| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1494
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv epidemije covida-19 na delo šolske svetovalne službe
Marina Kaučič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu nas zanima, kako je epidemija covida-19 vplivala na delo šolske svetovalne službe, kakšne so bile prilagoditve šolske svetovalne službe pri delu na daljavo in kako je delo na daljavo vplivalo na kakovost dela. V teoretičnem delu opišemo šolsko svetovalno službo, izobraževanje na daljavo in epidemijo covida-19 ter njen vpliv na izobraževanje v Sloveniji, na koncu pa se osredotočimo na delovanje šolske svetovalne službe med epidemijo. V empiričnem delu predstavimo kvalitativno raziskavo, v kateri je sodelovalo osem osnovnošolskih svetovalnih delavk iz podravske regije. Rezultati so pokazali, da so bile svetovalne delavke med delom na daljavo časovno veliko bolj zasedene, saj se jim je delovni čas razširil čez cel dan, prav tako so delo ocenile kot težje. Delo šolske svetovalne službe se je precej spremenilo, saj so bile nekatere naloge v ozadju ali pa so odpadle. Glavna naloga šolske svetovalne službe v tem obdobju je bila individualno delo z učenci, pri čemer je bilo pomanjkanje osebnega stika največja težava. Ugotovili smo, da so učenci potrebovali več pomoči, saj so svetovalne delavke z njimi opravile več ur, pogosto pa so ure tudi podaljšale. Učenci so najbolj potrebovali učno pomoč in pomoč pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Kakovost dela šolske svetovalne službe med delom na daljavo je bila slabša, vendar se je zaradi ogromno vloženega truda in žrtvovanja prostega časa svetovalnih delavk vseeno ohranila na zadovoljivi ravni. Sodelovanje je bilo dobro, največji padec kakovosti pa smo zaznali na področju svetovalnega dela z učenci. Posledice dolgotrajnega zaprtja šol se že kažejo, saj se je potreba po svetovanjih in učni pomoči še povečala.
Keywords: šolska svetovalna služba, svetovalni delavci, covid-19, delo na daljavo, izobraževanje na daljavo
Published: 03.12.2021; Views: 17; Downloads: 3
.pdf Full text (1,99 MB)

2.
Motivacija za izobraževanje v biotehniškem centru naklo
Nika Erjavec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava motiviranost zaposlenih za izobraževanje v Biotehniškem centru Naklo. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kakšen način motiviranja uporabljajo nadrejeni, ter kateri način je najbolj učinkovit. Diplomska naloga zajema teoretično opredelitev motivacije in izobraževanja, predstavitev podjetja, raziskavo ter diskusijo. Pri teoretičnem delu sta bili uporabljeni metodi deskripcije in kompilacije. Za ugotavljanje obstoječih stanj pa smo uporabili metodo anketiranja. Ugotovili smo, da večino zaposlenih motivira pridobivanje novih znanj, ter da preobremenjenost najbolj ovira zaposlene za izobraževanje.
Keywords: Motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih
Published: 01.12.2021; Views: 27; Downloads: 1
.pdf Full text (1,48 MB)

3.
Vloga romskega pomočnika pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok
Saška Sočič, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vloga romskega pomočnika pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok v teoretičnem delu predstavi romsko skupnost, vzgojo in izobraževanje Romov in podrobneje predstavlja vlogo romskega pomočnika v vzgojno-izobraževalnem procesu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati polstrukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli z romskimi učenci, starši romskih otrok in učitelji, ki romske učence poučujejo. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšna je splošna motiviranost romskih otrok za udeleževanje aktivnosti v okviru vzgoje in izobraževanja, kakšen pomen ima romski pomočnik pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok, kako so udeleženci raziskave zadovoljni z delom romskega pomočnika ter posebnosti, s katerimi so se intervjuvanci srečevali pri izobraževanju na daljavo v času epidemije COVID-19. Ugotovili smo, da je splošna motiviranost romskih otrok v naši raziskavi za udeleževanje aktivnosti v okviru vzgoje in izobraževanja sorazmerno visoka. Zasluge gre pripisati romskemu pomočniku, ki s svojo prisotnostjo in delom v vzgojno-izobraževalni ustanovi pomembno prispeva k vzgoji in izobraževanju romskih otrok. Glede tega se strinjajo tako romski učenci, starši romskih otrok in učitelji, ki romske učence poučujejo. Osrednjo vlogo ima pri spodbujanju romskih učencev k rednemu obiskovanju pouka in opravljanju domačih nalog ter drugih šolskih obveznosti, velik doprinos je zaznati tudi pri vzpostavljanju komunikacije s starši romskih otrok in nudenju učne pomoči. Spoznali smo, da so intervjuvanci zadovoljni z delom, ki ga opravlja romski pomočnik. Ugotovili smo, da so se pojavljale težave pri šolanju na daljavo v času epidemije COVID-19, saj romski učenci nimajo ustrezne informacijsko-komunikacijske tehnologije, opazno je pomanjkanje učne pomoči, ki so je učenci deležni v šoli, nespodbudno domače okolje težave samo še dodatno krepi in stopnjuje. Glede na navedbe romskih staršev in učiteljev smo ugotovili, da je pomoč romskega pomočnika v času šolanja na daljavo bila prisotna, a ne na tak način, da bi se težave pojavljale v manjši meri.
Keywords: Romi, romski učenci, romski pomočnik, vzgoja in izobraževanje, izobraževanje na daljavo
Published: 24.11.2021; Views: 31; Downloads: 4
.pdf Full text (1,34 MB)

4.
Proces izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju x
Jaka Ludvik Šetrajčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava pomen izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju X, kaj jih motivira oziroma, kaj jih ovira. V diplomskem delu želimo predstaviti, kako podjetje X skrbi za izobraževanje in usposabljanje svojih zaposlenih in raziskati problematiko načinov zmanjševanja preobremenjenosti zaposlenih pri iskanju človeških virov za različne projekte in podjetja, s čimer bi se bolje osredotočili na vsakega posameznika. Podjetja morajo zaposlenim posvečati veliko pozornosti, pri tem pa jim omogočiti dodatno izobraževanje in usposabljanje in se obenem zavedati, da zaposleni s svojim znanjem predstavljajo vodilni vir konkurenčne prednosti. Namen diplomskega dela je prikazati pomembnost investiranja podjetja v svoje zaposlene. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o zavedanju pomembnosti med zaposlenimi o izobraževanjih, ki jim jih načrtno izbere podjetje ali nadrejeni. Ugotovili smo, koliko in kdo se izobražuje, njihova stališča in mnenje o stalnem izobraževanju in usposabljanju. Diplomsko delo je tako sestavljeno iz dveh delov. Prvi del je teoretičen, v njem razlagamo pojma izobraževanja in usposabljanja, predstavimo podjetje X in način dela v tem podjetju. V drugem delu diplomskega dela pa so predstavljeni rezultati ankete in predlogi za izboljšavo na področju izobraževanja in usposabljanja v podjetju.
Keywords: Izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, motivacija
Published: 23.11.2021; Views: 51; Downloads: 2
.pdf Full text (1,41 MB)

5.
Kritična analiza youtube videoposnetkov za učenje klinične zdravstvene nege
Polona Stramec, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: V času hitrih tehnoloških sprememb visokošolski učitelji z uporabo YouTube videoposnetkov spodbujajo aktivno vključevanje študentov. YouTube videoposnetki omogočajo povezovanje teorije s prakso in imajo velik potencial za vključevanje v visokošolski učni proces zdravstvene nege. V raziskavi smo vsebinsko analizirali YouTube videoposnetke, ki prikazujejo aplikacijo intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Metode: Uporabili smo metodologijo mešanih metod. V okviru kvantitativnega dela smo analizirali upoštevanje kliničnih smernic v YouTube videoposnetkih ter ocenili vsebino, izdelavo in pristranskost z uporabo ocenjevalnega obrazca. V okviru kvalitativnega dela smo uporabili opisno metodo dela ter analizirali pogostost in način uporabe YouTube videoposnetkov pri visokošolskih učiteljih, ki poučujejo v simuliranem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Rezultati: Identificirali smo 549 YouTube videoposnetkov, ki so prikazali izvedbo aplikacije intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev smo v končno analizo vključili 17 videoposnetkov. Noben videoposnetek ni zajemal vseh korakov v skladu s strokovnimi smernicami. Pogosteje so bili upoštevani koraki, ki jih mora izvajalec izvesti pred in med posegom v primerjavi s koraki, ki se morajo izvesti po končanem posegu. Razprava in sklep: Analizirani videoposnetki aplikacije intramuskularne injekcije niso podprti s strokovnimi smernicami ZN in niso primerni za poučevanje študentov zdravstvene nege v simuliranem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Težava je predvsem v pomanjkanju korakov, ki jih narekujejo strokovne smernice ZN. Vsak videoposnetek bi moral biti pred objavo in pred vključitvijo v učni proces ocenjen s strani strokovnjakov.
Keywords: YouTube, interaktivni učni pripomočki, zdravstvena nega, izobraževanje, intramuskularna injekcija
Published: 19.11.2021; Views: 75; Downloads: 11
.pdf Full text (990,16 KB)

6.
Predmet šport v času šole na daljavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Aleksandra Širovnik, 2021, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je bil raziskati in ugotoviti, kako je v času šolanja na daljavo potekalo izobraževanje pri predmetu šport v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, kako so se učitelji pripravljali na pouk predmeta šport in kako je potekala izvedba predmeta v primerjavi z ostalimi predmeti ter primerjati podobnosti in razlike v soočanju s težavami, ki so jih imeli v času šolanja na daljavo učitelji glede na krajši ali daljši delovni staž. V raziskavo je zajetih 180 učiteljev iz vseh regij Slovenije, ki so v času šole na daljavo poučevali predmet šport v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. V magistrskem delu smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili z anketo in jih obdelali v programu IBM SPSS 25. Rezultati raziskave so pokazali, da je največ učiteljev svoje delo na začetku šole na daljavo ocenilo z oceno 3 (42,13 %) in na koncu največ z oceno 4 (60,34 %). Večina učiteljev je za pripravo na poučevanje predmeta šport porabila manj časa (53,33 %) kot za ostale predmete. Učne ure predmeta šport so bile pri dveh tretjinah učiteljev načrtovane v krajšem časovnem okviru, kot je ena šolska ura (66,67 %). Najpogostejši metodi pri pouku predmeta šport sta bili metoda demonstracije (55,03 %) in metoda razlage (38,26 %). Pri podajanju navodil in izvajanju pouka predmeta šport so učitelji najpogosteje uporabljali videoposnetke s spleta (29,75 %) in zapis v Word dokumentu (26,79 %). Polovica učiteljev (50,56 %) je starše vključila le do te mere, da so učencem podali informacije o delu in posredovali povratne informacije učitelju. Ugotovitve kažejo, da so učitelji pri pouku predmeta šport v času dela na daljavo le delno obdelali praktične in teoretične vsebine. Splošni cilji iz učnega načrta za predmet šport pa so bili v obdobju šole na daljavo uresničeni v večini. Raziskava je pokazala, da se učitelji s krajšim in daljšim delovnim stažem enako uspešno soočajo s specifičnimi težavami pri pripravi ter izvedbi predmeta šport v času šole na daljavo.
Keywords: predmet šport, šola na daljavo, izobraževanje na daljavo, vloga učitelja, posebnosti in težave šole na daljavo
Published: 18.11.2021; Views: 39; Downloads: 2
.pdf Full text (2,01 MB)

7.
Medkulturna vzgoja na razredni stopnji in medkulturne kompetence bodočih učiteljev
Saša Nemec Tahirović, 2021, master's thesis

Abstract: Medkulturna vzgoja in izobraževanje učenca razvija v posameznika, ki ohranja svojo kulturno identiteto, hkrati pa spoštuje in se povezuje s pripadniki tuje kulture, razvija svojo splošno medkulturno zmožnost in pridobiva medkulturne kompetence za boljše delovanje v sodobni družbi (Sedmak in Ženko, 2010). Učitelj ima tako pri medkulturni vzgoji in izobraževanju odločilno vlogo. V magistrskem delu predstavljamo empirično raziskavo o medkulturni občutljivosti in posedovanju medkulturnih kompetenc bodočih učiteljev. Raziskava je bila izvedena med 111 študenti Pedagoške fakultete, smeri Razredni pouk v šolskem letu 2020/21. Zanimalo nas je poznavanje in uporaba medkulturnosti in občutljivost vprašanih, vpliv medkulturne vzgoje in izobraževanja, medkulturne kompetence, izobraževanje bodočih učiteljev in dejansko stanje vključevanja teh vsebin v osnovnih šolah ter metode dela. Rezultati raziskave so pokazali da bodoči učitelji v večini razumejo pojem medkulturnost in le tega dojemajo kot sodelovanje med pripadniki različnik kulturnih skupin. Anketirani učitelji so medkulturno občutljivi in se strinjajo, da imata medkulturna vzgoja in izobraževanje velik življenjski vpliv. Iz rezultatov je še razvidno, da anketirani študentje razumejo vlogo medkulturno kompetentnega učitelja in sebe ocenjujejo kot takšne, čeprav se več kot polovica v času študija ni medkulturno izobraževalo. Študentje čutijo potrebo po dodatnem izobraževanju. Študentje prav tako menijo, da se pri predmetih družba in spoznavanje okolja ne zajema dovolj ciljev iz področja medkulturnosti, prav tako pa velika večina ni zaznala obravnave vsebin medkulturnosti v okviru njihovega praktičnega usposabljanja.
Keywords: medkulturnost, kompetenca, družba, vzgoja, izobraževanje, osnovna šola
Published: 17.11.2021; Views: 33; Downloads: 7
.pdf Full text (1,97 MB)

8.
Motivacija petošolcev za šolsko delo v prvem valu epidemije covida-19 v primerjavi z motivacijo pri pouku v šoli
Eva Radolič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Motivacija petošolcev za šolsko delo v prvem valu epidemije covida-19 v primerjavi z motivacijo pri pouku v šoli smo želeli raziskati, kako so učenci motivirani za pouk in učenje na daljavo v primerjavi s poukom in učenjem v šoli. Zanimajo nas vidiki, ki otroke in njihove starše pritegnejo pri šolanju na daljavo, kaj jim je všeč pri običajnem, kako se v obeh pogojih otroci lotevajo nalog, koliko pomoči potrebujejo ter kakšno je njihovo mnenje o motivaciji za šolsko delo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali koncept motivacije, oblike motivacije, kaj je učna motivacija, nekatera znanstvena pojmovanja motivacije ter dejavnike, ki lahko vplivajo na učenčevo motivacijo. Na koncu smo se dotaknili tudi izobraževanja na daljavo in ga med drugim primerjali s tradicionalnim poukom, prav tak o pa smo nekaj povedali o izobraževanju na daljavo v Republiki Sloveniji v času prvega vala epidemije covida-19. Empiričen del vsebuje opis izvedbe naše raziskave, ki smo jo izvedli s pomočjo polstrukturiranih intervjujev. Rezultati kažejo, da imata po mnenju učencev in staršev tako pouk v šoli kot tudi pouk na daljavo svoje prednosti in pomanjkljivosti, vendar so oboji bolj naklonjeni pouku v šoli.
Keywords: motivacija, izobraževanje na daljavo, covid-19, pouk
Published: 11.11.2021; Views: 60; Downloads: 8
.pdf Full text (1,29 MB)

9.
Motivacija športnikov za študij
Nina Klemenčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je glavni element pri postavljanju in doseganju ciljev. Predstavljajo jo posamezni motivi, ki nam dajo zagon, da dosežemo cilj, ki smo si ga zadali. Motive pa predstavljajo želje in potrebe, ki narekujejo in pojasnjujejo naša ravnanja. Vsi smo se že srečali s pomanjkanjem motivacije na določenem področju. V diplomskem delu smo se osredotočili na motivacijo športnikov za študij. Poleg ukvarjanja s športom ima športnik, ki se izobražuje, v sebi več vlog, npr. vlogo dijaka ali študenta. Čeprav ves svoj čas posveča treningom in tekmovanjem, mora poleg tega s športno kariero usklajevati še študijske obveznosti. Usklajevanje izobraževanja in treniranja pa športnikom predstavlja zelo velik izziv. Nekateri obveznosti obeh področij usklajujejo brez težav, nekateri žal ne. To je odvisno predvsem od motivacije posameznika in njegovih motivov za študij.
Keywords: motivacija, šport, izobraževanje, dvojna kariera, študij
Published: 11.11.2021; Views: 62; Downloads: 5
.pdf Full text (913,32 KB)

10.
Analiza izobraževalnega sistema za varnostno osebje v Republiki Sloveniji
Žiga Božjak, 2021, master's thesis

Abstract: Varnost uvrščamo med eno najbolj pomembnih človekovih potreb in dobrin in ravno zaradi tega so se začele razvijati zasebnovarnostne družbe, ki ponujajo in zagotavljajo dodatno varnost, ki je država s svojimi mehanizmi ne more zagotavljati. Skupaj z razvojem zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji so se pojavile tudi številne ustanove in podjetja, ki se ukvarjajo z usposabljanjem in/ali izobraževanjem varnostnega osebja. Tako kot zasebno varovanje pa se je tudi izobraževalni sistem skozi leta spreminjal, nadgrajeval in izboljševal. Trenutno poznamo usposabljanja za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije za različne poklice v zasebnem varovanju, h katerim prištevamo tudi specialistična in obdobna usposabljanja ali izpopolnjevanja. Poleg tega poznamo srednješolski program tehnik varovanja in višješolski program inženir varovanja. Magistrska naloga se ukvarja z ugotavljanjem ali je takšen sistem primeren in če predstavlja ustrezno nadgradnjo znanja in kompetenc kandidatov po različnih stopnjah usposabljanja oziroma izobraževanja. V nalogi so opravljene primerjave programov glede na vsebino, trajanje in glede na razmerje med teoretičnim in praktičnim delom, osredotočeno na poklic varnostnika in varnostnega menedžerja. Primerjave so podkrepljene z mnenji in ugotovitvami strokovnjakov na svojem področju, ki so pridobljene z izvedbo fokusne skupine. Predmeti zasebnega varovanja v programih usposabljanja in izobraževanja so vsebinsko zelo podobni, primerljivi pa so tudi glede na trajanje in razmerje med teoretičnim in praktičnim delom. Ker programi niso ustrezno nadgrajeni glede na stopnjo izobraževanja, bi bilo treba posodobiti programe, hkrati pa zagotoviti usposobljenost izvajalcev pedagoškega procesa.
Keywords: zasebno varovanje, varnostniki, varnostno osebje, izobraževanje, usposabljanje, magistrska dela
Published: 28.10.2021; Views: 124; Downloads: 14
.pdf Full text (1,33 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica