| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MERJENJE UČINKOVITOSTI INVENTIVNO-INOVATIVNEGA MANAGEMENTA IDEJ V SLOVENSKIH PODJETJIH
Franc Slavič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Inovativnost je danes glavna konkurenčna prednost podjetij. Lahko trdimo, da je predpogoj za uspešnost podjetij v današnji družbi znanja. V razmerah današnje negotovosti, pogostosti in kompleksnosti sprememb se lahko podjetje obdrži samo, če je usmerjeno k iskanju sprememb. Te pa izhajajo iz percepcije sprememb kot priložnosti in ne kot svarila in nevarnosti. Poslovno okolje od vsakega podjetja zahteva inovacijsko dejavnost, kot predpogoj za uspešnost, ki mora biti dobro organizirano pod okriljem managementa idej. To pa zahteva strateško razmišljanje, ki ne sme biti samo želja posameznikov v podjetju. Zato je potrebno vzpostaviti ugodne razmere, ki omogočajo inovacijsko dejavnost v vseh poslovnih segmentih podjetja. Danes, ko se krči obseg klasičnih fizičnih in ponavljajočih se opravil, se hkrati pojavlja vedno več nalog, kjer morajo zaposleni ustvarjalno delovati. To pa pomembno spreminja strukturo in vlogo zaposlenih. Od teh se danes pričakuje predvsem dejavno poseganje v prilagajanje vsebine dela in hkrati vplivanje na spremembo dejavnikov novega izziva. Za uspešno delovanje organizacije je zelo pomembno komuniciranje navzgor. Če hočemo doseči visoke delovne cilje, moramo vse moči podrediti odkritemu sodelovanju vseh akterjev v družbi. Za to pa morajo biti le-ti pripravljeni sodelovati, biti usposobljeni in zaupati ter verjeti v uspeh. In pomembno vlogo za uspeh in povezavo vseh dejavnosti ima v družbi management idej. Inovacijska dejavnost je torej danes ena temeljnih aktivnosti podjetja, ki omogoča hitrejše uvajanje novih produktov/storitev kot ostala konkurenca. Za vzpostavitev omenjene dejavnosti v družbi pa čarobnega recepta ne moremo ponuditi. Rezultati jasno kažejo pot, po kateri mora podjetje stopati, kot tudi pomembne vidike managementa idej. Prvi korak je gotovo odločitev vodilnih in jasna strategija inovativnosti v podjetju. Nadaljnji koraki so povezani z izgradnjo ustrezne inovativne kulture in klime. Potrebno je izvesti vrsto aktivnosti, med katerimi je gotovo najpomembnejša dvig ustvarjalnosti z uporabo različnih orodij in tehnik, ter izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Prepričan sem, da je ustvarjalna miselnost v povezavi z znanjem in odločnostjo najpomembnejši dejavnik pri dvigovanju inovativnosti v slovenskih podjetjih.
Keywords: Ključne besede: Inovacije, inovacijska politika, konkurenčnost, konkurenca, spremembe, management idej, inovacijski procesi, inventno-inovativni procesi
Published: 30.11.2009; Views: 2651; Downloads: 322
.pdf Full text (929,05 KB)

2.
INOVACIJE PRI POUKU DRUŽBOSLOVJA NA RAZREDNI STOPNJI
Sandra Šavel, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Pedagoške inovacije so postale nepogrešljiv del prav vsake vzgojno-izobraževalne ustanove. V osnovnih šolah je skozi čas prišlo do velikega premika v samem poteku procesa izobraževanja. Osrednji element pouka je postal učenec, z razliko od tradicionalnega pouka, v katerem je imel glavno vlogo učitelj. Namen inoviranja učiteljeve prakse torej izhaja predvsem iz nuje, kako ustvariti in izpeljati pouk, da učenca čim bolj aktivno vključimo vanj. Tako se na pedagoškem področju posodabljajo metode in oblike, uveljavljajo se novi učni pristopi, vse večji je poudarek na vnašanju sodobnih tehnoloških sredstev, pripomočkov, ki tako ali drugače pritegnejo pozornost, omogočajo kvalitetnejšo izvedbo ter v nekaterih segmentih tudi lajšajo delo učitelju. V teoretičnem delu so predstavljene različne opredelitve pedagoških inovacij, proces uvajanja inovacij v sistem vzgoje in izobraževanja, posledice, ki jih uvajanje takšnih in drugačnih sprememb in novosti prinese ter vrste inovacij, ki so trenutno aktualne v vzgojno-izobraževalnem procesu. V empiričnem delu diplomskega dela smo preverili, kaj učiteljem predstavljajo inovacije in koliko ter katere vključujejo v svojo prakso. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med učitelji glede na regijo, razred poučevanja in delovno dobo. Učitelji so dokaj enotni pri opredelitvi pedagoških inovacij, medtem ko pri vključevanju oziroma izvajanju inovacij med njimi prihaja do razlik. Pridobljeni podatki kažejo, da je le malo učiteljev, ki ne poznajo inovacij. Starejše inovacije, ki so že uspešno vpeljane v proces poučevanja, so pričakovano med učitelji tudi pogosto uporabljene. Tukaj gre predvsem za tehnološke inovacije in nekatere učne oblike. Nekoliko manj so v prakso vključene inovacije, ki so se pojavile v zadnjih nekaj letih, vendar se tudi za te med učitelji kaže velik interes.
Keywords: Ključne besede: pedagoške inovacije, učitelji razrednega pouka, družboslovje.
Published: 23.12.2010; Views: 1513; Downloads: 159
.pdf Full text (860,32 KB)

3.
POMEN INOVACIJ V ZRAČNEM TRANSPORTU
Anja Senčar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj zračnega potniškega prevoza je potekal hitro in zaznamovale so ga številne inovacije; nekatere izmed njih opisujem v diplomskem delu. Tehnično-tehnološke inovacije v zračnem transportu, ki sem jih prikazala, so: • tlačna kabina letala in izboljšave materialov pri gradnji letal, • črna skrinjica na letalu oz. zapisovalnik podatkov o letu, • aerodinamično oblikovane konice kril ali krilca letala, • potniški most za varnejše in hitrejše vkrcavanje na letalo, • informacijsko - komunikacijska tehnologija za učinkovitejše poslovanje letalskih družb. Pri organizacijskih inovacijah v zračnem transportu sem orisala: • uporabo žariščnih in obrobnih letališč, • način poslovanja z zunanjo oskrbo, • nizkocenovne prevoze letalskih družb. V nalogi orišem tudi nekatere pričakovane novosti na področju zračnega transporta. Letala bodo grajena iz lažjih, vendar trpežnih kompozitnih materialov, njihovi motorji bodo uporabljali biogoriva. Ustanovili bodo t. i. hibridne letalske družbe, ki bodo zadovoljevale potrebe uporabnikov v linijskem in nelinijskem transportu.
Keywords: Ključne besede: letalski potniški prevoz, zgodovina razvoja letalstva, inovacije v zračnem transportu, energetski viri in zračni transport, nizkocenovni letalski prevozi, napovedi v zračnem transportu.
Published: 15.06.2012; Views: 1429; Downloads: 115
.pdf Full text (1,04 MB)

4.
VPLIV TEHNOLOGIJE ZASLONOV NA DOTIK NA UČINKOVITOST PODJETIJ V TRGOVINSKI DEJAVNOSTI
Mojca Breznik, 2012, master's thesis

Abstract: POVZETEK Vpliv tehnologij postaja pri vrednotenju učinkovitosti poslovanja vse pomembnejši. Ima močan vpliv na konkurenčne sposobnosti podjetja, ki jih lahko izboljšamo s pomočjo tehnoloških inovacij. V magistrski nalogi smo proučevali, kako tehnološke inovacije s področja tehnologije zaslonov na dotik vplivajo na učinkovitost poslovanja trgovinskih podjetij. Namen našega magistrskega dela je bil na podlagi razpoložljivih virov in literature, prav tako pa tudi anketnega raziskovanja, ugotoviti, kako pomemben vpliv ima sprejemanje tehnoloških inovacij s področja tehnologije zaslonov na dotik na učinkovitost poslovanja trgovinskih podjetij. Ugotoviti smo želeli, kako pomembna je uporaba te tehnologije pri uspešnejšem in učinkovitejšem poslovanju podjetij v trgovinski dejavnosti, in kako le-te vplivajo na poslovanje. Cilji so bili: - Navesti razloge, zakaj uporabljati zaslone na dotik v poslovanju kot priložnost za povečanje ekonomske učinkovitosti in uspešnosti, - na podlagi izpolnjenih anketnih vprašalnikov opredeliti pomen uvajanja zaslonov na dotik v slovenska podjetja trgovinske dejavnosti, - raziskati, kakšni so razlogi, da se podjetja v trgovinski dejavnosti odločajo za uvajanje aplikacij z zasloni na dotik v poslovanje, - ugotoviti, v kolikšni meri slovenska trgovinska podjetja sledijo trendom uvajanja zaslonov na dotik v tujini, - podati sklep z ugotovitvami in predlogi. V magistrskem delu smo uporabili metodo kompilacije, kjer smo povzemali in navajali ugotovitve ter spoznanja domačih in tujih strokovnjakov s področja novih tehnologij pametnih poslovnih rešitev z zasloni, občutljivimi na dotik. Uporabili smo še metodo komparacije, s katero smo primerjali rezultate (spoznanja) iz literature in virov ter anketnega raziskovanja. Uporabili smo tudi metodo anketiranja. Izvedli smo anketno raziskavo, v kateri so anketiranci lahko podali svoja stališča in prepričanja. V anketno raziskavo smo poleg podjetij v trgovinski dejavnosti vključili tudi ponudnike tovrstnih tehnologij, in na ta način poskušali pridobiti čim več podatkov za analizo trendov uvajanja oziroma uporabe tehnologije zaslonov na dotik v Sloveniji. Pri ugotovitvah smo uporabili metodo indukcije, kjer smo poskušali iz dosedanjih razpoložljivih podatkov izpeljati nove, samostojne sklepe. S pomočjo anketne raziskave smo ugotovili, da je tehnologija zaslonov na dotik v podjetjih trgovinske dejavnosti v Sloveniji sicer že prepoznana v določenih poslovnih okoljih, ni pa še prodrla v večino slovenskih trgovinskih podjetij. Aplikacije omenjene tehnologije predstavljajo v splošnem 20 do 40-odstotno podporo poslovnemu procesu. Večina anketiranih trgovinskih podjetij je v svoje poslovanje že uvedlo interaktivne samopostrežne blagajne in interaktivne terminale z zasloni, občutljivimi na dotik. Uvedli so jih predvsem zaradi številnih priložnosti za učinkovitejše komuniciranje s kupci ter priložnosti učinkovitejšega ter bolj okoljsko naravnanega oglaševanja in promoviranja njihovih izdelkov oziroma storitev. Veliko anketiranih trgovinskih podjetij se je strinjalo, da je s to tehnologijo možno tudi znižati stroške dela. Ugotovili smo, da slovenska trgovinska podjetja že kar v veliki meri sledijo tujim trgovinskim podjetjem pri uvajanju tovrstnih tehnologij. Prav tako smo ugotovili, da predstavljena tehnologija predstavlja priložnosti za pridobitev večjega obsega potencialnih odjemalcev kot klasična »papirna«. Iz rezultatov anketiranih podjetij lahko razberemo, da so slovenska trgovinska podjetja naklonjena uvajanju nove tehnologije z zasloni, občutljivimi na dotik, saj nameravajo v prihodnosti še povečati vlaganja v aplikacije omenjene tehnologije. Raziskava je potrdila, da so tehnološke inovacije pomemben dejavnik tudi v podjetjih trgovinske dejavnosti. Imajo lahko močan vpliv na izboljšanje učinkovitosti poslovanja ter povečevanja konkurenčnih prednosti.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Tehnološke inovacije, tehnologija zaslonov na dotik, trgovinska podjetja, učinkovitost poslovanja
Published: 30.01.2013; Views: 1456; Downloads: 176
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica