| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ŠPORTNA AKTIVNOST IN PREHRAMBENE NAVADE PREDŠOLSKIH OTROK V SEVNIŠKIH VRTCIH
Katja Traven, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Športna aktivnost in prehrambene navade predšolskih otrok v sevniških vrtcih je razvidno, kakšna je povezanost športne aktivnosti in prehrambenih navad predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne prehrambene navade imajo otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, kakšno vlogo imajo pri tem njihovi starši, kako pogosto so otroci, vključeni v sevniški vrtec, športno aktivni zunaj vrtca in katere so njihove aktivnosti. Teoretični del smo razdelili na dva dela, prehrano in motoriko. Pri prehrani je opisana zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, organizacija prehrane v Vrtcu Ciciban Sevnica, pri motoriki pa gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti v kurikulumu za vrtce, vpliv prehrane na gibalni razvoj otroka in organizirane gibalno-športne dejavnosti za predšolske otroke v Sevnici. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 50 staršev predšolskih otrok. V empiričnem delu so bile z deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, zdravo prehranjujejo in da starši poznajo posledice nezdravega in nepravilnega prehranjevanja. Starši so z otrokom športno aktivni 2 — 3 krat na teden in da zelo malo otrok obiskuje organizirano športno vadbo. Na podlagi podatkov o teži in višini otrok ugotavljamo, da ima večina otrok normalno telesno težo glede na indeks telesne mase.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, vpliv prehrane na gibalni razvoj, športne dejavnosti
Published: 06.07.2010; Views: 2970; Downloads: 395
.pdf Full text (781,90 KB)

2.
GIBALNE IGRE NEKOČ IN NJIHOVA UPORABA DANES
Dejan Gutman, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Temo diplomske naloge predstavljajo ljudske gibalne igre, ki so se jih naši starši, dedki in babice igrali v svoji mladosti, ter možnosti njihove uporabe danes. Namen naloge je bil zbrati nekaj ljudskih gibalnih iger s širšega področja Slovenj Gradca. S pomočjo popisnega lista, ki smo ga razdelili staršem in starim staršem otrok vključenih v oddelek drugega starostnega obdobja v vrtcu Podgorje, smo zbrali dvajset ljudskih gibalnih iger. Ugotovili smo, da so se starši in stari starši v svoji mladosti igrali ljudske gibalne igre, ki se prenašajo iz roda v rod; da ljudske gibalne igre pozitivno vplivajo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti pri otrocih; da z gibalnimi igrami naših staršev in starih staršev pozitivno vplivamo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti; da otroci večine zbranih ljudskih gibalnih iger ne poznajo. Zaključujemo, da so ljudske igre preproste, lahko razumljive, zabavne in zanimive ter obenem predstavljajo izvrsten pripomoček za razvoj gibalnih sposobnosti.
Keywords: Ključne besede: ljudske gibalne igre, gibalne sposobnosti, predšolski otroci, igranje, kulturna dediščina
Published: 11.10.2010; Views: 5819; Downloads: 1057
.pdf Full text (280,29 KB)

3.
MOTORIČNE SPOSOBNOSTI PET LET STARIH OTROK V NOVOMEŠKIH VRTCIH
Melita Kmet Ličen, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gibalne sposobnosti pet let starih otrok v novomeških vrtcih smo skušali prikazati razlike v doseganju rezultatov pri testiranju otrok, starih štiri, pet in šest let. Otroke smo testirali s pomočjo osmih testov gibalnih sposobnosti in gibalnih znanj, s katerimi smo ugotavljali stopnjo razvitosti gibalnih sposobnosti in nivo gibalnih znanj pri otrocih. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti otrok, ugotavljali razlike med spoloma v stopnji razvitosti gibalnih sposobnosti, opredelili pojme gibalna znanja, gibalna kompetenca, gibalne spretnosti ter podrobneje predstavili gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testiranj 104-ih otrok, starih od štiri do šest let, v novomeških vrtcih. Na osnovi rezultatov ugotavljamo, da obstajajo razlike v stopnji razvitosti gibalnih sposobnosti glede na spol in starost otrok. Starejši otroci so v primerjavi z mlajšimi otroki v povprečju dosegali boljše rezultate. Pri testiranju je bilo vidno, da dečki običajno dosegajo boljše rezultate pri testih gibalnih sposobnosti za regulacijo energije, medtem ko so deklice dosegale boljše rezultate pri testih gibalnih sposobnosti za regulacijo gibanja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalna znanja, gibalna kompetenca, regulacija energije, regulacija gibanja
Published: 10.11.2010; Views: 1868; Downloads: 343
.pdf Full text (387,94 KB)

4.
VPLIV GIBALNIH ZNANJ NA GIBALNE SPOSOBNOSTI OTROK
Tina Primožič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv gibalnih znanj na gibalne sposobnosti otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, vpliv staršev na ustvarjanje gibalnih znanj otrok in pomen, ki ga imajo gibalne dejavnosti za ustvarjanje gibalnih kompetenc. V empiričnem delu diplomskega dela so prikazani rezultati motoričnih testov na vzorcu 38 otrok, starih pet let, in rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Rezultati motoričnih testov so pokazali, da so dečki dosegli boljše rezultate od deklic, starejši otroci so bili uspešnejši od mlajših otrok, otroci z višjim indeksom telesne mase (ITM) so dosegli boljše rezultate od otrok z nižjim indeksom telesne mase (ITM) in da gibalna znanja pozitivno vplivajo na gibalne sposobnosti otrok. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da se mlajši starši več ukvarjajo s športom skupaj z otrokom kot starejši starši, otroci staršev, ki so bili kot otroci tudi sami športno aktivni, so bili bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se kot otroci niso ukvarjali s športom.
Keywords: Ključne besede: gibalne sposobnosti, gibalna znanja, gibalne kompetence, indeks telesne mase, vloga staršev
Published: 24.01.2011; Views: 3500; Downloads: 618
.pdf Full text (578,48 KB)

5.
VPLIV STARŠEV NA VKLJUČEVANJE OTROK V GIBALNE DEJAVNOSTI
Zvonka Denžič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na vključevanje otrok v gibalne dejavnosti je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok, ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju in prednosti gibalno izkušenjsko bogatega okolja. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskav, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 76 staršev 4-6 let starih otrok, ki obiskujejo Vrtec pri Osnovni šoli Bizeljsko in Vrtec Krško, ter staršev 6-7 let starih otrok, ki obiskujejo prvi razred v osnovni šoli Bizeljsko. Namen raziskave je bil podrobneje pojasniti in ovrednotiti vpliv staršev na vključevanje otrok v gibalne dejavnosti. Z obdelavo podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: največ staršev je športno aktivnih samo med vikendi, največ staršev je športno aktivnih skupaj s svojim otrokom večkrat na teden, najpogostejši vzrok za gibalno neaktivnost je pomanjkanje časa, starši, ki so bili sami kot otroci vključeni v športna društva, pogosteje vključujejo svoje otroke v katero izmed oblik organizirane športne vadbe, starši poznajo pomen športne aktivnosti za otrokov hitrejši razvoj, največ staršev je gibalno aktivnih skupaj z otrokom na prostem in največ staršev vključi otroke v organizirano športno vadbo zaradi ţelje otroka.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence otrok, vloga staršev
Published: 27.06.2011; Views: 2215; Downloads: 294
.pdf Full text (1,19 MB)

6.
ŠPORTNOVZGOJNI KARTON - DA ALI NE?
Lucija Žganec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Danes skoraj vsi poklici zahtevajo delo z računalniki, računalnik pa je postal tudi nepogrešljiv del izobraževanja. Sedeč način življenja in nepravilno prehranjevanje prinašata neželene posledice na telesnem in gibalnem področju človeka, posledice pa so vse bolj vidne tudi na telesnem in gibalnem razvoju otrok in mladine. Kažejo se v povečani telesni teži in debelosti, sistematične spremljave telesnega in gibalnega razvoja pa kažejo, da so ti negativni trendi opazni predvsem pri najmlajši starostni stopnji od 7. do 11. leta. Namen raziskave je bil ugotoviti vlogo, smisel in uporabnost športnovzgojnega kartona v šolski in športni praksi. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli priti do nekaterih splošnih temeljnih informacij, iz katerih bi bilo razvidno, kakšna so stališča učiteljev, učencev in staršev do športnovzgojnega kartona; koliko so učenci, starši, učitelji in športni klubi seznanjeni z njegovo temeljno nalogo, uporabnostjo in vsebinsko strukturo. Spoznati smo želeli, kako podatke ugotovljenega stanja izkoriščajo športni klubi pri vključevanju otrok v selektivni proces tekmovalnega športa ter kakšna je informiranost staršev o telesnem in gibalnem razvoju svojih otrok. V računalniško obdelavo podatkov je bilo vključenih 112 učencev in njihovih staršev iz 5 osnovnih šol ter 32 razrednih učiteljev. V raziskavo so bili vključeni tudi športni klubi, ki z opaznim napredkom delujejo na območju koroške regije. Raziskava je bila narejena s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov, in sicer vprašalnika za učitelje ter vprašalnika za učence in starše, na katerem je bilo razvidno, kaj rešijo učenci in kaj starši. Informacije o klubih smo pridobili z obiskom na njihovih ustanovah ali po telefonskem pogovoru.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: športnovzgojni karton, gibalni razvoj, telesni razvoj, telesne značilnosti, gibalne sposobnosti, starši, učenci, učitelji, športni klubi
Published: 06.02.2012; Views: 2650; Downloads: 244
.pdf Full text (2,57 MB)

7.
VPLIV KOORDINACIJE NA USTVARJANJE GIBALNIH ZNANJ PREDŠOLSKIH OTROK
Beti Škrjanec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Diplomsko delo z naslovom Vpliv koordinacije na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalna znanja in koordinacijo v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo na osnovi pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti vpliv koordinacija na ustvarjanje gibalnih znanj pri predšolskih otrocih. Pedagoški eksperiment je potekal v časovnem obdobju treh mesecev. Slučajnostni vzorec iz konkretne populacije predstavljajo pet let starih otroci. Otroci eksperimentalne skupine so imeli v času eksperimenta dvakrat tedensko gibalne načrtovane in vodene dejavnosti s poudarkom na koordinaciji. Postopek zbiranja podatkov je potekal v kvantitativni tehniki. Za pridobivanje podatkov o koordinaciji in gibalnih znanjih otrok smo uporabili baterijo devetih motoričnih testov. Podatke smo kvantitativno obdelali in analizirali z deskriptivno statistiko in bivariatno analizo, rezultate smo grafično in tabelarično prikazali. Na osnovi t-testa smo ugotovili, da načrtovane in vodene gibalne dejavnosti s poudarkom na razvijanju koordinacije pozitivno vplivajo na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, koordinacija, gibalna znanja, pedagoški eksperiment
Published: 05.01.2012; Views: 2247; Downloads: 287
.pdf Full text (1,19 MB)

8.
VPLIV NAČRTOVANIH IN VODENIH GIBALNIH DEJAVNOSTI NA OSVAJANJE GIBALNIH ZNANJ 3-4 LETA STARIH OTROK
Marjana Knuplež, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih dejavnosti na osvajanje gibalnih znanj 3—4 leta starih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne kompetence otroka, gibalni razvoj in gibalne sposobnosti 3—4 leta starih otrok ter opredelili pojma gibalna znanja in gibalno izkušenjsko bogato okolje. V empiričnem delu smo na podlagi pedagoškega eksperimenta ugotavljali vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih dejavnosti na osvajanje gibalnih znanj 3—4 leta starih otrok. Pedagoški eksperiment je potekal v časovnem obdobju treh mesecev. Eksperimentalni vzorec so predstavljali 3—4 leta stari otroci. Na osnovi rezultatov pedagoškega eksperimenta smo ugotovili, da obstajajo razlike v gibalnih znanjih med eksperimentalno in kontrolno skupino. Na osnovi t-testa smo tudi ugotovili, da načrtovane in vodene gibalne dejavnosti s poudarkom na razvijanju gibalnih sposobnosti pozitivno vplivajo na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalna znanja, gibalne kompetence, gibalne/športne dejavnosti, gibalno izkušenjsko bogato okolje, pedagoški eksperiment.
Published: 03.04.2012; Views: 2616; Downloads: 327
.pdf Full text (1,00 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica