| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ELITA MANAGEMENTA PO FORBES-U
Janja Korošec, 2014, master's thesis

Abstract: Elitni managerji so kreatorji uspeha podjetja, ki ga vodijo in predstavljajo. Njihova specifika je, korak pred konkurenco v javnosti nastopajo prepričljivo, karizmatično, poistovetijo se s podjetjem, predvsem pa ne prenehajo prodajati storitev oz izdelkov in posledično tudi sebe, saj so venomer v ospredju. Uspešno krmarijo med zahtevami okolja in lastniki podjetja, katerih cilj je rast in dobiček. Zavedajo se, da je uspeh odvisen od vizije, organizacijske kulture, vrednot podjetja, moralnih in etičnih načel, družbene odgovornosti, spoštovanja, zaupanja do sebe – sodelavcev in lastnikov. Managerji so prešli iz obdobja industrijske družbe v družbo znanja, hitrih sprememb v katerem se okolje zelo hitro odziva na njihove napake. Danes podjetje ne more delovati v izolaciji s prikrivanjem podatkov, zaradi razširjenosti interneta, socialnih omrežij, medijev, kateri so zelo občutljivi glede na nemoralno vodenje oz obnašanje podjetja do okolja. Managerji ne vodijo po pravilu hierarhije, kar je veljalo v industrijski dobi, danes velja pravilo kaosa, prepletenosti in zaupanja v zaposlene. Zaposleni imajo tako imenovano kreativno svobodo, s svojim delovnikom samostojno razpolagajo za ceno tehnološke dovršenosti. Pomembna je postala kreativnost, izvirnost, inovativnost, preprostost, učinkovitost. Dodana vrednost, ki uporabniku prinaša zadovoljstvo, podjetju pa prodajni uspeh in prvo mesto na trgu. V magistrskem delu proučujemo najbogatejše managerje in tudi solastnike podjetij po oceni revije Forbes. Predstavljene so značilnosti devetih najbogatejših managerjev – milijarderjev, ki so podjetje ustanovili sami ali pa ga podedovali. Med proučevanimi so Larry Page in Sergey Brin, ustanovitelja Google z največjim vplivom na globalnem trgu, Mark Zuckerberg, ki se je na lestvico uvrstil, kot najmlajši milijarder vseh časov in Steve Jobs, ki je svoje izdelke spremenil v kult in velja za enega izmed največjih vizionarjev preteklega stoletja. Iskali smo njihove skupne značilnosti, karakteristike in tudi razlike, predvsem pa nas je zanimalo ali postavljajo smernice, kako se bo managament razvijal v prihodnosti. Proučevani elitni managerji, kot smo jih v nalogi poimenovali vsekakor kreirajo prihodnost, še več, so predmet strokovne javnosti, ki proučujejo njihovo delo in na osnovi njihovega dela tudi postavljajo nove teorije managementa. Predstavljeni managerji so zaželeni gosti elitnih fakultet, da študentom predajo svoje znanje, za svoj prispevek v okolju pa so velikokrat tudi prejemniki častnih doktoratov.
Keywords: Ključne besede: Management, manager, podjetnik, karierna rast, vrednote, karakteristike, družbena odgovornost, etika in morala, Huntova in Vitellova teorija etike, Farelov, Greshamov, Trevinin, Jonesov model etike, karizmatičnost, vizionar, strateg, etični kodeks, inovativnost.
Published: 25.07.2014; Views: 2728; Downloads: 203
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA HEAT D.O.O.
Anita Kurbus, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Heat, d.o.o. je podjetje, ki se ukvarja distribucijo in prodajo klimatskih naprav, sistemov za ogrevanje z obnovljivimi viri in sistemov za prezračevanje prostorov. Vizija podjetja je želja po sodobnem, stabilnem in uspešnem podjetju, ki opravlja kakovostne storitve, hkrati pa je cenovno ugodno in fleksibilno. Posebno pozornost namenjajo pripadnosti svojih kupcev in zaposlenih. V podjetju se zavedajo, da jih k uresničitvi vizije vodi dobro planirana, zasnovana in udejanjena politika podjetja , ki se uresničuje neposredno na ravni strateškega managementa, posredno pa na ravni taktičnega in operativnega managementa, »zares« pa v temeljnem izvedbenem procesu. V začetni fazi diplomskega dela smo natančno proučili obstoječe stanje v podjetju. Proučevali smo kulturo in etiko podjetja ter panoge.Na osnovi pridobljenih spoznanj in ob upoštevanju obstoječe politike podjetja ter želja ključnih udeležencev podjetja smo planirali bodočo politiko podjetja. Za uresničevanje razvoja na ravni strateškega managementa smo iskali strateške možnosti, planirali strategije za njihovo uresničevanje in zapisali program razvoja, proučevali razvoj na ravni politike in okolja ter prognostično obdelali podjetje Heat, planirali programsko tržna področja, iskali strateške možnosti ter planirali poslovni izid. Z izvedeno raziskavo in predvideno prognozo želimo pomagati lastniku podjetja in njegovi zaposlenim pri uresničitvi zastavljene vizije in njihovih ciljev (tako podjetniških kot osebnih
Keywords: KLJUČNE BESEDE: planiranje, razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti, slabosti, okolje podjetja, možnosti, nevarnosti, programsko-tržna področja, strateške možnosti, trgi, kultura, etika, strategije
Published: 03.09.2012; Views: 1524; Downloads: 188
.pdf Full text (370,33 KB)

3.
ETIKA MANAGEMENTA JAVNE UPRAVE
Petra Fras, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga je usmerjena na obravnavo etike javne uprave. V tem okviru smo najprej predstavili teoretična izhodišča in izbrane temeljne pojme, kot so management, management javne uprave, novi javni management, modeli strateškega managementa javne uprave in Brysonov model managementa javne uprave. V nadaljevanju smo na temelju obravnave vrednot, etike in etičnih norm managementa preučili in predstavili značilnosti etike javne uprave. Obravnavo smo nadaljevali z obravnavo rezultatov raziskave etike javnih uslužbencev. Iz celotnega anketnega vprašalnika smo v nadaljevanju preučili etiko managementa in ostalih zaposlenih v javni upravi ter vpliv čustvene inteligence na zaposlene v javni upravi. Na osnovi prestavljenih teoretičnih izhodišč in spoznan iz raziskave smo oblikovati predloge za izboljšanje etike managementa na temelju razvoja čustvene inteligence. V tem delu smo preučili vlogo in pomen čustvene inteligence in možnosti uporabe čustvene inteligence za izboljšanje etike udeležencev javne uprave. V nalogi smo preučili tri hipoteze. Na podlagi teoretičnih spoznanj in obravnave rezultatov raziskave lahko za hipoteze ugotovimo naslednje: - hipotezo 1 - učinkovitost delovanja javne uprave je možno izboljšati, kar lahko potrdimo z vidika teoretičnih spoznanj. Pomemben pogoj za uvedbo Brysonovega modela v javno upravo je spoznanje managerjev, da jim strateško planiranje prinaša pomembne koristi. Ugotovili smo, da obstaja relativno malo raziskav Brysonovega modela; - hipotezo 2 - zaposleni v javni upravi menijo, da normativna etika vpliva na delovanje managementa javne uprave in - hipotezo 3 - zaposleni v javni upravi menijo, da čustvena inteligenca vpliva na etiko javne uprave, lahko na osnovi prestavljenih teoretičnih spoznanj in rezultatov raziskave potrdimo.
Keywords: Ključne besede: Brysonov model, čustvena inteligenca, etika, management, management javne uprave, morala, vrednote.
Published: 02.04.2012; Views: 2431; Downloads: 453
.pdf Full text (1,07 MB)

4.
Kultura športnega plesalca
Martina Plohl, 2011, master's thesis

Abstract: Pogajanja so po navadi začetek sklepanja novih plesnih partnerstev, zato je pomembno, da kadar se pogajamo z nekom iz druge kulture za sklenitev plesnega partnerstva, je potrebno da se pozanimamo o kulturi in njenih značilnostih, ter poiščemo vsa odstopanja med našo in tujo kulturo. Le tako bomo lahko v pogajanjih uspešni, prav tako pa se bomo že na začetku izognili težavam in nesoglasjem v prihodnosti. Vse to je potrebno vedeti že pred samimi pogajanji, saj je od tega odvisen kasnejši uspeh na novo sestavljenega plesnega para. Tudi moralna in etična plat osebnosti posameznika imata velik pomen pri značajskih lastnostih posameznega plesalca. Skozi to se kaže njegov odnos do samega sebe, do drugih, ter do dela in treninga. V športnem plesu se predpisana etična načela pričakujejo od plesalcev, vsekakor pa tudi od sodnikov, ki so zelo pomemben del vsakega plesnega tekmovanja. Sodniki bi morali vedno vzdrževati najvišje standarde etike ter vedenja in ravnanja, čemur pa vedno ni tako. Korupcija je močno vpletena v šport, pri čemer pa pošteno ogroža njegovo prihodnost. Obdarovanje v športnem plesu je lahko zelo lepa gesta, lahko pa kar hitro preide tudi v podkupnino. Zato je potrebno da smo pozorni na to, kaj podarjamo, ob kakšni priložnosti, ter komu. Kultura opravlja veliko vlog v vsakdanjem življenju, kakor tudi v športu. Saj je ravno kultura tista, ki oblikuje vedenje določene skupine športnikov. Tako se glede na kulturo posamezni športi (skupine športnikov), med seboj razlikujejo. V našem primeru gre za posebno kulturo in sicer za kulturo plesalcev. Kulture se športniki učijo postopno in počasi, saj že z odločitvijo, da se bodo ukvarjali z določenim športom s tem prevzamejo tudi odgovornosti glede kulture, ki jo zahteva določen šport. V športnem plesu gre za več skupin plesalcev, ki sestavljajo kulturo športnega plesa. Posamezni plesalci se med seboj razlikujejo, vendar jih veže skupna plesna kultura. Kultura je iz strani članov določenega športa splošno sprejeta in kasneje nezavedno uporabljena. Tako se v vsakem športu oblikujejo določeni prepoznavni znaki v kulturi športnikov, ki nas opominjajo na značilnosti določene športne discipline. Komuniciranje v kulturno mešanem plesnem paru, je zelo zahtevno, saj obstajajo številni dejavniki, ki predstavljajo komunikacijske ovire v mešanem plesnem partnerstvu. Razlike in ovire se kažejo v jeziku, navadah in običajih, sklepanju sporazumov, prostoru, času, religiji, spolu,...
Keywords: Ključne besede: pogajalski proces, pogajanja, etika, športni ples, standardni in latinskoameriški plesi, podkupovanje, korupcija, obdarovanje, kultura, motivacija, komunikacija, vedenje, kulturno mešana plesna partnerstva.
Published: 11.01.2012; Views: 1936; Downloads: 146
.pdf Full text (669,53 KB)

5.
ETIČNO ODLOČANJE V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Heidi Letonja, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju smo obravnavali etiko v mednarodnem poslovanju. Pomembno je, da vemo kako se obnašati v določenih situacijah, kaj je primerno vedenje in kaj ne. Vendar se lahko sami odločimo kakšno poslovanje bomo izbrali in ali je za nas to etično ali ne. Vemo, da je vse težje ignorirati etično obnašanje v poslovanju, saj se vedno bolj govori o tem. Vsak narod ima svojo kulturo in pravila obnašanja, zato odločitve v mednarodnem okolju ne morejo temeljiti le na zakonih, marveč tudi na moralnih načelih in merilih. V podjetju so pri odločitvah etičnega ravnanja odločilni managerji, saj sprejemajo pravila, ki morajo biti etično pravilna. Vendar se le ti premalo zavedajo kako pomembna je etika pri poslovanju. Pri odločanju se pogosto srečujejo s poslovnimi dilemami in problemi, saj so v poslovanje vključene številne osebe, katere imajo vsaka svoje stališče. Dejstvo je, da etično poslovanje močno vpliva na ugled podjetja in če poslujemo etično se nam to kratkoročno in dolgoročno najbolj obrestuje. V poslovnem svetu je etika pomembna za gospodarski razvoj, saj bi le ta bil brez zaupanja in poštenosti nemogoč. Hitri poslovni uspehi in etično pravilno obnašanje so si pogosto v nasprotju. Zato velikokrat zasledimo besedo korupcija, saj si ljudje želijo hitre poslovne uspehe in delajo zato neetično.
Keywords: Ključne besede: etika, poslovna etika, morala, poslovna morala, mednarodno poslovanje, etično odločanje, etične dileme, kultura, etični kodeksi, neetično odločanje, etični kodeksi, družbena odgovornost.
Published: 25.11.2011; Views: 2199; Downloads: 488
.pdf Full text (247,12 KB)

6.
ETIČNO ODLOČANJE MANAGERJEV
Melita Merlak, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju sem zaobjela temo, ki je trenutno zelo aktualna. Odločanje managerjev je v zadnjih letih postavljeno pod drobnogled, saj podjetja po dolgoletnem uspešnem poslovanju sedaj zapirajo svoja vrata. Seveda je na propadanje podjetij delovala tudi globalna gospodarska kriza, ampak vzroki za propad se kažejo drugje. Podjetja, ki so mnoga leta delovala dobro, z uspešnim managementom so tudi globalno gospodarsko krizo uspešno prekrmarila. Za nekatera podjetja, ki jih omenjamo v diplomskem seminarju pa je gospodarska kriza pokazala na pomanjkljivosti, ki so se dogajala v podjetju že vrsto let, a so ostale zakrite. Ključni raziskovalni vprašanji na kateri smo skušali skozi diplomski seminar odgovoriti je ali je etika prisotna pri odločanju managerjev in ali so managerji naklonjeni etiki pri odločanju ali pa etiko v vsakdanjem odločanjem preprosto postavijo raje na stran. Mnoga podjetja, ki se v zadnjem času pojavljajo v medijih kažejo zelo slabo sliko etičnega odločanja pri nas. Ne smemo pa pozabiti na to, da se v slovenskem prostoru nahajajo tudi dobra podjetja z etično nespornimi odločitvami. Diplomski seminar je sestavljen iz teoretičnega dela, kjer se spoznamo z etiko, etičnim odločanjem managerjev ter izboljšavo etičnosti. Empiričen del diplomskega seminarja pa je sestavljen iz etičnega odločanja slovenskih managerjev, kjer smo obravnavali Hildo Tovšak, Bineta Kordeža ter Ivana Zidarja. Zastavila sem si tri trditve, ki jih bom tekom diplomskega seminarja poskušala dokazati:  Managerji se morajo etično odločati, saj se drugače kmalu pokažejo posledice njihovih odločitev.  Managerji se morajo vsakodnevno spopadati z etičnimi dilemami.  Etičnosti se ne da naučiti. Ali smo etični ali pa ne. V diplomskem seminarju smo se osredotočili le na odločanje managerjev, ne pa tudi na ostale funkcije. Za navedene managerje smo se odločili zato, da prikažemo kaj so ljudje pripravljeni storiti za boljši položaj ali boljše finančno stanje. Iz zbranega gradiva, časopisov, oddaj ipd., smo poskušali izluščiti etično sporna ravnanja managerjev. Seveda za vso navedeno etično sporno ravnanje nimamo dokazov, saj nismo dostopali do dokumentov podjetij, bank in sodišč. Na voljo smo imel le tisto kar se pojavlja v medijih.
Keywords: Ključne besede: etika, etično odločanje, odločitev, manager, etična dilema, etični kodeksi, .
Published: 21.11.2011; Views: 2919; Downloads: 593
.pdf Full text (920,49 KB)

7.
VODENJE PODJETJA S TEORIJO IZBIRE
Petra Cirkovski, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Dobri odnosi in zadovoljni zaposleni na delovnem mestu so temelj uspešnosti in kakovosti podjetja. Zato je še kako pomembno pravilno vodenje in ravnanje nadrejenih v odnosu do zaposlenih. V diplomski nalogi smo se predvsem osredotočili, kako kot dober manager voditi sebe in imeti nadzor nad sabo in se znati povezovati. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu smo podali teoretična izhodišča, kako voditi ljudi, kako komunicirati, ter imeti pravo mero čustvene inteligence in biti ob tem etičen in moralen. Način vodenja smo v osnovi uporabili po Glasserjevi Teoriji izbire, ki nam celovito predstavi pojme, kot so temeljne potrebe, svet kakovosti, celostno vedenje in razliko med managerskim in "šefovskim" vodenjem. Osnova Teorije izbire je, da je človek vedno optimalno, notranje motiviran za zadovoljevanje lastnih potreb. V drugem delu smo naredili raziskavo zadovoljstva zaposlenih v podjetju in kako njihovo vodstvo vodi in usmerja le-te. Na podlagi rezultatov smo podali predloge za izboljšave.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: načini vodenja, teorija izbire, osnovne potrebe, celostno vedenje, svet kakovosti, samovrednotenje, čustvena inteligenca, komunikacija, etika in morala.
Published: 27.08.2010; Views: 2441; Downloads: 427
.pdf Full text (977,77 KB)

8.
SVOBODA IZRAŽANJA IN NJENE OMEJITVE
Sabina Francek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Od uzakonitve habeas corpus, t.j. prve kodifikacije človekovih pravic, do objave mednarodnega pakta o državljanskih in političnih pravicah, je minilo več kot 300 let. V tem času sta se obseg in število človekovih pravic postopno povečevala, predvsem po zaslugi 'malega človeka', ki si je v revolucijah in vojnah ter v organiziranem delavskem gibanju z velikikmi žrtvami priboril te pravice. Od osebnostnih pravic, ki so bile prvič kodificirane v Bill of Rights ter do Deklaracije o pravicah človeka in državljana, ki je opredelila človekove pravice na fizično in moralno celovitos, je bil na področju človekovih pravic in svoboščin storjen velik napredek. Obodbje zadnjih petdeset let označuje na eni strani poudarjanje in mednarodno pravno varstvo človekoviih pravic, na drugi strani pa istočasno masovno kršenje in poseganje v temeljne pravice in svoboščine v mnogih državah. V Evropi je za varstvo človekovih pravic posebnega pomena Evropska konvencija o človekovih pravicah, katere namen je oblikovanje in uvajanje pooenotenega koncepta 'evropskih človekovih pravic'. 1. odstavek 10. člena Konvencije o varstvu človekovih pravic in svoboščin ( Vsakdo ima pravico do svobodnega izražanja. Ta pravica obsega svobodo mišljenja ter sprejemanja in sporočanja obvestil in idej brez vmešavanja javne oblasti in ne glede na meje. Ta člen ne preprečuje državam, da zahtevajo dovoljenje za delo radijskih, televizijskih in kinematografskih podjetij ) opredeljuje svobodo govora- določba zagotavlja vsakomur pravico, do svobode izražanja, mišljenja ter sprejemanja in sporočanja obvestil in idej, brez vmešavanja javne oblasti. Na podlagi te določbe je Evropsko sodišče za človekove pravice izoblikovalo nekatera načela, ki poudarjajo, da predmet njenega varstva niso le mnenja, filozofske ideje ali različni načini izražanja političnih mnenj, temveč tudi dejstva, novice in ideje, ki so lahko za koga žaljive, celo šokantne in vznemirljive za državo ali določen del prebivalstva, ker je vloga tiska nezamenljiva pri informiranju javnosti o zadevah javnega pomena in da je prav zaradi varovanja medijske svobode dopustno celo žaljivo izražanje. Zato so tudi meje sprejemljive kritike širše, kadar gre za politične oz. javne osebnosti, kot to sicer velja za spoštovanje zasebnosti ostalih oseb. Takšno svobodo daje demokratični pluralizem, kajti demokracija je javnomnenjski proces, za katerega je značilen svoboden način razmišljanja, katerega idejni temelj je toleranca do nasprotnih stališč in mnenj. Svoboda izražanja misli je torej nesporno temeljni pogoj za svobodo duha in zato tudi medijsko svobodo. Spoštovati dostojanstvo osebe pa je dolžnost, ki jo ima človek do sebe kot moralnega bitja. Spoštovanje človeškosti lahko zahteva od vsakega drugega človeka, vendar človek ni dolžan spoštovati le samega sebe, ampak ima to dolžnost tudi do drugih ljudi. Ker pravo ne more v celoti zagotoviti miru in sožitja med ljudmi, se na številnih področjih pojavlja potreba po moralni varnosti, ki odseva v visoki humanizirani kulturi, prežeti z etičnimi merili vsakega posameznika in družbe kot celote. Zagotavljanje moralne varnosti pa pomeni tudi bistveno višjo stopnjo varnosti človeka, kot mu jo zagotavlja pravo. V diplomski nalogi sem tako zajela zgodovino razvoja človekovih pravic s poudarkom na medijski svobodi in svobodi izražanja ter novinarski etiki Zajela sem veljavno zakonodajo s tega področja ter se v osrednjem delu naloge bolj podrobno posvetila kaznivim dejanjem zoper čast in dobro ime. Ta so taksativno našteta v 18. poglavju Kazenskega zakonika. Nalogo sem zaključila s sodnim varstvom časti in dobrega imena ter potekom kazenskega postopka. Osvetlila sem težave s katerimi se soočajo sodišča pri obravnavi teh kaznivih dejanj ter v kolikšno pomoč jim je tudi praksa Evropskega sodišča za človekove pravice.
Keywords: Ključne besede: človekove pravice, svoboda govora, mediji, izražanje, omejitve, novinarska etika, čast, dobro ime, kazenska odgovornost, sodno varstvo
Published: 25.05.2010; Views: 5216; Downloads: 903
.pdf Full text (414,45 KB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica