1. TRENDI CELOVITIH INFORMACIJSKIH REŠITEVSandi Podhostnik, 2013, undergraduate thesis Abstract: Razvoj informacijske tehnologije je vzrok, da se je ta razmaknila iz zasebnega tudi v poslovno okolje. Podjetja tako ugotavljajo, da lahko s pomočjo informacijske tehnologije bistveno doprinesejo k poslovanju. Na trgu se v ta namen pojavljajo različne aplikacije, ki lahko izboljšajo katerega izmed procesov v podjetju, kot tudi celi paketi aplikacij, namenjeni celotnemu poslovanju, ki nosijo ime rešitve ERP.
Če povzamemo oba dela diplomskega seminarja, smo v teoretičnem delu spoznali rešitve in trende rešitev ERP, v praktičnem pa predstavili trende treh različnih podjetij in jih primerjali med seboj. Odločili smo se za tri glavne ponudnike, ti so SAP, Oracle in Microsoft. V ključnem delu diplomskega seminarja smo trende razdelili v štiri skupine in nato ugotovili, da so razlike med trendi izbranih ponudnikov zelo majhne. Kljub vsemu pa to ni odločilen kriterij, na podlagi katerega bi se stranka odločila za določenega ponudnika. Keywords: Ključne besede:
• Celovite informacijske rešitve (CIR)
• Rešitev ERP
• Trendi
• x – ERP
• Zunanje izvajanje
• Storitev na zahtevo (SaaS)
• Vertikalizacija
• Globalizacija
• Mobilnost Published in DKUM: 06.11.2013; Views: 2602; Downloads: 162
Full text (563,99 KB) |
2. UVAJANJE CELOVITE INFORMACIJSKE REŠITVE NA PRIMERU REŠITVE GOSOFT 2000Bojan Rupnik, 2012, undergraduate thesis Abstract: Dandanes potrebujejo podjetja in organizacije za uspešno poslovanje ERP rešitve, ki so ena izmed ključnih sestavin poslovanja. Ampak je izdelava programske opreme ERP zelo draga. Podjetje oziroma organizacije ne izdelujejo svojih rešitev sami, zato takšno delo pustijo strokovnjakom, da jim uvedejo rešitev, predvsem ker bi sami porabili preveč časa, stroškov, itd. Zato se je pred odločitvijo, katero rešitev bi uporabljali v podjetju ali organizaciji potrebno posvetiti sami uvedbi in cilju projekta in nato izbrati najboljšo rešitev.
Za izboljšanje poslovanja z ERP rešitvijo, se je odločil tudi javni zavod Psihiatrična bolnišnica Vojnik. Izbrali so rešitev GoSoft2000. Uvedbo ERP rešite so se lotili previdno in z upoštevanjem korakov za uspešno uvedbo. Rezultat tega je bila uspešna uvedba ERP rešitve - GoSoft2000, ki je javnemu zavodu prinesla številne koristi. Keywords: Ključne besede: celovite informacijske rešitve, ERP, uvajanje ERP, GOinfo, GoSoft2000, Psihiatrična bolnišnica Vojnik Published in DKUM: 13.12.2012; Views: 2899; Downloads: 246
Full text (1014,04 KB) |
3. INTEGRACIJA E-DOKUMENTOV V CELOVITE POSLOVNE INFORMACIJSKE REŠITVEMartina Založnik, 2012, master's thesis Abstract: POVZETEK
Z vidika ekonomistov je javna uprava proizvodnja dobrin in storitev, namenjenih zadovoljeva¬nju potreb potrošnikov – državljanov. Kot del javne uprave predstavlja državna uprava državo kot skupnost ljudi, ki živi na določenem območju in zadovoljuje njihove potrebe, hkrati pa izvršuje državno prisilo. Javni sektor pa je zbir vseh javnih organizacij, ki opravljajo družbene in gospodarske javne dejavnosti, pri čemer gre za dejavnosti po netržnih načelih. Tako javna kot državna uprava se v celoti financirata iz proračuna, to pa pomeni, da njuno financiranje ne temelji na učinkovitosti in uspešnosti, njun obstoj ni odvisen od poslovne uspešnosti (dobička). E-uprava kot e-poslovni model rešuje odsotnost konkurence (ta je posledica monopolnega položaja javnega sektorja pri nudenju obveznih storitev občanom in podjetjem) tako, da skuša težnjo po dobičku nadomestiti s težnjo po čim nižjih stroških ob upoštevanju potreb uporabnikov, odsotnost konkurence pa nadomestiti s spremljanjem učinkovitosti in uspešnosti ter medsebojnim primerjanjem posameznih organizacij javne uprave.
Celovito povezan in na poslovnem modelu temelječ sistem, ki zagotavlja optimalne možnosti načrtovanja, razporejanja virov in ustvarjanja dodane vrednosti tako same organizacije kot tudi z njo povezanih poslovnih partnerjev je celovita poslovnoinformacijska rešitev. Poleg izvajanja osnovne funkcije, tj. računalniške obdelave podatkov, omogočajo celovite poslovno¬informacijske rešitve tudi integracijo poslovanja za učinkovito podporo poslovnim procesom ter njihove racionalizacije in standardizacije na vseh ravneh organizacijske strukture. Uvajanje celovitih poslovnoinformacijskih rešitev predstavlja enega ključnih vzvodov za nujno potrebno prenovo in reorganizacijo poslovanja. Prenova najpogosteje temelji na prenosu tako imenovane najboljše prakse, ki je zajeta v teh rešitvah.
Namen uvajanja celovitih poslovnoinformacijskih rešitev v javni upravi je podpora njenemu poslovanju za zagotovitev urejenega in transparentnega poslovanja javne uprave tako, da bodo vsi postopki pravilno izvedeni in tudi ustrezno dokumentirani. Posledica takšnega poslovanja je učinkovitejša in za uporabnika storitev prijaznejša javna uprava.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela – na teoretični in empirični.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem državne uprave, javne uprave in javnega sektorja po različnih avtorjih. Na podlagi teh opredelitev smo v nadaljevanju izpeljali opredelitev pojma e-uprava in jo prikazali kot poseben e-poslovni model. Za potrebe magistrskega dela smo opredelili še pojem in namen ter pomen upravljanja dokumentarnega gradiva v javni upravi, saj prav slednje pokriva področje dela, kjer je dokument v fizični ali elektronski obliki začetek in konec poti tega dokumenta, ki je sicer kot vhodni ali izhodni dokument rezultat drugih procesov v poslovanju javne uprave. Zaradi stroge normativne ureditve upravljanja z dokumentarnim gradivom v javni upravi smo predstavili najbolj pomembne tuje in domače pravne vire, ki to področje pravno urejajo. Ker smejo državni organi za upravljanje dokumentarnega gradiva uporabljati samo informacijske rešitve, te pa morajo prav tako ustrezati strogim normativnim predpisom, smo predstavili tudi informacijske sisteme za upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi in zakonske zahteve zanje. Teoretični del smo zaključili z orisom celovitih poslovnoinformacijskih rešitev s poudarkom na posebnostih le-teh, to je na prenovi poslovnih procesov, opozorili pa smo tudi na posebnosti prenove procesov v e-upravi.
V empiričnem delu magistrskega dela smo prikazali integracijo e-dokumentov v celovito poslovnoinformacijsko rešitev, ki jo implementira Davčna uprava Republike Slovenije, sicer organ v sestavi Ministrstva za finance. V uvodnem delu tega dela naloge smo najprej predstavili Davčno upravo, za tem pa standardno celovito poslovnoinformacijsko rešitev za davčne uprave, ki jo Davčna uprava implementira, s Keywords: Ključne besede: javna uprava, državna uprava, javni sektor, e-poslovanje, e-uprava kot e-poslovni model, upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi, informacijski sistemi za upravljanje z dokumentarnim gradivom, celovite poslovnoinformacijske rešitve, prenova poslovnih procesov, DURS, davčni procesi in e-dokumenti, ePIS, eDIS, integracija ePIS-eDIS. Published in DKUM: 13.08.2012; Views: 2291; Downloads: 336
Full text (3,05 MB) |
4. ELEKTRONSKO BANČNIŠTVO ZA PRAVNE OSEBE IN SAMOSTOJNE PODJETNIKE NA PRIMERU PROBANKE D.D.Tea Janez, 2011, final seminar paper Abstract: Danes se od ljudi na področju dela zahtevajo hitre reakcije. Od vsakega posameznika pa je odvisno, kako se bo prilagodil temu načinu dela. Velikokrat posamezniki in podjetja vidijo rešitev v uporabi računalniške avtomatizacije poslovanja, kar pomeni, da se z elektronskim poslovanjem srečujemo na čedalje več področjih. Danes ni več pomembno vprašanje, ali bomo v podjetje uvedli elektronsko poslovanje, ampak kako ga bomo čim bolje uvedli in s tem pridobili pri učinkovitosti, konkurenčnosti, tržnemu deležu in novih storitvah.
Razvoj interneta je pomembno vplival na povečanje konkurenčnosti bank in drugih finančnih institucij. Z elektronskim bančništvo so želele banke znižati stroške poslovanja in zmanjšati vrste pred okenci, po drugi strani pa so se želele komitentom bolj približati. Elektronsko bančništvo je vsekakor bančna storitev prihodnosti. Na tem področju se vseskozi dogajajo spremembe, s katerimi se banke odzivajo na razmere na trgu. Z elektronskim bančništvom banke svojim komitentom poenostavljajo poslovanje in jim zagotavljajo večjo varnost. Elektronsko bančništvo je koristno tako za komitente kot za banke. Uporabniki s tem prihranimo čas in denar, banke pa razbremenijo svoje zaposlene pri bančnih okencih, ki se lahko posvetijo bolj zahtevnim storitvam. Keywords: Ključne besede: Elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, varnost in tveganja elektronskega bančništva, Probanka d.d., elektronske rešitve Probanke d.d., elektronsko bančništvo za pravne osebe in samostojne podjetnike. Published in DKUM: 02.08.2011; Views: 2013; Downloads: 182
Full text (507,21 KB) |
5. E-POSLOVANJE IN CELOVITE INFORMACIJSKE REŠITVELidija Bračko, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi sta teoretično opredeljena pojma celovitih informacijskih rešitev in elektronskega poslovanja. Celovite informacijske rešitve in elektronsko poslovanje so v tem času skorajda ena izmed najpomembnejših prednosti za podjetje, ki mu prinaša minimiziranje časa in stroškov poslovanja.
Pri uvajanju nove rešitve je pomembno, da podjetje izbere pravo celovito rešitev, glede na svoje potrebe, in si s tem zagotovi konkurenčnost. Žal je veliko takšnih projektov neuspešnih, kar je predvsem posledica podcenjevanja njihove kompleksnosti.
Za celovite programske rešitve, ki so podrobneje opisane v diplomski nalogi, je značilno, da ob uvajanju za podjetja predstavljajo veliko finačno obremenitev, ki se lahko podjetjem maščuje s propadom podjetja, če ne izberejo prave rešitve. Keywords: Ključne besede: ERP rešitve, Elektronsko poslovanje, SAP, Navision, Bann, CASE orodja, izmenjava računalniških podatkov, podjetje. Published in DKUM: 01.09.2010; Views: 2543; Downloads: 390
Full text (824,64 KB) |
6. POSEBNOSTI PROGRAMSKE REŠITVE DATALAB PANTHEON TM ZA RAČUNOVODJE V TURIZMUAnja Polajžer, 2009, undergraduate thesis Abstract: Da bi lahko turistične agencije uspešno zagotavljale in izvajale turistične storitve potnikom, morajo vlagati v osebnost in znanje zaposlenih, ter nenehno posodabljati programski paket, ki ga uporabljajo. V današnjem času, času sprememb je bistveno, da podjetje izbere takšen poslovno-informacijski sistem, ki upošteva inovacije na tržišču in zakonodajo.
PANTHEONTM je primeren za vsako dejavnost. Glede na to, da je univerzalen poslovni informacijski sistem, ponuja rešitve tudi za turistične agencije. Zaradi njegove poenostavljene uporabe lahko turistične agencije dosledno vodijo poslovanje, prihranijo tako čas kot tudi znižajo stroške, obenem pa so lahko konkurenčnejši na trgu. Funkcionalnosti izpeljanke Atlantida omogočajo vnos rezervacij (s pomočjo že prej pripravljenih šifrantov), kreiranje lastnih produktov, kjer agencija nastopa kot organizator, pregled prodaje za posamezni produkt, pregled plačila kupcev, kreiranje računov, blagajniških prejemkov/izdatkov iz rezervacije, izpis vseh potrebnih dokumentov (voucher, najavo, pogodbo), omogoča pa tudi podporo za prenos dokumentov v različne formate in pošiljanje le-teh po elektronski pošti.
Stroški potovanj in izletov se lahko razdelijo na stroškovne nosilce in tako je mogoče v vsakem trenutku spremljati njihovo gibanje. Na podlagi tega pa ugotoviti kakšna je razlika v ceni. Podatki se v PANTHEONTM vnašajo samo enkrat, polnijo eno podatkovno bazo, ter se avtomatsko prenašajo v pomožne in temeljne računovodske evidence z ustreznimi davčnimi stopnjami, konti in ostalimi podatki za pravilno računovodsko evidentiranje. Keywords: Ključne besede: informacijski sistem, celovite informacijske rešitve (ERP), računovodski informacijski sistemi (AIS), turistična agencija, turizem, modul. Published in DKUM: 15.12.2009; Views: 3304; Downloads: 409
Full text (465,82 KB) |
7. ANALIZA PROIZVODNEGA MODULA V MS DYNAMICS NAVMaja Dolamič, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je obravnavan proizvodni modul poslovno-informacijske rešitve MS Dynamics NAV, vnaprej popolnoma izdelana uporabniška programska oprema, ki v podjetju pokriva vsa funkcijska področja.
Prvi - teoretični del diplomske naloge predstavlja opis celovitih programskih rešitev, kakšne so njihove značilnosti in razvoj le teh skozi zgodovino. Predstavljen je trg rešitev ERP pri nas in v tujini. Sledi predstavitev poslovno-informacijske rešitve MS Dynamics NAV, kjer je vključena tudi njena struktura ter prednosti in koristi te rešitve. Opisana je tudi proizvodna funkcija in sicer njen obseg in organizacija.
V drugi - praktičnem delu je predstavljen proizvodni modul MS Dynamics NAV na konkretnem primeru artikla mize, skozi celotni proces proizvodnje. Prikazane so začetne nastavitve proizvodnje, oblikovanje izdelka, postopek načrtovanja proizvodnje in postopek izvajanja proizvodnje. Ta del vključuje tudi intervju s specialistom s področja proizvodnje.
Obravnavane tematike smo se lotili predvsem zaradi želje po dodatnem, poglobljenem znanju, saj je o proizvodnem modulu MS Dynamics NAV zelo malo napisanega, uporabljajo pa ga veliko proizvodnih podjetij. S pomočjo primera so oblikovana navodila skozi celoten proizvodni proces. Keywords: Ključne besede: rešitve ERP, MS Dynamics NAV, proizvodni modul. Published in DKUM: 27.11.2009; Views: 3086; Downloads: 399
Full text (1,43 MB) |