| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 34
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Problemi nasledstva in vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja
Maja Poredoš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V začetnih poglavjih tega diplomskega dela smo predstavili in opisali družinsko podjetje, njegove prednosti in slabosti ter prepletanje družinskega in poslovnega sistema v družinskih podjetjih. Opisali smo tudi družinske odnose, predstavili možne konflikte in rešitve za njihovo odpravljanje ter vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja. Nadalje smo opisali nasledstvo, nasledstvene možnosti ter proces planiranja nasledstva. Kot praktični primer smo v tem diplomskem delu opisali podjetje X s.p., predstavili zgodovino tega podjetja in trenutno podobo podjetja in družine. Opisali smo odnose med družinskimi člani v podjetju X s.p. in njihov vpliv na razvoj podjetja. Predstavili smo tudi potencialne naslednike tega podjetja in predlagali plan nasledstva za to podjetje. Izbrano podjetje se nahaja v obdobju, ko v podjetju sodelujeta dve generaciji. Zato se nam je zdelo smiselno izpostaviti odnose med družinskimi člani in nasledstvo v tem podjetju kot temeljni problem diplomskega dela. Ugotovili smo, da uravnoteženi odnosi med družinskimi člani bistveno pripomorejo k uspešnem poslovanju in razvoju podjetja, planiranje nasledstva pa je pogoj, ki mora biti izpolnjen za uspešno predajo podjetja v roke naslednika. Na tem mestu si upamo trditi, da smo s proučitvijo družinskih odnosov in nasledstvenih možnosti v podjetju X s.p. ustanovitelju tega podjetja pomagali oziroma mu vsaj nakazali pravo smer razmišljanja o predaji podjetja naslednikom.
Keywords: Ključne besede: Družina // podjetje // družinsko podjetje // družinski odnosi // konflikti // nasledstvo // nasledstvene možnosti // planiranje nasledstva // nasledniki // ustanovitelj.
Published: 19.06.2009; Views: 3258; Downloads: 845
.pdf Full text (417,05 KB)

2.
LESNOINDUSTRIJSKO PODJETJE POLJČANE
Sabina Urlep, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V ospredju diplomskega dela je lesnoindustrijsko podjetje Poljčane, ki se je razvilo iz nekoč velikega lesno industrijskega podjetja Konjice. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo in storitveno dejavnostjo. Kot poglavitno dejavnost označujejo proizvodnjo otroških posteljic, previjalnih komod in zibelk. Surovinsko zaledje za njihovo proizvodnjo je les in v večini ga pridobivajo iz slovenskih gozdov. Vsak izdelek preide skozi različne oddelke. V žagi hlodovino razžagajo na deske, jih zložijo in vežejo, da med njimi kroži zrak. Les sušijo naravno in v sušilnicah. Deske gredo na to na izrez v prirezovalnico, kjer jih po določenih merah izrežejo v elemente in zložijo na palete. Te elemente pripeljejo v strojni oddelek, kjer se les oblikuje in zbrusi. V montaži se nato deli sestavijo v elemente pohištva ter se izvrtajo luknje za kasnejšo sestavo. Polizdelki se polakirajo v lakirnem oddelku in se dokončno posušijo v sušilnem kanalu. Na koncu pa potuje izdelek v skladišče, kjer ga spakirajo v kartonske zaboje. Od tam pa preide v trgovine po vsej Sloveniji in tudi v tujino. Danes je Lesnoindustrijsko podjetje Poljčane podjetje z 42. letno tradicijo izdelovanja otroškega pohištva in je v ponos vsem zaposlenim in krajanom Poljčan. Podjetje uspešno posluje, saj večino izdelkov izvažajo po vsej Evropi, tj. okoli 86%. Prodajna mesta imajo tudi po vsej Sloveniji. Izdelki otroškega pohištva LIP-a Poljčane so na trgu zelo priznani, kar pa potrjuje tudi povpraševanje domačih in tujih kupcev.
Keywords: Ključne besede: tehnika, les, proizvodni sistem, lesnoindustrijsko podjetje, obdelovalni stroji za les
Published: 11.05.2009; Views: 2911; Downloads: 317
.pdf Full text (7,26 MB)

3.
STRATEGIJA IZVOZNEGA TRŽENJA PODJETJA TRENDNET NA ARABSKIH TRGIH
Aleš Hrovat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Konkurenčnost slovenskega gospodarstva je v veliki meri odvisna od uspešnosti konkuriranja organizacij na tujih trgih. Država se zaveda pomembnosti internacionalizacije poslovanja slovenskih organizacij in je v ta namen oblikovala več sistemskih mehanizmov, ki organizacijam omogočajo lažji vstop na tuje trge. Mala podjetja se pri vstopu na tuje trge srečujejo z vrsto izzivov. Večina jih izvira iz slabosti, ki jih mala podjetja v procesu internacionalizacije čutijo zaradi neustrezne notranje organiziranosti in omejenosti razpoložljivih virov. Oboje je razlog za slabšo pripravo, izvedbo in nadzor strategije vstopa na tuje trge. Podrobneje lahko opredelimo razloge za internacionalizacijo malih podjetij kot nabor zunanjih in notranjih razlogov. Najpogostejši zunanji razlogi so elementi gospodarsko-političnega okolja organizacije v domači in ciljni državi, z njihovimi pravnimi in fiskalnimi vidiki, državna razvojna naravnanost ter značilnosti domačega in ciljnega trga. Kot notranje razloge lahko opredelimo stagnacijo in onemogočanje nadaljnje rasti podjetja, velikost in resurse podjetja, strategijo razvoja in zagotavljanja nadaljnje rasti podjetja, domače in mednarodne izkušnje ter interese podjetja oziroma podjetnikov. V okviru kritične analize vstopa malega podjetja na tuje trge je ovrednoten vstop podjetja TrendNET na trge Arabsko-perzijske regije. Podjetje je v letu 2003 sklenilo vstopiti na mednarodni trg z lastnim produktom, linijo omrežnih varnostnih naprav NetworksDefender. V diplomskem delu so opisani vzgibi, ki so vodili v odločitev, da podjetje najprej vstopi na izbrane regionalne trge, ter načrtovanje in izvedba strategije, za katero se je podjetje odločilo.
Keywords: Ključne besede: malo podjetje, internacionalizacija, strategija izvoznega trženja, trženjski splet za tuje trge.
Published: 17.09.2009; Views: 1702; Downloads: 241
.pdf Full text (3,09 MB)

4.
ANALIZA KONSOLIDIRANIH RAČUNOVODSKIH IZKAZOV SKUPINE PERUTNINA PTUJ D.D.
Martina Vogrinec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Konsolidiranje je proces združevanja posameznih računovodskih postavk, ki so sestavina posameznih računovodskih izkazov različnih podjetij, ki so vključena v skupino podjetij in so zato vključena v KRI. Področje konsolidiranja urejajo in obravnavajo posamezni zakoni, standardi in smernice. V diplomski nalogi prikazujemo področja, ki jih obravnavajo in določajo Zakon o gospodarskih družbah, Slovenski računovodski standardi in od vstopa Slovenije v Evropsko unijo tudi 7. smernica Evropske zveze. Kadar pa so v skupino vključena mednarodna podjetja, pa tudi Mednarodne računovodske standarde in Mednarodne standarde računovodskega poročanja. Temeljni namen diplomske naloge je bil proučiti različne metode konsolidiranja in posamezne korake pri sestavljanju konsolidiranih računovodskih izkazih ter podrobneje analizirati konsolidirane računovodske izkaze Skupine Perutnine Ptuj d.d. v obdobju 2004 - 2006. S tem smo prišli do zaključka, da proces konsolidiranja zahteva znanje o podjetjih v skupini, kdaj sestavljati konsolidirane računovodske izkaze in kdaj ne, katera poročila so poleg konsolidirane bilance stanja, konsolidiranega izkaza finančnega in poslovnega izida, še potrebna. Katerih metod vrednotenja se obvladujoče podjetje lahko poslužuje ter kdaj vključiti odvisno podjetje v konsolidirane računovodske izkaze. Za vsa vprašanja, ki se ob tem pojavljajo, najdemo odgovore v zakonskih in strokovnih podlagah, ki veljajo v neki državi.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: konsolidacija, skupina, obvladujoče podjetje, odvisno podjetje, teorije, metode, postopki, konsolidirani računovodski izkazi, konsolidirano letno poročilo, Zakon o gospodarskih družbah, Slovenski računovodski standardi, Sedma smernica Sveta Evropske zveze, Skupina Perutnina Ptuj.
Published: 22.12.2009; Views: 2897; Downloads: 478
.pdf Full text (1,69 MB)

5.
RAZVOJNO VODENJE PODJETJA INOX D.O.O.
TATJANA MEH, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu naloge je predstavljena ustanovitvena vizija ter kratka zgodovina podjetja. Osrednji del naloge je predstavitev obstoječe politike podjetja, vizije, strategije ter organizacijske strukture. V zadnjem delu naloge pa so plani razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Vizija podjetja je stalnica razvoja in obstoja podjetja. V prvi vrsti mora podjetje zapisati vizijo podjetja, prepoznati vrednote podjetja, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, notranje in zunanje okolje podjetja, konkurenco podjetja. Na osnovi vizije se v podjetju razvije politika podjetja, ki je izhodišče za poslanstvo, smoter in temeljne cilje. Osrednjo vlogo v podjetju ima strateški management, ki poskuša opredeljeno politiko tudi uresničiti in sicer s strategijami; splošnimi, temeljnimi in poslovnimi, ter z iskanjem strateških možnosti, strategij, s programom razvoja podjetja. Največji dejavnik pa je vsekakor človeški dejavnik, saj brez dobrega kadra ne vzkali še tako dobra ideja. V predstavljenem podjetju se predvsem človeškega dejavnika dobro zavedajo, saj je njihov slogan: LJUDJE SO TISTI, KI DAJEJO VREDNOST IN MOČ IDEJI.
Keywords: Ključne besede: podjetje, vizija, politika podjetja, strategija, strateški management
Published: 03.12.2009; Views: 1920; Downloads: 181
.pdf Full text (397,77 KB)

6.
UVAJANJE REŠITVE SAP V PODJETJE PERUTNINA PTUJ D.D.
Tamara Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prenova informacijskega sistema ne pomeni samo nakup nove strojne opreme in nove rešitve ERP. Taka prenova mora upoštevati predvsem zadovoljevanje vidika poslovnih potreb, poslovnih procesov, učinkov na poslovanje ter ne nazadnje tudi sposobnosti zaposlenih ter vplivov na zaposlene. Zaradi tega je prenova informacijskega sistema ena zahtevnejših nalog, ki se jih organizacije lotevajo. Pristop k prenovi informacijskega sistema mora tako upoštevati strateške usmeritve poslovanja organizacije. Ko organizacije ocenjujejo produkt, morajo biti pozorne na to, da sistem ERP že v osnovi pokriva čim širšo paleto dejavnosti, da vsebuje čim več funkcionalnosti, da je čim bolje parametriziran, da ga lahko sočasno uporabljajo uporabniki, ki govorijo in razumejo različne jezike, ter da deluje na sodobnih vse bolj odprtih tehnologijah in bazah podatkov. Ker pa tako s stališča tehnologije kot potreb ne vedo z gotovostjo, kaj prinaša prihodnost, je bistvenega pomena, da je sistem ERP prilagodljiv in povezan z drugimi produkti in tehnologijami. Pomembne pa so tudi ustrezna lokalizirana pomoč, dokumentacija in podpora. V septembru 2008 se je za uvedbo rešitve SAP ERP odločila tudi Perutnina Ptuj d.d. Gre za največje mesnopredelovalno podjetje v Sloveniji, ki širi svoje poslovanje tudi v tujino. Perutnina Ptuj je zraven rešitve SAP potrebovala tudi rešitev MyMEAT za podporo procesni proizvodnji. Odločitev o uvedbi je bila težka, zahtevala je precej časa in nekaj let priprav, da so popisali vse procese in se pripravili na uvedbo. S pripravo projekta uvedbe informacijskega sistema se je začelo obilo delavnic. Ker podjetje širi svoje poslovanje tudi v tujino, bo uvedba sistema trajala dobri dve leti in pol. V tem delu dajemo poudarek uvedbi rešitve SAP v podjetje Perutnina Ptuj d.d. Opisali smo celoten potek izbire, uvedbe in predstavili cilje, ki si jih podjetje z uvedbo rešitve SAP želi doseči.
Keywords: Ključne besede: ERP rešitev, uvajanje, implementacija, SAP ERP, metodologija ASAP, moduli, podjetje Perutnina Ptuj, MRP, kritični dejavniki uspeha, MyMEAT, izbira ERP rešitev, Roll-out, dobra praksa
Published: 16.10.2009; Views: 3579; Downloads: 725
.pdf Full text (876,84 KB)

7.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA FERA AVTO, D.O.O. NA RAVNI POLITIKE PODJETJA
Jasmina Žel, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Fera avto, d.o.o., s sedežem v Zgornji Kungoti posluje komaj 2 leti. Podjetje je mlado in se s svojimi izdelki na trgu šele uveljavlja. Podjetje spada v avtomobilsko industrijo in se ukvarja z oblikovanjem, razvojem, proizvodnjo in prodajo motornih vozil. Podjetje je še vedno v fazi intenzivnega razvoja in raziskav. Podjetje sta ustanovila dva lastnika, izmed katerih je eden lastnik tudi direktor podjetja, ki tam opravlja večino nalog. Podjetje zaposluje tudi enega izvedbenega delavca. V diplomskem delu smo izhajali iz obstoječega stanja podjetja. Proučili smo ustanoviteljsko vizijo podjetja in njene značilnosti. Analizirali smo panogo podjetja, politiko podjetja in njegove strategije ter strukture. Za potrebe našega nadaljnjega planiranja bodoče politike podjetja smo potrebovali obsežna raziskovalno — prognostična izhodišča. Proučili smo vrednote obeh ključnih udeležencev podjetja in ugotavljali njihovo skladnost. Analizirali smo dejavnostna in funkcijska področja, analizirali vodstvo in vodenje podjetja ter določili prednosti in slabosti podjetja. Pri proučevanju okolja obravnavanega podjetja smo določili možnosti in nevarnosti za podjetje, ki iz proučevanega podjetja izhajajo. Za podjetje smo planirali razvoj na ravni politike podjetja, ki smo ga zaključili s predlogom bodoče politike podjetja. S tem diplomskim delom želimo pomagati lastnikoma podjetja Fera avto, d.o.o. pri uresničevanju zastavljene vizije. Menimo, da bo njihova vizija sedaj lažje uresničljiva ter da bo planirani razvoj pozitivno vplival na prihodnji razvoj podjetja in uspešnost njegovega poslovanja.
Keywords: Ključne besede: - podjetje, - razvoj podjetja, - vizija, - politika podjetja, - vrednote, - prednosti in slabosti, - možnosti in nevarnosti.
Published: 27.01.2010; Views: 1701; Downloads: 122
.pdf Full text (389,37 KB)

8.
PODOBA PODJETJA PANVITA IN NJENIH BLAGOVNIH ZNAMK PRI UPORABNIKIH
Dani Smej, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podoba (imidž) je ena izmed najpomembnejših stvari, za katero mora skrbeti podjetje. Podoba izraža sliko, ki si jo javnost ustvari o neki organizaciji. Podoba podjetja sicer v sebi nosi neko značilnost trajnosti in stabilnosti, vendar je vseeno možno nanjo vplivati in jo na ta način spreminjati (na slabše ali na boljše). Zato je pomembno, da podjetje skrbno izbira sredstva komuniciranja, s katerimi vpliva na podobo podjetja in podobo lastne blagovne znamke. V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavil in povzel ugotovitve in spoznanja, tako slovenskih kot tudi tujih avtorjev na področju podobe podjetja. Praktični del je bil namenjen raziskavi dejanskega stanja podobe podjetja Panvita, kot ga vidijo uporabniki. V ta namen sem izvedel anketni vprašalnik, da bi si zagotovil čim boljše in kvalitetnejše podatke. Zaključek samega diplomskega dela pa je bil namenjen prikazu rezultatov anketnega vprašalnika in predlogom, ki so izhajali iz ugotovitev raziskave.
Keywords: Ključne besede: podoba (imidž), blagovna znamka, podjetje Panvita, uporabniki, organizacije, raziskava, predlogi, ugotovitve.
Published: 21.05.2010; Views: 1929; Downloads: 188
.pdf Full text (1,20 MB)

9.
PROCES ZAPOSLOVANJA KADROV V MANJŠEM PODJETJU
Nataša Zupančič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zaposlovanje kadrov v manjšem podjetju ima pogosto številne posebnosti. Del teh posebnosti izhaja že iz zakonskega okvira, ki omogoča majhnim podjetjem prilagojene rešitve, povezane z naravo njihovega poslovanja. V tem diplomskem delu predstavljamo splošen oris procesa zaposlovanja kadrov in posebej značilnosti za manjša podjetja (zakonsko ureditev, vsebinske značilnosti in podobno). V empiričnem delu podrobno analiziramo ta proces v manjšem podjetju, ki se ukvarja z igralniško dejavnostjo in gostinstvom — od načrtovanja obsega in strukture potrebnih kadrov do dejanske zaposlitve in praktičnega usposabljanja na delovnem mestu. Na osnovi te analize predlagamo nekaj rešitev, s katerimi bi izboljšali delovanje na tem področju. Vsebina empiričnega dela je zasnovana na neposrednih praktičnih izkušnjah, saj je avtorica diplomskega dela v tem podjetju zadolžena za izvajanje kadrovske dejavnosti.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: proces zaposlovanja kadrov, manjše podjetje, licenca, igralniška dejavnost
Published: 07.01.2010; Views: 2891; Downloads: 466
.pdf Full text (307,15 KB)

10.
DOBRO POČUTJE IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH PRI DELU
Jasmina Paska, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih raziskovanja dogajanja v podjetjih ugotavljajo, da je človek ključni dejavnik vseh aktivnosti v podjetju. Človeški kapital postaja vse bolj cenjen v ohranjanju konkurenčnosti na globalnem trgu. V podjetju se lahko nezadovoljstvo zaposlenih kaže v izgubi volje za delo, namernem zmanjševanju delovnih naporov, širjenju nezadovoljstva med sodelavci, izostajanje z dela, stavke,… Zato je najboljša strategija podjetja, da odstrani vzroke nezadovoljstva zaposlenih. To je možno le, če vodstvo ugotovi, kakšni so vzroki in katere skupine zaposlenih so jim najbolj izpostavljene. Tako bodo lahko zadovoljni zaposleni sledili svojim ciljem in ciljem podjetja ter pokazali svojo učinkovitost in tako prispevali največ k uspešnosti podjetja. Ključnega pomena za uspešno delo so predvsem medosebni odnosi med zaposlenimi. Da bi se zaposleni dobro počutili na svojem delovnem mestu in bi z veseljem opravljali svoje delo, se morajo razumeti s sodelavci in nadrejenimi, sicer so napeti in komaj čakajo, da zapustijo svoje delovno mesto. Najbolj pomembna lastnost dobrega počutja so vrednote, saj le te ljudi vežejo. Člani neke socialne skupine z med seboj usklajenimi vrednotami se počutijo dobro, saj so jim pomembne enake oziroma podobne stvari. Nekdo daje prednost zabavi, drugi družini, tretji pa zdravju ali kariernemu uspehu. Zato ob sebi potrebujemo ljudi, s katerimi te naše prioritete delimo. Pomembno dejstvo je, da se bomo na delovnem mestu boljše počutili, če bodo naše karierne vrednote usklajene z vrednotami podjetja. Bolj kot se vrednote razlikujejo, težje bomo delali in manj verjetnosti je, da bomo zjutraj odhajali na svoje delovno mesto z nasmehom na ustih in polni energije.
Keywords: Ključne besede: pozitivna psihologija, subjektivno emocionalno blagostanje, psihično blagostanje, model petih velikih faktorjev osebnosti, dimenzije psihičnega blagostanja, teoretske razlage subjektivnega blagostanja, politika in dobro počutje zaposlenih, gospodarski kazalniki in dobro počutje zaposlenih, socialni odnosi, vera, kultura in dobro počutje, dobro počutje pri delu, fizično ter mentalno zdravje zaposlenih, prosti čas in dobro počutje, denar in dobro počutje, podjetje, zadovoljni zapo
Published: 26.07.2010; Views: 6329; Downloads: 1642
.pdf Full text (735,81 KB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica