2.
ANALIZA UPRAVLJANJA IN OBVLADOVANJA INTEGRIRANIH SISTEMOV MANAGEMENTA GLEDE NA DOSEGANJE CILJEV POSLOVANJA ORGANIZACIJAndreja Kompan, 2014, master's thesis
Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo osnovne komponente različnih sistemov managementa, ki jih imajo organizacije vpeljane v svoje okolje, kot so standardi: sistem managementa kakovosti (ISO 9001), sistem managementa varovanja okolja (ISO 14001), sistem managementa varnosti in zdravja pri delu (BS OHSAS 18001 ) ter sistem managementa za varovanje informacij (ISO/IEC 27001), in ali imajo organizacije sisteme managementa integrirane. Glavni namen raziskave je proučiti ali imajo organizacije v svojem okolju vpeljanih več sistemov managementa, ali imajo vpeljane sisteme managementa integrirane, kako vpeljava sistemov managementa vpliva na dejavnost managementa kakovosti in na organiziranost organizacije, ter kakšni so doseženi učinki vpeljanih sistemov managementa.
V začetnih poglavjih smo na podlagi pregleda literature in izsledkov izvedenih raziskav predstavili osnovne pojme in ugotovitve raziskav avtorjev, ki proučujejo sisteme managementa in integracijo sistemov managementa v organizacijah. Pri proučevanju sistemov managementa in integracije smo se osredotočili na organizacije v Sloveniji, ne glede na velikost, število zaposlenih in dejavnost, ki jo izvajajo. Podatki za izvedeno raziskavo so bili zbrani z izdelanim vprašalnikom, ki smo ga v reševanje organizacijam posredovali v obdobju od maja do julija 2013. Skupno smo zbrali in proučili rezultate sto treh odgovorov. Za proučevanje smo obravnavali značilnosti celotnega vzorca organizacij in znotraj tega preverjali vpliv dejavnosti managementa kakovosti in organiziranost organizacij glede na doseganje uspešnosti in učinkovitosti vpeljanih sistemov managementa v organizacijsko okolje. Za naveden sklop vprašanj smo z uporabo faktorske analize in Pearsonovim koeficientom korelacije oblikovali stanje vplivanja dejavnosti managementa kakovosti in organiziranosti organizacije, izvajanje učinkovitost in uspešnost poslovanja organizacije. V nadaljevanju smo proučili razloge/prednosti in ovire/slabosti, ki jih organizacije zaznavajo ob integraciji sistemov managementa in z uporabo T-testa preverili pomembnost skupnih elementov: planiranje, izvajanje, preverjanje, ukrepanje in vodstveni pregled v organizacijah, ki imajo sisteme managementa integrirane in organizacijah, ki sistemov nimajo integriranih.
Izsledki raziskave nakazujejo, da imajo organizacije vpeljanih več sistemov managementa (55,3 %), od tega je integracijo sistemov managementa izvedlo 42,68 % organizacij, 57,32 % pa integracije sistemov managementa ni izvedlo. Rezultati raziskave so pokazali, da obstaja močna povezava med dejavnostjo managementa kakovosti in organiziranostjo organizacij. Izmed navedenih dejavnikov, dejavnost managementa kakovosti pozitivno in statistično značilno vpliva na dejavnik uspešnosti in učinkovitosti, medtem ko vpliva dejavnikov uspešnosti in učinkovitosti, na organiziranost organizacije, nismo uspeli dokazati. Zaključki izvedene raziskave nakazujejo, da management v organizaciji spodbuja načrtovanje in razvoj organizacije, dobre rezultate dela in pripravljenost na spremembe, skrbi, da so strateški načrti dobro pripravljeni in podpira vpeljavo novih pristopov.
Keywords: kakovost, sistemi managementa, integracija sistemov managementa.
Published in DKUM: 03.06.2014; Views: 1343; Downloads: 181
Full text (3,07 MB)