: starost, demenca, kakovost življenja, odnos, čustvene stiske.
Published: 15.07.2009; Views: 3685; Downloads: 668
.pdf Full text (331,03 KB)

3.
VRTEC DANES ZA OTROKE PRIHODNOSTI
Bernarda Radovan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga govori o vrtcu danes za otroke prihodnosti. Za to temo smo se odločili, ker imamo v Sloveniji različne predšolske vzgojno-varstvene ustanove, na eni strani javne vrtce in na drugi strani zasebne vrtce. Vsaka izmed predšolskih vzgojno-varstvenih ustanov sledi svojemu programu dela in poskuša ponujati kakovostno vzgojno-varstveno celoto. V času svoje prakse v različnih vrtcih po Sloveniji smo opazili, da se vrtci med sabo razlikujejo, vendar kljub temu vsak na svoj način ponujajo kakovost in težijo k temu, da se razvijajo ter bogatijo svoja delovanja. Zato nas zanima, v kakšno smer se bodo razvijali današnji vrtci, kaj je tisto, kar lahko ponujajo prihodnjim generacijam. Vrtec, ki teži h kakovostni prihodnosti je zagotovo ključnega pomena za vse nadaljnje generacije, saj je ves čas otrokom potrebno omogočati ustrezno predšolsko vzgojo, varstvo, okolje, oz. kakovostno celoto, ki bo zadostila otrokovim potrebam. Vzgojitelji ter starši otrok, ki obiskujejo vrtce se zagotovo vsak dan srečujejo z vprašanji, kaj je tisto, kar želijo otrokom ponuditi, kaj želijo izboljšati, oziroma, kako želijo obogatiti vrtce v današnjem prostoru, da bi ti zadovoljili vse njihove potrebe. Vrtci v današnjem prostoru ponujajo kakovost, ki je v koraku z današnjim časom; ker pa zunanji dejavniki vsak dan znova zahtevajo spremembe, se tudi vrtci temu prilagajajo in poskušajo ponuditi vedno več. Vrtec lahko tudi danes postane prostor za prihodnje generacije.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: vrtec, predšolska vzgoja, kakovost, vrtec prihodnosti, otroci, vzgojitelji, starši.
Published: 08.10.2009; Views: 2816; Downloads: 603
.pdf Full text (2,08 MB)

4.
ANALIZA KARAKTERISTIK KAKOVOSTI PROMOTORKE
Eva Kokalj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je usmerjena k analizi karakteristik kakovosti promotorke oziroma promotorja. Želimo ugotoviti katere karakteristike kakovosti so kupcem pri promotorki najbolj in katere najmanj pomembne, da bi bilo izvajanje promocije kar najbolj kakovostno in usmerjeno predvsem h kupčevim potrebam in željam. Raziskovali smo pomembnost primernega odnosa in komunikacije promotorke do kupca, kakšne naj bi bile njene osebne lastnosti, zunanja podoba, obleka in primeren čas ter kraj, kjer naj bi se promocijska dejavnost odvijala. Rezultat raziskave so ugotovljene karakteristike kakovosti, ki so kupcem pri promotorki in izvajanju njene dejavnosti najpomembnejše: primerna in vljudna komunikacija, znanje in strokovnost ter prijaznost. Rezultati kažejo, da so promotorke dobro sprejete, saj so pri kupcih zaželene in se jih na prodajnih mestih ne izogibajo. Ugotovljene karakteristike kakovosti lahko služijo kot smernice, ki naj bi jih imela promotorka za kakovostno delovanje. To pa bi bilo usmerjeno k željam kupca ter učinkovitejšim prodajnim rezultatom, v korist tako promotorke kot podjetja. Tako bi podjetje z upoštevanjem rezultatov, pridobljenih v raziskavi, s kakovostno storitvijo promocije na trgu ponujalo nekaj več ter obenem zadovoljilo tako potrebe kupcev kot lasten interes. V današnjem času, kjer se vsakodnevno srečujemo z novimi izdelki, pa je lahko dodatna kakovostna storitev, ki ustreza kupčevim željam, velik korak pred konkurenco.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Kakovost storitev, kakovost promocije, promotorka, kupec
Published: 25.09.2009; Views: 2241; Downloads: 196
.pdf Full text (1,06 MB)

5.
ANALIZA KAKOVOSTI IN ZADOVOLJSTVA KUPCEV PODJETJA ZU-JA D.O.O.
Maja Purgar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zadovoljstvo je eden glavnih dejavnikov, ki vpliva na kupca pri nakupu izdelka in se na podlagi tega odloča o ponovnem nakupu pri izbranem proizvajalcu. V diplomski nalogi smo raziskali, katere so glavne karakteristike kakovosti, ki vplivajo na kupce pri nakupu spodnjega perila, ali se pritožijo ob nezadovoljstvu, kateri dejavniki kakovosti so najpomembnejši in kateri niso pomembni pri odločitvi o nakupu spodnjega perila. Kakovost in karakteristike kakovosti spodnjega perila smo obravnavali pri strankah podjetja Zu — Ja d.o.o. z anketnim vprašalnikom na območju Gorenjske v mesecu aprilu in maju 2009. S pomočjo raziskave smo ugotovili, katere so glavne karakteristike kakovosti, ki vplivajo na nakup spodnjega perila, kakšne so želje kupcev in nenazadnje, kje so potrebne izboljšave izdelkov. Izpostavimo lahko naslednje dejavnike kakovosti spodnjega perila, ki so za kupce najpomembnejši pri nakupu: vrsta materiala, udobnost, kakovost izdelka in vzdržljivost. Možne izboljšave, ki so jih predlagale stranke Zu — Je pa so: več krojev, več barv in še višjo kakovost materiala.
Keywords: Ključne besede: - kakovost, - zagotavljanje kakovosti, - izboljševanje kakovosti, - zadovoljstvo kupca, - reklamacija.
Published: 14.12.2009; Views: 1696; Downloads: 203
.pdf Full text (463,60 KB)

6.
KAKOVOST BIVANJA STANOVALCEV Z DEMENCO V SONČNEM DOMU
Bernarda Mlakar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Temelj uspešne obravnave starostnika z demenco je spoštljiv in zaupljiv odnos. Spoštovanje starostnikove osebnosti, preteklosti, njegovih želja in potreb je osnova za delo. Na osnovi interakcijskega modela medosebnih odnosov Hildegard E. Peplau želimo prikazati celostno obravnavo stanovalcev, ki obolevajo za boleznijo demence v institucionalnem varstvu. Ocenili smo, da kakovost bivanja zadosti pričakovanja svojcev. Ugotovili smo tudi, da zdravstveno negovalna služba spodbuja empatični odnos, zagotavlja občutek varnosti, aktivno in pozitivno okolje ter da so svojci seznanjeni z boleznijo. Raziskava ima značilnosti eksplicitne raziskave. V njej je sodelovalo 30 svojcev v sodelovanju s stanovalci z demenco. Za potrebe raziskave smo razvili vprašalnik, s katerim smo ugotovili, da namestitev v Sončnem domu nudi prijaznejši, kakovostnejši in manj boleč proces bivanja, pa tudi mirnejše in manj krizno življenje svojcev nameščenih. Raziskava je pokazala, da je za kakovost življenja v domu najpomembnejše strokovno usposobljeno osebje v zdravstveni negi. Zaposleni smo s svojci vzpostavili dober odnos in jih pritegnili k aktivnemu sodelovanju, ki pozitivno vpliva na počutje stanovalcev in na ohranjanje njihovih sposobnosti. Za aktivnosti, ki jih izvajamo pri stanovalcih z demenco, pa bi bilo potrebno dvigniti kadrovske normative.
Keywords: Ključne besede: demenca, starostnik, zdravstvena nega, medicinska sestra, kakovost, svojci.
Published: 21.12.2009; Views: 3057; Downloads: 563
.pdf Full text (1,17 MB)

7.
PARAMETRI RAZREZA Z AVTOMATSKIM KROJILNIM STROJEM
Nataša Kranjec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predstaviti in ugotoviti parametre za razrez na avtomatskem krojilnem stroju. Da bi ugotovili kakovost izreza krojnih delov in uporabljenih parametrov, smo spremljali 20 različnih modelov oblačil iz 15 različnih materialov. Naloge smo se lotili tako, da smo merili s tesarskim metrom višino krojnega naložka pred vakuumom in pri vakuumu. Nato smo sledili uporabljenim parametrom za različne materiale, da bi povezali uporabo parametrov z določeno tkanino. Ko so bili krojni deli izrezani smo na začetku krojne slike izbrali krojni del in mu izmerili dolžino in širino na vrhnjem sloju in na spodnjem sloju krojne plasti. Enak postopek smo ponovili diagonalno na koncu krojne slike. Hoteli smo ugotoviti, kakšne so dimenzijske spremembe med krojnimi deli v CAD oddelku in dejansko krojenimi deli. Ugotovili smo, da prihaja do minimalnih razlik, ki se gibljejo od 0 % do maksimalno 10 %. Spremljali smo tudi parametre krojenja, to pa so: vakuum, hitrost noža, brušenje noža, obrate noža, obratovalno točko, globino in kot zareze. Pri ugotavljanju parametrov za razrez smo prišli do zaključka, da je uporaba pravilnih parametrov odvisna od vrste materiala, vezave, gostote niti, osnove in votka. Osnovne materiale režemo z večjo hitrostjo noža in večjimi obrati, kot pa podloge. Nepravilna uporaba parametrov privede do nastanka deformacij, ki so lahko: cefranje, zvari in zaobljeni robovi.
Keywords: Ključne besede: parametri razreza, CAD meritve in dimenzijske spremembe, kakovost razreza
Published: 15.01.2010; Views: 1525; Downloads: 52
.pdf Full text (6,04 MB)

8.
MEDIJSKI DISKURZ V TELEVIZIJSKEM MEDIJU
Klementina Sečkar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem diplomskem delu MEDIJSKI DISKURZ V TELEVIZIJSKEM MEDIJU so prikazane značilnosti le-tega, njegova obravnava stvarnosti in njegove posebnosti. Predstavljena je vloga medijev s poudarkom na televizijskem mediju. Skozi študijo različnih avtorjev je opisano, kako mediji prikazujejo stvarnost. Pri opredelitvi medijskega diskurza je poudarek na televizijskem medijskem oziroma novinarskem diskurzu. Podrobneje so prikazane značilnosti televizijskega novinarskega diskurza, po katerih se le-ta razlikuje od novinarskega diskurza v tisku in na radiu ter žanri televizijskega novinarstva s poudarkom na poročilih. Predstavljene so značilnosti kakovostnega novinarskega prispevka. V analizi izbranega problema je uporabljena analiza medijskega diskurza/diskurzivne prakse (Afera Patria iz dne 19. 3. 2009 v informativnih oddajah Dnevnik in 24 ur).
Keywords: Ključne besede: diskurz, medijski diskurz, televizijski novinarski diskurz, žanri televizijskega novinarstva, kakovost novinarskega prispevka, analiza medijskega diskurza.
Published: 22.04.2010; Views: 3096; Downloads: 558
.pdf Full text (473,52 KB)

9.
MOŽNOST UPORABE MENEDŽERSKIH METOD NA RAVNI LOKALNE UPRAVE
Mojca Guzej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Menedžment pomeni proces vodenja organizacije k izidom. Je sinonim za načrten proces ustvarjanja, spodbujanja in vzdrževanja tistih pozitivnih lastnosti, ki organizaciji omogoča dosego zastavljenih ciljev. Ključno vlogo pri sprejemanju odločitev ima vrhovni menedžment, ki mu pri odločanju lahko pomaga poznavanje sodobnih metod menedžmenta. Te metode morajo biti med seboj povezane in pretežno v funkciji razvoja kakovosti omogočajo uporabo tudi na področju javne uprave, tako tudi občine, kot temeljne samoupravne lokalne skupnosti. Lokalna samouprava pomeni pravno, funkcionalno in teritorialno lokalno skupnost, ki je hkrati organizacijska, informacijska in gospodarska skupnost, ki rešuje zelo obsežne in raznovrstne naloge, pri čemer je vloga menedžmenta ključnega pomena. Pomen in vloga menedžmenta sta zlasti v ospredju, ko se od občinskih organov zahteva vse večja učinkovitost in racionalnost dela ter ustvarjalni odnos do pretežno omejenih lokalnih virov. Izkušnje pa kažejo, da menedžerji v lokalnem okolju porabijo preveč časa in energije z zagotavljanjem, da se delo opravlja pravilno in skladno z zakonodajo, premalo pozornosti pa se namenja vprašanju, katero delo je pravo in ga je treba opraviti najprej glede na vedno hitrejše spremembe, ki nastajajo v procesu razvoja lokalne samouprave. V Sloveniji imamo 193 občin, od tega je 11 mestnih občin, ki štejejo od 20 tisoč (Murska sobota) pa do 268 tisoč prebivalcev (Ljubljana), medtem ko najmanjša slovenska občina šteje le 353 prebivalcev (Hodoš). Rečemo lahko, da je vsaka občina razvojna eniteta zase, kar pomeni, da ne velja za vse neka splošna razvojna resnica, ki je uporabna za vsako priložnost. Vsaka od njih potrebuje namreč svoj organizacijski model, ki ga je treba vedno znova potrjevati in prilagajati potrebam, zahtevam in interesom občanov in zakonodaje. Uspešnost takega organizacijskega modela pa je v največji meri odvisna prav od menedžmenta oz.lokalnih menedžerjev.
Keywords: Ključne besede: menedžment, javna uprava, lokalna samouprava, občina oz. lokalna skupnost, občinski organi, občinska uprava, občani, strategija, dolgoročni cilji, učinkovitost, uspešnost, kakovost, sodobna informacijska tehnologija;
Published: 16.08.2010; Views: 1653; Downloads: 129
.pdf Full text (422,17 KB)

10.
Razlike med ekološko in konvencionalno rejo prašičev glede na proučevane rastne, pitovne, klavne lastnosti in kakovost mesa
Marko Ocepek, 2010, master's thesis

Abstract: V poskusu smo primerjali pitovne, klavne lastnosti in kakovost mesa prašičev (n=67) vzrejenih na konvencionalni način (KON) ali po načelih ekološke reje (EKO), ki so pomenila podaljšanje laktacije, več prostora v reji, izpuste in uporabo ekološke krme. Poskus je potekal v raziskovalno pedagoškem centru za rejo prašičev Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede, Univerze v Mariboru do starosti prašičev 26 tednov. V času poskusa smo merili mikro klimatske parametre v prostorih KON in EKO skupine, beležili dnevno porabo krme (na skupino) in spremljali rast (tehtanje pri starosti 4, 6, 11, 22 in 26 tednov). Prašiči so bili nato zaklani v bližnji komercialni klavnici po standardnem postopku, kjer smo tudi opravili meritve klavnih lastnosti in kakovosti mesa. Ob primerljivi temperaturi in hitrosti gibanja zraka smo v prostorih KON skupine izmerili višje vsebnosti plinov NH3, CO2 in H2S kot v skupini EKO prašičev. Med EKO in KON skupino pujskov v času laktacije (0-4 tednov) nismo ugotovili značilnih razlik v prirastu. V obdobju od 4. do 6. tedna starosti so prašiči EKO skupine, ki niso bili odstavljeni, priraščali počasneje kot prašiči v kontroli (KON), ki so že bili odstavljeni. Zaostajanje v rasti pri EKO prašičih se je nadaljevalo vse do zadnje faze pitanja (22.-26. teden), v kateri sta obe skupini imeli podoben prirast. Zaradi nižjega dnevnega prirasta v celotnem obdobju pitanja so imeli EKO prašiči ob zakolu nižjo živo maso in maso klavnega trupa, kar se je odrazilo na klavni kakovosti trupa (manjša dolga hrbtna mišica, manjše stegno). Glede lastnosti tehnološke kakovosti mesa smo pri EKO prašičih ugotovili višjo končno vrednost pH ter višjo vsebnost intramuskularne maščobe v dolgi hrbtni mišici. Naši rezultati kažejo, da podaljšanje laktacije pri EKO prašičih lahko vpliva na upočasnitev rasti in posledično slabšo klavno kakovost. Povečanje intramuskularne maščobe pri EKO prašičih pripisujemo učinku kompenzacijske rasti v zadnjem obdobju rasti.
Keywords: Ključne besede: prašiči / ekološko kmetijstvo / prirast / klavne lastnosti / kakovost mesa
Published: 30.03.2010; Views: 4157; Downloads: 424
.pdf Full text (379,44 KB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica