| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
SODOBNI POUK SLOVENŠČINE OB UPORABI INTERAKTIVNE TABLE
Mateja Pučko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pri pouku so učitelji vedno uporabljali učna sredstva in pripomočke. V različnih zgodovinskih obdobjih se je v šolah pojavljala različna izobraževalna tehnologija, ki je odražala trenutno stopnjo razvoja znanosti, tehnologije in tehnike. Zadnje stoletje je na področje vzgoje in izobraževanja prineslo vrsto tehničnih pripomočkov: od filma prek radia in televizije do računalnika in interaktivne table. Vzporedno s pojavljanjem sodobnih učnih sredstev in pripomočkov pa se je začelo tudi raziskovanje njihovih učinkov. Pri sodobnem poučevanju je uvajanje novosti nujno potrebno za kvaliteten pouk. Inovacije predstavljajo izziv dosedanjemu sistemu izobraževanja in vzgoje in so poleg učiteljeve in učenčeve ustvarjalnosti najpomembnejši dejavniki razvoja in prihodnosti pouka. Ugotovljeno je, da pozornost učencev in obseg informacij narašča, če učitelj poleg govora pri pouku uporablja tudi slike, zvok in animacije. Pouk, izveden z več mediji, je torej kakovostnejši od pouka, pri katerem učitelj le govori in opisuje stvari. Ob uporabi učnih sredstev so učenci dodatno motivirani in pripravljeni za delo, s tem pa dosegamo tudi povečano aktivnost pri doseganju določenih ciljev. Interaktivna tabla je orodje, ki med učno uro omogoča pisanje s svetlobnim črnilom, raziskovanje po internetu, dostop do datotek na računalniku, uporabo najrazličnejših avdio, video teh drugih elektronskih gradiv in še mnogo več. To je nova tehnologija, ki združuje interaktivno tablo, računalnik in projektor. Uporaba interaktivne table daje motivacijski zagon tako učiteljem kot učencem, pri pouku ne gre le za poučevanje, temveč dejansko skupno učenje. Zavedati pa se moramo, da doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev ni bilo nikoli v prvi vrsti odvisno od tehničnih sredstev, temveč predvsem od kvalitete didaktično-metodične obdelave učne vsebine in postopkov. Še tako kvalitetno učno sredstvo pa ne bo doseglo svojega namena, če ga učitelj, ki ga uporablja, ne povezuje v izbrane učne metode.
Keywords: interaktivna tabla, učna sredstva, učni pripomočki, sodobno poučevanje, informacijska tehnologija, komunikacijska tehnologija, pouk slovenščine
Published: 17.11.2009; Views: 4188; Downloads: 579
.pdf Full text (3,21 MB)

2.
UPORABA INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V OSNOVNIH ŠOLAH
Nataša Novak Vukšinič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem poiskala odgovor na vprašanje, kako povečati uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, kako motivirati učitelje in učence, predvsem pa sem se osredotočila na novo vlogo učitelja, učenca ter nove pristope učenja in poučevanja v osnovnih šolah. Podrobno sem predstavila novo vlogo učitelja, cilje, prednosti in slabosti njegovega izobraževanja in usposabljanja. Izpostavila sem izobraževalna e-gradiva, ki spreminjajo učni proces ter omogočajo učencu interaktivnost s snovjo, hkrati pa prinašajo novo vlogo učitelja v učnem procesu. Predstavila sem trenutne projekte in aktivnosti, ki jih izvajajo odgovorne institucije z namenom podpore in izboljšanja uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije vseh sodelujočih v izobraževalnem procesu. Pomembno vlogo bo imelo središče za e-šolstvo, znotraj katerega se bodo koordinirano izvajale vse aktivne dejavnosti na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije v šolstvu. Navedene dejavnosti so: razvoj in izvedba svetovanja, podpora šolam, razvoj in uvajanje e-gradiv ter usposabljanje učiteljev za uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Na koncu sem strnila ugotovitve nekaterih pomembnih raziskav, ki so bile narejene na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije za slovenske osnovne šole. Na podlagi ugotovitev in intervjuja, ki sem ga opravila s predstavnikom Ministrstva za šolstvo in šport, sem ocenila trenutno stanje na področju e-gradiv, izobraževanja, usposabljanja učiteljev in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v slovenskih osnovnih šolah.
Keywords: Informacijsko-komunikacijska tehnologija, Interaktivna tabla, središče za e-šolstvo, e-gradiva
Published: 07.01.2010; Views: 3308; Downloads: 582
.pdf Full text (1,16 MB)

3.
Uporaba interaktivne table pri poučevanju angleških sedanjih časov
Maša Šabeder, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Nove tehnologije so prinesle izboljšave sodobnih učnih pripomočkov in tako uporabo navadnih šolskih tabel nadomeščajo interaktivne table. Le-te so sodoben učni pripomoček in njihova integracija prinaša v poučevanje angleškega jezika mnoge novosti in spremembe tako za učence kot za učitelje. Preden učitelji začno uporabljati interaktivno tablo, se morajo sami poprej seznaniti z opremo, računalniškimi programi ter njihovo uporabo. Glavni cilj diplomske naloge je bil raziskati, kakšne so izkušnje in spoznanja učiteljev, ki interaktivno tablo pri poučevanju angleškega jezika uporabljajo redno. Diplomsko delo se deli na teoretični in empirični del. Teoretični del sestoji iz dveh segmentov, ki vključujeta študijo na osnovi obstoječe literature, ki govorita o didaktični uporabnosti interaktivnih tabel in poučevanju sedanjih časov v angleščini. Teoretični del je podprt z empirično raziskavo. Izpeljana je bila na osnovi intervjujev osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki imajo z uporabo interaktivne table daljše izkušnje. Raziskava je pokazala, da je priprava in izvedba učne ure preko interaktivne table za večje število učencev možna ter uporaba multimedijski virov večja kot prej. Prav tako se je izkazalo, da je interaktivna tabla uporaben pripomoček pri poučevanju angleških sedanjih časov.
Keywords: angleška slovnica, sedanji časi, interaktivna tabla, didaktična uporaba
Published: 08.09.2011; Views: 2676; Downloads: 168
.pdf Full text (783,31 KB)

4.
UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Zadravec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Naglo spreminjanje sodobnega sveta, ki mu je temeljno gibalo razvoj znanosti in tehnologije, se močno odraža tudi na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer so se v zadnjih dvajsetih letih uveljavile številne novosti v organizaciji dela šol in pouka ter v strategiji poučevanja in utrjevanja učne snovi. Pomemben delež so prispevali tudi mediji, ki so postopno prodirali v naš vzgojno-izobraževalni sistem in dajali vzgojno-izobraževalnemu delu novo podobo. Uvajanje in uporaba medijev v izobraževanju je izpolnila vsaj dvoje pričakovanj: izobraževanje postaja vse dostopnejše, premoščene so fizične ovire oddaljenosti prostora in časa, in mediji omogočajo izboljšanje kakovosti izobraževanja v didaktičnem smislu (Blažič, Ivanuš Grmek, Kramar in Strmčnik, 2003). Interaktivna tabla postaja pogosta tehnologija v naših šolah in je ob pravilni uporabi izjemen motivacijski pripomoček, ki pripomore k sodobnemu, nazornejšemu in učinkovitemu podajanju učne snovi ter uspešnejšemu doseganju učnih ciljev (Bučar, 2010). V diplomskem delu so prikazani rezultati raziskave o uporabi interaktivne table pri pouku v prvem in drugem triletju (v nadaljevanju vzgojno-izobraževalno obdobje) osnovne šole, in sicer pogostost rabe interaktivne table pri pouku in pri posameznih predmetih, usposobljenost učiteljev za delo z interaktivno tablo, prednosti in pomanjkljivosti interaktivne table, znanje o možnostih oz. funkcijah interaktivne table, vpliv uporabe interaktivne table na odnos med učitelji in učenci ter delo učencevz interaktivno tablo.
Keywords: osnovna šola, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, interaktivna tabla, učni mediji, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), sodobno poučevanje
Published: 07.11.2011; Views: 4693; Downloads: 482
.pdf Full text (779,47 KB)

5.
UPORABA SODOBNE INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE NA PRIMERU INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU GEOGRAFIJE V OSNOVNI ŠOLI
Svjetlana Djukić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Geografija kot veda o sodobnem svetu in kako je le ta nastal, potrebuje tudi sodobno pedagoško razlago, ki naj bo čim bolj v koraku s časom. (Zupan, 2007). V diplomskem delu obravnavamo uporabo interaktivne table pri pouku geografije v osnovni šoli. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) s poudarkom na interaktivni tabli. Opisali smo značilnosti interaktivnih tabel: vrste le teh, njihovo delovanje, didaktično uporabnost, prednosti in slabosti ter funkcije. Ugotovili smo, da interaktivna tabla združuje vsa sodobna učna sredstva in da z njo postaja izobraževalni proces mnogo učinkovitejši in zanimivejši. V empiričnem delu smo interaktivno tablo preizkusili pri urah geografije v 7., 8. in 9. razredu osnovne šole. Po končanih šolskih urah smo opravili anketiranje med učenci, ki so sodelovali pri pouku ter analizirali rezultate anketnega vprašalnika.
Keywords: geografija, informacijsko komunikacijska tehnologija, interaktivna tabla, izobraževalni proces, učni cilji
Published: 08.10.2012; Views: 1838; Downloads: 163
.pdf Full text (3,09 MB)

6.
Uporaba interaktivne table pri pouku geografije v osnovni šoli
Anita Zelenko, 2013, master's thesis

Abstract: Z razvojem tehnologije se v šolski prostor vedno bolj vključuje informacijsko-komunikacijska tehnologija. Ena od teh tehnologij je tudi interaktivna tabla, ki se v slovenskem šolskem prostoru pojavlja od leta 2004 (Juričič, 2005). V letu 2009 je bilo 16,8% slovenskih osnovnih šol opremljenih z interaktivno tablo, kar 70,6% pa je njihovo nabavo načrtovalo (Gerlič, 2010a). Glavni namen magistrske naloge z naslovom Uporaba interaktivne table pri pouku geografije v osnovni šoli je bil preizkus teoretičnih spoznanj o prednostih in slabostih uporabe interaktivne table pri pouku geografije na primeru uporabe interaktivne table pri pouku geografije v devetem razredu osnovne šole. Izhodišče je predstavljal pedagoški eksperiment, izveden pri pouku geografije v devetem razredu osnovne šole v šolskem letu 2010/2011, ki je ovrgel prvi del vodilne hipoteze ter potrdil drugi del vodilne hipoteze naloge. Ta je v prvem delu predvidevala, da učenci ob uporabi interaktivne table dosegajo višje učne rezultate v primerjavi s sovrstniki, kjer pouk geografije poteka brez interaktivne table. V drugem delu je predvidevala, da je poučevanje z interaktivno tablo za učitelja z vidika organizacije pouka racionalnejše in za učenca z vidika usvajanja učne snovi nazornejše. Sklepi pedagoškega eksperimenta so nov raziskovalni prispevek na področju slovenske didaktike geografije, saj tovrstni pedagoški eksperiment pri pouku geografije v osnovni šoli še ni bil izveden, analiziran in opisan v slovenski didaktični literaturi. Učiteljem je pomemben predvsem zaradi predstavljenih prednosti in slabosti uporabe interaktivne table pri pouku geografije ter podanih predlogov za njeno smotrno uporabo.
Keywords: interaktivna tabla, poučevanje in učenje z interaktivno tablo, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), pouk geografije, osnovna šola
Published: 11.09.2013; Views: 2101; Downloads: 269
.pdf Full text (3,21 MB)

7.
MODEL SPLETNE APLIKACIJE ZA POUČEVANJE IN UČENJE UMETNOSTNE ZGODOVINE
Maja Žnidarič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Sodobno poučevanje in učenje zagotovo potekata s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Na spletu zasledimo številne spletne aplikacije, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju in učenju mnogo predmetov. Aplikacije za umetnostno zgodovino pa nismo našli, zato je bil poglavitni cilj diplomskega dela ustvariti model spletne aplikacije za poučevanje in učenje umetnostne zgodovine ter ga preizkusiti pri pouku umetnostne zgodovine na treh različnih srednjih šolah, tako z vidika dijakov kot tudi z vidika profesorjev. Rezultati raziskave so pokazali, da je dijakom učna ura, pri kateri smo uporabili model spletne aplikacije, všeč in bi si želeli takšnega pristopa večkrat. Model spletne aplikacije pa so pozdravili tudi profesorji, saj se jim je zdel zanimiv. Takšno e-gradivo bi učeči želeli uporabljati v šoli in doma pri učenju. Model spletne aplikacije je vizualno ustrezal dijakom in profesorjem, prav tako pa tudi glede na logično povezavo strani med seboj. Dijakom je bila zelo všeč tudi ideja povezovanja umetnostne zgodovine s pomočjo spletnega programa z drugimi predmeti. Analizirani podatki potrjujejo domnevo, da si profesorji in dijaki želijo, da bi taka aplikacija v resnici tudi obstajala, zato je bil postavljen tudi cilj, da se v prihodnosti spletna aplikacija za umetnostno zgodovino tudi realizira.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-izobraževanje, spletna aplikacija, e-gradivo, interaktivna tabla
Published: 02.06.2015; Views: 1169; Downloads: 61
.pdf Full text (2,25 MB)

8.
UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUČEVANJU ANGLEŠKEGA BESEDIŠČA OD TRETJEGA DO DEVETEGA RAZREDA OSNOVNE ŠOLE
Vesna Cacio, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Zamisel za to diplomsko delo je nastala po tem, ko sem se udeležila delavnice na srednji šoli, kjer sem poučevala takrat, ki je potekala pod vodstvom strokovnjakov za IKT (interaktivna tabla). Nato sem morala samo ugotoviti povezavo med IKT in poučevanjem angleščine. To ni bila lahka naloga, saj IKT predstavlja nove tehnologije, ki jih mnogi učitelji v preteklosti še niso uporabljali, ampak na srečo obstajajo tudi takšni, ki imajo dovolj izkušenj pri delu z njo. Zahvaljujoč mojima mentoricama mi je uspelo najti temo diplomske naloge, poučevanje angleškega besedišča s pomočjo IKT na osnovnih šolah v Sloveniji. Ob podpori osnovnošolskih učiteljev, s katerimi sem sodelovala in strokovnjakov z vsega sveta, z branjem člankov, učbenikov in drugih strokovnih objav, se je moja diplomska naloga pričela razvijati in moje delo je postalo lažje. To diplomsko delo bo predstavilo interaktivno tablo kot zelo koristno moderno orodje za poučevanje angleškega besedišča in raziskalo, kako z njeno pomočjo poučujemo in razvijamo jezikovne spretnosti v primerjavi s tradicionalnimi metodami, in kako ustvarjalni so lahko učitelji angleščine pri učnih urah, kadar uporabljajo IKT kot orodje, kakšne tehnološke prednosti in slabosti ima lahko IKT v pedagoškem procesu in kako enostavna ali zahtevna je za uporabo, kako vpliva na učenčevo znanje, kakšen učinek ima na motivacijo, kaj so merila za kakovost, kakršna je razpoložljivost teh gradiv in kaj dejansko je tako zanimivo pri tem. Namen mojega diplomskega dela ni le predstaviti učiteljem angleščine IKT kot izjemno koristno orodje za poučevanje angleškega besedišča, ampak ustvariti nekaj internetnih dostopov do dodatnih interaktivnih gradiv za poučevanje angleščine kot tujega jezika v osnovnih šolah. V prvem delu praktičnega dela diplome bom raziskala v katerih korakih učne ure se IKT večinoma uporablja v praksi, v drugem delu bom primerjala tradicionalne metode poučevanja angleškega besedišča z IKT izvedbo enakih enot. Tretji del govori o IKT gradivih, ki se uporabljajo v praksi in procesu iskanja primernih IKT virov ter o potrebnem strokovnem znanju učiteljev. Zadnji del mojega diplomskega dela bo sestavljen iz prikaza različnih interaktivnih učnih ur, predstavitvijo njihovih ciljev ter analize doseganja teh ciljev, kjer bom potrdila hipotezo,da učitelji uporabljajo IKT predvsem za ponavljanje in utrjevanje besedišča in manj pri govornem in pisnem sporočanju. Vse praktične presoje teh učnih ur bodo temeljile na učbenikih, ki se uporabljajo pri pouku angleškega jezika v slovenskih osnovnih šolah in bodo podprte z vizualnimi materiali zabeleženimi v času raziskave. Če povzamem, učitelji so tisti, ki morajo slediti novim tehnologijam in biti sposobni znanjem obogatiti svoje učence.
Keywords: IKT (interaktivna tabla), nove tehnologije, angleško besedišče, osnovne šole v Sloveniji, IKT kot orodje, tehnološke prednosti.
Published: 07.10.2015; Views: 1056; Downloads: 100
.pdf Full text (2,00 MB)

9.
Some features of the interactive whiteboards for geography teaching in Slovenia
Karmen Kolnik, 2012, original scientific article

Abstract: Education information society in the 21st century requires new teaching approaches which will effectively promote the development of learning skills. The ability to find, analyse, critically evaluate and rationally use different informations is one of the key pillars of learning competences for the future. If we want to make a difference in the educational system, which will be followed by the up to date society, we must also enforce and modify forms and methods of teaching work, teaching aids (ICT) as well as teachers' training courses. In the article we present some features of interactive whiteboards in geography lessons as it represents a relatively new technology in Slovenian schools. ICT education equipment in schools will be presented as well as opinions of Slovenian geography teachers about their strengths and weaknesses as well as problems which they face in teaching geography. Their diverse personal experiences are an important guideline in designing future geography teachers training courses.
Keywords: pouk geografije, interaktivna tabla, učitelji, vzgoja in izobraževanje
Published: 10.07.2015; Views: 565; Downloads: 11
URL Link to full text

10.
Učitelji mentorji o svoji usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table
Karmen Kolnik, 2012, original scientific article

Abstract: V prispevku so predstavljeni nekateri trendi vpeljevanja interaktivne table v pouk geografije tako z vidika primerjave opremljenosti slovenskih šol z interaktivnimi tablam kot njihovo dostopnostjo in dejansko vključenost v pouk geografije. Mnenja učiteljev mentorjev študentom geografije na pedagoški praksi, ki so sodelovali v krajši pilotski kvalitativni raziskavi, so pokazala kako le-ti ocenjujejo svojo trenutno usposobljenosti za poučevanje geografije s pomočjo interaktivne table in kakšne so njihove dosedanje izkušnje. Zbrana mnenja kažejo, da so v raziskavo vključeni učitelji mentorji, glede na pet stopenjsko lestvico strategij procesa učenja z uporabo i table po Hooper in Riebrju (1995), pretežno v začetni fazi seznanitve in delno v fazi uporabe. Samo posamezniki dosegajo stopnjo integracije, ko interaktivno tablo uporabljajo vsakodnevno in je to postal njihov način poučevanja. Nihče od sodelujočih pa ni izrazil menja, da lahko na podlagi znanja in osebnih izkušenj že razvija nove strategije poučevanja (5 faza) ter se tako prilagaja raznolikim individualnim potrebam učencev.
Keywords: geografija, pouk geografije, interaktivna tabla, učitelji
Published: 21.12.2015; Views: 667; Downloads: 36
.pdf Full text (124,35 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.34 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica