| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 70
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
ZDRAVSTVENOVZGOJNO DELO PRI PACIENTKAH Z GESTACIJSKIM DIABETESOM
Silvija Skrivarnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Področje diplomskega dela je ugotavljanje učinkovitosti zdravstvenovzgojnega dela z bolnicami z nosečniško sladkorno boleznijo. Zdravstvena vzgoja je pomemben del poklicne dejavnosti medicinske sestre in je ključnega pomena pri zdravljenju sladkorne bolezni, preprečevanju nastanka in razvoja njenih kroničnih zapletov. V teoretičnem delu je predstavljena sladkorna bolezen v času nosečnosti in pred njo, zdravstvena vzgoja in vloga medicinske sestre pri izvajanju zdravstvenovzgojnega programa, ki poteka v obliki učnih delavnic v Ambulanti za sladkorno bolezen in preventivo Splošne bolnišnice Slovenj Gradec. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o učinkovitosti zdravstvenovzgojnega dela s sladkornimi bolnicami v času nosečnosti. Za raziskavo smo uporabili anketni vprašalnik s sedemnajstimi vprašanji zaprtega tipa. Predmet raziskovanja je bil prikazati boljši vpogled v dejavnike tveganja, ki vplivajo na nastanek nosečnostne sladkorne bolezni (v katerem starostnem obdobju nosečnic se gestacijski diabetes najbolj pogosto pojavlja, vpliv indeksa telesne teže na pojavnost gestacijskega diabetesa, povezava s prekomerno težo otrok v prejšnji nosečnosti, vpliv pojavnosti sladkorne bolezni v ožjem sorodstvu). Z raziskavo smo ugotovili, da ima večina anketirank vsaj dva dejavnika tveganj ob nastanku gestacijskega diabetesa in da zdravstvenovzgojno delo medicinske sestre pripomore k zmanjšanju zapletov gestacijskega diabetesa.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: zdravstvena vzgoja, sladkorna bolezen, medicinska sestra, gestacijski diabetes.
Published: 09.08.2010; Views: 2932; Downloads: 864
.pdf Full text (1,98 MB)

2.
UPORABA BESEDIL V VRTCU (z namenom spodbujanja razvoja otrokovega govora)
Sanja Sinic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni pomen branja v vrtcu, cilji knjižne vzgoje oz. zakaj otroka vzgajati ob in za knjigo, razvoj bralnih sposobnosti, vrste branja, to je branje leposlovne in informativne literature, in načini spodbujanja branja. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca VVE pri Osnovni šoli Cankova, VVE pri Osnovni šoli Grad, iz vrtcev Občine Moravske Toplice, iz vrtcev Murska Sobota in vrtcev Rogašovci. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v Pomurju spodbujajo branje v vrtcu, ter katere vrste besedil največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora in zakaj. Pri omenjenih vidikih me je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri vzgojiteljica dela. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo pripovedovanje, branje leposlovne literature, medtem ko je branje informativne literature manjkrat načrtovano. V diplomski nalogi so zato v prilogi dodani vzorci priprav dejavnosti za branje informativne literature, prav tako pa je priložen tudi anketni vprašalnik.
Keywords: Ključne besede: knjižna vzgoja, leposlovna literatura, informativna literatura, branje, razvoj govora, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu
Published: 29.04.2009; Views: 4037; Downloads: 1269
.pdf Full text (400,61 KB)

3.
GRAŠČINA SOCKA V LIKOVNIH DELIH PREDŠOLSKIH OTROK
Lilijana Ločnikar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena likovna vzgoja v predšolskem obdobju kot pomemben dejavnik pri procesu učenja ter razvoja ustvarjalnosti otrok. Teoretični del vsebuje podrobno predstavitev likovnega izražanja predšolskih otrok, otrokov psihosocialni razvoj, likovna področja, metode in oblike dela. Nadalje so predstavljeni osnovni podatki o obravnavanem motivu – graščini Socka. Predstavljeno je tudi projektno de
Keywords: Ključne besede:  otroci,  predšolska vzgoja,  projekt,  likovna vzgoja,  graščina Socka.
Published: 22.04.2009; Views: 2992; Downloads: 319
.pdf Full text (3,94 MB)

4.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU MEJA IN PRAVIL V VZGOJI OTROK
Zdenka Matjaž, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Doslednost pri postavljanju meja in pravil v vzgoji otrok je eden izmed pomembnih pogojev, da smo lahko uspešni. S tem, ko otroku postavimo meje in pravila, ki jih tudi sami dosledno izvajamo, damo otroku vedeti, da jih jemljemo resno. Resno pa nas bodo vzeli tudi otroci. Doslednost za vsako ceno pa ne upošteva različnih okoliščin in tega, da se spreminjajo tako otroci kot odrasli. Popolna doslednost nas sili v vlogo igralcev, ki igrajo neko vlogo daleč od tega, kar v resnici smo in kar občutimo. Dosledni starši so tisti, ki imajo jasna pričakovanja in se na enako vedenje odzovejo vedno enako. Če bomo to dosledno izvajali, bo otrok kmalu ugotovil, kakšna je povezava med njegovim vedenjem in našimi odzivi. Potrebno je veliko časa, da se meje staršev dobro primejo in jih bo otrok začel dosledno upoštevati. Zato morajo biti odrasli pri tem potrpežljivi in vztrajni. Namen moje naloge je bil ugotoviti: pomen postavljanja meja in pravil pri otroku, ali starši otroku postavljajo meje in pravila in kako so dosledni pri upoštevanju le teh, pomen doslednosti pri postavljanju meja in pravil, kako pogosto postavljene meje in pravila upoštevajo otroci in preveriti vlogo staršev pri postavljanju meja in pravil. Zanimalo me je, katere oblike otrokovega vedenja starše najbolj motijo.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: doslednost, meje, pravila, postavljanje meja in pravil, medsebojni odnosi, vzgoja, družina.
Published: 08.04.2009; Views: 5762; Downloads: 841
.pdf Full text (588,54 KB)

5.
Vloga medicinske sestre pri pripravi pacienta na transplantacijo ledvice
Katarina Duh, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena transplantacija ledvice, ki je že leta najboljši način zdravljenja pacientov s končno odpovedjo ledvic. Izboljša kakovost življenja, saj pripomore k boljši telesni, socialni in psihični rehabilitaciji. Omogoči, da se lahko pacient vrne v svoje normalno življenje. Vendar je za uspeh transplantacije in življenje s presajeno ledvico potrebna največja stopnja pacientovega sodelovanja. Pred transplantacijo mora opraviti številne preiskave, ki zagotavljajo, da bo transplantacija uspešna in da po njej ne bo prišlo do zapletov. V nadaljevanju je predstavljena specifična in zelo kompleksna vloga medicinske sestre – ki mora imeti posebne spretnosti in znanja – pri pripravi pacienta na transplantacijo. Pacienta je treba obravnavati kot celoto, pri čemer se upošteva njegovo psihično stanje in težave. Z zdravstveno vzgojo pacienta o transplantaciji ledvice se začne že v preddializnem obdobju. Pacientu je treba nuditi spoznanja o bolezni, mu pomagati pri premagovanju težav in ga pripraviti na sodelovanje pri zdravljenju. Učinkovitost njegovega sodelovanja je odvisna od poučenosti o preiskavah in raznih posegih, ki jih mora prestati pred transplantacijo ter o vseh vidikih same transplantacije. Medicinska sestra se mora zavedati, da lahko veliko pripomore k boljši poučenosti pacienta in da je lahko velika podpora pacientu in njegovi družini pri premagovanju težav. Pacient pa mora vedeti, da njegovo življenje lahko ostane zelo kakovostno, če bo pri zdravljenju dobro sodeloval.
Keywords: Ključne besede: pacient, kronična, transplantacija, vloga medicinske sestre, zdravstvena vzgoja.
Published: 01.06.2009; Views: 3779; Downloads: 757
.pdf Full text (562,22 KB)

6.
KULTURA V NAŠIH VZGOJNOIZOBRAŽEVALNIH USTANOVAH
Natalija Krempl, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Namen naloge je bil ugotoviti vpliv šolske klime na uspeh učencev in kakšna kultura prevladuje v slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V ta namen sem uporabila deskriptivno metodo dela, kjer gre za preučevanje na nivoju opisovanja dejstev, odnosov, procesov, brez vzročnega opisovanja. Na podlagi knjig, člankov in internetnih virov sem primerjala poglede različnih avtorjev in predstavila njihove glavne ugotovitve. V nalogi sem si zastavila naslednje raziskovalne hipoteze: 1.) Kultura je del socialnega sistema in eden najpomembnejših dejavnikov za razumevanje delovanja ustanov. 2.) Kultura je stabilna in strukturira okolje. 3.) Glede na to, kakšna je klima, lahko napovemo uspešnost šole. 4.) Jedro kulture predstavlja ideologija. 5.) V slovenski kulturi so vzgojno-izobraževalne ustanove storilnostno naravnane, kjer je otrokova uspešnost pomembnejša kot sreča in zadovoljstvo. Ugotovila sem, da ima šolska klima precejšen vpliv na uspeh učencev, saj je več socialnih interakcij tam, kjer prevladuje zdrava šolska klima, prav tako se učinkovitost kaže z boljšim učnim uspehom. Ugotovila sem, da so slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove storilnostno naravnane, kjer je uspešnost pomembnejša kot otrokova sreča in zadovoljstvo. Vzrok za to vidim v vsej slovenski kulturi, ki ima visoka pričakovanja, saj je povprečnost v današnjem času označena za sivo, žalostno in nevredno.
Keywords: Ključne besede: šolska kultura, socialna klima, kakovostna šola, vzgoja, vzgojni stili, uspešnost.
Published: 11.05.2009; Views: 2258; Downloads: 508
.pdf Full text (529,33 KB)

7.
PREDLOG MODELA USPOSABLJANJA STROKOVNIH KADROV NA PODROČJU REKREATIVNE GIMNASTIKE
Karmen Grabar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V pričujočem diplomskem delu je predstavljen predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike. Gimnastika velja za eno temeljnih športnih panog, ki koristi razvoju otrok in jim ponuja razvijanje sposobnosti, ki jim bodo prišle prav tudi pri drugih športih in vsakdanjem življenju. Gimnastična zveza Slovenije izvaja na številnih osnovnih šolah po Sloveniji projekt »Gimnastika v osnovni šoli« in s tem pomaga omogočiti gimnastično udejstvovanje učencem prvega triletja v vseh slovenskih regijah. V diplomskem delu so bile uporabljene predvsem metode zbiranja podatkov. Temeljni inštrument zbiranja pomembnih podatkov je bila obsežna literatura (Zakon o športu, Pravilnik o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, Statut Gimnastične zveze Slovenije, Poročilo regionalizacije GZS 2005–2008 in program dela za 2009 …), ki je bila natančno in kritično prebrana in selekcionirana. Glavni namen in cilj naloge sta bila pripraviti predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike, ki bi bil v skladu s Pravilnikom o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, saj Gimnastična zveza Slovenije trenutno nima ustreznega potrjenega programa za vaditelje rekreativne gimnastike. Takšen model usposabljanja bo v prihodnje Gimnastični zvezi Slovenije omogočil povečati število usposobljenih strokovnih kadrov, posledično se bo povečalo število vadečih, ki se vključujejo v gimnastično vadbo. Diplomsko delo natančno opredeljuje pogoje, vsebine in postopke za pridobitev strokovnega naziva Vaditelj rekreativne gimnastike ter ponuja široko paleto teoretičnega in praktičnega znanja, ki ga bomo poskušali prenesti v realno gimnastično okolje.
Keywords: Ključne besede: športna vzgoja, prvo triletje, gimnastika, usposabljanje, program
Published: 06.07.2009; Views: 2082; Downloads: 221
.pdf Full text (412,90 KB)

8.
PLESNO USTVARJANJE NA PODLAGI LITERARNEGA BESEDILA
Jožica Krajnc, Mojca Zaponšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje na podlagi literarnega besedila je zapisano v okviru plesnega ustvarjanja otrok ob slikanici Bravo, putka!. V teoretičnem delu je obravnavan ples v povezavi z njegovim izražanjem in vzgojo. Ob tem je posebej izpostavljena estetika v plesu, sodobni ples ter balet. Poudarek je tudi na improviziranju in oblikovanju ter na dihanju in ritmu. Ob tem sta izpostavljena glasba in književnost kot pomembna motivacijska dejavnika. Teoretični del je nadgrajen s praktičnim delom, v slednjem je predstavljena slikanica z naslovom Bravo, putka! in izvedena plesna dramatizacija širši javnosti. Predstavljene so plesne priprave posameznih prizorov, priprava celotnega projekta vključno z vsemi zastavljenimi cilji in dnevne analize vseh dejavnosti s slikami. V prilogi je priložen primer vabila, gledališkega lista in vstopnice. Projekt je potekal v dveh skupinah predšolskih otrok starih 1—3 in 4—6 let, vrtca Velenje, enota Sonček Šentilj. Poudarek je bil na plesnem ustvarjanju ob glasbi, pri tem pa so bile upoštevane medpodročne povezave.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, ples, umetnost, ustvarjalnost, projektno delo.
Published: 13.08.2009; Views: 3890; Downloads: 867
.pdf Full text (15,45 MB)

9.
ODNOS STARŠEV DO IGRE; PRIMERJAVA PODEŽELJA IN MESTA
Jana Kolarič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Odnos staršev do otroške igre je naslov moje diplomske naloge. Opredelila sem se na dve različni okolji, podeželje in mesto. Kar sama prihajam s podeželja, sem si zastavila temo v tej smeri, da ugotovim, če je okolje, v katerem živim, kaj vplivalo na kakovost moje igre. Predvsem pa, kakšen odnos imajo starši do igre otrok in kako okolje vpliva na možnosti za igro. Osnovni namen moje diplomske naloge je bil ugotoviti in preučiti odnos staršev do igre otrok in morebitna odstopanja z ozirom na okolje, v katerem živimo. Kot prvo sem hotela predstaviti pomen igre v otrokovem razvoju in življenju, saj menim, da je igra dejavnost, ki ima velik pomen in daje pečat srečnemu otroštvu otroka. Otrok preko igre spoznava okolje, v katerem živi, in si preko nje ustvari svoje poglede na svet. Otrokova igra je smiselna, saj preko igre izraža samega sebe. Skozi igralne aktivnosti si otrok razvije mišljenje, se uči obvladovanja čustev ter ugotavlja svoje zmožnosti. V veliko pomoč pri raziskovanju neznanega sveta so otroku prav starši. Ti mu pomagajo odkrivati svet okoli sebe. Otroku pomeni igra resno delo in mu nudi vse tisto, za kar je v resničnem življenju še premajhen. Zato moramo starši otroku omogočiti, da se čim več igra. Starši imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prostora in pri zbiri igrač. » Ni obveznost staršev, da bi se morali »žrtvovati« za otroke. Njihova dolžnost je usposobiti otroke za samostojno življenje in popolno neodvisnost od staršev« (Košiček, 1992, str 363). Igra pomeni otroku največ, čeprav se sam tega niti ne zaveda. Bodite vi tisi, ki mu boste pokazali pravo pot. Dovolite mi da, vam pomagam na tej poti. S povzetki raznih avtorjev, ki so raziskovali pomen igre, vam bom približala težo igre. Mogoče boste tudi sami spoznali, da je tudi vaše življenje zaznamovala igra. Ste mogoče bili za kaj prikrajšani? So vaši starši bili pravi usmerjevalci v vaši igri? Je spomin na vaše otroštvo zaznamovala prav igra? Če ste se kdaj spraševali po tem, vam podajam odgovora v pomoč. »ČLOVEK JE RESNIČNO ČLOVEK, LE KADAR SE IGRA« ( F. von Schiller)
Keywords: Ključne besede: predšolska vzgoja, igra, odnos staršev do igre, vpliv okolja na igro.
Published: 23.07.2009; Views: 2991; Downloads: 363
.pdf Full text (426,39 KB)

10.
NEKATERI VIDIKI DOBRE PRAKSE NA CANADIAN INTERNACIONAL SCHOOL, PRIMARNI PROGRAM V SINGAPURJU
Katja Čuk, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vzgoja in izobraževanje sta nepogrešljivi temi, ko se govori o osebnostnem in družbenem razvoju. Zagotavljanje vzgoje in izobraževanja za vse in zagotavljanje kakovosti na tem področju sta temi, ki sta pogosto v osrčju razprav o družbi in njeni politiki. Diplomsko delo predstavlja Canadian Internacional School Singapur kot IB (International Baccalureate) world school. Osredotoča se na tri vidike: oblikovanje kurikuluma, učiteljevo avtonomijo in celosten razvoj otroka kot cilj vzgoje in izobraževanja. Teme so izbrane iz teorij vzgoje in izobraževanja, ker se pogosto izpostavlja njihov pomen za zagotavljanje kvalitetne šole. Omenjene teme smo sprva osvetlili teoretično. Nadalje smo predstavili International Baccalureate Organisation. IBO je organizacija, na kateri sloni obravnavana šola: Canadian International School Singapur. Kasneje je predstavljena tudi šola sama. Zanimalo nas je ali lahko ugotovimo in predstavimo nekatere dobre prakse šole, ki se nanašajo na omenjene teme: učiteljevo avtonomijo, oblikovanje kurikuluma in celosten razvoj otroka. Z metodo intervjuja smo potrdili zastavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se učitelji pri svojem delu čutijo avtonomne, da lahko govorimo o razvojno-procesno oblikovanem kurikulumu, in nenazadnje, da šola podpira filozofijo o celostnem razvoju otroka in jo udejanja v praksi. Omenjeni primeri niso bile edine dobre prakse, ki smo jih zasledili na obravnavani šoli.
Keywords: Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, avtonomija učiteljev, celosten razvoj otroka, kurikulum
Published: 23.12.2009; Views: 2377; Downloads: 159
.pdf Full text (763,85 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica