1. E-IZOBRAŽEVANJE PRI POUKU SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTIAndreja Zalokar, 2010, undergraduate thesis Abstract: Računalnik in svetovni splet postajata človekova zvesta spremljevalca v vsakdanjem življenju. Najbolj navdušeni uporabniki so mladi, ki prek svetovnega spleta sklepajo nova poznanstva, iščejo informacije in odkrivajo novosti. Zato so učitelji kmalu ugotovili, da mora tudi izobraževalni proces slediti trendom, če želi še naprej motivirati učence.
Diplomsko delo z naslovom E-izobraževanje pri pouku slovenskega jezika in književnosti predstavlja možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije in e-izobraževanja pri poučevanju slovenskega jezika in književnosti tako na daljavo kot pri klasičnem pouku. Cilj je prikazati e-izobraževanje kot enega izmed možnih načinov obravnave snovi in ne kot sredstvo za izpodrivanje učitelja in njegove vloge v izobraževalnem procesu. Le-ta je z nekaterimi spremembami še zmeraj ključnega pomena. Predstavljena sta Slovensko izobraževalno omrežje in E-področna skupina RS za slovenščino, ki skupaj skrbita za dostopnost e-gradiv. Njim je posvečen osrednji del diplomskega dela, saj so temeljnega pomena za izvajanje e-izobraževanja. Prikazana sta primera dobrih e-gradiv za jezikovni in književni pouk. Diplomsko delo je med drugim zastavljeno tudi kot pomoč učiteljem slovenščine, ki šele uvajajo e-izobraževanje v pouk, zato prinaša nekatere enostavne rešitve v obliki predstavitev uporabnih spletnih strani, programov in primerov dobre prakse. Keywords: Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-šola, e-učilnica, e-kompetentni učitelj, e-gradiva, splet. Published in DKUM: 29.01.2021; Views: 801; Downloads: 43
Full text (2,95 MB) |
2. ENAKOPRAVNOST ŽENSK - PRIMERJAVA SLOVENIJA - NEPALAndreja Sentočnik Shrestha, 2016, undergraduate thesis Abstract: POVZETEK
Načelo enakopravnosti je temeljna pravica posameznika, ki mu daje pravico enakosti v zakonu in pred zakonom. Pomeni, da smo vsi enaki, moški, ženske, da ni med nami nobenih razlik. Jaz, ti, mi vsi smo ENAKI. Pa vendar se pojavljajo razlike, kjer enakopravnost ne velja za vse, kjer vsi niso enakopravni. Še posebej izpostavljena skupina so ženske.
Enakopravnost je nujna, vendar ne samo zato, ker bi se s tem uresničila ena od temeljnih ustavnih norm, temveč zato, ker bi se s tem obvarovalo dostojanstvo žensk in bi se jim omogočila možnost za dostojno življenje. Tam, kjer je kršeno načelo enakopravnosti, je razvoj družbe zelo otežen, skoraj da nemogoč. Zato je potrebno vsem ženskam omogočiti, da se zavejo svojih pravic, jih spoznajo in tudi uveljavljajo.
Diplomska naloga podrobno analizira načelo ENAKOPRAVNOSTI. Osredotoča se na položaj žensk skozi dva zelo pomembna vidika, religijo in izobraževanje, ter je podana primerjalno med Republiko Slovenijo in Federativno demokratično republiko Nepal. Keywords: KLJUČNE BESEDE: enakopravnost, ženske, religija, izobraževanje, Slovenija, Nepal. Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 1598; Downloads: 124
Full text (2,79 MB) |
3. DEJAVNIKI, KI VPLIVAJO NA ODLOČITEV ZA NADALJEVANJE ŠTUDIJA NA 2. STOPNJIAndreja Sokač, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Izobrazba in znanje predstavljata pomemben dejavnik sodobne družbe in njene prihodnosti. Izobraževati se je nujno potrebno, saj se njegovega pomena v današnjem času dobro zavedajo tako posamezniki kot vsa uspešna podjetja.
V diplomskem delu smo proučevali dejavnike, ki vplivajo na nadaljevanje študija na 2. stopnji, tako v teoriji kot v praksi.
Prvi, teoretični del smo razdelili na dva sklopa, in sicer:
• na izobraževanje ter
• na opis dejavnikov, ki vplivajo na nadaljevanje študija.
V prvem sklopu teoretičnega dela smo podrobneje opisali pomen izobraževanja, vrednote in cilje izobraževanja, opredelili izobraževalni sistem, pravno ureditev izobraževanja ter motivacijo za izobraževanje. V drugem sklopu smo predstavili 16 dejavnikov, ki več ali manj vplivajo na odločitev posameznika za nadaljevanje študija na 2. stopnji.
V drugem, raziskovalnem delu diplomskega dela nam je z anketiranjem študentov, ki obiskujejo Fakulteto za organizacijske vede na študijskih programih 2. stopnje, uspelo pridobiti podatke o pomembnosti naštetih dejavnikov, v kolikšni meri so vplivali na odločitev za nadaljevanje študija na 2. stopnji ter v kolikšni meri so vplivali na odločitev za nadaljevanje študija na Fakulteti za organizacijske vede. Analiza pridobljenih podatkov je pokazala, da sta za nadaljevanje študija predvsem pomembna možnost razvoja kariere ter pridobitev dodatnega znanja, za Fakulteto za organizacijske vede kot izobraževalno ustanovo pa so se študentje odločili zaradi vsebine izobraževanja, atraktivnosti programov in vpisnih pogojev.
Zanimiva je ugotovitev, da je sama promocija študijskih programov Fakultete za organizacijske vede najmanj vplivala na odločitev študentov, da so se odločili za to izobraževalno ustanovo.
Na koncu diplomskega dela smo na podlagi analize rezultatov predstavili tudi nekaj predlogov izboljšav in oblikovali končne sklepe. Keywords: KLJUČNE BESEDE:
• izobraževanje, • dejavniki, ki vplivajo na nadaljevanje študija, • motivacija za izobraževanje, • 2. bolonjska stopnja. Published in DKUM: 17.06.2016; Views: 1279; Downloads: 138
Full text (1,59 MB) |
4. ZGODOVINA GIMNAZIJE BREŽICE OD 1945 DO DANESSamanta Pilpah, 2015, master's thesis Abstract: Z magistrskim delom skušam osvetliti vprašanja, kje, kdaj in kako se je razvijala Gimnazija Brežice skozi zgodovino. Namen je bil predstaviti začetke šolstva na Slovenskem in v Brežicah, delovanje frančiškanskega rodu v mestu ter delovanje same gimnazije od leta 1945 do danes. Predvsem sem želela prikazati, kako je potekalo posamezno šolsko leto, katere dejavnosti so se v tem času dogajale na šoli, zapisati pomembne dogodke in spoznati njeno zgodovino.
Osredotočila sem se tudi na predstavitev občine Brežice, v kateri deluje gimnazija. Na njene značilnosti, kako se je mesto razvijalo in s tem vplivalo na razvoj šolstva v Brežicah. Prav grof Jurij Frankopan je bil zaslužen za začetke poučevanja v naših krajih. Dal je zgraditi samostan, ki je služil kot meščanska šola samo za dečke. Gimnazijo sem opisala od leta 1945 do 2014, saj se je v tem času zgodil velik preskok na področju poučevanja in sprememb na šoli. Pouk se je v starejših obdobjih, a tudi danes, izvajal v prostorih nekdanjega samostana, ki je pomemben mejnik zgodovine v Posavju, predvsem pomemben je bil prihod frančiškanov v Brežice in njihovo delovanje. Po drugi svetovni vojni, 8. septembra 1945, je ministrstvo ustanovilo Gimnazijo Brežice, s poukom so začeli mesec kasneje. Danes ima Gimnazija Brežice močno zasidrane korenine v mreži slovenskih gimnazij. Obiskuje jo veliko število dijakov, tudi iz sosednjih občin. Leta 2013 so zaključili s prenovo šole, vendar je na njej ostal pridih samostana. Prenovili so notranje prostore, dodali omarice za dijake, obnovili zunanji del z vrtom in uredili podstrešje.
V magistrskem delu sem uporabila predvsem deskriptivno metodo, ki temelji na opisovanju dejstev, odnosov in procesov brez vzorčnega razlaganja in zgodovine, metodo raziskovanja, ki temelji na raziskovanju bližnje in daljne preteklosti. Uporabila sem postopek zbiranja podatkov na podlagi zapisanih kronik, ki sem jih dobila na šoli, v Zgodovinskem arhivu v Celju in Knjižnici Brežice. Raziskovalni problem, ki sem si ga zadala, sem dosegla z raziskovanjem šolskih kronik, v katerih sem našla vse podatke o tem, kaj se je z gimnazijo dogajalo v tem obdobju. Keywords: Ključne besede: gimnazija, izobraževanje, Brežice, šolstvo, Gimnazija Brežice, šolska kronika. Published in DKUM: 08.10.2015; Views: 2803; Downloads: 300
Full text (2,64 MB) |
5. MOTIVACIJA ZA IZOBRAŽEVANJE V GASILSKO REŠEVALNI SLUŽBI KRANJMatej Kejžar, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Poklicni gasilci delujemo v nenehno spreminjajočem dinamičnem okolju. Uspešnost dela ob vsakodnevnih posredovanjih na naravnih in drugih nesrečah je odvisna od strokovne usposobljenosti in opremljenosti zaposlenih v gasilski enoti.
Z diplomsko nalogo želim na osnovi analize obstoječega stanja predlagati možne rešitve motiviranja zaposlenih v enoti za izobraževanje.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem predstavil trenutno stanje in organiziranost poklicne gasilske enote GRS Kranj, empirični del diplomske naloge pa je namenjen predstavitvi rezultatov raziskave s področja motivacije zaposlenih za izobraževanje ter njihovi statistični analizi.
Rezultati raziskave kažejo, da imajo zaposleni interes po dodatnem strokovnem izobraževanju. Glavni motiv za nadaljnje izobraževanje je osebnostni razvoj in spoštovanje, posledično pa tudi možnost napredovanja na višja funkcijska mesta. Keywords: Ključne besede:
• motivacija, • izobraževanje, • javni zavod, • gasilsko reševalna služba Published in DKUM: 19.02.2015; Views: 2072; Downloads: 371
Full text (1,49 MB) |
6. MEŠČANSKA ŠOLA NA SLOVENSKEM V ČASU KRALJEVINE SHS/JUGOSLAVIJE S POUDARKOM NA MEŠČANSKI ŠOLI PTUJMojca Šemnički, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga govori o meščanski šoli na Slovenskem. V prvem delu naloge je tako predstavljen razvoj meščanske šole od časa avstro-ogrske monarhije do konca druge svetovne vojne, ko so meščansko šolo pri nas ukinili. Drugi del naloge se osredotoča na prikaz razvoja Meščanske šole Ptuj. Cilji diplomske naloge so tako ovrednotiti pomen meščanske šole v takratnih šolskih sistemih, predstaviti razmišljanja nekaterih pomembnih takratnih pedagogov o pomenu meščanske šole za takratno izobraževanje ter orisati in ovrednotiti pomen Meščanske šole Ptuj za izobraževanje mladine na Ptuju in v okolici. Večji del naloge temelji na primarnih virih iz zgodovinskih arhivov, ki bralcu omogočajo poglobljeno predstavo razvoja meščanske šole ter šolstva na Slovenskem v času avstro-ogrske monarhije in obdobja med obema svetovnima vojnama. Keywords: Ključne besede: meščanska šola, Meščanska šola Ptuj, avstro-ogrska monarhija, obdobje med svetovnima vojnama, šolski sistemi, izobraževanje mladine, razvoj šolstva na Slovenskem. Published in DKUM: 04.06.2013; Views: 4115; Downloads: 406
Full text (9,63 MB) |
7. ORGANIZIRANOST SLUŽBE ZA IZOBRAŽEVANJE V PODJETJU MIELE D.O.O.Adriana Brajac, 2012, undergraduate thesis Abstract: Zaradi hitrih in naprednih sprememb tehnologije, hitrega tempa življenja in usklajevanja družinskega življenja, kariere in lastnih potreb, so zaposleni primorani uskladiti vse našteto ter spremljati novosti in nadgrajevati svoje znanje.
Za diplomsko nalogo z naslovom Organiziranost službe za razvoj v podjetju Miele d.o. o. sem se odločila iz preprostega razloga. Tam sem bila zaposlena v marketingu in sem bila presenečena nad dejstvom, koliko že pridobljenega znanja je potrebno sproti nadgrajevati, sodelovati s sodelavci v podjetju, kako pomembno je strokovno usposabljanje in prenos znanja.
V diplomski nalogi sem se posvetila raziskovanju organizacije izobraževanja v podjetju. Zanimalo me je, kaj zaposlenim sploh pomenita izobraževanje in usposabljanje, koliko časa in energije so pripravljeni vložiti v dodatna izobraževanja in končno, kaj jih za vse to motivira.
V preteklosti podjetje Miele d. o. o. ni izvajalo izobraževanj v veliki meri, razen seveda nujnih. V zadnjih letih pa je izobraževanje postalo pomemben del prodajnega in servisnega procesa, saj je izobražen in poučen kader izredno pomemben za doseganje zastavljenih prodajnih in poprodajnih (servisnih) ciljev.
Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. Teoretični del obsega uvod, predstavitev podjetja Miele d. o. o. ter opis učenja in izobraževanja. Praktični del pa vsebuje anketo in njeno razčlenitev ter na koncu zaključek.
Raziskovalni del sem izvajala s pomočjo ankete, ki sem jo razdelila med zaposlene. Anketni vprašalnik sem tudi interpretirala in ugotovila, da ima večina zaposlenih pozitivno mišljenje glede izobraževanja, ki ga omogoča podjetje, saj so se v večini primerov pripravljeni dodatno usposabljati in izobraževati.
V diplomski nalogi sem ugotovila, da si zaposleni bolj kot formalno izobraževanje, želijo strokovnega izpopolnjevanja, in sicer na področju prodajnih in tehnoloških novosti lastnega proizvodnega programa, računalniškega znanja in znanja tujih jezikov. Prepričani so, da bi s pridobljenim znanjem lažje ugodili željam in zahtevam kupcev. Dodatno računalniško znanje in znanje tujih jezikov pa bi jim olajšalo vsakdanje delo in komuniciranje s partnerji in matično hišo v Nemčiji. Podjetje Miele jim nudi dovolj možnosti za dodatna izobraževanja in usposabljanja. Keywords: KLJUČNE BESEDE: izobraževanje, organiziranost, strokovno usposabljanje, motivacija, zaposleni Published in DKUM: 14.08.2012; Views: 1837; Downloads: 131
Full text (1,07 MB) |
8. Geografsko in okoljsko izobraževanje v slovenskih splošnih gimnazijskih programihEvelina Katalinić, 2011, master's thesis Abstract: POVZETEK
Magistrsko delo Geografsko in okoljsko izobraževanje v slovenskih splošnih gimnazijskih programih je razdeljeno na teoretični in empirični del.
V teoretičnem delu je predstavljena:
• definicija in pomen okoljskega izobraževanja kot ene izmed dimenzij vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj,
• umeščenost učnega načrta Geografija (1998 in 2008), kurikula Okoljska vzgoja (2008) in učnega načrta Študij okolja (2008) v predmetnik splošnih gimnazij ter primerjava njihove ciljne naravnanosti okoljskega izobraževanja,
• primeri dobrih praks kvalitetnega okoljskega izobraževanja na internacionalnem in nacionalnem nivoju,
• značilnosti razvoja geografskih učnih pristopov in metod k okoljskemu izobraževanju zadnje desetletje.
V empiričnem delu so predstavljeni:
• rezultati vrednotenja učnega načrta Geografija splošnih gimnazijskih programov (1998 in 2008) v Sloveniji z vidika vključenosti okoljskih učnih ciljev, na podlagi primerjalne analize po izbranih kriterijih,
• rezultati vrednotenja učnega načrta Okoljska vzgoja (2008) z vidika vključenosti geografskih učnih ciljev na podlagi primerjalne analize po izbranih kriterijih,
• rezultati vrednotenja učnega načrta Študij okolja (2008) z vidika vključenosti geografskih učnih ciljev na podlagi primerjalne analize po izbranih kriterijih,
• predlogi terenskih in problemskih nalog predmetnega področja geografije s poudarkom na akcijskih ciljih okoljskega izobraževanja kot primer učnih pristopov, ki temeljijo na izkustvenem učenju.
Sklep magistrskega dela se nanaša na ugotavljanje potrebe po poudarku ciljev okoljskega izobraževanja, z ustreznimi izhodišči za njihovo didaktično uporabo znotraj obstoječa učnega načrta geografije (2008), njihovi ustrezni učbeniški podprtosti ter načrtnem usposabljanju učiteljev geografije za strokovno izvajanje tovrstnih vsebin, kar je v skladu z mednarodnimi tendencami razvoja okoljskega in geografskega izobraževanja (UNECE, IGU). Keywords: Ključne besede: okoljsko izobraževanje, trajnostni razvoj, geografija, izkustveno učenje Published in DKUM: 09.07.2012; Views: 2413; Downloads: 337
Full text (2,22 MB) |
9. RAZVOJ IN EVALVACIJA USPOSABLJANJA BOMBNIH OPERATERJEV Z E-UČENJEMMatevž Gladek, 2012, master's thesis Abstract: V magistrskem delu bomo predstavili teoretična izhodišča za izgradnjo elektronskega učbenika. Namen je predstaviti potek izgradnje elektronskega učbenika za program izobraževanja bombni operater. Predstavljen bo celoten postopek od zasnove preko končne izvedbe in nazadnje do evalvacije. Pogledali si bomo programsko orodje CourseLab, s katerim bomo učbenik izdelali. Predstavili bomo, kaj je smiselno upoštevati pri njegovi izdelavi in na kaj moramo biti pozorni. Pri evalvaciji učbenika bomo najprej pogledali teoretična izhodišča za evalvacijo, nato pa bomo izvedli analizo uporabe elektronskih gradiv in na koncu opravili testiranje oziroma primerjali uspeh na izpitu med tečajniki, ki bodo imeli dostop, in tečajniki, ki dostopa ne bodo imeli. V ta namen bomo uporabili učno okolje Moodle. Keywords: KLJUČNE BESEDE
- Elektronski učbenik
- E-izobraževanje
- CourseLab
- Evalvacija
- Moodle Published in DKUM: 23.05.2012; Views: 1908; Downloads: 194
Full text (10,12 MB) |
10. Pedagoški vidiki rejništvaTadeja Ketiš, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pedagoški vidiki rejništva so v teoretičnem delu predstavljeni sistem rejništva, rejniška družina in dolžnost njenih članov, med katere sodi tudi obvezno izobraževanje in usposabljanje rejnikov. Pri opisu rejništva sta v ospredju predvsem rejenec in rejnik, predstavljene so njune dolžnosti in namen ter ureditev rejništva. V zadnjem poglavju teoretičnega dela je opisano izobraževanje in usposabljanje za rejnike. Oboje je zelo pomembno, saj pomaga rejnikom pri kvalitetnem izvajanju rejništva. V empiričnem delu je predstavljena raziskava na območju Ptuja, katere namen je bil dobiti vpogled v usposabljanje in izobraževanje rejnikov ter njihovo mnenje o tem, kaj je na tem področju dobrega in kaj bi lahko spremenili. Ugotovljeno je bilo, da rejniki že vrsto let izvajajo rejništvo in da imajo v rejniški družini do tri rejence. Za rejništvo so se odločili predvsem zaradi želje pomagati otrokom, katerim je otežen razvoj v lastni družini. Zagotovljeno je bilo tudi, da rejniki redno obiskujejo izobraževanja in da so zadovoljni z organizacijo in izvajanjem ter vsebino tega. Keywords: Ključne besede: rejništvo, rejenec, rejnik, usposabljanje, izobraževanje, zakon o izvajanju rejniške dejavnosti Published in DKUM: 14.05.2012; Views: 2095; Downloads: 266
Full text (1,10 MB) |