| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Kultura in umetnost 19. in 20. stoletja v občini Slovenj Gradec
Alenka Triplat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Pričujoče delo predstavlja kulturo in umetnost v občini Slovenj Gradec v 19. in 20. stoletju. Namen moje naloge je opisati kulturo in umetnost v občini v omenjenem obdobju, ter ugotoviti kakšne so bile družbene spremembe v mestu v 19. in 20. stoletju in kako je razvoj mesta v preteklosti pripomogel k razvoju kulture in umetnosti danes. Občina Slovenj Gradec s širšo okolico sodi med pokrajinsko najzanimivejše in kulturno zelo bogate predele Slovenije. Bogat kulturni in umetnostni razvoj mesta v preteklosti kažejo bogate arheološke najdbe na tem območju. V mestu so nepogrešljive kulturne ustanove, ki so nastale v prejšnjih stoletjih. Slovenj Gradec je rojstno mesto številnih umetnikov, ki živijo in delajo v drugih središčih, toda še vedno se čutijo navezane na domači kraj, kamor se radi vračajo. Velja tudi, da so mnogi prišli v Slovenj Gradec in si tu z zavzetim in požrtvovalnim delom ustvarili ugled in tako povzdignili sloves ustanove, v kateri delajo, in mesta, kjer so doma. Za občino in njen kulturni razvoj je pomembna glasbena dejavnost. V Slovenj Gradcu in okolici je bilo glasbeno življenje že v preteklosti zelo živahno in tako je tudi danes. Pomembno je tudi šolstvo. V občini delujejo štiri matične osnovne šole s svojimi podružnicami. Pomembni je tudi srednje in visoko šolstvo. Slednje s v zadnjem času vedno bolj razvija in s tem privablja študente tudi iz drugih krajev. Občani mesta Slovenj Gradec smo zelo ponosni tudi na mednacionalne povezave mesta in na naziv Mesto glasnik miru. Raziskava je pokazala, da sta kultura in umetnost v majhnem mestu na Koroškem bili prisotni že od nekdaj in tako bo tudi v prihodnje.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: sociološki vidik, Slovenj Gradec, 19. in 20. stoletje, kultura, umetnost, šolstvo, glasba, Mesto glasnik miru.
Published: 29.05.2009; Views: 3297; Downloads: 214
.pdf Full text (1,04 MB)

2.
ODKRIVANJE POJAVA SINESTEZIJ
Anja Pintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Način doživljanja vidnih in slušnih predstav je pri vsakem posamezniku drugačen. Ob poslušanju neke melodije slušni dražljaj izzove zvočni in vidni vtis. Te vidne vtise, ki se nam porajajo ob poslušanju glasbe, imenujemo sinestezije. Testirali smo 20 učencev Zasebne glasbene šole v samostanu sv Petra in Pavla, pri čemer smo želeli ugotoviti povezanost med toni in barvami ter skladbami in barvami pri teh učencih. Rezultate vprašalnikov smo obdelali kvantitativno. Dobljene rezultate predstavljamo grafično in v preglednicah. Podatki so obdelani v odstotkih. 17 učencev je povezalo določen ton z določeno barvo, izstopal je en učenec, ki je pri ponovitvi poskusa dvema tonoma določil isto barvo. 79% učencev je v obeh poskusih z enakimi besedami opisalo 4. skladbo. 2. skladbo je v obeh poskusih enako opisalo 68,4% učencev. 1. skladbo je v obeh poskusih enako opisalo 63,2% učencev, 3. skladbo pa je v obeh poskusih enako opisalo 57,9% učencev. Ugotavljam, da so barve pri pouku glasbene vzgoje lahko v pomoč pri razvoju glasbenih melodičnih sposobnosti otrok, če pri tem uporabimo sodobne pristope poučevanja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: sinestezija, glasba, ton, barva, povezovanje tonov z barvami, psihologija percepcije.
Published: 20.01.2010; Views: 1817; Downloads: 243
.pdf Full text (3,40 MB)

3.
METAPHOR, MUSIC AND SECOND CHANCE IN VIKRAM SETH'S AN EQUAL MUSIC (Metafora, glasba in nova priložnost v Sethovi An Equal Music)
Polonca Cvitanič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Novelo An Equal Music je napisal indijski pisatelj Vikram Seth. Govori o dveh nadarjenih glasbenikih, violinistu in pianistki, ki sta svojo ljubezen izgubila, našla in jo ponovno izgubila. Seth s svojim načinom pisanja prikaže, kako sta zaljubljenca povezana in združena z glasbo, ki je »enaka« le njima ter kako glasba spreminja in vpliva na njune misli, občutenja, spomin, odločitve, na njun um in bit. V poglavju O avtorju so predstavljena mnenja in razmišljanja različnih kritikov. Nekateri Vikrama Setha občudujejo zaradi njegovih pisateljskih sposobnosti in poudarjajo ter izpostavljajo njegov izjemen način pisanja o lepoti glasbe. Drugi pa ga opominjajo, da je pozabil na indijsko diasporo in mu predočijo dilemo narodnosti ter etičnosti. Zamerijo mu namreč, da ni pisal o indijski problematiki, ampak da svet v njegovi noveli sestavljajo evropsko življenje, evropski protagonisti, evropska glasba in evropska mesta. Naslov Metafora, glasba in nova priložnost v Sethovi noveli nam pove, da je diplomska naloga razdeljena na tri večja poglavja. Prvo poglavje govori na kratko o definiciji metafor ter o razlagi in pomenu metafor najdenih v noveli, na primer o naslovu knjige, imenu Maggiore kvarteta, Bachovi Umetnosti fuge, o nekaterih imenih protagonistov in violinistu. Drugo poglavje govori o glasbi, podrobneje o klasični glasbi in klasičnih skladateljih ter skladbah, ki so se pojavile v noveli. Tako so predstavljeni Beethovnov Klavirski trio v c-molu, Mozartova Sonata v C-duru, K330, Schubertova Postrv in Ljubezen ter Bachova Umetnost fuge, Kontrapunkt I in XIV. Zadnje poglavje diplomske naloge pa govori o novi priložnosti, v ljubezni in življenju glavnega protagonista,o grški legendi o Orfeju in Evridiki ter nazadnje o nezvestobi.
Keywords: Ključne besede: Vikram Seth, An Equal Music, metafora, klasična glasba, nova priložnost
Published: 05.03.2010; Views: 2478; Downloads: 147
.pdf Full text (28,23 MB)

4.
GLASBENA PRAVLJICA
Mateja Komljen, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu je obravnavana glasbena pravljica. Predstavljeni so teoretična pojmovanja, podrobnejša opredelitev ter različne definicije glasbene pravljice. Namen je bil nakazati prisotnost, motiviranost in uporabo glasbene pravljice v osnovni šoli in vrtcu ter razlike med učitelji in vzgojitelji glede na delovno dobo. Opredeljene in interpretirane so empirične ugotovitve vključevanja glasbene pravljice v vzgojno-izobraževalni proces. Ugotovljene so nekatere pričakovane razlike pri vključevanju otrok v glasbeno pravljico. Vzgojitelji bolj posegajo po že znanih glasbenih pravljicah in jih večkrat popestrijo z različnimi rekviziti. Učitelji pa jih pogosteje sami oblikujejo, vendar nekoliko manj popestrijo. Ponujene so tudi rešitve pri zmanjšanju teh razlik.
Keywords: Ključne besede: glasbena pravljica, pravljica, dramatizacija, lutkovna igra, glasbena vzgoja, glasba
Published: 07.04.2010; Views: 7241; Downloads: 1686
.pdf Full text (792,79 KB)

5.
POSLUŠANJE KLASIČNE GLASBE V VRTCU
Špela Božič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom Poslušanje klasične glasbe v vrtcu smo želeli ugotoviti zastopanost klasične glasbe v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu je predstavljeno poslušanje glasbe na splošno, načrtovanje glasbenih dejavnosti, poslušanje vokalne in instrumentalne glasbe, priprava otrok na poslušanje, sledi predstavitev obdobja klasicizma in nekaj skladateljev iz tega obdobja. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da klasična glasba ni tako zapostavljena, kot smo predvidevali, kar je razveseljivo. Ugotovili smo tudi, da je najbolj zastopana otroška glasba. V empiričnem delu so izpostavljeni tudi najbolj predvajani skladatelji in njihova glasbena dela. Pomembno je, da se zavedamo tako pozitivnih kot negativnih učinkov različnih zvrsti in različnih glasbenih del. Tako kot ima klasična glasba na otroke pomirjajoč učinek, lahko ima katera druga zvrst glasbe agresiven učinek. Klasika spodbuja domišljijo, ustvarjanje, razvija estetski čut ipd.
Keywords: Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, poslušanje glasbe, klasična glasba, klasicizem.
Published: 18.05.2011; Views: 5665; Downloads: 799
.pdf Full text (2,19 MB)

6.
PREKMURSKA LJUDSKA GLASBA V IZVEDBI KOMORNE SKUPINE ETHNOTRIP
Luka Ščavničar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela (diplomski nastop). Teoretični del opisuje ljudsko glasbo na splošno, bolj podrobneje je predstavljena prekmurska ljudska glasba. Nekaj besed je namenjenih tudi komorni glasbi, predvsem pa komorni zasedbi Ethnotrip, za katero sem priredil šest prekmurskih ljudskih skladb: Po lougi leiče, Teče mi vodica, Po bükovji, Poglejmo po sveiti, Ne jouči za mene, Mi pa mámo sneho. Vse skladbe so temeljito raziskane, obdelane, prirejene za glas, klavir, violino in kontrabas, in oblikovno, ritmično, melodično, harmonsko ter interpretacijsko analizirane. V diplomskem delu so zajete različne metode in sicer, deskriptivna metoda, komparativna metoda, zgodovinska metoda in metoda analize.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: ljudska glasba, prekmurska ljudska glasba, komorna glasba, Ethnotrip, Po lougi leiče, Teče mi vodica, Po bükovji, Poglejmo po sveiti, Ne jouči za mene, Mi pa mámo sneho, izvedba.
Published: 05.09.2011; Views: 3406; Downloads: 455
.pdf Full text (6,73 MB)

7.
VKLJUČEVANJE PREKMURKSE LJUDSKE GLASBE V GLASBENE ŠOLE
Miran Flegar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, ki opisuje zgodovinske, geografske, demografske in jezikovne značilnosti Prekmurja ter značilnosti prekmurske ljudske glasbe in njene poustvarjalce. V praktičnem delu je največ pozornosti namenjeno izdelavi učnega načrta za peti razred nižje glasbene šole s poudarkom na vključevanju prekmurske ljudske glasbe v učni proces. Za posamezno učno uro so izdelane učne priprave.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Prekmurje, prekmurska ljudska glasba, učni načrt, glasbena šola, nauk o glasbi
Published: 04.01.2013; Views: 2216; Downloads: 208
.pdf Full text (1,64 MB)

8.
POPULARNA GLASBA IN MLADI V SLOVENIJI IN BOSNI IN HERCEGOVINI
Zlata Halilović, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče delo obravnava odnos mladih do popularne glasbe in podaja primerjavo med mladimi v Sloveniji in v Bosni in Hercegovini. Namen naloge je bil preučiti vpliv ožjega in širšega socialnega okolja na izbor in način poslušanja glasbe, ugotoviti priljubljenost posameznih glasbenih zvrsti, seznanjenost z glasbo in izvajalci obeh držav, izvajalcev iz tujine in nenazadnje ugotoviti pomen glasbenih elementov (melodija, besedilo, vsebina) pri poslušanju glasbe. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti, razvoj in glasbene zvrsti in pomembnejše glasbene oblike na območju obeh držav. Prav tako je predstavljen vpliv družine, šole in množičnih medijev na mladostnika. Empirični del naloge vsebuje raziskavo, ki je zajela 311 otrok iz Bosne in Hercegovine ter 300 otrok iz Slovenije, od 7. do 9. razreda osnovne šole. Podobnosti med mladimi iz obeh držav se kažejo zlasti v povezavi z glasbo kot pomembnim načinom izražanja mladih, odkrivanja lastne identitete, čustvenega doživljanja in izražanja pripadnosti (vpliv vrstnikov). Izvedena empirična raziskava je potrdila razlike med obravnavanima skupinama mladih pri poslušanju (domače) popularne glasbe ter pokazala različno vloga staršev pri izboru glasbe njihovih otrok. Rezultati so pokazali razlike, vendar ne v večjem obsegu.
Keywords: Ključne besede, mladi, popularna glasba, glasbene zvrsti, razlike med učenci v Bosni in Hercegovini ter Sloveniji.
Published: 03.06.2013; Views: 2171; Downloads: 183
.pdf Full text (881,85 KB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica