| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 83
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
2.
VKLJUČEVANJE SODOBNE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V POUK SLOVENŠČINE
Mateja Pogorevc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pristop k učenju maternega jezika se skozi obdobja spreminja in danes tudi tu veliko vlogo igra sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma računalnik. Vključevanje sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk slovenščine je tema istoimenskega diplomskega dela, katerega namen je bil raziskati razširjenost uporabe sodobne IKT na omejenem vzorcu učiteljev slavistov, ki učijo v osnovnih in srednjih šolah. Odgovorni organi nudijo učiteljem ustrezne možnosti nadgradnje znanja, izboljšuje se tudi opremljenost učnih prostorov. Vzporedno s postopnim vključevanjem IKT v pouk slovenščine tečejo prenove učnih načrtov, ki so bile nujno potrebne. Spoznanja te študije, ki temeljijo na rezultatih anketnega vprašalnika, so se izkazala za vzpodbudna. V raziskavo je bilo zajetih 50 učiteljev slovenščine s štajerskega področja Slovenije. Anketirani vključujejo sodobno IKT v pouk slovenščine, kar potrjuje že dejstvo, da si pri pripravi na pouk redno pomagajo z Wordom in svetovnim spletom. Kljub generacijskemu prepadu v obvladovanju sodobne IKT, ki ga je povzročil hiter napredek računalniške znanosti v zadnjem desetletju ali dveh, je mogoče trditi, da so učitelji slovenščine zadovoljivo usposobljeni. Računalniška pismenost predstavlja izziv, ki so ga pripravljeni sprejeti kot pot do novih znanj ter bolj kakovostnega načina dela.
Keywords: Ključne besede: sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, slovenščina, pouk, računalnik, učitelji, slavisti, slovenisti, računalniška pismenost, diplomska dela.
Published: 01.06.2009; Views: 3842; Downloads: 442
.pdf Full text (409,86 KB)

3.
ŠTUDIJ NA DALJAVO NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE
Karla Rupnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prednosti izobraževanja na daljavo se kažejo že v njegovih zgodnjih začetkih, s katerimi smo začeli teoretični del diplomske naloge. Po uvodnem delu smo se opredelili predvsem na študij na daljavo in z raziskavo na Fakulteti za organizacijske vede prišli do pozitivnih odzivov študentov na ta način študija. Presenetljivo je dejstvo, koliko časa se o študiju na daljavo že govori in piše, še vedno pa ima tako malo študentov izkušnje z njim. V diplomski nalogi smo zajeli mnenja o stroških študija na daljavo, porabljenem času za tak način študija, samodisciplini, pridobljenem znanju in izkušnjah stotih rednih in izrednih študentov Fakultete za organizacijske vede. Starost anketiranih študentov se giblje med devetnajst in štiriinštirideset let. Povprečna starost rednih študentov je deset let nižja od starosti izrednih študentov. Anketiranih je bilo osemintrideset žensk in dvainšestdeset moških. Presenetljiv je pozitiven rezultat ankete glede njihovega računalniškega znanja. Samo pet od stotih anketiranih študentov je mnenja, da njihovo računalniško znanje ni zadovoljivo. Opis prednosti in pomanjkljivosti smo iz teoretičnega dela razširili v empiričnem delu naloge, v katerem so študenti z rangiranjem kot največjo slabost določili pomanjkanje pristnega stika s profesorji, na drugo mesto so postavili pomanjkanje stika s kolegi, sledi prepuščenost lastni iznajdljivosti. Zadnja tri mesta zasedajo pomanjkanje samodiscipline, stroški informacijsko-komunikacijske tehnologije in informacijsko znanje. Slednje pri odločanju anketiranih študentov, sprejeti način študija na daljavo ali ne, ne bi imelo odločilne vloge. Rangiranje prednosti pa so anketirani študenti postavili v naslednji vrstni red: časovna prilagodljivost kot največja prednost, nižji stroški se jim zdijo enako pomembna prednost kot oddaljenost od fakultete in izpolnjevanje službenih obveznosti. Sledi jim večja samostojnost pri študiju, študijska ustvarjalnost, večja zanimivost študiranja kot pri klasičnem načinu podajanja znanja, na zadnje prednostno mesto pa so anketirani študenti dali obvladovanje družinskih obveznosti. Mnenja študentov o tem, koliko bi jih klasično gradivo v celoti zamenjalo ali vsaj dopolnilo z e-gradivi, so potrdila opis obširne raziskave o e-gradivih, narejene že pred leti na Fakulteti za organizacijske vede. Rezultati te raziskave so navedeni v teoretičnem delu diplomske naloge. Ugotovitve kažejo, da bi bila vpeljava študija na daljavo na Fakulteti za organizacijske vede izredno dobro sprejeta, saj rezultati potrjujejo pritrdilen odgovor sedemdesetih od stotih anketiranih študentov za odločitev za študij na daljavo na naši fakulteti, če bi ga že izvajali. S strokovnim delom tutorjev bi bila zabrisana največja slabost študija na daljavo, ki jo anketirancem predstavlja pomanjkanje pristnega stika s profesorji. Glede na čas in pomen informacijsko-komunikacijske tehnologije je tak način študija v bližnji prihodnosti neizbežen tako za študente kot za fakulteto.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Študij na daljavo, izobraževanje na daljavo, informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-gradivo
Published: 26.10.2009; Views: 2441; Downloads: 124
.pdf Full text (1,25 MB)

4.
PRENOVA IKT GIMNAZIJE KRANJ
Branko Šarabon, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obdelana prenova informacijskega sistema Gimnazije Kranj na vseh segmentih IKT. V prvem delu so predstavljeni osnovni pojmi o IS. Sledi predstavitev obstoječega informacijsko komunikacijskega stanja pred uvajanjem prenove. V nadaljevanju so predstavljeni razlogi, zaradi katerih smo izvedli prenovo sistema in analiza potreb, ki smo jih zaznali. Sledi prikaz izbire novih možnosti na vseh segmentih IKT. Nato je prikazana uvedba prenove, predvsem način uvajanja rešitve prenove, ter opis težav s katerimi smo se srečevali pri prenovi. V zadnjem delu je na kratko predstavljeno, kako se obstoječa oprema nadgrajuje, kako poteka sodelovanje z dobavitelji, arhiviranje podatkov ter izkušnje z uporabo novega IS. Sledi še kritična (SWOT) in finančna analiza. Za konec pa so predstavljene možnosti in želje po nadaljnji prenovi IS.
Keywords: Informacijski sistem (IS), Gimnazija Kranj, Informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT), Prenova, SWOT
Published: 01.12.2009; Views: 1629; Downloads: 151
.pdf Full text (1,84 MB)

5.
UPORABA INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V OSNOVNIH ŠOLAH
Nataša Novak Vukšinič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem poiskala odgovor na vprašanje, kako povečati uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, kako motivirati učitelje in učence, predvsem pa sem se osredotočila na novo vlogo učitelja, učenca ter nove pristope učenja in poučevanja v osnovnih šolah. Podrobno sem predstavila novo vlogo učitelja, cilje, prednosti in slabosti njegovega izobraževanja in usposabljanja. Izpostavila sem izobraževalna e-gradiva, ki spreminjajo učni proces ter omogočajo učencu interaktivnost s snovjo, hkrati pa prinašajo novo vlogo učitelja v učnem procesu. Predstavila sem trenutne projekte in aktivnosti, ki jih izvajajo odgovorne institucije z namenom podpore in izboljšanja uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije vseh sodelujočih v izobraževalnem procesu. Pomembno vlogo bo imelo središče za e-šolstvo, znotraj katerega se bodo koordinirano izvajale vse aktivne dejavnosti na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije v šolstvu. Navedene dejavnosti so: razvoj in izvedba svetovanja, podpora šolam, razvoj in uvajanje e-gradiv ter usposabljanje učiteljev za uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Na koncu sem strnila ugotovitve nekaterih pomembnih raziskav, ki so bile narejene na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije za slovenske osnovne šole. Na podlagi ugotovitev in intervjuja, ki sem ga opravila s predstavnikom Ministrstva za šolstvo in šport, sem ocenila trenutno stanje na področju e-gradiv, izobraževanja, usposabljanja učiteljev in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v slovenskih osnovnih šolah.
Keywords: Informacijsko-komunikacijska tehnologija, Interaktivna tabla, središče za e-šolstvo, e-gradiva
Published: 07.01.2010; Views: 3312; Downloads: 582
.pdf Full text (1,16 MB)

6.
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE PRI UČITELJEVEM DELU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Katja Šafer, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Področje vzgoje in izobraževanja je že v preteklih desetletjih prejšnjega stoletja doživljalo velike spremembe, saj se je med drugim moralo spoprijeti z vedno večjimi zahtevami sodobne družbe, ki se nanašajo na vključevanje in vedno večjo uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) v šoli. Šolstvo se je informatiziralo in sprejelo uporabo IKT kot del vsakdana, saj prav na vsa družbena področja prodirajo dosežki avtomatizacije, elektronike in kibernetike in nujno je, da se mladina na to ustrezno pripravi (Blažič idr., 2003, str. 257). Brez vključevanja IKT v različne segmente vzgoje in izobraževanja si sodobnega načina pouka in učenja torej ni več mogoče predstavljati, saj nam nudi nove možnosti preoblikovanja izobraževanja, nove zmožnosti in kapacitete za učenje, nedvomno pa učitelju tudi olajša delo. K tem novodobnim spremembam pa lahko veliko prispeva tudi izobražen in osveščen e-kompetenčni učitelj. Le takšni učitelji so lahko dandanes optimalno učinkoviti pri svojem delu, prav tako pa bodo lahko dosegali več zastavljenih ciljev (Newhouse, 2002b, povz. po Brečko in Vehovar, 2008, str. 140). V diplomskem delu je prikazana uporaba IKT pri učiteljevem delu v prvem in drugem triletju osnovne šole, in sicer učiteljev odnos do uporabe IKT v vzgojno-izobraževalnem procesu, mnenje o opremljenosti šol z IKT, pogostost uporabe IKT pri pouku in izven pouka, predmeti in dejavnosti uporabe IKT, uporaba in znanje o uporabi izbrane programske ter strojne učne opreme, uporaba e-gradiv pri pouku, predmeti, pri katerih je uporaba e-gradiv najpogostejša, usposobljenost učiteljev za delo z IKT, vloga učitelja v primerjavi z IKT in najpomembnejše prednosti, ki jih učitelji pripisujejo vključevanju in uporabi IKT v šoli.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: osnovna šola, vzgoja in izobraževanje, učitelj, prvo in drugo triletje, informacijska družba, informatizacija šolstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-izobraževanje, e-gradiva, učenje na spletu.
Published: 17.06.2010; Views: 3515; Downloads: 410
.pdf Full text (3,03 MB)

7.
UVAJANJE E-IZOBRAŽEVANJA V PODJETJU UPS ADRIA(S) EKSPRESS D.O.O.
Mojca Žlebir, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Za vsako podjetje, ki želi biti na današnjem trgu konkurenčno, je stalno izobraževanje kadrov nujno potrebno. Na področju izobraževanja in usposabljanja zaposlenih se v zadnjih letih uveljavlja tudi e-izobraževanje. Podjetja uvajajo e-izobraževanje za zaposlene predvsem zaradi nižjih stroškov, vendar so ti le ena izmed prednosti, ki jih ta oblika izobraževanja prinaša. Za podjetje je pomembna prednost tudi manjša poraba časa, večja učinkovitost učenja ter trajnost izobraževanja. V diplomski nalogi bo predstavljena uvedba e-izobraževanja v podjetju UPS ADRIA(S) EKSPRES D. O. O., ki bo nadomestilo dosedanje klasično izobraževanje, predvsem zaradi prednosti, ki jih e-izobraževanje nudi. Predstavljeni bodo finančni in kadrovski načrti uvedbe e-izobraževanja ter cilji, ki jih podjetje želi doseči z uvedbo. Izdelan načrt uvedbe e-izobraževanja se bo vrednotil s stroškovnega vidika, izvedljivosti ter sprejemljivosti za zaposlene. Na podlagi opravljene ankete med zaposlenimi v podjetju so predstavljena tudi stališča, mnenja ter pričakovanja zaposlenih o uvajanju e-izobraževanja.
Keywords: o e-izobraževanje o informacijsko-komunikacijska tehnologija o učenec o tutor (učitelj v e-izobraževanju) o podjetje o uvedba
Published: 27.08.2010; Views: 2758; Downloads: 340
.pdf Full text (3,77 MB)

8.
IZOBRAŽEVANJE Z UPORABO E-GRADIV NA PODROČJU TEKSTILSTVA
Mojca Zavratnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu predstavljam izobraževanje z uporabo e-gradiv na področju tekstilstva. Posebno vlogo pri tovrstnem izobraževanju ima mednarodni projekt eLiTA. Z razvojem spletnih multimedijsko podprtih e-gradiv inovira in izboljšuje izobraževanje in usposabljanje na področju tekstilstva. Z uporabo sodobne internetne informacijsko-komunikacijske tehnologije omogoča uporabniku prijazen način izobraževanja, ne glede na kraj, hitrost in čas. Učni moduli so prevedeni in grafično preoblikovani iz originalne angleške verzije/oblike v slovensko. S tem so primerna za usposabljanje slovenskih študentov, dijakov in zaposlenih v podjetjih na različnih področjih tekstilstva.
Keywords: e-izobraževanje, e-gradiva, projekt eLiTA, internet, informacijsko-komunikacijska tehnologija
Published: 04.08.2010; Views: 1688; Downloads: 61
.pdf Full text (4,18 MB)

9.
E-IZOBRAŽEVANJE NA SLOVENSKIH UNIVERZAH
Maja Jagodič, 2010, master's thesis

Abstract: Z magistrsko nalogo smo predstavili teorijo o e—izobraževanju ter analizirali stanje na področju e—izobraževanja na slovenskih univerzah. V teoretičnem delu je predstavljena vrednost in pomen znanja, razložena je terminologija na področju izobraževanja in učenja. Nadalje predstavljamo terminologijo vseživljenjskega izobraževanja oziroma učenja ter izobraževanja na daljavo, ki je bilo predhodnik e—izobraževanja. Opisali in predstavili smo e—izobraževanje ter informacijsko—komunikacijsko tehnologijo (IKT). Predstavili in opisali smo vrste, oblike, načine in orodja e—izobraževanja. V raziskovalnem delu so predstavljeni rezultati raziskave e—izobraževanje med članicami slovenskih univerz. V raziskavi je sodelovalo 48 od 55 članic slovenskih univerz. Raziskava je pokazala, da članice slovenskih univerz v večini še nimajo vpeljanega e—izobraževanja ali kombiniranega izobraževanja. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je med članicami slovenskih univerz sistem »Moodle« najpogosteje uporabljen portal za podporo e—izobraževanja. Na podlagi raziskave smo predstavili dejansko stanje na področju e—izobraževanja na slovenskih univerzah. Oblikovali smo predloge sprememb za izboljšanje e—izobraževanja na slovenskih univerzah. Predstavili smo odkrite, zlasti morebitne nove zakonitosti (priložnosti in težave) e—izobraževanja na slovenskih univerzah.
Keywords: - e – izobraževanje, - kombinirano izobraževanje, - informacijsko–komunikacijska tehnologija, - sistem »Moodle«.
Published: 11.01.2011; Views: 2078; Downloads: 375
.pdf Full text (4,87 MB)

10.
DIDAKTIČNI VIDIKI STANJA IN TRENDOV UPORABE INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (IKT) V SLOVENSKIH SREDNJIH ŠOLAH
Renata Pučko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Poučevanje se nanaša na pojem izobraževanja, kjer predstavlja sistematično podajanje učne snovi v okviru organiziranih izobraževalnih ustanov. Tradicionalna, šolska, formalna oziroma frontalna oblika izobraževanja zajema poučevanje učitelja in učenje učenca. Stik med učencem in učiteljem je bistvenega pomena. Sodobno življenje in napredek znanosti ter tehnologije zaznamuje tudi ta odnos. Kako integrirati informacijsko komunikacijsko tehnologijo v šolski vsakdan, da nam bo pomagala, da ne bo krotila osebnega stika med učiteljem in učencem ter da se bodo v prihodnosti vnesene spremembe pokazale kot pozitivne, je najpomembnejše vprašanje. Pogledi za nazaj, kakšne so posledice uvajanja novosti na področju IKT, kakšne so želje učiteljev in učencev ter kaj je smotrno uvesti v sistem poučevanja, nam omogočajo pravilne odločitve o smotrnem uvajanju sprememb ob hkratnem zagotavljanju kakovostnega znanja. Potrebno je izvesti raziskave iz tega področja in jih dodobra analizirati, saj le tako lahko zagotovimo, da gremo po pravi poti, da pridemo do sodobne šole. Sodelovanje pri izvedbi raziskave »Stanje in trendi uporabe IKT v slovenskih srednjih šolah« za leto 2009, mi je tudi zagotovilo dejanski vpogled v situacijo današnjega šolstva. Diplomsko delo zajema popolno analizo didaktičnih vidikov te raziskave, rezultate sem primerjala z drugimi slovenskimi in tujimi raziskavami iz tega področja. Didaktična problematika pouka informatike, problematika specialne didaktike, izobraževalni internet in e-izobraževanje ter program »Informatizacija slovenskega šolstva« v obdobju 2006-2009, so temeljni pojmi, ki sem jih obdelala v diplomskem delu. V nadaljevanju so prikazani vsi rezultati, ki bodo morebiti koristili v nadaljnjem uvajanju sprememb v šolstvu.
Keywords: Informacijsko komunikacijska tehnologija, računalništvo, didaktični vidiki, pouk informatike, internet, raziskava
Published: 22.10.2010; Views: 2822; Downloads: 188
.pdf Full text (2,21 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica